Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014

Οι διαπιστώσεις της Pirelli από τις πρώτες δοκιμές της F1!!

Η νέα εποχή της Formula 1 ξεκίνησε με ένα τετραήμερο δοκιμών στη Χερέθ (και θα συνεχιστεί με δύο ακόμα τετραήμερες δοκιμές στο Μπαχρέιν μέσα στο Φεβρουάριο).

Οι διαπιστώσεις της Pirelli από τις πρώτες δοκιμές της F1
Οι ομάδες δοκίμασαν τα νέα τους μονοθέσια και τα ελαστικά του 2014 για πρώτη φορά.

Με τόσο επαναστατικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς, οι οδηγοί έγραψαν πολύ λίγα χιλιόμετρα συγκριτικά με πέρσι, ενώ αφιερώθηκε ελάχιστος χρόνος στα ελαστικά.

Παρόλα αυτά, οι ομάδες μπόρεσαν να πάρουν μία πρώτη γεύση από τη φετινή γκάμα Pirelli, που περιλαμβάνει νέες γόμες και δομές. Οι ομάδες είχαν επίσης τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τα νέα Cinturato Green intermediate και Cinturato Blue τη δεύτερη μέρα, που είχε οριστεί ως ημέρα δοκιμής σε υγρό καιρό. Στη συνέχεια, έβρεξε πάλι την Παρασκευή, προσφέροντάς τους μία ακόμα ευκαιρία.

Η Pirelli επιπλέον έφερε μια ειδική έκδοση «χειμερινή» του σκληρού ελαστικού στη Χερέθ με σχεδιαστικές προδιαγραφές που επέτρεπαν στις ομάδες να συνεχίζουν τις δοκιμές ακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος (έφτασαν στους έξι βαθμούς Κελσίου).

Πολ Χέμπερι, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli:

«Η έμφαση δεν δόθηκε στα ελαστικά κατά τη διάρκεια της δοκιμής, καθώς οι ομάδες προσπάθησαν απλά να κατανοήσουν τους ριζικά αλλαγμένους κανονισμούς και να κάνουν τα πρώτα χιλιόμετρα με τα μονοθέσιά τους. Αναγκασμένες να αφομοιώσουν τα νέα χαρακτηριστικά των κινητήρων και τους νέους αεροδυναμικούς κανονισμούς, οι ομάδες θέλησαν να μάθουν καλύτερα τα μονοθέσια. Στις προσεχείς δοκιμές στο Μπαχρέιν θα τους δοθεί η ευκαιρία να επικεντρωθούν περισσότερο στα ελαστικά έχοντας προηγηθεί δύο εβδομάδες όπου εν τω μεταξύ θα έχουν εξελίξει τα μονοθέσια και αποκαταστήσει τα όποια προβλήματα διαπιστώθηκαν στη Χερέθ. Και εμείς είμαστε απόλυτα ανοιχτοί, ευέλικτοι και έτοιμοι να προσαρμόσουμε τα ελαστικά μας εάν στις δοκιμές του Μπαχρέιν κριθεί ότι κάτι τέτοιο είναι αναγκαίο. Οι φετινοί κανονισμοί ορίζουν μία ημέρα δοκιμών σε βρεγμένη πίστα, κάτι που κάναμε την Τετάρτη το πρωί. Καθώς μάλιστα έβρεξε και την Παρασκευή, οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν ξανά τις γόμες βροχής πριν τις χρησιμοποιήσουν σε αγωνιστικές συνθήκες.»

Δεδομένα δοκιμών:
Η πρώτη μέρα των δοκιμών είναι εξαιρετικά ήσυχη, με οκτώ πιλότους να ολοκληρώνουν μόλις 93 γύρους με τα μονοθέσιά τους. Στη συνέχεια, η δράση στην πίστα άρχισε να ανεβαίνει με τις ομάδες να καταγράφουν περισσότερους γύρους. Η τελευταία ημέρα ήταν η πιο δραστήρια της δοκιμής αφού ολοκληρώθηκαν 688 γύροι.
Οι ομάδες είχαν στη διάθεσή τους μέχρι 25 σετ η κάθε μία για τη Χερέθ. Συνολικά, 18 από τα σετ ήταν επιλογή της Pirelli (έξι χειμερινά, τέσσερα σκληρά, δύο μεσαία, και από τρία ενδιάμεσα και για βρεγμένη πίστα). Στη συνέχεια, οι ομάδες είχαν δικαίωμα να επιλέξουν εκ των προτέρων επτά επιπλέον σετ για να δοκιμάσουν ανά μονοθέσιο, φτάνοντας το μέγιστο αριθμό των 25 σετ. Συνολικά, κάθε ομάδα δικαιούται 135 σετ ελαστικών για λόγους δοκιμών μέσα στο 2014.
Λόγω του μεγάλου αριθμού νέων παραμέτρων και της ευρύτατης κατανομής χρόνων γύρων που καταγράφηκαν τις τέσσερις αυτές ημέρες, δεν είχαν ιδιαίτερη σημασία οι χρονικές διαφορές μεταξύ των γομών που δοκιμάστηκαν στη Χερέθ. Πιο αντιπροσωπευτικά δεδομένα για τα ελαστικά θα υπάρξουν στο Μπαχρέιν, όπου όλες οι ομάδες αναμένεται να δώσουν το παρών.

Περισσότερα στοιχεία:
Συνολικά 22 πιλότοι έλαβαν μέρος στη δοκιμή της Χερέθ, ολοκληρώνοντας 1.470 γύρους και 6.509 χλμ.
Στην αντίστοιχη δοκιμή της Χερέθ πέρσι ολοκληρώθηκαν 3.531 γύροι και 15.634 χλμ.
Ο πιλότος της McLaren Κέβιν Μάγκνουσεν σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη δοκιμή της Χερέθ και συγκεκριμένα 1’23’’.276 δέκατα, την Πέμπτη. Συγκριτικά αναφέρουμε ότι ο ταχύτερος χρόνος που σημειώθηκε στην περσινή δοκιμή της Χερέθ ήταν 1’17’’.879 δέκατα, από τον Φελίπε Μάσα με μία Williams.
Ο μεγαλύτερος αριθμός γύρων που ολοκληρώθηκαν φέτος στη Χερέθ ήταν 188, επίτευγμα του Νίκο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes.

Αριθμοί δοκιμών
Συνολικός αριθμός σετ που μεταφέρθηκαν στη Χερέθ: 250 σετ που αντιστοιχεί σε 1.000 ελαστικά 
-         - πολύ μαλακά: 2 σετ
-         - μαλακά: 9 σετ
-         - μεσαία: 52 σετ
-         - σκληρά: 52 σετ
-         - χειμερινά: 69 σετ
-         - ενδιάμεσα: 36 σετ
-         - για βρεγμένο: 30 σετ

Συνολικός αριθμός σετ που χρησιμοποιήθηκαν: 99
-         - πολύ μαλακά: 1 σετ
-         - μαλακά: 2 σετ
-         - μεσαία: 23 σετ
-         - σκληρά: 11 σετ
-         - χειμερινά: 32 σετ
-         - ενδιάμεσα: 20 σετ
-         - για βρεγμένο: 10 σετ

Η μεγαλύτερη απόσταση: 10 γύροι με πολύ μαλακή γόμα
-         - 9 γύροι με μαλακή
-         - 17 γύροι με μεσαία
-         - 24 γύροι με σκληρή
-         - 23 γύροι με χειμερινή
-         - 26 γύροι με ενδιάμεση
-         - 13 γύροι με για βρεγμένο

Υψηλότερη / χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος τις τέσσερις ημέρες: 17 °C / 5 °C
Υψηλότερη / χαμηλότερη θερμοκρασία πίστας τις τέσσερις ημέρες: 23 °C / 6 °C

Χρόνοι δοκιμών
1η ημέρα
1. Κίμι Ραϊκόνεν (Ferrari)
1’27’’104s με Χειμερινή γόμα, νέα
2. Λιούις Χάμιλτον (Mercedes)
1’27’’820s με Χειμερινή γόμα, μετ.
3. Βάλτερι Μπότας (Williams)
1’30’’082s με Χειμερινή γόμα, μετ.

2η Ημέρα
1. Τζένσον Μπάτον (McLaren)
1’24.165s με Μεσαία, νέα
2. Κίμι Ραϊκόνεν (Ferrari)
1’24’’812s με Μεσαία, μετ.
3. Βάλτερι Μπότας (Williams)
1’25’’344s με Χειμερινή γόμα, νέα

3η Ημέρα
1. Κέβιν Μάγκνουσεν (McLaren)
1’23’’276s με Μεσαία, νέα
2. Φελίπε Μάσα (Williams)
1’23’’700s με σκληρή, μετ.
3. Λιούις Χάμιλτον (Mercedes)
1’23’’952s με Μεσαία, νέα

4η Ημέρα
1. Φελίπε Μάσα (Williams)
1’28’’229s, με Σκληρή, νέα
2. Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari)
1’29’’145s, με Μεσαία, μετ.
3. Ντάνιελ Τζουκαντέλα (Force India)
1’29’’457s, με Μαλακή, νέα

Πηγή: sport-fm.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου