Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2009

Ιστορική συγνώμη από Θεοδωράκη στους Κρητικούς !

Τα 80 χρόνια ιστορίας του γιορτάζει αυτές τις ημέρες ο σύλλογος του Εργοτέλη και ο Μίκης Θεοδωράκης θέλησε με επιστολή του να ζητήσει συγνώμη από τους Κρητικούς για διάλυση της ομάδας, άθελα του. Συγκεκριμένα, στις 6 Αυγούστου του 1966, ο γνωστός μουσκικοσυνθέτης είχε δώσει συναυλία στο «Μαρτινέγκο», τη φυσική έδρα του Εργοτέλη με την προσέλευση του κόσμου να είναι απίστευτη.Το ύφος της συναυλίας όμως δεν ταίριαζε με την… πολιτική ατμόσφαιρα της εποχής και έτσι η Χούντα αποφάσισε να διαλύσει την ομάδα ως τιμωρία!

Αναλυτικά, η επιστολή του Μίκη Θεοδωράκη:

«Με ιδιαίτερη συγκίνηση έμαθα για την πρωτοβουλία σας, τη χαιρετίζω και σας συγχαίρω για αυτήν. Εκ των υστέρων θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη από τους φίλους του Εργοτέλη, που έστω και άθελά μου τους δημιούργησα τόσα προβλήματα εξ αιτίας εκείνης της συναυλίας μου στο Ηράκλειο. Παρά το ότι πέρασαν τόσα χρόνια από τότε, στη σκέψη μου παραμένει ολοζώντανη εκείνη η μοναδική μέρα με τον τόσο ενθουσιασμό, το τόσο πάθος και πλήθος, που θυμάμαι πως δεν είχα χώρο να διευθύνω την ορχήστρα και τους τραγουδιστές. Άλλωστε, δεν υπάρχει λόγος να το κάνω, δεδομένου ότι τραγουδούσαν όλοι μαζί τόσο δυνατά και τόσο ωραία, που δικαίως η εξουσία και τα όργανα της τάξεως αφήνιασαν και στη συνέχεια ξέσπασαν στον Εργοτέλη. Όμως ο Εργοτέλης δεν είναι απλά ένα σωματείο, αλλά μια ιδέα, που δεν υπάρχει τρόπος να την εμποδίσει κανείς να υπάρχει, να ακτινοβολεί, να εμπνέει και να νικά τον χρόνο. Απόδειξη η έκδοση, αυτή που ετοιμάζετε για τα 80 του χρόνια και που ελπίζω να την αγκαλιάσουν ιδιαίτερα οι νέοι της Κρήτης και να ακολουθήσουν το παράδειγμα των μεγάλων, που για αυτούς η αθλητική ιδέα ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με την πνευματική, την ηθική και την πατριωτική αγωγή, με στόχο να υψώνουμε συνεχώς και να ανανεώνουμε τον πανάρχαιο πολιτισμό μας. Οσο για την τιμητική διάκριση που αποφασίσετε να μου απονείμετε, δεν έχω λόγια να σας ευχαριστήσω και παρακαλώ τον αγαπητό μου φίλο Γιάννη Κουγιουμτζάκη να την παραλάβει εκ μέρους μου. Με όλες μου τις ευχές και την αγάπη, Μίκης Θεοδωράκης».

Δεν υπάρχουν σχόλια: