Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2009

GP Ιταλίας: Νίκη για τον Barrichello

Eπιμέλεια: Δ.Μ.

Ακόμα πιο κοντά στην κατάκτηση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών βρίσκεται η Brawn GP. Η βρετανική ομάδα έκανε το «1-2» στη Monza, με τον Rubens Barrichello να παίρνει τη νίκη και τον Jenson Button να τερματίζει δεύτερος κι αποσπάστηκε 40 βαθμούς από την Red Bull, τέσσερις αγώνες πριν από την ολοκλήρωση της σεζόν.

Και στους πιλότους, όμως, ο τίτλος λογικά θα κριθεί πλέον ανάμεσα στους δύο πιλότους της Brawn GP, μιας και η μεταξύ τους διαφορά είναι πλέον 14 βαθμοί, με τον τρίτο της... παρέας, Sebastian Vettel, να είναι στους ?26 από τον Button.

Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε εντελώς αναπάντεχα ο Kimi Raikkonen, λόγω ενός ατυχήματος που είχε στον τελευταίο γύρο ο Lewis Hamilton. Ο Adrian Sutil προσέφερε ακόμα πέντε βαθμούς στην Force India τερματίζοντας τέταρτος, ο Fernando Alonso ήταν πέμπτος με τη Renault, ενώ την οκτάδα συμπλήρωσαν ο Heikki Kovalainen με McLaren, ο Nick Heidfeld με BMW Sauber και ο Sebastian Vettel που έδωσε τον... βαθμό της τιμής στη Red Bull.

Διαφορά στρατηγικής
Η Μόντσα επιβεβαίωσε τη «φήμη» της ως μια πίστα στην οποία δεν βλέπουμε πολλές επαφές μετά την εκκίνηση. Ίσως λόγω του ότι το πρώτο σικέιν απέχει αρκετά από το σημείο της εκκίνησης. Έτσι στην ουσία το πρώτο συμβάν του αγώνα ήταν μεν στον πρώτο γύρο, όμως θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί εάν ο Mark Webber δεν είχε υπερβάλλει και δεν έβγαινε στην αμμοπαγίδα. Μάλιστα ο Αυστραλός είχε επαφή και με τον Robert Kubica, με συνέπεια να για τους επόμενους 10 γύρους ο Πολωνός να γυρίζει στην πίστα με σπασμένη εμπρός αεροτομή και στη συνέχεια να υποχρεώνεται να μπει στα pits για να την αντικαταστήσει υπό τον φόβο του αποκλεισμού του από τον αγώνα με μαύρη σημαία!

Tελικά στον 16ο γύρο ο Kubica επέστρεψε οριστικά στα pits εγκαταλείποντας, την ώρα που ο ένας μετά τον άλλον οι πρωτοπόροι έκαναν τους πρώτους ανεφοδιασμούς τους.

Ο Lewis Hamilton μετά την ολοκλήρωση των πρώτων pit stop της τριάδας ήταν τρίτος, με τους Kimi Raikkonen και Adrian Sutil να ακολουθούν, ενώ στις πρώτες δύο θέσεις ήταν οι δύο Brawn GP, οι οποίες ακολουθούσαν εντελώς διαφορετική στρατηγική ενός ανεφοδιασμού. Στον 28ο γύρο μπήκε στα pits ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Jenson Button, επιστρέφοντας στην πίστα στην πέμπτη θέση και ξέροντας ότι δεν θα χρειαζόταν να ξαναμπεί στα pits, έχοντας «καθαρό» αγώνα μπροστά του. Όσο για τον Barrichello, ακολούθησε έναν γύρο μετά, βγαίνοντας στην πίστα και πάλι μπροστά από τον teammate του.

Στον 19ο γύρο αποχαιρέτησε τον αγώνα και ο Jaime Alguersuari, ο οποίος είχε εκκινήσει από το pit lane λόγω κάποιων αλλαγών στην οπίσθια αεροτομή και το σύστημα ψύξης του μονοθεσίου της Toro Rosso, ενώ τρεις γύρους μετά τελείωσε άδοξα η προσπάθεια του Tonio Liuzzi. Ο Ιταλός εκείνη τη στιγμή ήταν πέμπτος με τη Force India, όμως κάποιο πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων τον υποχρέωσε να κάνει στην άκρη της πίστας και να βγει από το μονοθέσιό του.

Ποιος θα είναι ο τρίτος;
Με τις δύο Brawn GP να έχουν σαφές προβάδισμα, το ενδιαφέρον επικεντρωνόταν στην κατάταξη που θα είχαν τα μονοθέσια έπειτα από τον δεύτερο ανεφοδιασμό τους. Πρώτος μπήκε στα pits ο Hamilton κι επέστρεψε στον αγώνα πίσω από τις δύο Brawn GP, ενώ δύο γύρους αργότερα ακολούθησαν ο Raikkonen και ο Sutil, ο οποίος έκανε λανθασμένο υπολογισμό στο σταμάτημά του μπροστά στους μηχανικούς του, με συνέπεια να ρίξει κάτω τον αρχιμηχανικό του, να σπάσει τον δεξί καθρέφτη του και να χάσει πολύτιμο χρόνο.
Η κατάταξη δεν άλλαξε, με τις δύο Brawn GP να προηγούνται και τους Hamilton, Raikkonen και Sutil να βρίσκονται στην τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα.

Tην ίδια ώρα κάποιοι πιλότοι έκαναν μόλις τον πρώτο ανεφοδιασμό τους, ως συνέπεια της εντελώς διαφορετικής στρατηγικής που είχαν επιλέξει γι’ αυτούς οι ομάδες τους. Όσο για τον Sutil, πίεζε σαν... δαιμονισμένος τον Raikkonen για να περάσει τέταρτος, ενώ σε εξέλιξη βρισκόταν και ο βρετανικός «εμφύλιος», με τον Lewis Hamilton να πλησιάζει απειλητικά τον Jenson Button. Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, όμως, είχε και ο «εμφύλιος» της Toyota, με τον Jarno Trulli έπειτα από μια «μάχη» με τον Nakajima να χάνει έδαφος και να βρίσκεται πλάι - πλάι με τον Timo Glock. Οι δύο Toyota κινούνταν ρόδα - ρόδα και στην έξοδο της πρώτης Lesmo ο Glock έχασε τον έλεγχο, βγήκε για λίγο στην αμμοπαγίδα και επέστρεψε στον αγώνα πίσω από τον Glock και τον Rosberg.

Τα... θαλάσσωσε ο Hamilton!
ΚΙ ενώ όλα έδειχναν ότι η τριάδα του βάθρου δεν θα άλλαζε, ο Lewis Hamilton έκανε ένα παιδαριώδες λάθος υπερβάλλοντας εαυτόν στην έξοδο της πρώτης Lesmo στον τελευταίο γύρο. Ο Βρετανός πάτησε άτσαλα στα kerbs και έκανε ένα εντυπωσιακό τετ-α-κε, καταλήγοντας στις μπαριέρες κι εγκαταλείποντας ενώ είχε βέβαιη την τρίτη θέση. Έτσι στο βάθρο ανέβηκε ο Kimi Raikkonen, ενώ εντελώς αναπάντεχα ο Sebastian Vettel βρέθηκε στην όγδοη θέση και πήρε έναν βαθμό για τη Red Bull.

Grand Prix Ιταλίας - Αποτελέσματα
Πιλότος, Ομάδα, Χρόνος
1. Barrichello, Brawn GP, 1:16:21.706
2. Button, Brawn GP, +2.866
3. Raikkonen, Ferrari, +30.664
4. Sutil, Force India, +31.131
5. Alonso, Renault, +59.182
6. Kovalainen, McLaren, +1:00.693
7. Heidfeld, BMW Sauber, +1:22.412
8. Vettel, Red Bull, +1:25.427
9. Fisichella, Ferrari, +1:26.856
10. Nakajima, Williams, +2:00.000
11. Glock, Toyota, +2:43.925
12. Hamilton, McLaren, +1 γύρος
13. Buemi, Toro Rosso, +1 γύρος
14. Trulli, Toyota, +1 γύρος
15. Grosjean, Renault, +1 γύρος
16. Rosberg, Williams, +2 γύροι
Εγκατέλειψαν
Liuzzi, Force India, Στον 22ο γύρο
Alguersuari, Toro Rosso, Στον 19ο γύρο
Kubica, BMW Sauber, Στον 15ο γύρο
Webber, Red Bull, Στον 1ο γύρο

Ταχύτερος γύρος: Sutil, 1:24.739
Βαθμολογία οδηγών
1. Button, 80
2. Barrichello, 66
3. Vettel, 54
4. Webber, 51.5
5. Raikkonen, 40
6. Rosberg, 30.5
7. Hamilton, 27
8. Trulli, 22.5
9. Massa, 22
10. Alonso, 20
11. Kovalainen, 20
12. Glock, 16
13. Heidfeld, 12
14. Kubica, 8
15. Fisichella, 8
16. Sutil, 5
17. Buemi, 3
18. Bourdais, 2

Βαθμολογία κατασκευαστών
1. Brawn GP, 146
2. Red Bull, 105.5
3. Ferrari, 62
4. McLaren, 47
5. Toyota, 38.5
6. Williams, 30.5
7. BMW Sauber, 20
8. Renault, 20
9. Force India, 13
10. Toro Rosso, 5



Δεν υπάρχουν σχόλια: