Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2010

Αναδημοσίευση από το περιοδικό Digital tv info

«Απλώνει» την Premier League το TV2

Οι φίλαθλοι στη Νορβηγία θα πρέπει να νιώθουν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι, αφού το δίκτυο TV2 έχει φροντίσει ώστε να απολαύσουν όλους τους αγώνες της Premier League. Μάλιστα από τις 14 Αυγούστου το TV2 θα λανσάρει τρία νέα HD κανάλια, τα οποία θα είναι αφιερωμένα αποκλειστικά στο αγγλικό πρωτάθλημα. Πρόκειται για τα TV2 Premier league HD, TV2 Premier league HD2, και TV2 Premier league HD3. Επίσης, το TV2 υπέγραψε συμφωνίες με τα καλωδιακά δίκτυα Get και Altibox και με τη δορυφορική συνδρομητική πλατφόρμα Viasat, ώστε τα κανάλια του να είναι διαθέσιμα σε όσο το δυνατό μεγαλύτερο κοινό. Το Αltibox θα χρεώνει τα τρία HD κανάλια προς 23€ το μήνα, το Get περίπου 25€, ενώ το Viasat θα ανακοινώσει αργότερα την τιμολογιακή του πολιτική. Τελευταία εξέλιξη είναι η συμφωνία του TV2 και με το Canal Digital, το οποίο μέχρι πρότινος κατείχε τα δικαιώματα του αγγλικού πρωταθλήματος και με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζει στους συνδρομητές του την πρόσβαση σε όλους τους αγώνες της Premier League για τα επόμενα τρία χρόνια. Οι συνδρομητές του Canal Digital θα πληρώνουν ανάλογα με το αθλητικό πακέτο που θα επιλέξουν 22 ευρώ το μήνα για 3 αθλητικά HD κανάλια ή 37 ευρώ το μήνα για 5 αθλητικά κανάλια.

Πόλεμος τιμών στην Ιταλία

Μάχη έχει ξεσπάσει στην Ιταλία ανάμεσα στη Mediaset ελέγχου Σίλβιο Μπερλουσκόνι και το Sky Italia ιδιοκτησίας Ρ. Μέρντοχ με μειώσεις τιμών εκατέρωθεν και στόχο, πέρα από τη συνδρομητική βάση, την ιδιαίτερα προσοδοφόρα διαφημιστική αγορά. Η Mediaset σήμερα διαθέτει 3 ελεύθερα κανάλια και επεκτείνεται και στην αγορά της επίγειας ψηφιακής της Ιταλίας, όπου πέρα από τα ελεύθερα κανάλια έχει λανσάρει και συνδρομητικό πακέτο με την ονομασία “Premium”. Στις 28 Ιουνίου το Sky Italia ανακοίνωσε τη μείωση κατά 26% του βασικού πακέτου ταινιών, ποδοσφαίρου και αθλητικών, με την τιμή να φτάνει από τα 39 στα 29 ευρώ/μήνα και να είναι άμεσα ανταγωνιστική με τα 26 ευρώ/μήνα της Μediaset. Απαντώντας στην κίνηση του Sky Italia, η Mediaset ανακοίνωσε νέα προσφορά στο πακέτο της για εγγραφές μέχρι το τέλος του 2010 στα 14 ευρώ. Από τον σκληρό ανταγωνισμό ωφελημένοι βγαίνουν φυσικά οι καταναλωτές που βλέπουν να πληρώνουν αισθητά λιγότερα χρήματα απολαμβάνοντας τις ίδιες υπηρεσίες. Ελπίζουμε η έλευση του ΟΤΕ στην ελληνική δορυφορική σκηνή να πυροδοτήσει αντίστοιχες εξελίξεις και να οδηγήσει σε νέες τιμολογιακές πολιτικές πιο ευνοϊκές για τους Έλληνες συνδρομητές.

Το Canal+ ανανεώνει με Wimbledon

Μάλλον τυπικές διαδικασίες απομένουν μεταξύ του γαλλικού συνδρομητικού Canal+ και των υπευθύνων του All England Lawn Tennis Club για την ανανέωση των δικαιωμάτων μετάδοσης του τουρνουά για τις επόμενες τρεις σεζόν, αφού φέτος λήγει το συμβόλαιο που έχουν μεταξύ τους. Το δίκτυο έχει ήδη συμφωνήσει με το αθλητικό πρακτορείο IMG που χειρίζεται τα δικαιώματα marketing του θεσμού και απομένει μόνο η επίσημη έγκριση των υπευθύνων του τουρνουά που δεν αναμένεται να φέρουν αντιρρήσεις. Καταλυτικά για τη συμφωνία φαίνεται να λειτούργησε και η απώλεια πριν από ένα μήνα των δικαιωμάτων μετάδοσης των τουρνουά ATP Masters και η απόκτηση τους από το αντίπαλο Orange και Μ6 (βλ. τεύχος 22).

Η Εθνική Βελγίου στα RTL-TVI και VRT

Η βελγική ποδοσφαιρική ομοσπονδία αποφάσισε να αναθέσει τα δικαιώματα μετάδοσης των εντός έδρας αγώνων των «κόκκινων διαβόλων» για τις επόμενες τέσσερις σεζόν στους επί μακρόν τηλεοπτικούς συνεργάτες της RTL-VTI και VRT.

Τα μεγαλύτερα τουρνουά γκολφ στο Sky Deutschland

To Sky Deutschland απέκτησε τα αποκλειστικά δικαιώματα μετάδοσης για τη Γερμανία των τουρνουά γκόλφ US Open, British Open και PGA Championship για τ
α επόμενα τρία χρόνια. Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης και τα δικαιώματα εκμετάλλευσης μέσω internet και κινητής τηλεφωνίας, για Γερμανία και Αυστρία.

Δεν κινδυνεύει το « Eredivisie Live»

Θα συνεχίσει τις μεταδόσεις του το γνωστό κανάλι της Ολλανδικής premier league “Eredivisie Live”, παρότι δεν έπιασε τον στόχο των 500.000 συνδρομητών που είχαν θέσει οι υπεύθυνοι του σταθμού. Το κανάλι το οποίο μεταδίδεται μέσα από διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες στην Ολλανδία αριθμούσε στο τέλος της σεζόν 2009-2010, 475.000 συνδρομητές. Εκπρόσωποι του καναλιού δήλωσαν πως δε τίθεται θέμα βιωσιμότητας του και πως είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από την πορεία του τα δύο αυτά χρόνια που εκπέμπει παραμένοντας αισιόδοξοι για την μελλοντική πορεία του. Το κανάλι διατίθεται δορυφορικά από τον Astra 19.2E και το πακέτο Canal Digitaal.

Συμφωνία της Setanta Sports με Serie A στην Αυστραλία

Το ιρλανδικό (και υγιές οικονομικά)κομμάτι της Setanta Sports απέκτησε τα αποκλειστικά δικαιώματα ζωντανών μεταδόσεων της Ιταλικής Serie A για την Αυστραλία, για τις επόμενες δύο σεζόν. Η συμφωνία θα τεθεί σε ισχύ από τις 29 Αυγούστου και οι ενδιαφερόμενοι για τα κανάλια της Setanta θα πρέπει να τα αναζητήσουν στα πακέτα της Foxtel,της Austar αλλά και στα καλωδιακά δίκτυα με τα οποία συνεργάζεται το δίκτυο.

Θα μεταδίδονται τέσσερις αγώνες ζωντανά την εβδομάδα, καθημερινά show με τα νέα της Serie A καθώς και αθλητικές εκπομπές με τα καλύτερα στιγμιότυπα και την αγωνιστική δράση .Στην κάλυψη θα περιλαμβάνονται οι καλύτεροι αγώνες του Σαβ/κου αλλά και της νέας βραδινής ζώνης της Κυριακής. Η Setanta έχει επίσης και τα αποκλειστικά δικαιώματα του Coppa Italia.
Τις προηγούμενες σεζόν την κάλυψη της Serie A είχαν από κοινού η Setanta και το ESPN.

Γυρνάνε την πλάτη στην Αγγλία φίλαθλοι και σπόνσορες

Σε μείωση κατά 33% της τιμής του εισιτηρίου για τον προσεχή φιλικό αγώνα της Εθνικής Αγγλίας προχώρησε με ανακοίνωση της η Αγγλική ποδοσφαιρική ομοσπονδία για να αντιμετωπίσει την εξαιρετικά μειωμένη ζήτηση-απόρροια της κάκιστης εμφάνισης της ομάδας στο Παγκόσμιο κύπελλο της Ν. Αφρικής. Η Αγγλία θα αντιμετωπίσει στις 11 Αυγούστου στο γήπεδο Γουέμπλει, το αντιπροσωπευτικό συγκρότημα της Ουγγαρίας και οι τιμές των εισιτηρίων διαμορφώνονται σε 15£ λίρες το ατομικό, ενώ το οικογενειακό εισιτήριο(για δύο ενήλικες και δύο παιδιά)θα κοστίζει 30 λίρες. Την ίδια ημέρα η Nationwide Building Society (βασικός σπόνσορας της Αγγλίας)ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την υποστήριξη της ομάδας. Αν στο διάστημα που απομένει η Ομοσπονδία δε βρει αντικαταστάτη τότε υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο στο προσεχή φιλικό αγώνα με την Ουγγαρία η ομάδα να πάει χωρίς βασικό χορηγό.

Η …AGB του Παγκοσμίου Κυπέλλου
Αν και έχασαν στον τελικό, οι Ολλανδοί αναδείχθηκαν πρωταθλητές στην … τηλεθέαση φτάνοντας μέχρι και το εντυπωσιακό 51%,ποσοστό πολύ καλύτερο από τους Ισπανούς που μόλις το 29% του συνολικού πληθυσμού παρακολούθησε τις προσπάθειες του Ινιέστα και της παρέας του. Το παράδοξο είναι ότι και οι Γερμανοί αλλά και οι Άγγλοι τηλεθεατές έδειξαν επίσης μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τους Ισπανούς, με το 31%και το 30% του πληθυσμού αντίστοιχα να συντονίζει τις τηλεοράσεις του στα κανάλια που μετέδιδαν τον τελικό.
Στις Η.Π.Α μόλις το 8% του πληθυσμού (που όμως μεταφράζεται σε 24.4εκατομμύρια τηλεθεατών) παρακολούθησε την αναμέτρηση Ισπανία-Ολλανδία σημειώνοντας ρεκόρ παρακολούθησης ποδοσφαιρικού αγώνα. Να σημειώσουμε ότι η έρευνα συνέκρινε τους αριθμούς των θεατών τη βραδιά του τελικού σε σχέση με το συνολικό πληθυσμό της κάθε χώρας.

Χώρες(Δίκτυα)

Εκατομμύρια τηλεθεατών

Ποσοστό % του συν.πληθυσμού

Κάτω χώρες(Nederland1)

8.5

51%

Γερμανία(ARD-ZDF)

25.1

31%

Ην.Βασίλειο(BBC-ITV)

18.4

30%

Ισπανία(Tele 5)

13.4

29%

Γαλλία(TF1)

14.1

22%

Ιταλία(RAI1)

11.4

19%

Ν.Αφρική(SABC1)

7.5

15%

Η.Π.Α(ABC+Univision)

24.4

8%

Επιμέλεια : Νίκος Δρικάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια: