Δευτέρα 13 Ιουλίου 2009

Πάμπλο Κοντρέρας: «Εχουμε συστατικά για κορυφή»


Επιμέλεια: Δ.Μ.

Για τον Πάμπλο Κοντρέρας η φετινή χρονιά είναι η μεγαλύτερη πρόκληση της καριέρας του. Ο MVP του ΠΑΟΚ της περσινής σεζόν προετοιμάζεται ώστε να παρουσιαστεί ακόμα καλύτερος, καθώς το ερχόμενο καλοκαίρι θέλει να ετοιμάσει τις βαλίτσες του για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που θα γίνει στη Νότιο Αφρική. Μιλώντας στο «Goal» ο Χιλιανός διεθνής αναφέρθηκε στους στόχους της νέας σεζόν, τις δυσκολίες αυτής, αλλά και το μεγάλο προσωπικό του κίνητρο.

Πάμπλο, όλοι λένε ότι φέτος τα πράγματα θα είναι πιο δύσκολα. Το πιστεύεις και εσύ;

«Ναι, έτσι είναι. Και είναι λογικό, από τη στιγμή που πέρυσι καταφέραμε τόσα πολλά πράγματα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Προσπαθήσαμε να γίνουμε σύνολο καθώς ήμασταν αρκετοί οι καινούργιοι και τελικά καταφέραμε να φτάσουμε μέχρι τη δεύτερη θέση στην κανονική περίοδο. Θέλουμε αυτό να το επαναλάβουμε και αν δούμε ότι μπορούμε, να κοιτάξουμε και ψηλότερα».

Θεωρείς ότι ο ΠΑΟΚ ανεβαίνει επίπεδο με τις μεταγραφές που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια;

«Αυτός ήταν ο στόχος του προέδρου και όλων όσοι λαμβάνουν τις αποφάσεις και αυτό το κατάλαβα το περασμένο καλοκαίρι όταν μου ζήτησαν να έρθω. Μου είπαν ότι θέλουν να αλλάξουν επίπεδο και εγώ το βιώνω αυτό, το καταλαβαίνω και θέλουμε να το δείχνουμε σε κάθε παιχνίδι στον αγωνιστικό χώρο. Δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί στο γήπεδο όταν γίνονται πολλές προσθήκες. Υπάρχουν τα συστατικά, οι καλοί παίκτες και πρέπει να βρούμε τη χημεία για να κοιτάξουμε προς την κορυφή».

Πώς μπορεί ο ΠΑΟΚ να πετύχει το κάτι παραπάνω;

«Δεν θα πω κάτι πρωτότυπο. Το ξέρεις και εσύ, στη δική σου δουλειά. Οπως εσύ προετοιμάζεσαι, έτσι και εμείς πρέπει να δουλεύουμε συνεχώς για τη σταθερότητα όπως την είχαμε πέρυσι, να είμαστε έτοιμοι για τον κάθε αγώνα ξεχωριστά. Δεν είναι εύκολο να πετύχεις σταθερότητα, και θα πρέπει να μάθουμε να παίζουμε καλά και στα ντέρμπι για να έρθουν και εκεί νίκες».

Το θέμα με τα ντέρμπι έχει συζητηθεί πάρα πολύ, από όλους, ακόμα και από τους αντιπάλους. Τι έγινε στα ντέρμπι; Τι είναι αυτό που θα πρέπει να κάνετε;

«Οσες φορές να μου κάνουν αυτή την ερώτηση, δεν έχω κάτι να απαντήσω. Σίγουρα οι άλλες ομάδες είχαν πιο πλήρες και πιο δεμένο ρόστερ από εμάς, αλλά είναι αφύσικο να έχουμε μόνο δύο ισοπαλίες και στα υπόλοιπα παιχνίδια ήττες. Θα πρέπει να πεισμώσουμε για να μπορέσουμε να τους κερδίσουμε, αλλά να μην έχουμε το μυαλό μας μόνο σε αυτό τον τομέα, καθώς υπάρχουν και τα υπόλοιπα παιχνίδια».

«Αρχηγός; Γιατί όχι...»

Για την προοπτική να γίνει αρχηγός στον ΠΑΟΚ ο Κοντρέρας ανέφερε: «Οταν λέμε αρχηγός εννοούμε τον παίκτη που θα μπορεί να εμπνέει τους συμπαίκτες του σε θέματα αγωνιστικότητας, αλλά και πειθαρχίας. Αρχηγός είναι αυτός που ηγείται εντός και εκτός γηπέδου. Αν ο προπονητής το κρίνει, θα μου άρεσε να γίνω αρχηγός».

«Παίζω και δεξί μπακ!»

Ο Φερνάντο Σάντος σκέφτεται να χρησιμοποιήσει τον Κοντρέρας (το έδειξε στα πρώτα διπλά) ως δεξί μπακ, με τον Χιλιανό να τονίζει: «Δεν έχω πρόβλημα. Είναι κάτι που το έχω συζητήσει με τον προπονητή μου και ίσως να γίνει. Είναι ακόμα νωρίς, αλλά εγώ έχω μάθει να κάνω αυτό που θέλει ο προπονητής και αυτό που είναι το καλύτερο για την ομάδα που αγωνίζομαι».

«Θα παλέψω για να είμαι έτοιμος»

Ο Πάμπλο Κοντρέρας δεν έχει μπει ακόμα σε κανονικούς ρυθμούς προπόνησης. Επειτα από τρεις μέρες, ο Χιλιανός έκανε χθες αποθεραπεία καθώς η πίεση των πρώτων ημερών είναι αρκετή. Το ερώτημα που περιμένει απάντηση -και σίγουρα αυτός που θέλει να το μάθει πρώτος είναι ο Φερνάντο Σάντος- είναι το αν ο Κοντρέρας θα είναι έτοιμος στις 30 Ιουλίου: «Αυτό θέλω και εγώ και σίγουρα αυτό θα το θέλει και ο προπονητής. Εχω χάσει αρκετές προπονήσεις και σίγουρα θα είναι δύσκολο για μένα να μπω στην ενδεκάδα. Εμένα αυτό μου αρέσει, καθώς σε όποια ομάδα και αν ήμουν πάλευα για να πάρω μια θέση στην ενδεκάδα και αυτή η μάχη βοηθά και εμένα και τον προπονητή, αλλά και τους συμπαίκτες μου».

«Είναι απωθημένο μου το Μουντιάλ»

Σε κατ' ιδίαν συζητήσεις ο Πάμπλο Κοντρέρας δεν κρύβεται όταν ακούει τη λέξη «Μουντιάλ». «Να παίξω σε ένα και μετά δεν με νοιάζει τίποτα».

Ο Χιλιανός μιλώντας για την προοπτική να αγωνιστεί στα γήπεδα της Νοτίου Αφρικής με την εθνική ομάδα της χώρας του χαμογελάει αλλά δείχνει προσγειωμένος: «Η συμμετοχή σε ένα Παγκόσμιο Κύπελλο είναι ένα μεγάλο απωθημένο. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, όταν άρχισα να παίζω ποδόσφαιρο, ήλπιζα να φτάσω σε αυτό το επίπεδο. Οσο και αν φαντάζει κοντινό, προσπαθώ να το έχω στο πίσω μέρος του μυαλού μου ως μια πιθανότητα. Τώρα σκέφτομαι μόνο τον ΠΑΟΚ και αυτό διότι θα πρέπει πρώτα να δουλέψω για το καλό του ΠΑΟΚ, μέσα από το οποίο θα έρθει και το δικό μου καλό, προκειμένου να είμαι έτοιμος να δώσω το ''παρών'' σε μια τόσο μεγάλη διοργάνωση. Για να είμαι όμως μέλος της εθνικής ομάδας της Χιλής και να είμαι σε φόρμα θα πρέπει να κάνω μια καλή χρονιά με τον ΠΑΟΚ».

Δεν υπάρχουν σχόλια: