Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

«Σούμι»: «Διάδοχός μου ο Φέτελ»

Ο Μίκαελ Σουμάχερ τόνισε σε συνέντευξή του ελληνική εφημερίδα πως ο Σεμπάστιαν Φέτελ θα μπορούσε να γίνει ο διάδοχός του, καθώς του θυμίζει όταν πήρε ο ίδιος το πρώτο του πρωτάθλημα.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν τον Σεμπάστιαν Φέτελ ότι είναι ο νέος Σουμάχερ και που τον αποκαλούν «Baby Schumi». Ο πιλότος της Red Bull έχει δείξει ότι βαδίζει στα χνάρια του εφτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή και πως έχει το ταλέντο να κάνει μεγάλα πράγματα.
Έτσι, ο «Σούμι» παραδέχτηκε σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» ότι ο θα μπορούσε να γίνει ο διάδοχός του, από τη στιγμή που του θυμίζει τον εαυτό του όταν κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο.
Ακόμη, ο νυν οδηγός της Mercedes GP μίλησε για τις κριτικές, τις οποίες δέχτηκε από μερίδα του Τύπου και από βετεράνους πιλότους, τον ομόσταβλό του, Νίκο Ρόζμπεργκ, και τη σχέση που έχει μαζί του, το νέο μονοθέσιο, αλλά και για την νέα προμηθεύτρια ελαστικών, Pirelli.
Αναλυτικά η συνέντευξη του Μίκαελ Σουμάχερ στον Ελεύθερο Τύπο

Την περασμένη σεζόν δέχτηκες τα πυρά του Τύπου, αλλά και πολλών «βετεράνων» πιλότων της Formula1, αναφορικά με την απόδοσή σου. Πώς διαχειρίζεται μια τέτοια κατάσταση ένας άνθρωπος που έχει κατακτήσει επτά παγκόσμια πρωταθλήματα;

Η Formula 1 είναι η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και υπάρχει μεγάλη απήχηση σε όλο τον κόσμο. Δε με αγγίζουν οι κριτικές. Εξάλλου, όλα τα χρόνια αυτό συμβαίνει. Είμαι συνηθισμένος σε τέτοιες καταστάσεις και βρίσκομαι στο χώρο, επειδή αγαπώ τις προκλήσεις.
Πάντα θα βρεθεί κάποιος να σχολιάζει, είτε θετικά είτε αρνητικά. Το πρόβλημα είναι ότι όλοι έχουν από μια άποψη. Ωστόσο, είναι λίγοι αυτοί που γνωρίζουν τα τεκταινόμενα εκ των έσω. Οι απόψεις αυτών των ανθρώπων μετράνε για μένα και μόνο αυτές αξιολογώ.

Μπορείς φέτος να επιστρέψεις στις νίκες ή ακόμα και να διεκδικήσεις τον τίτλο;

Να είστε βέβαιοι ότι θα δώσω τον καλύτερό μου εαυτό. Το να κερδίσω ακόμη έναν παγκόσμιο τίτλο θα είναι απίστευτο. Ωστόσο, δεν θέλω να λέω μεγάλα λόγια. Γι' αυτό και ο βασικός μου στόχος είναι να τερματίσω τουλάχιστον μία φορά στην πρώτη θέση. Αυτό θα με κάνει ιδιαίτερα χαρούμενο. Από εκεί και πέρα, δεν μπορώ να ξέρω τι θα συμβεί. Μακάρι το μονοθέσιό μας να αποδειχθεί ανταγωνιστικό και να μπορέσουμε να κοντράρουμε τις κορυφαίες ομάδες.

Ο ομόσταβλός σου, Νίκο Ρόζμπεργκ, συγκέντρωσε σχεδόν τους διπλάσιους βαθμούς από εσένα την περασμένη σεζόν (142 έναντι 72). Πιστεύεις ότι μπορείς να ανατρέψεις αυτή την κατάσταση;

Με τον Νίκο δεν έχουμε κάποια κόντρα και συνεργαζόμαστε άψογα, όπως ακριβώς γινόταν με όλους τους team-mate στην καριέρα μου. Δεν υπάρχει κανένα θέμα μεταξύ μας. Πάντα στόχος μου είναι να βελτιώνομαι και αυτό θα επιδιώξω και φέτος. Όχι, όμως, με σκοπό να κοντράρω τον Ρόζμπεργκ, αλλά για το καλό της ομάδας.

Πληροφορίες λένε πως το φετινό μονοθέσιο της Mercedes GP ευνοεί το οδηγικό σου στιλ. Κάτι το οποίο δεν είχε συμβεί το 2010. Ισχύει κάτι τέτοιο;

Αυτά είναι κουβέντες που γίνονται στο παρασκήνιο. Για μένα, δεν υπάρχει νόημα να σχεδιάσεις ένα μονοθέσιο με σκοπό να ευνοήσεις κάποιον οδηγό της ομάδας. Ποτέ μου δεν είχα ένα μονοθέσιο εξ’ ολοκλήρου στα μέτρα μου και δε θα συμβεί ούτε φέτος αυτό. Δε ζήτησα κάτι τέτοιο.

Τι πιστεύεις ότι χρειάζεται να γίνει προκειμένου η Mercedes GP να συναγωνιστεί τις «μεγάλες» ομάδες, όπως τη Ferrari, τη Red Bull και τη McLaren, οι οποίες τερμάτισαν στις τρεις πρώτες θέσεις πέρυσι;

Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να δουλέψουμε όλοι μαζί, ώστε να δημιουργήσουμε το καλύτερο δυνατό μονοθέσιο. Να ελαχιστοποιήσουμε, δηλαδή, τις αδυναμίες του και να μπορούμε, μέσω των ρυθμίσεων, να το προσαρμόζουμε στις συνθήκες της εκάστοτε πίστας. Αν το πετύχουμε αυτό, τότε κι εγώ και ο Νίκο θα μπορέσουμε να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό. Πέρυσι δεν είχαμε αυτή τη δυνατότητα, αλλά πιστεύω ότι φέτος θα είμαστε ανταγωνιστικοί.

Το λες αυτό με βάση την τελευταία αναβάθμιση που είδαμε στο μονοθέσιο της Mercedes GP στις δοκιμές εξέλιξης στη Βαρκελώνη; Σημείωσες και τον πρώτο χρόνο της ημέρας όταν χρησιμοποιούσατε το νέο «πακέτο»…

Αναμφίβολα έκανε τη διαφορά. Ήμασταν αισθητά ταχύτεροι σε σχέση με τις δοκιμές που κάναμε χωρίς την αναβάθμιση. Καλό, βέβαια, θα ήταν να είχαμε λίγο περισσότερο χρόνο, προκειμένου να το δοκιμάσουμε, αλλά είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την πρόοδο που σημειώσαμε.

Φέτος η Pirelli είναι η νέα κατασκευάστρια ελαστικών και όλοι λένε πως οι γόμες της φθείρονται πολύ περισσότερο από εκείνες της Bridgestone. Ποια ήταν η δική σου αίσθης, έπειτα από τόσα χιλιόμετρα που έχεις κάνει στις χειμερινές δοκιμές;

Όντως φθείρονται περισσότερο, αλλά αυτό ισχύει για όλους. Οι διαφορές που θα δούμε πιστεύω ότι θα αφορούν τη στρατηγική των αγώνων. Ίσως, δηλαδή, να χρειάζεται να κάνουμε ένα με δυο πιτ στοπ περισσότερα σε σχέση με πέρυσι. Όμως, με αυτό το θέμα σε εμάς ασχολείται ο Ρος Μπρον, που είναι από τους κορυφαίους στη Formula1, οπότε δεν ανησυχώ.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έγινε ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία. Ποια είναι η γνώμη σου για το συμπατριώτη σου, τον οποίο ήδη αποκαλούν «Baby Schumi»;

Κάθε παγκόσμιος πρωταθλητής στη Formula1 το αξίζει, όπως και ο Φέτελ. Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος γι' αυτόν. Τον γνωρίζω προσωπικά αρκετά χρόνια και έχω παρακολουθήσει την εξέλιξή του.
Μου θυμίζει κάπως τον εαυτό μου όταν πήρα τον πρώτο μου τίτλο το 1994. Έχει αστείρευτο ταλέντο και ελπίζω να συνεχίσει να βρίσκεται στην κορυφή για πολλά χρόνια ακόμη. Δεν θα με πείραζε αν ξεπερνούσε τα επιτεύγματά μου. Θα μπορούσε να γίνει  διάδοχός μου.

Το συμβόλαιό σου λήγει σε δυο χρόνια, όταν πια θα είσαι 43 χρονών. Ωστόσο, κάποιοι υποστηρίζουν πως μπορεί να ανανεώσεις…

Από την πλευρά μου, πάντα είμαι έτοιμος να συζητήσω για μια νέα συνεργασία. Εξάλλου, οι σχέσεις μου με τους ανθρώπους της Mercedes είναι εξαιρετικές. Μέχρι στιγμής δεν έχω κανένα πρόβλημα με τη φυσική μου κατάσταση κι αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό. Ακόμα, πάντως, δεν έχουμε μιλήσει γι’ αυτό.

Αν τελικά μείνεις στη Formula1 και μετά το 2012, υπάρχει πιθανότητα να επιστρέψεις στη Ferrari;

Δεν τον γνωρίζω αυτό, αλλά προς το παρόν είμαι πολύ χαρούμενος στη Mercedes. Τα χρόνια που πέρασα με τη Ferrari αποτελούν ένα ιδιαίτερο κομμάτι της ζωής μου.  Η υποστήριξη των οπαδών της ομάδας ήταν απίστευτη και θα θυμάμαι για πάντα όσα πέτυχα με τη Scuderia.
Αυτόν τον καιρό, όμως, είμαι απόλυτα συγκεντρωμένος στο να πετύχω τους στόχους μου με την τωρινή μου ομάδα. Να είστε σίγουροι ότι χτίζουμε κάτι σπουδαίο και τα επόμενα χρόνια η Mercedes GP θα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες του πρωταθλήματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: