Δευτέρα 29 Ιουνίου 2009

Βασσάρας: «Η διαιτησία χρειάζεται ηγέτη»

basaras.jpgΟ Κύρος Βασσάρας είναι ο νέος υπεύθυνος ανάπτυξης της ΕΠΟ. Ο πρώην διαιτητής αναφέρθηκε στο νέο του πόστο και επισήμανε ότι έκανε την σωστή επιλογή να κρεμάσει την... σφυρίχτρα του τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, γιατί η διαιτησία χρειάζεται κάποιον που να μπορεί να ηγηθεί.


Αναλυτικά όσα δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό «Αθήνα 98,4»
Κύριε Βασσάρα, θα θέλαμε καταρχήν να μας μιλήσετε για τα νέα σας καθήκοντα…
«Έγινε μία πρόταση από την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία, την οποία αποδέχτηκα, διότι πιστεύω ότι χρειαζόμαστε πάρα πολύ δουλειά και ανάπτυξη. Πρέπει να συμβαδίσουμε με τη γραμμή της ΟΥΕΦΑ, ούτως ώστε να κάνουμε ένα βήμα μπροστά στην ελληνική διαιτησία. Υπάρχει η διοίκηση της διαιτησίας και η Κεντρική Επιτροπή Διαιτησίας. Η διοίκηση της διαιτησίας, με επικεφαλής τον υπεύθυνο ανάπτυξης που είμαι εγώ, θα πρέπει να φροντίσουμε να κάνουμε την εκπαίδευση και την επιμόρφωση όλων των διαιτητών, παρατηρητών και εκπαιδευτών για να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε ως πυραμίδα. Να ξεκινήσουμε από την κεφαλή που είναι η Σούπερ Λίγκα και πρώτα τα μέλη της επιτροπής, μέχρι τη βάση που είναι οι εθνικές κατηγορίες. Στα εθνικά πρωταθλήματα χωρίζουμε αρμοδιότητες και με τα ίδια τα μέλη της επιτροπής αλλά και με τους εκπαιδευτές, οι οποίοι θα πιστοποιηθούν και από μένα και από επιτηρητή της UEFA ή της FIFA, προκειμένου να δημιουργήσουμε για τα εθνικά πρωταθλήματα την ανάπτυξη με την κατάλληλη εκπαίδευση και ακολούθως να γίνει το ίδιο σε συνεργασία με τους συνδέσμους, τις ενώσεις και τους εκπαιδευτές ανά περιφέρεια και ανά ένωση στις εθνικές κατηγορίες. Αυτό το εγχείρημα θέλει πολύ δουλειά, από την άποψη ότι πρέπει όλο αυτό το κομμάτι να το οργανώσουμε γιατί μέχρι τώρα δεν υπήρχε αυτή η εκπαίδευση που έπρεπε να υπάρχει. Πρέπει να υπάρχει ενιαία εφαρμογή των κανονισμών. Για να το πετύχουμε πρέπει πρώτα εμείς οι ίδιοι να μιλάμε μία γλώσσα και αυτή τη γλώσσα να τη μιλούν όλοι οι διαιτητές. Θέλω να μπορώ να έχω μία επαφή με τους διαιτητές που θα είναι οι συνεργάτες μου, για να γίνει κάτι ανάλογο με μία ποδοσφαιρική ομάδα. Μία ομάδα όταν οι παίκτες της παίζουν καλά, όπως είναι φυσικό θα παίξουν και την επόμενη Κυριακή. Αυτό πάμε να κάνουμε κι εμείς στην ελληνική διαιτησία. Θέλω οι διαιτητές να λειτουργούν απερίσπαστοι, χωρίς πιέσεις, χωρίς να έχουν στο νου τους ότι μπορεί κάποιος να τους πειράξει όσο κάνουν καλά τη δουλειά τους».

Είσαστε αισιόδοξος για το μέλλον της ελληνικής διαιτησίας;
«Είμαι από τη φύση μου αισιόδοξος. Όταν αναλαμβάνω κάτι, θέτω υψηλούς στόχους. Πιστεύω ότι αν βοηθήσουν οι διαιτητές θα πάνε όλα καλά. Εδώ όμως χρειαζόμαστε και τη συνεργασία των ποδοσφαιριστών, των προπονητών και των παραγόντων. Μέσα στο πλαίσιο της ανάπτυξης της διαιτησίας περιλαμβάνεται η επιμόρφωση και η συνεργασία και με αυτούς τους φορείς. Θέλω να κάνω ξεκάθαρο στους ποδοσφαιριστές όλων των κατηγοριών ότι τη νέα χρονιά θα τους δώσουμε κάποιες οδηγίες, για να εξασφαλίσουμε τουλάχιστον ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των παικτών θα γνωρίζει ποιες οδηγίες έχουν πάρει οι διαιτητές και πού θα πρέπει να είναι αυστηροί, για να κρατήσουμε σε αθλητικά πλαίσια το ποδόσφαιρο».

Ποιο είναι το προφίλ του κορυφαίου διαιτητή στην Ελλάδα;
«Κορυφαίος είναι αυτός που συνεχίζει να βελτιώνεται και όταν φτάνει στην κορυφή συνεχίζει να διατηρείται. Αυτός ο διαιτητής λοιπόν που θα καταφέρει να πετύχει αυτό το στόχο, θα χαρακτηριστεί κορυφαίος όχι μόνο στην Ελλάδα, διότι στη χώρα μας ταλέντα υπάρχουν, διαιτητές υπάρχουν και νομίζω ότι χρειάζονται τη βοήθειά μας για να γίνει αυτό».

Ποια είναι τα προσόντα που πρέπει να έχει κάποιος για να παίξει με επιτυχία αυτό το ρόλο;
«Πρώτα από όλα πρέπει να αγαπάει το ποδόσφαιρο και κατά δεύτερο λόγο να έχει ισχυρή προσωπικότητα. Μια προσωπικότητα που δεν λυγίζει και του δίνει τη δυνατότητα να βελτιώνεται είτε σε φυσική κατάσταση είτε στη διάρκεια της ψυχολογικής προετοιμασίας και να έχει γνώση των κανονισμών».

Σταματήσατε λίγο πρόωρα τη δράση σας στα γήπεδα. Ποιοι ήταν οι λόγοι που σας οδήγησαν σε αυτή την απόφαση;
«Πάντως δεν σταμάτησα πολύ νωρίς. Γιατί αν δεν το έκανα αυτή τη φορά θα το έκανα του χρόνου το καλοκαίρι, διότι ούτως ή άλλως ηλικιακά αυτή είναι η προϋπόθεση για να μπορώ να είμαι διεθνής διαιτητής ή διαιτητής στη χώρα μου. Πιστεύω ότι σταμάτησα την κατάλληλη στιγμή. Έχω μάθει τόσο καιρό να κάνω πρωταθλητισμό. Όταν νιώθω ότι δεν μπορώ να είμαι εκατό τοις εκατό έτοιμος να κάνω πρωταθλητισμό δεν αισθάνομαι καλά να συνεχίσω. Δεν θα ήθελα ποτέ να σταματήσω μεσούσης της περιόδου είτε λόγω κάποιου προβλήματος είτε λόγω κάποιας άλλης αιτίας, που θα προκαλούσε δυσαρέσκεια και θα με ανάγκαζε να σταματήσω. Πιστεύω ότι ήταν σωστή η επιλογή μου να σταματήσω τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, γιατί η διαιτησία χρειάζεται κάποιον που να μπορεί να ηγηθεί, να βγει μπροστά και να συνεργαστεί με διαιτητές που έχουν όρεξη να δουλέψουν για τη βελτίωσή της. Άλλωστε, έχω κάνει τόσα πράγματα. Έχω πάει σε όλες τις διοργανώσεις. Έχω συμμετάσχει σε πάρα πολλά παιχνίδια. Έχω γεμίσει τη βαλίτσα μου με πάρα πολλές εμπειρίες που καλούμαι να τις μεταδώσω και νομίζω ότι αυτό πρέπει να κάνουν όλοι».

Υπάρχει μέσα σας το απωθημένο του τελικού μιας ξένης ποδοσφαιρικής διοργάνωσης;
«Κάποτε στην Ελλάδα συζητούσαμε αν μπορεί κάποιος Έλληνας διαιτητής να παίξει σε αγώνα κυπέλλου UEFA ή να πάει σε ένα intertoto και αργότερα να πάει σε Τσάμπιονς Λιγκ. Πιστεύω ότι έχω φτάσει σε ένα σημείο που έχω ανοίξει το δρόμο για να πάμε σε έναν τελικό παγκοσμίου κυπέλλου. Εύχομαι τα επόμενα παιδιά να τον ανοίξουν ακόμη περισσότερο και να με ξεπεράσουν, διότι αυτός είναι και ο στόχος. Αν μπορέσουν να τα καταφέρουν, θα προσθέσουν κάτι ακόμα στο ελληνικό ποδόσφαιρο και στην ελληνική διαιτησία».

Γιατί δεν γίνατε τελικά αρχιδιαιτητής;
«Γνωρίζετε πολύ καλά ότι έγινε μια επιλογή πέντε ατόμων από την ΕΠΟ. Για μένα είναι μεγάλη τιμή που μου προτάθηκε αυτό το καίριο πόστο, διότι εκτός από τους ορισμούς όλο το υπόλοιπο κομμάτι είναι ευθύνη δική μου και εγώ θα δώσω τις κατευθυντήριες γραμμές. Από τη στιγμή που έχω επιλεγεί γι’ αυτό το πόστο, πιστεύω ότι πρέπει να το υπηρετήσω και πρέπει να προσπαθήσω πάνω σε αυτό. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι υπάρχουν κάποια χρονικά όρια, αφού ο διαιτητής σταματήσει, για να ασχοληθεί με τη διοικητική. Αυτή τη στιγμή χρονικά δεν μου δίνεται αυτή η δυνατότητα».

Κύριε Βασσάρα, εδώ και αρκετά χρόνια στην Αθήνα ακούγεται ότι είσαστε φίλος του Παναθηναϊκού και στη Θεσσαλονίκη του ΠΑΟΚ. Αυτός είναι και ο λόγος που πολύς κόσμος ξαφνιάστηκε όταν η πράσινη ΠΑΕ πρόβαλε ενστάσεις για να πάρετε τη θέση του αρχιδιαιτητή. Ποιοι πιστεύετε ότι είναι οι λόγοι που μερίδα των φιλάθλων έχει αυτή την εντύπωση για εσάς και πώς κρίνετε την αντίδραση των εκπροσώπων της ομάδας του τριφυλλιού όταν ακούστηκε το όνομά σας για το συγκεκριμένο πόστο;
«Στην Ελλάδα κάθε χρόνο προσπαθούν να βάζουν ταμπέλες. Χαίρομαι όταν βάζω άλλες ταμπέλες που αναφέρουν ότι η ελληνική τριάδα έπαιξε δύο ημιτελικούς Τσάμπιονς Λιγκ και έπαιξε στο Πανευρωπαϊκό. Τέτοιες ταμπέλες βάζω. Όσοι θέλουν να βάζουν ταμπέλες ομάδων στους διαιτητές καλά κάνουν και ας συνεχίσουν να προσπαθούν με αυτό τον τρόπο. Να ξέρουν όμως ότι με τέτοιες συμπεριφορές το ποδόσφαιρο θα σταματήσει να αναπτύσσεται. Το ποδόσφαιρο θέλει άλλα πράγματα. Θέλει ειλικρίνεια και νομίζω ότι την ειλικρίνεια την έχω δείξει όλα αυτά τα χρόνια που αγωνίζομαι και την ακεραιότητα σε όλες τις ομάδες που έχω αγωνιστεί. Για την απάντηση στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, σας παραπέμπω στους ανθρώπους του Παναθηναϊκού. Δεν έχω με κανέναν τίποτα. Ο καθένας προσπαθεί να κάνει κάτι. Από εκεί και πέρα, απαντώ μόνο με τη δουλειά μου και με τις διακρίσεις που έχω φέρει όλα αυτά τα χρόνια. Δεν μπαίνω ποτέ στη διαδικασία να κάνω δήλωση σκοπιμότητας και σε οτιδήποτε πάει κόντρα στην προσωπικότητα μου και στην αξιοπρέπειά που έχω δείξει τόσα χρόνια. Δεν υπάρχουν αυτά που υπήρχαν κάποτε, που βρίσκαμε κάποιον και πέφταμε όλοι πάνω του. Τώρα πλέον ο καθένας έχει την αρμοδιότητά του και είναι υπεύθυνος για κάθε τι που κάνει».

Με άριστα το δέκα τι βαθμό θα βάζατε στην ελληνική διαιτησία σήμερα;
«Επειδή υπήρξα μέχρι τώρα εν ενεργεία διαιτητής, δεν μπορώ να τη βαθμολογήσω. Καλό θα ήταν να μου κάνετε αυτό το ερώτημα του χρόνου».

Είναι δικαιολογημένη, κατά τη γνώμη σας, η δυσπιστία του κόσμου για την ελληνική διαιτησία;
«Στην Ελλάδα είμαστε δύσπιστοι για τα πάντα. Θα πρέπει όλοι να κάνουμε κάτι με ουσιώδεις προσπάθειες. Να διώξουμε την οποιαδήποτε δυσπιστία ή, εν πάση περιπτώσει, να την περιορίσουμε».

Δεν υπάρχουν σχόλια: