Κυριακή 28 Μαρτίου 2010

F1: Ο πρωταθλητής επέστρεψε


Επιμέλεια: Δ.Μ.

Επιστροφή στις νίκες για τον παγκόσμιο πρωταθλητή Τζένσον Μπάτον, σε έναν αγώνα που σημαδεύτηκε από 10 εγκαταλείψεις. Δεύτερος ο εξαιρετικός Κούμπιτσα, ενώ την τριάδα του βάθρου ολοκληρώνει ο Φελίπε Μάσα.

Η Αυστραλία ταιριάζει περισσότερο στη McLaren, είχε δηλώσει ο Τζένσον Μπάτον κατά τη διάρκεια της εβδομάδας - και το επιβεβαίωσε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, επιστρέφοντας στις νίκες από τις 07/06/2009, όταν είχε κερδίσει στο Grand Prix της Τουρκίας.

Σε μια πίστα που τα τελευταία δύο χρόνια οι θριαμβευτές της φοράνε τη στολή της McLaren, η τύχη δεν θα μπορούσε να μην τα φέρει με τέτοιο τρόπο ώστε να συνεχιστεί αυτό το σερί για ασημένια βέλη.

Ο αγώνας ξεκίνησε, τα μονοθέσια έφυγαν και ο Σεμπάστιαν Φέτελ για δεύτερη συνεχόμενη φορά ήταν αυτός που είχε όλους τους υπόλοιπους πιλότους από πίσω του. Ο Φελίπε Μάσα έκανε εντυπωσιακή εκκίνηση, με αποτέλεσμα να πλασαριστεί από την πέμπτη θέση στη δεύτερη.

Αυτό ναι, ήταν Grand Prix

Από το ξεκίνημα, βέβαια, τα σημάδια μας έδειξαν τι θα επακολουθήσει στην πίστα του Άλμπερτ Παρκ, που αποδείχτηκε μέρος για… λίγους. Συγκεκριμένα μόλις για 14 – από τους 24 πιλότους είδαν την καρό σημαία να κυματίζει μπροστά τους. Ο Γιάρνο Τρούλι δεν ξεκίνησε καν τον αγώνα, προβληματίζοντας τους ανθρώπους της Lotus, που προσπαθούν να χτίσουν καλό όνομα στη Formula 1 σαν νέα ομάδα που είναι.

Κατά την εκκίνηση στην πρώτη στροφή, είχαν σύγκρουση οι Μπάτον, Αλόνσο και Σουμάχερ. Από αυτό το συμβάν ο Γερμανός πέρασε στα pits για να αλλάξει την μπροστινή πτέρυγα, ενώ οι άλλοι δύο συνέχισαν αλώβητοι. Στη συνέχεια συγκρούστηκαν οι Μπουεμί, Χούλκενμπεργκ και Κομπαγιάσι. Αιτία του άτυχου γεγονότος στάθηκε η σπασμένη αεροτομή του Ιάπωνα, η οποία παρέσυρε και τους υπόλοιπους. Η κίτρινη σημαία ήταν σηκωμένη για πέντε γύρους, μέχρι να μαζευτούν τα κομμάτια από τα σπασμένα μονοθέσια και να ξεκινήσει το για άλλους γλέντι και για κάποιους άλλους… δράμα.

Στον τέταρτο γύρο επέστρεψε η δράση και ο Αλόνσο ξεκίνησε έναν ακατάπαυστο ρυθμό, ο οποίος τον έφερε στον 14ο γύρο στην 8η θέση. Τα εύσημα ανήκουν στον Χάμιλτον ο οποίος αν και ξεκίνησε από την 11η θέση θέλησε να αποδείξει πως δεν πήρε τυχαία τον τίτλο το 2008. Ο Βρετανός δε δίστασε να έρθει ρόδα με ρόδα με τον Γουέμπερ και να έρθει face to face με τον Μάσα. Ο μοναδικός που άντεξε την πίεσή του ήταν ο Κούμπιτσα, ο οποίος με θράσος και θέληση κράτησε τη δεύτερη θέση, όντας ανάμεσα από τις δύo McLaren.

Σχεδόν, σε όλο τον αγώνα, οι μάχες των Αλόνσο, Μάσα, Χάμιλτον και Γουέμπερ ήταν αυτές που κρατούσαν το ενδιαφέρον των 80.000 θεατών (!) αμείωτο.

Τύχη καλεί Μπάτον

Τη στιγμή που ο Φέτελ αδιαφορούσε για ότι συνέβαινε πίσω του, ένα πρόβλημα στα φρένα ήρθε να του χαλάσει το πάρτι που είχε στήσει. Οι μηχανικοί της Red Bull πρέπει να δουλέψουν πολύ πάνω στο μονοθέσιο του Γερμανού, μιας και για δεύτερη συνεχόμενη φορά χάνεται μια άνετη επικράτηση για τους "ταύρους".

Ο Μπάτον μεταμφιέστηκε σε Αλόνσο και εκμεταλλεύτηκε την εγκατάλειψη του Φέτελ με τον καλύτερο χρόνο, μιας και από τον 25ο γύρο δεν αντιμετώπισε καμία απειλή για την πρώτη θέση.

Καθώς φτάναμε προς το τέλος του αγώνα η τριάδα ήταν Μπάτον, Κούμπιτσα και Χάμιλτον, σκηνικό που άλλαξε όταν οι Μάσα και Αλόνσο πέρασαν τον Βρετανό, του οποίου τα ελαστικά ήταν σε κακή κατάσταση μετά τις φθορές που είχαν υποστεί από τις… διαθέσεις του πιλότου της McLaren. Η καρό σημαία ήταν έτοιμη να πέσει, όχι όμως και η θέληση του Χάμιλτον για να μας προσφέρει θέαμα μέχρι εσχάτων. Δύο γύρους από το τέλος, ο Βρετανός πήγε μπει στην εσωτερική του Αλόνσο, ο Ισπανός δείχνοντας την τεράστια κλάση του κράτησε τη θέση του, ο Χάμιλτον κόλλησε και ο Γουέμπερ δεν κατάφερε να ελέγξει την πορεία του, με αποτέλεσμα να βρεθούν και οι δύο στα χώματα. Όμως, και οι δύο πιλότοι συνέχισαν με τον Γουέμπερ να τερματίζει 9ος και τον Χάμιλτον 6ο.

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ συνέχισε να κάνει τους ανθρώπους της Mercedes GP να χαμογελούν δίνοντας τους την 5η θέση. Ο Σουμάχερ το μοναδικό καλό που θα έχει να θυμάται από τη Αυστραλία είναι η προσπέραση στο Χαιμέ Αλγκουερσουάρι, γεγονός που του έδωσε μια θέση στη δεκάδα.

Αναλυτικά η κατάταξη:

1. Μπάτον, McLaren, 1:33.36.531
2. Κούμπιτσα, Renault, +12.034
3. Μάσα, Ferrari, +14.488
4. Αλόνσο, Ferrari, +16.304
5. Ρόσμπεργκ, Mercedes, +16.683
6. Χάμιλτον, McLaren, +29.898
7. Λιουίτσι, Force India, +59.847
8. Μπαρικέλο, Williams, +1:00.536
9. Γουέμπερ, Red Bull, +1:07.319
10. Σουμάχερ, Mercedes, +1:09.391
11. Αλγκουερσουαρί, Toro Rosso, +1:11.301
12. Ντε Λα Ρόσα, Sauber, +1:14.084
13. Κοβαλάινεν, Lotus, +2 γύροι
14. Τσάντχοκ, HRT, + 4 γύροι

Εγκατέλειψαν:

1. Γκλοκ, Virgin, 41
2. Φέτελ, Red Bull, 26
3. Ντι Γκράσι, Virgin, 25
4. Σούτιλ, Force India, 12
5. Πετρόφ, Renault, 10
6. Σένα, HRT, 5
7. Χούλκενμπεργκ, Williams, 1
8. Μπουεμί, Toro Rosso, 1
9. Κομπαγιάσι, Sauber, 1
10. Τρούλι. Lotus, 1

Δεν υπάρχουν σχόλια: