Η είδηση πέρασε στα ψιλά των εφημερίδων. Είτε επειδή ακόμη η υπόθεση συζητείται είτε επειδή βρισκόμαστε στη μέση ενός σκληρού μπρα ντε φερ. Γράφει ο Δημήτρης Δραγώγιας.
Ο λόγος για το νέο τηλεοπτικό συμβόλαιο που, όπως όλα δείχνουν, θα συμπεριλαμβάνει όλες τις ομάδες της Σούπερ Λίγκας.
Στην τελευταία συνέλευση της Λίγκας, όπου συζητήθηκε το θέμα της κεντρικής διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, παρέστη και ο εκπρόσωπος του συνδρομητικού καναλιού που έχει τα τηλεοπτικά δικαιώματα του ελληνικού ποδοσφαίρου. Πρότεινε στο πλαίσιο της κρίσης μείωση κατά 25% και η αιτία ήταν η είσοδος των δυο ομάδων που έμειναν χωρίς τηλεοπτική στέγη μετά την κυβερνητική απόφαση να μη μετάσχει η κρατική τηλεόραση στη διαδικασία λήψης τηλεοπτικών δικαιωμάτων ομάδων της Σούπερ Λίγκας, αν και η Ξάνθη έχει έναν ακόμη χρόνο συμβόλαιο μαζί της. Αυτός ήταν ο ένας λόγος.
Ο δεύτερος ήταν οι τελευταίες εξελίξεις με τα «στημένα» που οδηγούν σε απαξίωση του προϊόντος. Αυτός ο λόγος χρησιμοποιήθηκε επικουρικά. Το συνδρομητικό κανάλι, τη χρονιά που υποτίθεται ότι κάλυπτε τηλεοπτικά το πρωτάθλημα, με πολλούς από τους αγώνες να θεωρούνται «ύποπτοι», αύξησε τους συνδρομητές του. Αν ρίξει κανείς μια ματιά στους ισολογισμούς της εταιρείας θα διαπιστώσει ότι το 2008, που η Multichoice ανήκε στο προηγούμενο μετοχικό σχήμα είχε κλείσει με 362.739 συνδρομητές, παρέμεινε περίπου σταθερός μέχρι και το τέλος του 2009 (362.371) και το 2010 έκλεισε με ελαφριά άνοδο στους 363.679.
Η αύξηση συνεχίστηκε και στο πρώτο τρίμηνο του 2011 (368.343) και ο αριθμός παρέμεινε ίδιος με ανάλογα έσοδα. Ωστόσο, από εκείνο το σημείο και μετά, η εταιρεία υποστηρίζει ότι η υποβάθμιση του προϊόντος λόγω των αποκαλύψεων σε συνδυασμό με την απώλεια ενδιαφέροντος για τον τίτλο εξαιτίας της άνετης κατάκτησης του πρωταθλήματος από τον Ολυμπιακό δημιούργησαν στασιμότητα και ελαφρά πτώση στην πορεία των συνδρομητών, γεγονός που της προσφέρει ένα επιχείρημα για να προτείνει μείωση 25% σε όσες ομάδες έχουν ήδη υπογεγραμμένα συμβόλαια.
Εδώ προκύπτουν ηθικά ζητήματα. Αν ο λόγος μείωσης κατά 44 εκατ. ευρώ που προτείνει το συνδρομητικό στις υπόλοιπες ομάδες (συνολικά στην τριετία) είναι για να συμπεριληφθούν στην κεντρική διαχείριση ο Ολυμπιακός και η Ξάνθη, τότε υπάρχει ένα ισχυρό αντεπιχείρημα. Ο Ολυμπιακός είναι ένα σημαντικό εμπορικό μέγεθος. Και γι' αυτό εξαργυρώνει την εμπορικότητά του με ανάλογα συμβόλαια. Οταν «έκλεινε» στην κρατική τηλεόραση, τα ποσά που εισέπραττε ήταν θεαματικά αυξημένα σε σχέση με το καλύτερο συμβόλαιο (Παναθηναϊκός) που εξασφάλιζε η κεντρική διαχείριση.
Η Ξάνθη εισέπραττε ποσό εντυπωσιακά μεγαλύτερο σε σχέση με άλλες ομάδες που τερμάτιζαν στην ίδια ή και καλύτερη θέση από αυτήν. Σημειωτέον, και οι δυο ομάδες ήταν αρχικά στην κεντρική διαχείριση της Σούπερ Λίγκας και αποχώρησαν μετά την πρόταση της ΕΡΤ.
Αν ο λόγος είναι η απαξίωση του προϊόντος λόγω των «στημένων», τότε είναι υποκριτικός. Δηλαδή αρνείσαι να προβάλλεις ένα προϊόν απαξιωμένο και «ύποπτο» για δέκα ευρώ αλλά αποδέχεσαι να το προβάλλεις με 25% λιγότερο τίμημα. Εκτός αν ισχύει στο ποδόσφαιρο ό,τι και στη θεωρία των παλιών… τσατσάδων: άλλο τα λαδάδικα κι άλλο τα... μπιστρό πολυτελείας. Επί τοις ουσίας το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, αλλά την «ηδονή» την πληρώνεις διαφορετικά.
Ο ΟΠΑΠ έκλεισε προσωρινά την κάνουλα της κρατικής επιχορήγησης ή απειλεί ότι θα την κλείσει (μέσω του ΓΓΑ), με μια πάντως επίφαση ηθικολογίας. Γιατί αν αύριο μεθαύριο ιδιωτικοποιηθεί, και ο νέος μέτοχος αγνοήσει τις… ενστάσεις επειδή ουσιαστικά το προϊόν του βασίζεται στην εγχώρια αγορά, τότε καμία απειλή του Μπιτσαξή δεν έχει σημασία.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα σήμερα δεν το έχει ούτε ο ΟΠΑΠ, ούτε το συνδρομητικό, ούτε ο Ολυμπιακός και η Ξάνθη. Το έχουν οι υπόλοιπες ομάδες που υποχρεούνται εκ των πραγμάτων να συμφωνήσουν σε μείωση των μεγεθών τους, αφού τα μοναδικά εξασφαλισμένα έσοδά τους συρρικνώνονται κατά 25%. Και σε μια εποχή που ο Γόντικας, ο Αδαμίδης, ο Ζαγοράκης, ο Αθανασιάδης και οι υπόλοιποι πρόεδροι των ΠΑΕ της Σούπερ Λίγκας μετρούν το ευρώ όπως ο παπάς το πρόσφορο, απώλειες πολλών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ πολλαπλασιάζουν τον πονοκέφαλό τους. Και το χειρότερο, δεν έχουν επιλογές…
Πηγή: Εξέδρα
Στην τελευταία συνέλευση της Λίγκας, όπου συζητήθηκε το θέμα της κεντρικής διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, παρέστη και ο εκπρόσωπος του συνδρομητικού καναλιού που έχει τα τηλεοπτικά δικαιώματα του ελληνικού ποδοσφαίρου. Πρότεινε στο πλαίσιο της κρίσης μείωση κατά 25% και η αιτία ήταν η είσοδος των δυο ομάδων που έμειναν χωρίς τηλεοπτική στέγη μετά την κυβερνητική απόφαση να μη μετάσχει η κρατική τηλεόραση στη διαδικασία λήψης τηλεοπτικών δικαιωμάτων ομάδων της Σούπερ Λίγκας, αν και η Ξάνθη έχει έναν ακόμη χρόνο συμβόλαιο μαζί της. Αυτός ήταν ο ένας λόγος.
Ο δεύτερος ήταν οι τελευταίες εξελίξεις με τα «στημένα» που οδηγούν σε απαξίωση του προϊόντος. Αυτός ο λόγος χρησιμοποιήθηκε επικουρικά. Το συνδρομητικό κανάλι, τη χρονιά που υποτίθεται ότι κάλυπτε τηλεοπτικά το πρωτάθλημα, με πολλούς από τους αγώνες να θεωρούνται «ύποπτοι», αύξησε τους συνδρομητές του. Αν ρίξει κανείς μια ματιά στους ισολογισμούς της εταιρείας θα διαπιστώσει ότι το 2008, που η Multichoice ανήκε στο προηγούμενο μετοχικό σχήμα είχε κλείσει με 362.739 συνδρομητές, παρέμεινε περίπου σταθερός μέχρι και το τέλος του 2009 (362.371) και το 2010 έκλεισε με ελαφριά άνοδο στους 363.679.
Η αύξηση συνεχίστηκε και στο πρώτο τρίμηνο του 2011 (368.343) και ο αριθμός παρέμεινε ίδιος με ανάλογα έσοδα. Ωστόσο, από εκείνο το σημείο και μετά, η εταιρεία υποστηρίζει ότι η υποβάθμιση του προϊόντος λόγω των αποκαλύψεων σε συνδυασμό με την απώλεια ενδιαφέροντος για τον τίτλο εξαιτίας της άνετης κατάκτησης του πρωταθλήματος από τον Ολυμπιακό δημιούργησαν στασιμότητα και ελαφρά πτώση στην πορεία των συνδρομητών, γεγονός που της προσφέρει ένα επιχείρημα για να προτείνει μείωση 25% σε όσες ομάδες έχουν ήδη υπογεγραμμένα συμβόλαια.
Εδώ προκύπτουν ηθικά ζητήματα. Αν ο λόγος μείωσης κατά 44 εκατ. ευρώ που προτείνει το συνδρομητικό στις υπόλοιπες ομάδες (συνολικά στην τριετία) είναι για να συμπεριληφθούν στην κεντρική διαχείριση ο Ολυμπιακός και η Ξάνθη, τότε υπάρχει ένα ισχυρό αντεπιχείρημα. Ο Ολυμπιακός είναι ένα σημαντικό εμπορικό μέγεθος. Και γι' αυτό εξαργυρώνει την εμπορικότητά του με ανάλογα συμβόλαια. Οταν «έκλεινε» στην κρατική τηλεόραση, τα ποσά που εισέπραττε ήταν θεαματικά αυξημένα σε σχέση με το καλύτερο συμβόλαιο (Παναθηναϊκός) που εξασφάλιζε η κεντρική διαχείριση.
Η Ξάνθη εισέπραττε ποσό εντυπωσιακά μεγαλύτερο σε σχέση με άλλες ομάδες που τερμάτιζαν στην ίδια ή και καλύτερη θέση από αυτήν. Σημειωτέον, και οι δυο ομάδες ήταν αρχικά στην κεντρική διαχείριση της Σούπερ Λίγκας και αποχώρησαν μετά την πρόταση της ΕΡΤ.
Αν ο λόγος είναι η απαξίωση του προϊόντος λόγω των «στημένων», τότε είναι υποκριτικός. Δηλαδή αρνείσαι να προβάλλεις ένα προϊόν απαξιωμένο και «ύποπτο» για δέκα ευρώ αλλά αποδέχεσαι να το προβάλλεις με 25% λιγότερο τίμημα. Εκτός αν ισχύει στο ποδόσφαιρο ό,τι και στη θεωρία των παλιών… τσατσάδων: άλλο τα λαδάδικα κι άλλο τα... μπιστρό πολυτελείας. Επί τοις ουσίας το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, αλλά την «ηδονή» την πληρώνεις διαφορετικά.
Ο ΟΠΑΠ έκλεισε προσωρινά την κάνουλα της κρατικής επιχορήγησης ή απειλεί ότι θα την κλείσει (μέσω του ΓΓΑ), με μια πάντως επίφαση ηθικολογίας. Γιατί αν αύριο μεθαύριο ιδιωτικοποιηθεί, και ο νέος μέτοχος αγνοήσει τις… ενστάσεις επειδή ουσιαστικά το προϊόν του βασίζεται στην εγχώρια αγορά, τότε καμία απειλή του Μπιτσαξή δεν έχει σημασία.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα σήμερα δεν το έχει ούτε ο ΟΠΑΠ, ούτε το συνδρομητικό, ούτε ο Ολυμπιακός και η Ξάνθη. Το έχουν οι υπόλοιπες ομάδες που υποχρεούνται εκ των πραγμάτων να συμφωνήσουν σε μείωση των μεγεθών τους, αφού τα μοναδικά εξασφαλισμένα έσοδά τους συρρικνώνονται κατά 25%. Και σε μια εποχή που ο Γόντικας, ο Αδαμίδης, ο Ζαγοράκης, ο Αθανασιάδης και οι υπόλοιποι πρόεδροι των ΠΑΕ της Σούπερ Λίγκας μετρούν το ευρώ όπως ο παπάς το πρόσφορο, απώλειες πολλών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ πολλαπλασιάζουν τον πονοκέφαλό τους. Και το χειρότερο, δεν έχουν επιλογές…
Πηγή: Εξέδρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου