Η
Premier League είχε συμπληρώσει μία ώρα ζωής για φέτος, όταν ένας
οπαδός της Γουέστ Χαμ αποφάσισε να αφήσει τη θέση του και να πηδήξει
στον αγωνιστικό χώρο. Ο 22χρονος Τζόρνταν Νταν έκανε σπριντ για περίπου
60 μέτρα, πέρασε δίπλα από τον Έρικσεν, που ήταν έτοιμος να εκτελέσει το
φάουλ, και προσπάθησε ο ίδιος να νικήσει τον Αντριάν.
Ο Ισπανός… απέκρουσε και ο νεαρός συνέχισε το σπριντ του, μέχρι να τον μαζέψουν οι άντρες της ασφάλειας. Η επόμενη μέρα τον βρήκε με… hangover, την πιθανότητα βαριάς τιμωρίας αποκλεισμού από τα γήπεδα και ένα πρόστιμο ύψους 5.000 λιρών. Μαζί με αυτά, όμως, και την ανάμνηση μίας από τις καλύτερες σκηνές, που είδαμε στα γήπεδα του Νησιού την περασμένη εβδομάδα.
Το
twitter πήρε φωτιά. Ο Γκάρι Λίνεκερ έγραψε αστειευόμενος ότι ο νεαρός
εκτέλεσε το φάουλ καλύτερα από ό,τι θα το έκανε ο Έρικσεν, ενώ ένας
book: «έκανε ό,τι κάθε οπαδός ονειρεύεται». Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα
όλοι εμείς που δεν βλέπαμε το ματς, είδαμε τη φάση. Κάποιος το ανέβασε
στη νέα πλατφόρμα, Vine, που κάνει θραύση στα social media. Ακολούθησαν
και τα κείμενα, που αναπαρήγαγαν το βίντεο, το οποίο μέσα σε λίγες
ημέρες έφτασε να έχει πάνω από 11 εκατ. προβολές.
Το Vine είναι σχετικά καινούριο, καθώς έκανε πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2013 και ο κόσμος του ποδοσφαίρου το γνώρισε για τα καλά στο Μουντιάλ της Βραζιλίας. Όλοι μπορούν να ανεβάσουν υλικό από το κινητό τους μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Αυτή η δραστηριότητα των οπαδών, όμως, αρχίζει και αγχώνει εκείνους που έχουν τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Η Premier League αναγκάστηκε να λάβει μέτρα, για να προστατεύσει μέσα όπως η Sun και οι Sunday Times, που έχουν αποκλειστικά δικαιώματα προβολής των γκολ άμεσα online. Έτσι, σε συνεργασία με το twitter η λίγκα προσπαθεί να περιορίσει τη χρήση του Vine.
«Σε τελική ανάλυση είναι παράνομο. Αποτελεί παραβίαση πνευματικής ιδιοκτησίας και θα πρέπει να οι οπαδοί να το ξέρουν. Ξέρω ότι ακούγεται σαν να… κόβουμε τη χαρά, όμως θα πρέπει να προστατεύσουμε τα δικαιώματά μας», σχολίασε στο BBC ο Νταν Τζόνσον, υπεύθυνος επικοινωνίας της Premier League.
Με μία απλή έρευνα μπορούσες να δεις ότι λίγες ημέρες αργότερα τα περισσότερα βίντεο στο Vine, που αφορούσαν αγώνες της Premier League είχαν «κατέβει». «Οι κάτοχοι των τηλεοπτικών δικαιωμάτων θα πρέπει να επενδύσουν σημαντικά ποσά για ένα περίπλοκο σύστημα, που θα εντοπίζει τα βίντεο στο Vine», δήλωσε ο Στιούαρτ Φούλερ, εμπορικός διευθυντής της Netnames, εταιρείας που δραστηριοποιείται σε αυτόν ακριβώς τον τομέα.
Ο λογαριασμός του Vine στο twitter, @FootballVines, έχει πλέον περισσότερους από 500.000 followers και καθημερινά ανεβάζει δεκάδες βίντεο από όλο τον κόσμο. Από τα τελευταία 200 βίντεο, μάλιστα, μόλις ένα μικρό ποσοστό από αυτά ήταν γκολ και μόλις 3 από αυτά έχουν αφαιρεθεί.
Κάποιες από τις ομάδες δε συμφωνούν με αυτή την τακτική. «Πάντα προσπαθούμε να βάλουμε τους εαυτούς μας στη θέση των οπαδών και αναρωτιόμαστε τι θα τους άρεσε να κάνουμε ή τι θα τους άρεσε να δουν. Χρησιμοποιούμε συνεχώς πλατφόρμες (όπως το Vine) για να φέρουμε τους οπαδούς πιο κοντά στους παίκτες και στον σύλλογο», σχολίασε ο Άνταμ Χουλμ, media manager της ΚΠΡ, που έχει βραβευτεί για τις υπηρεσίες της στα social media.
Πολλοί οπαδοί ισχυρίζονται ότι το Vine απλά καλύπτει μία ανάγκη, η οποία μέχρι τώρα δεν είχε καλυφθεί. Ο Φούλε συμφωνεί: «Νομίζω ότι οι άνθρωποι βαριούνται όταν βλέπουν συνεχώς τα ίδια και τα ίδια. Τα τηλεοπτικά δίκτυα δε θα δείξουν ποτέ έναν οπαδό να εισβάλλει στον αγωνιστικό χώρο, τους οπαδούς να πανηγυρίζουν με τον δικό τους τρόπο και άλλα τέτοια περιστατικά, καθώς πιστεύουν ότι βλάπτει το προϊόν».
Ο Ισπανός… απέκρουσε και ο νεαρός συνέχισε το σπριντ του, μέχρι να τον μαζέψουν οι άντρες της ασφάλειας. Η επόμενη μέρα τον βρήκε με… hangover, την πιθανότητα βαριάς τιμωρίας αποκλεισμού από τα γήπεδα και ένα πρόστιμο ύψους 5.000 λιρών. Μαζί με αυτά, όμως, και την ανάμνηση μίας από τις καλύτερες σκηνές, που είδαμε στα γήπεδα του Νησιού την περασμένη εβδομάδα.
ADVERTISEMENT
Το Vine είναι σχετικά καινούριο, καθώς έκανε πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2013 και ο κόσμος του ποδοσφαίρου το γνώρισε για τα καλά στο Μουντιάλ της Βραζιλίας. Όλοι μπορούν να ανεβάσουν υλικό από το κινητό τους μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Αυτή η δραστηριότητα των οπαδών, όμως, αρχίζει και αγχώνει εκείνους που έχουν τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Η Premier League αναγκάστηκε να λάβει μέτρα, για να προστατεύσει μέσα όπως η Sun και οι Sunday Times, που έχουν αποκλειστικά δικαιώματα προβολής των γκολ άμεσα online. Έτσι, σε συνεργασία με το twitter η λίγκα προσπαθεί να περιορίσει τη χρήση του Vine.
«Σε τελική ανάλυση είναι παράνομο. Αποτελεί παραβίαση πνευματικής ιδιοκτησίας και θα πρέπει να οι οπαδοί να το ξέρουν. Ξέρω ότι ακούγεται σαν να… κόβουμε τη χαρά, όμως θα πρέπει να προστατεύσουμε τα δικαιώματά μας», σχολίασε στο BBC ο Νταν Τζόνσον, υπεύθυνος επικοινωνίας της Premier League.
Με μία απλή έρευνα μπορούσες να δεις ότι λίγες ημέρες αργότερα τα περισσότερα βίντεο στο Vine, που αφορούσαν αγώνες της Premier League είχαν «κατέβει». «Οι κάτοχοι των τηλεοπτικών δικαιωμάτων θα πρέπει να επενδύσουν σημαντικά ποσά για ένα περίπλοκο σύστημα, που θα εντοπίζει τα βίντεο στο Vine», δήλωσε ο Στιούαρτ Φούλερ, εμπορικός διευθυντής της Netnames, εταιρείας που δραστηριοποιείται σε αυτόν ακριβώς τον τομέα.
Ο λογαριασμός του Vine στο twitter, @FootballVines, έχει πλέον περισσότερους από 500.000 followers και καθημερινά ανεβάζει δεκάδες βίντεο από όλο τον κόσμο. Από τα τελευταία 200 βίντεο, μάλιστα, μόλις ένα μικρό ποσοστό από αυτά ήταν γκολ και μόλις 3 από αυτά έχουν αφαιρεθεί.
Κάποιες από τις ομάδες δε συμφωνούν με αυτή την τακτική. «Πάντα προσπαθούμε να βάλουμε τους εαυτούς μας στη θέση των οπαδών και αναρωτιόμαστε τι θα τους άρεσε να κάνουμε ή τι θα τους άρεσε να δουν. Χρησιμοποιούμε συνεχώς πλατφόρμες (όπως το Vine) για να φέρουμε τους οπαδούς πιο κοντά στους παίκτες και στον σύλλογο», σχολίασε ο Άνταμ Χουλμ, media manager της ΚΠΡ, που έχει βραβευτεί για τις υπηρεσίες της στα social media.
Πολλοί οπαδοί ισχυρίζονται ότι το Vine απλά καλύπτει μία ανάγκη, η οποία μέχρι τώρα δεν είχε καλυφθεί. Ο Φούλε συμφωνεί: «Νομίζω ότι οι άνθρωποι βαριούνται όταν βλέπουν συνεχώς τα ίδια και τα ίδια. Τα τηλεοπτικά δίκτυα δε θα δείξουν ποτέ έναν οπαδό να εισβάλλει στον αγωνιστικό χώρο, τους οπαδούς να πανηγυρίζουν με τον δικό τους τρόπο και άλλα τέτοια περιστατικά, καθώς πιστεύουν ότι βλάπτει το προϊόν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου