Τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των φιλάθλων που πηγαίνουν στα γήπεδα της Σούπερ Λίγκας, σύμφωνα με στοιχεία που δίνει ο ίδιος ο συνεταιρισμός και βασίζονται στην οικονομική εκκαθάριση, παρουσιάζει μεγάλη πτώση που χρονικά συμπίπτει με την οικονομική κρίση της χώρας αλλά και με την παρατεταμένη απαξίωση του ποδοσφαιρικού προϊόντος, που είναι έρμαιο των παθογενειών του.
Η σεζόν με τη μεγαλύτερη προσέλευση φιλάθλων στους αγώνες της Σούπερ Λίγκας ήταν η σεζόν 2008-09 με 2.007.150 φιλάθλους. Την επόμενη σεζόν, 2009-10, υπήρξε μικρή μείωση. Το πρωτάθλημα παρακολούθησαν από τις εξέδρες 1.970.293 φίλαθλοι. Η μεγάλη πτώση φαίνεται στη σεζόν 2012-13 με 1.225.869 φιλάθλους. Μικρή αύξηση υπήρξε στη σεζόν 2013-14 με 1.253.907 φιλάθλους, αλλά στο περυσινό πρωτάθλημα το σύνολο των φιλάθλων ήταν μόλις 936.689 – συμπεριλαμβανομένων όσων πήγαν να παρακολουθήσουν αγώνα άνω της μιας φοράς.
Πάντως, σε σχέση με πέρυσι, φέτος, μέχρι την τέταρτη αγωνιστική, υπάρχει αύξηση στην προσέλευση. Πέρυσι ο μέσος όρος φιλάθλων ανά αγώνα ήταν 3.310, ενώ φέτος μέχρι στιγμής είναι 5.392 (σύνολο 168.667 εισιτήρια) και αναμένεται λόγω των περισσότερων ντέρμπι να αυξηθεί.
Τα αίτια της μείωσης στην προσέλευση των φιλάθλων είναι πολλά και αναφέρονται ακροθιγώς σε παλαιότερη έρευνα του ΙΟΒΕ και της εταιρείας Stochasis για τη «συνεισφορά της Σούπερ Λίγκας στην ελληνική οικονομία».
Στην έρευνα αυτή, ως αδύναμα σημεία του ελληνικού ποδοσφαίρου αναφέρονται τα εξής:
α) Η χαμηλή προσέλευση φιλάθλων, που οφείλεται σε πολλούς παράγοντες όπως η ποιότητα του θεάματος και οι συνθήκες παρακολούθησης ενός αγώνα, β) η οικονομική κατάσταση των ΠΑΕ, γ) οι αθλητικές εγκαταστάσεις, που με εξαιρέσεις είναι χαμηλού επιπέδου και δ) η περιορισμένη εμπορική αξιοποίηση και η μεγάλη εξάρτηση από τα τηλεοπτικά έσοδα. Στην ίδια έρευνα, ως «απειλές» για το άθλημα αναφέρονται: α) Οι οικονομικές συνθήκες, β) τα φαινόμενα βίας και η απουσία φίλαθλης παιδείας, γ) οι «στημένοι αγώνες», που αποτελούν πληγή για την αξιοπιστία του αθλήματος και μέχρι στιγμής δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από τους φορείς του ποδοσφαίρου, και δ) η διείσδυση ξένων πρωταθλημάτων στο φίλαθλο κοινό, που δημιουργούν αναπόφευκτες συγκρίσεις.
Πάντως, το ποδόσφαιρο στην Ελλάδα παραμένει δημοφιλές ενώ οι τιμές των εισιτηρίων παρουσιάζουν μείωση της τάξεως του 20% τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα, από κάποιες ΠΑΕ γίνονται κινήσεις προσφοράς εισιτηρίων σε αδύναμες κοινωνικές ομάδες όπως οι άνεργοι.
Πηγή: kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου