Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

Κι αυτός ο Ρονάλντο είναι “φαινόμενο”!

Ο Βασίλης Σαμπράκος κοιτάζει την άνετη πρωτιά του Κριστιάνο στο top 10 των πιο marketable ποδοσφαιριστών του πλανήτη και τρομάζει με το μέγεθος της απήχησής του παγκοσμίως.  
Περίπου δύο εβδομάδες πριν από την έναρξη της τελικής φάσης του Παγκοσμίου Κυπέλλου κυκλοφόρησε σήμερα μια παγκόσμια λίστα κατάταξης των ποδοσφαιριστών, στην οποία ο Κριστιάνο Ρονάλντο άφησε εύκολα πίσω τον Λίονελ Μέσι. Η εταιρεία Repucom, που ηγείται στον χώρο του sports marketing, και διατηρεί γραφεία σε όλες τις μεγάλες πόλεις του πλανήτη, πραγματοποίησε μια έρευνα με δείγμα περισσότερους από 6.500 ανθρώπους σε 13 διαφορετικές διεθνείς αγορές, με μια μέθοδο που πείθει τεκμηριωμένα ότι το αποτέλεσμα αντιπροσωπεύει περισσότερους από 1.5 δισεκατομμύριο ανθρώπους.

Μια έρευνα με πάρα πολλά φίλτρα, η οποία προσμετρά την αναγνωρισιμότητα, την καλή φήμη, την εμπιστοσύνη του κόσμου προς τα πρόσωπα, την διεισδυτικότητά τους  σε διαφορετικά ηλικιακά κοινά, την απήχησή τους στα social media, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι ατζέντηδες του Πορτογάλου δικαιούνται να ισχυρίζονται ότι εκπροσωπούν τον πιο εμπορικό ποδοσφαιριστή στον πλανήτη. Η αναγνωρισιμότητα του Κριστιάνο φτάνει σε χώρες το 95%. Και η επιρροή του στη μόδα φτάνει το 82,5%. Η συντριπτική πλειονότητα των συμμετεχόντων σε αυτή την έρευνα αντιλαμβάνονται τον Ρονάλντο ως τον ποδοσφαιριστή που ορίζει τη μόδα.
Η διείσδυση σε κοινά που δεν θα προσέγγιζε μόνο μέσα από το ποδόσφαιρο, η οποία επιτυγχάνεται μέσα από την επιπλέον αναγνωρισιμότητα που του χαρίζουν οι δεκάδες διαφημίσεις προϊόντων που κάνει κάθε χρόνο και η αδιανόητα μεγάλη απήχησή του στα social media (26 εκατομμύρια followers στο twitter, 82 εκατομμύρια likes στο facebook) αναδεικνύουν τον Ρονάλντο στο μεγαλύτερο ποδοσφαιρικό φαινόμενο της ψηφιακής εποχής.
Συζητώντας προ εβδομάδων με έναν συνάδελφό μου, που παρατηρεί στενά την δράση των σταρ του ισπανικού πρωταθλήματος, σχετικά με τον τρόπο του Κριστιάνο στην χρήση των social media, τον άκουγα να μου εξηγεί ότι ο Πορτογάλος εξελίχθηκε σε πολύ καλό μαθητή του επιτελείου που έχει την ευθύνη να τον υποστηρίζει στα social media και να τον καθοδηγεί υπό την επίβλεψη του ατζέντη του. Ο Κριστιάνο έφτασε να γίνεται οπερατέρ, να τραβά με την κάμερα του iphone του όλη την φιέστα της Ρεάλ στο Μπερναμπέου για την κατάκτηση του Champions League αφενός επειδή αντιλαμβάνεται πόσο τον βοηθά η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας να μεγαλώνει τη φήμη του και αφετέρου επειδή βγάζει ένα παιδικό απωθημένο. Ένας άντρας που στα παιδικά του χρόνια ζούσε στο περιθώριο της σχολικής αυλής επειδή δυσκολευόταν να κάνει φίλους και να βρει φίλη, όπως μαρτυρούν οι Πορτογάλοι δημοσιογράφοι που έχουν ερευνήσει την μαθητική ζωή του, φτάνει σήμερα να νιώθει ότι ζει στο κέντρο του κόσμου. Και το ευχαριστιέται. Το γλεντάει και το απολαμβάνει. Και το εκμεταλλεύεται. Επιχειρηματικά και κοινωνικά.
Λίγη ώρα πριν, σήμερα,  ο Κριστιάνο πόσταρε στο twitter μια φωτογραφία που τον απεικονίζει στο μπάνιο, στην χαλάρωση μετά από δουλειά μιας μέρας με την Εθνική ομάδα της Πορτογαλίας. Βρήκε νόημα να ζητήσει από έναν συμπαίκτη ή ένα μέλος του επιτελείου που υποστηρίζει την Εθνική να τον φωτογραφίσει. Διότι αντιλαμβάνεται την αξία της επικοινωνίας και εκμεταλλεύεται τις στιγμές (πήρε 9.5 χιλιάδες retweets σε λιγότερο από 1 ώρα). Χάρη σε αυτή του τη δουλειά έχει φτάσει να είναι “η ευχή κάθε διαφημιζόμενου”, όπως σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας που έκανε την έρευνα.
Ο χρόνος θα δείξει αν ο σημερινός Ρονάλντο θα κερδίσει στο μέλλον ιστορικές αναφορές του “προγόνου” Ρονάλντο, του “χοντρού”, που βαφτίστηκε “φαινόμενο” για τις ποδοσφαιρικές του επιδόσεις. Έχει όμως ήδη κερδίσει τον ίδιο τίτλο στον εμπορικό τομέα. Ο σημερινός Ρονάλντο είναι κι αυτός “φαινόμενο”. Ο πρώτος ποδοσφαιριστής “φαινόμενο” της ψηφιακής εποχής, ο πιο εμπορικός ποδοσφαιριστής της εποχής της ψηφιακής τεχνολογίας.
Πηγή: gazzetta.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: