Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010

Φερνάντο Σάντος: "Με τους δικούς μου κανόνες"

Για τους στόχους της Εθνικής και τις μέχρι τώρα εμπειρίες του από τη θητεία του σε αυτή μίλησε ο Φερνάντο Σάντος σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Mega και προβλήθηκε την Τρίτη (23/11) στην εκπομπή "Σούπερ Μπάλα".


Αναλυτικά η συνέντευξη του Πορτογάλου ομοσπονδιακού προπονητή:


- Ποιοι είναι οι στόχοι της Εθνικής;
"Όσον αφορά στα αγωνιστικά, να περάσουμε στο Euro 2012. Είναι ο βραχυπρόθεσμος στόχος, αλλά είναι πολύ σημαντικός και για μένα και για την εθνική ομάδα. Το σημαντικό είναι, ότι η Ελλάδα εξαρτάται από τα δικά της αποτελέσματα και τους αγώνες της. Γι' αυτό λέω ότι έχουμε πάρα πολύ καλές πιθανότητες να περάσουμε στο Euro 2012. Αν πάρουμε έξι βαθμούς με τη Μάλτα, μπαίνουμε στην τελική ευθεία, όπου στα τέσσερα τελευταία ματς, εξαρτάται από εμάς να πετύχουμε το στόχο μας".


- Μετά από τους τέσσερις πρώτους αγώνες, σε τι βαθμό πιστεύετε ότι ο βασικός κορμός της ομάδας έχει μπει στη δική σας φιλοσοφία;
"Αν το αναλύσουμε με μαθηματικούς όρους, οι παίκτες έχουν αφομοιώσει σε ποσοστό 65-70% τη δική μου φιλοσοφία. Σίγουρα με έχει βοηθήσει πολύ το γεγονός ότι οι παίκτες έχουν δείξει τεράστια διάθεση από την αρχή, ωστόσο έχουμε ακόμα πολλά να βελτιώσουμε, τόσο στο αμυντικό κομμάτι, όσο και στην επίθεση και ακόμα και στις μεταβιβάσεις".

-Ποιο είναι το πιο θετικό και το πιο αρνητικό στοιχείο που έχετε βρει μέχρι στιγμής στην εθνική ομάδα;
"Έχουν έρθει πολλοί νέοι, χωρίς συμμετοχές πριν, αλλά με ποιότητα και έχουν δείξει ότι μπορούν να αντεπεξέλθουν στα καθήκοντά τους. Μπορούν να αποτελέσουν το λαμπρό μέλλον της εθνικής ομάδας. Είμαστε στο έτος μηδέν, καθώς κλείνει ένας κύκλος σπουδαίων παικτών που πέτυχαν καταπληκτικά πράγματα και ξεκινά ένας νέος με παίκτες διψασμένους για επιτυχίες. H πόρτα στην εθνική είναι ανοικτή για όλους. Έχουμε λοιπόν, μια λίστα 50-55 παικτών που τους παρακολουθούμε στενά, που είναι στις επιλογές μας. Το αρνητικό, είναι κάποια προβλήματα που είχαμε στην αρχή, με το που βρέθηκα εδώ και για τα οποία δεν είχα γνώση. Δεν περίμενα να συναντήσω κάτι τέτοιο. Εγώ ήμουν απλός θεατής".

- Προέρχεστε από μια χώρα με διαφορετική ποδοσφαιρική κουλτούρα από τη δική μας. Η προσωπική σας γνώμη, είναι ότι έχει δικαίωμα ένας ποδοσφαιριστής να λέει “όχι” στην εθνική ομάδα, ή το εθνόσημο είναι πάνω από όλα;
"Από ηθικής πλευράς, εγώ προσωπικά θεωρώ ότι ούτε Πορτογάλος, ούτε Έλληνας έχει δικαίωμα να αρνηθεί να εκπροσωπεί τη χώρα του. Επαγγελματικά ωστόσο, έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει. Το μήνυμα που θέλω να στείλω είναι σημαντικό και ξεκάθαρο. Από τη στιγμή που ένας παίκτης επιθυμεί να προσφέρει στην εθνική, πράγμα σημαντικό, σημαίνει ότι είναι ανοιχτόμυαλος και έτσι πρέπει να παίζει. Με πνεύμα συντροφικότητας. Ποιοι θα αγωνιστούν και ποιοι όχι όμως, το αποφασίζει ο προπονητής. Γιατί αν ένας έρχεται με το σκεπτικό ότι “θα παίζω, γιατί αν δεν παίζω θα υπάρξει πρόβλημα”, τότε καλύτερα να μην έρθει. Όσο όμως είμαι εγώ στο τιμόνι, θα λειτουργούμε βάσει των δικών μου κανόνων και το πως θέλω εγώ να λειτουργούν τα πράγματα. Και αυτό, σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί αλαζονεία από τη δική μου πλευρά. Είναι σίγουρο ότι κι εγώ κάνω λάθη, θεοί δεν είμαστε. Στο ποδόσφαιρο όμως, υπάρχουν κανόνες που τους βάζει ο προπονητής".





Δεν υπάρχουν σχόλια: