Ερευνητές στη Γερμανία διαπίστωσαν ότι είναι δυνατό ένας οδηγός αυτοκινήτου να σταματήσει την κίνηση του οχήματος όχι πατώντας τα φρένα αλλά σκεπτόμενος να το κάνει! Τα πειράματα που έγιναν έδειξαν ότι με αυτό τον τρόπο το φρενάρισμα γίνεται ταχύτερα και άρα αυξάνεται το περιθώριο να μην προκληθεί κάποιο ατύχημα.
Ερευνητές του Ινστιτούτου Τεχνολογίας του Βερολίνου έβαλαν κάποιους εθελοντές σε προσομοιωτές οδήγησης, τοποθέτησαν στο κεφάλι τους ηλεκτρόδια και χρησιμοποίησαν την μέθοδο του ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος (EEG) που αναλύει την εγκεφαλική δραστηριότητα.
Οι εθελοντές οδηγούσαν ένα αυτοκίνητο φροντίζοντας να διατηρούν απόσταση 20 μέτρων από το προπορευόμενο όχημα. Ο προσομοιωτής ήταν προγραμματισμένος έτσι ώστε ο οδηγός του προπορευόμενου οχήματος να πατάει ξαφνικά κατά την διάρκεια της πορείας απότομα φρένο.
Το σύστημα εντόπιζε την πρόθεση του εθελοντή να φρενάρει και οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι από την σκέψη μέχρι την υλοποίηση της (μέχρι δηλαδή να πατήσει ο οδηγός τα φρένα) περνούσαν 13 εκατοστά του δευτερολέπτου. Αυτό σημαίνει ότι σε ένα αυτοκίνητο που κινείται με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα αν το φρενάρισμα γίνει με την σκέψη το όχημα θα σταματήσει περίπου 4 μέτρα πιο πίσω από το σημείο που θα σταματούσε αν το φρενάρισμα είχε γίνει φυσιολογικά, δηλαδή να πατήσει το πεντάλ ο οδηγός.
Όπως είναι ευνόητο αν βρεθεί ένας πρακτικός τρόπος να συνδεθεί ο μηχανισμός φρεναρίσματος με τα εγκεφαλικά κύματα του οδηγού τα τροχαία ατυχήματα θα μειωθούν σημαντικά.
πηγή: tovima.gr
Οι εθελοντές οδηγούσαν ένα αυτοκίνητο φροντίζοντας να διατηρούν απόσταση 20 μέτρων από το προπορευόμενο όχημα. Ο προσομοιωτής ήταν προγραμματισμένος έτσι ώστε ο οδηγός του προπορευόμενου οχήματος να πατάει ξαφνικά κατά την διάρκεια της πορείας απότομα φρένο.
Το σύστημα εντόπιζε την πρόθεση του εθελοντή να φρενάρει και οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι από την σκέψη μέχρι την υλοποίηση της (μέχρι δηλαδή να πατήσει ο οδηγός τα φρένα) περνούσαν 13 εκατοστά του δευτερολέπτου. Αυτό σημαίνει ότι σε ένα αυτοκίνητο που κινείται με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα αν το φρενάρισμα γίνει με την σκέψη το όχημα θα σταματήσει περίπου 4 μέτρα πιο πίσω από το σημείο που θα σταματούσε αν το φρενάρισμα είχε γίνει φυσιολογικά, δηλαδή να πατήσει το πεντάλ ο οδηγός.
Όπως είναι ευνόητο αν βρεθεί ένας πρακτικός τρόπος να συνδεθεί ο μηχανισμός φρεναρίσματος με τα εγκεφαλικά κύματα του οδηγού τα τροχαία ατυχήματα θα μειωθούν σημαντικά.
πηγή: tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου