Αυτό το υπουργείο Παιδείας με έχει θυμώσει πολύ!
Γράφει η Ευγενία Μπουρνόβα.
Νομίζει ότι επειδή διαθέτει κάποια φιλικά προς αυτό ΜΜΕ μπορεί να χρησιμοποιήσει τις πραγματικές μεταρρυθμιστικές δυνάμεις σε μια επίφαση διαλόγου, ώστε να δείξει ότι έχει συναίνεση: τρείς μέρες από την έναρξη του διαλόγου, όπου η υπουργός δήλωνε ότι δεν έχει «κόκκινες» γραμμές, κατέθεσε ένα νομοσχέδιο χωρίς καμία αλλαγή σε σχέση με το απαράδεκτο προσχέδιο! Ο διάλογος είχε αρχίσει ακριβώς γιατί οι βασικές ρυθμίσεις του προσχεδίου είχαν απορριφθεί από όλα τα όργανα της Πανεπιστημιακής Κοινότητας και η υπουργός άφηνε να διαφανεί ότι υπάρχουν σοβαρά περιθώρια αλλαγών με βάση τις προτάσεις της ΠΟΣΔΕΠ! Αντί γι’ αυτό βλέπουμε ένα σύνολο αυταρχικών επιλογών στην προσπάθεια επιβολής και εφαρμογής των ρυθμίσεων αυτών 15 μέρες μετά την πιθανή ψήφισή τους.
Αυτή η μεθόδευση της κλοπής και διαστρέβλωσης των αξιών της Ανανεωτικής Αριστεράς, που είναι η προσφυγή σε ουσιαστικό και οργανωμένο διάλογο ώστε να αναζητούνται πολιτικές συναινέσεις είναι ένα έργο που το έχουμε ξαναδεί πολλές φορές από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Η κατεξοχήν λοιπόν μεταρρυθμιστική δύναμη της Ανανεωτικής Αριστεράς κατέθεσε πριν 3 σχεδόν χρόνια προτάσεις για την μεταρρύθμιση. Η ΠΟΣΔΕΠ, επίσης, κατέθεσε προτάσεις και πάλεψε μέχρι και προχτές που κατατέθηκε το σχέδιο στην Βουλή να πείσει και το υπουργείο και τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου. Το υπουργείο για να πείσει την κυβέρνηση ότι έχει την αποδοχή προσποιήθηκε ότι άκουγε αυτές τις προτάσεις. Μόλις πέρασε επικοινωνιακά αυτό το μήνυμα κατέθεσε τις εμπαθείς και απορριπτέες ρυθμίσεις ως προϊόν διαλόγου.
Τον εμπαιγμό όμως αυτό δεν θα τον αποδεχτούμε. Όσοι πρωτοβάθμιοι καθηγητές βρεθούν να συμβάλουν στην παύση των εκλεγμένων οργάνων εντός 15ημέρου όπως ο Πρύτανης, ο Κοσμήτορας και ο Πρόεδρος Τμήματος, συγχρόνως με τη διάλυση των Τμημάτων που διεθνώς αποτελούν τη βασική εκπαιδευτική μονάδα και καλύπτουν το γνωστικό αντικείμενο μιας επιστήμης, θα έχουν την κατακραυγή των συναδέλφων: η πανεπιστημιακή κοινότητα των 10.000 συναδέλφων είναι πολύ μικρή για να υλοποιηθούν τέτοιες διαλυτικές επιλογές από μια ομάδα 5 καθηγητών όπως θέλει η υπουργός.
Βεβαίως, το υπουργείο έχοντας πείσει την κυβέρνηση μπορεί να το ψηφίσει στη Βουλή και να προσπαθήσει να το εφαρμόσει. Σήμερα, όμως, μετά από 40 σχεδόν χρόνια, όλοι ξέρουμε ότι μόνο η χούντα έπαυσε εκλεγμένα όργανα. Σήμερα ξέρουμε ότι χωρίς συναίνεση οι νόμοι δεν εφαρμόζονται: αυτό το νομοσχέδιο δεν πρέπει να ψηφιστεί από τη Βουλή αν θέλουμε να βελτιώσουμε την ακαδημαϊκή λειτουργία και το επίπεδο σπουδών στα ΑΕΙ. Αυτή η κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει να κάνει ασκήσεις επί χάρτου και να προχωρήσει στις αλλαγές που χρόνια ζητάει η Πανεπιστημιακή Κοινότητα.
*Η Ευγενία Μπουρνόβα είναι καθηγήτρια Οικονομικής – Κοινωνικής Ιστορίας και Ιστορίας Πόλεων στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Πηγή: aixmi.gr
Νομίζει ότι επειδή διαθέτει κάποια φιλικά προς αυτό ΜΜΕ μπορεί να χρησιμοποιήσει τις πραγματικές μεταρρυθμιστικές δυνάμεις σε μια επίφαση διαλόγου, ώστε να δείξει ότι έχει συναίνεση: τρείς μέρες από την έναρξη του διαλόγου, όπου η υπουργός δήλωνε ότι δεν έχει «κόκκινες» γραμμές, κατέθεσε ένα νομοσχέδιο χωρίς καμία αλλαγή σε σχέση με το απαράδεκτο προσχέδιο! Ο διάλογος είχε αρχίσει ακριβώς γιατί οι βασικές ρυθμίσεις του προσχεδίου είχαν απορριφθεί από όλα τα όργανα της Πανεπιστημιακής Κοινότητας και η υπουργός άφηνε να διαφανεί ότι υπάρχουν σοβαρά περιθώρια αλλαγών με βάση τις προτάσεις της ΠΟΣΔΕΠ! Αντί γι’ αυτό βλέπουμε ένα σύνολο αυταρχικών επιλογών στην προσπάθεια επιβολής και εφαρμογής των ρυθμίσεων αυτών 15 μέρες μετά την πιθανή ψήφισή τους.
Αυτή η μεθόδευση της κλοπής και διαστρέβλωσης των αξιών της Ανανεωτικής Αριστεράς, που είναι η προσφυγή σε ουσιαστικό και οργανωμένο διάλογο ώστε να αναζητούνται πολιτικές συναινέσεις είναι ένα έργο που το έχουμε ξαναδεί πολλές φορές από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Η κατεξοχήν λοιπόν μεταρρυθμιστική δύναμη της Ανανεωτικής Αριστεράς κατέθεσε πριν 3 σχεδόν χρόνια προτάσεις για την μεταρρύθμιση. Η ΠΟΣΔΕΠ, επίσης, κατέθεσε προτάσεις και πάλεψε μέχρι και προχτές που κατατέθηκε το σχέδιο στην Βουλή να πείσει και το υπουργείο και τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου. Το υπουργείο για να πείσει την κυβέρνηση ότι έχει την αποδοχή προσποιήθηκε ότι άκουγε αυτές τις προτάσεις. Μόλις πέρασε επικοινωνιακά αυτό το μήνυμα κατέθεσε τις εμπαθείς και απορριπτέες ρυθμίσεις ως προϊόν διαλόγου.
Τον εμπαιγμό όμως αυτό δεν θα τον αποδεχτούμε. Όσοι πρωτοβάθμιοι καθηγητές βρεθούν να συμβάλουν στην παύση των εκλεγμένων οργάνων εντός 15ημέρου όπως ο Πρύτανης, ο Κοσμήτορας και ο Πρόεδρος Τμήματος, συγχρόνως με τη διάλυση των Τμημάτων που διεθνώς αποτελούν τη βασική εκπαιδευτική μονάδα και καλύπτουν το γνωστικό αντικείμενο μιας επιστήμης, θα έχουν την κατακραυγή των συναδέλφων: η πανεπιστημιακή κοινότητα των 10.000 συναδέλφων είναι πολύ μικρή για να υλοποιηθούν τέτοιες διαλυτικές επιλογές από μια ομάδα 5 καθηγητών όπως θέλει η υπουργός.
Βεβαίως, το υπουργείο έχοντας πείσει την κυβέρνηση μπορεί να το ψηφίσει στη Βουλή και να προσπαθήσει να το εφαρμόσει. Σήμερα, όμως, μετά από 40 σχεδόν χρόνια, όλοι ξέρουμε ότι μόνο η χούντα έπαυσε εκλεγμένα όργανα. Σήμερα ξέρουμε ότι χωρίς συναίνεση οι νόμοι δεν εφαρμόζονται: αυτό το νομοσχέδιο δεν πρέπει να ψηφιστεί από τη Βουλή αν θέλουμε να βελτιώσουμε την ακαδημαϊκή λειτουργία και το επίπεδο σπουδών στα ΑΕΙ. Αυτή η κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει να κάνει ασκήσεις επί χάρτου και να προχωρήσει στις αλλαγές που χρόνια ζητάει η Πανεπιστημιακή Κοινότητα.
*Η Ευγενία Μπουρνόβα είναι καθηγήτρια Οικονομικής – Κοινωνικής Ιστορίας και Ιστορίας Πόλεων στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Πηγή: aixmi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου