Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, στα 24 του χρόνια, πανηγύρισε
για δεύτερη σερί σεζόν τον τίτλο του Παγκόσμιου πρωταθλητή και έγινε ο
νεότερος "πιλότος" στην ιστορία της Formula 1 που το καταφέρνει!
Μπορεί να μην πήρε την καρό σημαία, αφού στην κορυφή του βάθρου ανέβηκε
(άξια) ο Τζένσον Μπάτον και να τερμάτισε στην τρίτη θέση, όμως ο
Σεμπάστιαν αναδείχθηκε στην Ιαπωνία Παγκόσμιος πρωταθλητής για το 2011,
"σφραγίζοντας" και μαθηματικά τον τίτλο!
Ο Γερμανός οδηγός της Red Bull δεν δυσκολεύτηκε να κρατήσει τα "σκήπτρα" του, αφού σε κάθε αγώνα έδινε "μάχη" με τον εαυτό του! Μάλιστα, ο 24χρονος κατάφερε να πάρει δύο σερί πρωταθλήματα, κάτι που είχε να γίνει εδώ και τέσσερα χρόνια, αφού από το 2007 μέχρι σήμερα ο τίτλος πήγαινε κάθε χρόνο σε διαφορετικά χέρια (2007: Ράικονεν, 2008: Χάμιλτον, 2009: Μπάτον, 2010: Φέτελ).
O Φέτελ κατακτά το πρωτάθλημα με 324 βαθμούς, με τον Μπάτον στη 2η θέση να φτάνει στους 210 βαθμούς και τον Αλόνσο στην 3η θέση να έχει 202 βαθμούς. Επόμενος αγώνας είναι το Grand Prix Κορέας το επόμενο Σαββατοκύριακο 10-12 Οκτωβρίου.
Με λίγο... σπρώξιμο
Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων ο Μπάτον ξεκίνησε εντυπωσιακά! Όμως, ο Φέτελ τον... στρίμωξε και κράτησε την θέση του, στρίβοντας πρώτος. Ο Βρετανός δέχθηκε διπλό "χτύπημα", καθώς τον προσπέρασε και ο Χάμιλτον. Το συμβάν εξετάσθηκε από τους αγωνοδίκες, αλλά αποφάσισαν πως δεν έπρεπε να τιμωρήσουν τον Φέτελ για το συμβάν στην εκκίνηση.
Εσωτερικές αλλαγές
Μπορεί να έχασε τη θέση του στην εκκίνηση του αγώνα από τον Χάμιλτον, αλλά ο Μπάτον γρήγορα γρήγορα πέρασε μπροστά του, "σκαρφαλώνοντας" στην δεύτερη θέση. Την ίδια ώρα, είχαμε αλλαγή θέσης ανάμεσα σε Μάσα και Αλόνσο, αφού ο Ισπανός "πάλευε" για την δεύτερη θέση στη βαθμολογία των Οδηγών. Μάλιστα, ο Αλόνσο άφησε πίσω του και τον Χάμιλτον, που αναγκάστηκε να μπει στα πιτ λόγω κλαταρισμένου ελαστικου.
Άριστα στην McLaren
Με ένα πιτ στοπ "αστραπή", ο Μπάτον κατάφερε να "κλέψει" στον 21ο γύρο την πρώτη θέση από τον Φέτελ, χάρη στην εξαιρετική στρατηγική της McLaren. Ο Μπάτον έριχνε γύρο με τον γύρο τη διαφορά του από τον Φέτελ. Βλέπωντας από την Red Bull τον Βρετανό να έχει πλησιάσει στο δευτερόλεπτο, αποφάσισαν να βάλουν τον Φέτελ στα πιτ. Τα "ασημένια βέλη" αντέδρασαν αμέσως και στον επόμενο γύρο έβαλαν στα πιτ και τον Μπάτον. Ο 30χρονος οδηγός έκανε ένα πολύ γρήγορο πιτ στοπ (2,3''), το οποίο τον έβγαλε για ελάχιστα μέτρα -όσο χρειαζόταν δηλαδή- μπροστά από τον Φέτελ.
Το κράτησαν... μανιάτικο
Δεν έλυσαν τελικά τις διαφορές τους στην Σιγκαπούρη. Η κόντρα ανάμεσα σε Χάμιλτον και Μάσα συνεχίσθηκε και στην Ιαπωνία. Οι δύο οδηγοί είχαν επαφή, που είχε ως αποτέλεσμα το σπάσιμο ενός κομματιού από το μονοθέσιο της McLaren, ενώ η Ferrari του Μάσα βγήκε αλώβητη. Ο Χάμιλτον αναγκάστηκε να μπει για ακόμη μία φορά στα πιτς για να διορθώσει κάποια ζημιά στην Mp4-26. Αξίζει να σημειώσουμε ότι και για αυτό το συμβάν οι αγωνοδίκες δεν έδωσαν ποινή!
Αγώνας και πάλι με τον Μπάτον "αρχηγό"
Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στον γύρο 27 στην πίστα για να απομακρυνθούν από την πίστα κάποια από τα θράσματα της McLaren του Χάμιλτον και οι διαφορές ανάμεσα στους "πιλότους" μηδενίστηκαν. Ο Μπάτον όμως, κράτησε την ψυχραιμία του και έκανε το δικό του... παιχνίδι. Με την αποχώρηση του αυτοκίνητου ασφαλείας, ο Φέτελ "κόλλησε" πίσω από τον Μπάτον, αλλά ο Βρετανός άνοιξε εύκολα τη διαφορά του στην ευθεία. Την ίδια ώρα, ο Μάσα κρατήθηκε (έστω και δύσκολα) μπροστά από τον Χάμιλτον.
McLaren-Red Bull 2-0
Βλέποντας τον Φέτελ να μην μπορεί να απειλήσει τον Μπάτον, αποφάσισαν να τον βάλουν και πάλι στα πιτ. Όμως, και πάλι αυτή η σκέψη απέτυχε για τους "Ταύρους". Ο Μπάτον έκανε το δικό του πιτ στοπ με μεγαλύτερη άνεση από το προηγούμενο και βγήκε αρκετά μπροστά από τον Γερμανό οδηγό. Από τη στιγμή που ο Μπάτον πέρασε μπροστά, αύξανε ολοένα και περισσότερο τη διαφορά με ταχύτερα περάσματα.
Θρίλερ στο τέλος
Μπορεί ο Φέτελ να μην είχε τη δύναμη (μάλλον δεν ήθελε να ρισκάρει) να απειλήσει τον Μπάτον, αλλά ο Αλόνσο έδειξε στο τέλος ικανός να "κλέψει" τη νίκη από τον Βρετανό. Ο Αλόνσο είχε μειώσει τη διαφορά από τον Μπάτον στο 1,5 δευτερόλεπτο τέσσερις γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας. Ωστόσο, αποδείχθηκε πως δεν υπήρχε χρόνος για ανατροπές και ο Μπάτον πήρε την νίκη, με τον Αλόνσο να μένει δεύτερος και τον Φέτελ να συμπληρώνει το βάθρο των νικητών. Αν και ο Φέτελ ήταν ο μοναδικός νικητής σήμερα...
Τα αποτελέσματα:
1. Μπάτον McLaren-Mercedes 53 Winner 2 25
2. Αλόνσο Ferrari 53 +1.1 secs 5 18
3. Φέτελ RBR-Renault 53 +2.0 secs 1 15
4. Γουέμπερ RBR-Renault 53 +8.0 secs 6 12
5. Χάμιλτον McLaren-Mercedes 53 +24.2 secs 3 10
6. Σουμάχερ Mercedes 53 +27.1 secs 8 8
7. Μάσα Ferrari 53 +28.2 secs 4 6
8. Πέρες Sauber-Ferrari 53 +39.3 secs 17 4
9. Πετρόφ Renault 53 +42.6 secs 10 2
10. Ρόσμπεργκ Mercedes 53 +44.3 secs 23 1
11. Σούτιλ Force India-Mercedes 53 +54.4 secs 11
12. Ντι Ρέστα Force India-Mercedes 53 +62.3 secs 12
13. Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari 53 +63.7 secs 7
14. Μαλντονάντο Williams-Cosworth 53 +64.1 secs 14
15. Αλγκουερσουάρι STR-Ferrari 53 +66.6 secs 16
16. Σένα Renault 53 +72.6 secs 9
17. Μπαρικέλο Williams-Cosworth 53 +74.1 secs 13
18. Κοβαλάινεν Lotus-Renault 53 +87.8 secs 18
19. Τρούλι Lotus-Renault 53 +96.1 secs 19
20. Γκλοκ Virgin-Cosworth 51 +2 Laps 21
21. Ντ' Αμπρόσιο Virgin-Cosworth 51 +2 Laps 20
22. Ρικιάρντο HRT-Cosworth 51 +2 Laps 22
23. Λιούτζι HRT-Cosworth 50 +3 Laps 24
Εγκατάλειψη: Μπουεμί STR-Ferrari
Βαθμολογία Οδηγών:
1. Φέτελ RBR-Renault 324
2. Μπάτον McLaren-Mercedes 210
3. Αλόνσο Ferrari 202
4. Γουέμπερ RBR-Renault 194
5. Χάμιλτον McLaren-Mercedes 178
6. Μάσα Ferrari 90
7. Ρόσμπεργκ Mercedes 63
8. Σουμάχερ Mercedes 60
9. Πετρόφ Renault 36
10. Χάιντφελντ Renault 34
11. Σούτιλ Force India-Mercedes 28
12. Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari 27
13. Ντι Ρέστα Force India-Mercedes 20
14. Αλγκουερσουάρι STR-Ferrari 16
15. Πέρες Sauber-Ferrari 13
16. Μπουεμί STR-Ferrari 13
17. Μπαρικέλο Williams-Cosworth 4
18. Σένα Renault 2
19. Μαλντονάντο Williams-Cosworth 1
Βαθμολογία Κατασκευαστών:
1.RBR-Renault 518
2. McLaren-Mercedes 388
3. Ferrari 292
4. Mercedes 123
5. Renault 72
6. Force India-Mercedes 48
7. Sauber-Ferrari 40
8. STR-Ferrari 29
9. Williams-Cosworth 5
10. Lotus-Renault 0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0
πηγή: sportdog.gr
Ο Γερμανός οδηγός της Red Bull δεν δυσκολεύτηκε να κρατήσει τα "σκήπτρα" του, αφού σε κάθε αγώνα έδινε "μάχη" με τον εαυτό του! Μάλιστα, ο 24χρονος κατάφερε να πάρει δύο σερί πρωταθλήματα, κάτι που είχε να γίνει εδώ και τέσσερα χρόνια, αφού από το 2007 μέχρι σήμερα ο τίτλος πήγαινε κάθε χρόνο σε διαφορετικά χέρια (2007: Ράικονεν, 2008: Χάμιλτον, 2009: Μπάτον, 2010: Φέτελ).
O Φέτελ κατακτά το πρωτάθλημα με 324 βαθμούς, με τον Μπάτον στη 2η θέση να φτάνει στους 210 βαθμούς και τον Αλόνσο στην 3η θέση να έχει 202 βαθμούς. Επόμενος αγώνας είναι το Grand Prix Κορέας το επόμενο Σαββατοκύριακο 10-12 Οκτωβρίου.
Με λίγο... σπρώξιμο
Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων ο Μπάτον ξεκίνησε εντυπωσιακά! Όμως, ο Φέτελ τον... στρίμωξε και κράτησε την θέση του, στρίβοντας πρώτος. Ο Βρετανός δέχθηκε διπλό "χτύπημα", καθώς τον προσπέρασε και ο Χάμιλτον. Το συμβάν εξετάσθηκε από τους αγωνοδίκες, αλλά αποφάσισαν πως δεν έπρεπε να τιμωρήσουν τον Φέτελ για το συμβάν στην εκκίνηση.
Εσωτερικές αλλαγές
Μπορεί να έχασε τη θέση του στην εκκίνηση του αγώνα από τον Χάμιλτον, αλλά ο Μπάτον γρήγορα γρήγορα πέρασε μπροστά του, "σκαρφαλώνοντας" στην δεύτερη θέση. Την ίδια ώρα, είχαμε αλλαγή θέσης ανάμεσα σε Μάσα και Αλόνσο, αφού ο Ισπανός "πάλευε" για την δεύτερη θέση στη βαθμολογία των Οδηγών. Μάλιστα, ο Αλόνσο άφησε πίσω του και τον Χάμιλτον, που αναγκάστηκε να μπει στα πιτ λόγω κλαταρισμένου ελαστικου.
Άριστα στην McLaren
Με ένα πιτ στοπ "αστραπή", ο Μπάτον κατάφερε να "κλέψει" στον 21ο γύρο την πρώτη θέση από τον Φέτελ, χάρη στην εξαιρετική στρατηγική της McLaren. Ο Μπάτον έριχνε γύρο με τον γύρο τη διαφορά του από τον Φέτελ. Βλέπωντας από την Red Bull τον Βρετανό να έχει πλησιάσει στο δευτερόλεπτο, αποφάσισαν να βάλουν τον Φέτελ στα πιτ. Τα "ασημένια βέλη" αντέδρασαν αμέσως και στον επόμενο γύρο έβαλαν στα πιτ και τον Μπάτον. Ο 30χρονος οδηγός έκανε ένα πολύ γρήγορο πιτ στοπ (2,3''), το οποίο τον έβγαλε για ελάχιστα μέτρα -όσο χρειαζόταν δηλαδή- μπροστά από τον Φέτελ.
Το κράτησαν... μανιάτικο
Δεν έλυσαν τελικά τις διαφορές τους στην Σιγκαπούρη. Η κόντρα ανάμεσα σε Χάμιλτον και Μάσα συνεχίσθηκε και στην Ιαπωνία. Οι δύο οδηγοί είχαν επαφή, που είχε ως αποτέλεσμα το σπάσιμο ενός κομματιού από το μονοθέσιο της McLaren, ενώ η Ferrari του Μάσα βγήκε αλώβητη. Ο Χάμιλτον αναγκάστηκε να μπει για ακόμη μία φορά στα πιτς για να διορθώσει κάποια ζημιά στην Mp4-26. Αξίζει να σημειώσουμε ότι και για αυτό το συμβάν οι αγωνοδίκες δεν έδωσαν ποινή!
Αγώνας και πάλι με τον Μπάτον "αρχηγό"
Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στον γύρο 27 στην πίστα για να απομακρυνθούν από την πίστα κάποια από τα θράσματα της McLaren του Χάμιλτον και οι διαφορές ανάμεσα στους "πιλότους" μηδενίστηκαν. Ο Μπάτον όμως, κράτησε την ψυχραιμία του και έκανε το δικό του... παιχνίδι. Με την αποχώρηση του αυτοκίνητου ασφαλείας, ο Φέτελ "κόλλησε" πίσω από τον Μπάτον, αλλά ο Βρετανός άνοιξε εύκολα τη διαφορά του στην ευθεία. Την ίδια ώρα, ο Μάσα κρατήθηκε (έστω και δύσκολα) μπροστά από τον Χάμιλτον.
McLaren-Red Bull 2-0
Βλέποντας τον Φέτελ να μην μπορεί να απειλήσει τον Μπάτον, αποφάσισαν να τον βάλουν και πάλι στα πιτ. Όμως, και πάλι αυτή η σκέψη απέτυχε για τους "Ταύρους". Ο Μπάτον έκανε το δικό του πιτ στοπ με μεγαλύτερη άνεση από το προηγούμενο και βγήκε αρκετά μπροστά από τον Γερμανό οδηγό. Από τη στιγμή που ο Μπάτον πέρασε μπροστά, αύξανε ολοένα και περισσότερο τη διαφορά με ταχύτερα περάσματα.
Θρίλερ στο τέλος
Μπορεί ο Φέτελ να μην είχε τη δύναμη (μάλλον δεν ήθελε να ρισκάρει) να απειλήσει τον Μπάτον, αλλά ο Αλόνσο έδειξε στο τέλος ικανός να "κλέψει" τη νίκη από τον Βρετανό. Ο Αλόνσο είχε μειώσει τη διαφορά από τον Μπάτον στο 1,5 δευτερόλεπτο τέσσερις γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας. Ωστόσο, αποδείχθηκε πως δεν υπήρχε χρόνος για ανατροπές και ο Μπάτον πήρε την νίκη, με τον Αλόνσο να μένει δεύτερος και τον Φέτελ να συμπληρώνει το βάθρο των νικητών. Αν και ο Φέτελ ήταν ο μοναδικός νικητής σήμερα...
Τα αποτελέσματα:
1. Μπάτον McLaren-Mercedes 53 Winner 2 25
2. Αλόνσο Ferrari 53 +1.1 secs 5 18
3. Φέτελ RBR-Renault 53 +2.0 secs 1 15
4. Γουέμπερ RBR-Renault 53 +8.0 secs 6 12
5. Χάμιλτον McLaren-Mercedes 53 +24.2 secs 3 10
6. Σουμάχερ Mercedes 53 +27.1 secs 8 8
7. Μάσα Ferrari 53 +28.2 secs 4 6
8. Πέρες Sauber-Ferrari 53 +39.3 secs 17 4
9. Πετρόφ Renault 53 +42.6 secs 10 2
10. Ρόσμπεργκ Mercedes 53 +44.3 secs 23 1
11. Σούτιλ Force India-Mercedes 53 +54.4 secs 11
12. Ντι Ρέστα Force India-Mercedes 53 +62.3 secs 12
13. Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari 53 +63.7 secs 7
14. Μαλντονάντο Williams-Cosworth 53 +64.1 secs 14
15. Αλγκουερσουάρι STR-Ferrari 53 +66.6 secs 16
16. Σένα Renault 53 +72.6 secs 9
17. Μπαρικέλο Williams-Cosworth 53 +74.1 secs 13
18. Κοβαλάινεν Lotus-Renault 53 +87.8 secs 18
19. Τρούλι Lotus-Renault 53 +96.1 secs 19
20. Γκλοκ Virgin-Cosworth 51 +2 Laps 21
21. Ντ' Αμπρόσιο Virgin-Cosworth 51 +2 Laps 20
22. Ρικιάρντο HRT-Cosworth 51 +2 Laps 22
23. Λιούτζι HRT-Cosworth 50 +3 Laps 24
Εγκατάλειψη: Μπουεμί STR-Ferrari
Βαθμολογία Οδηγών:
1. Φέτελ RBR-Renault 324
2. Μπάτον McLaren-Mercedes 210
3. Αλόνσο Ferrari 202
4. Γουέμπερ RBR-Renault 194
5. Χάμιλτον McLaren-Mercedes 178
6. Μάσα Ferrari 90
7. Ρόσμπεργκ Mercedes 63
8. Σουμάχερ Mercedes 60
9. Πετρόφ Renault 36
10. Χάιντφελντ Renault 34
11. Σούτιλ Force India-Mercedes 28
12. Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari 27
13. Ντι Ρέστα Force India-Mercedes 20
14. Αλγκουερσουάρι STR-Ferrari 16
15. Πέρες Sauber-Ferrari 13
16. Μπουεμί STR-Ferrari 13
17. Μπαρικέλο Williams-Cosworth 4
18. Σένα Renault 2
19. Μαλντονάντο Williams-Cosworth 1
Βαθμολογία Κατασκευαστών:
1.RBR-Renault 518
2. McLaren-Mercedes 388
3. Ferrari 292
4. Mercedes 123
5. Renault 72
6. Force India-Mercedes 48
7. Sauber-Ferrari 40
8. STR-Ferrari 29
9. Williams-Cosworth 5
10. Lotus-Renault 0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0
πηγή: sportdog.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου