Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011

«Στον ΠΑΟΚ σε… κατάσταση εκτάκτου ανάγκης»

Τις ωραίες μέρες που πέρασε στον ΠΑΟΚ θυμήθηκε ο Σέρτζιο Κονσεϊσάο, που εν μέσω των διακοπών του στη χώρα μας, έκανε ένα διάλλειμα για να αναφερθεί στον αγαπημένο του «Δικέφαλο».

Πως εξιστορεί το μεταβατικό στάδιο από ποδοσφαιριστής σε τεχνικός διευθυντής και μετά βοηθός.

Τι λέει για το πέρασμά του από τη Σταντάρ Λιέγης, τον Σάντος, τον Μπόλονι και τον Βιεϊρίνια που αν συνεχίσει να δουλεύει «θα εξελιχθεί σε έναν από τους καλύτερους ακραίους στην Ευρώπη», όπως είπε χαρακτηριστικά.


Η συνέντευξη του Πορτογάλου στη NOVA:

-Πώς ήταν ο πρώτος χρόνος σας από τη θέση του βοηθού προπονητή, μετά την αποχώρησή σας από την ενεργό δράση;

«Ήταν μια φανταστική χρονιά για εμένα, τους πρώτους έξι μήνες ως τεχνικός διευθυντής στον ΠΑΟΚ, σε μια κατάσταση... εκτάκτου ανάγκης, από τη στιγμή που ζήτησε τη βοήθειά μου ο Ζήσης Βρύζας, ο οποίος είχε τη θέση πριν από εμένα και αργότερα έγινε πρόεδρος, κάπως έτσι αποφάσισα να βάλω τέλος στην ποδοσφαιρική καριέρα μου και να αρχίσω κάτι διαφορετικό βοηθώντας τον Βρύζα, που είναι φίλος μου, και τον Φερνάντο Σάντος. Ήταν ένα καλό εξάμηνο, έντονο, με μπόλικη δουλειά, εν συνεχεία έφυγα από τον ΠΑΟΚ, στη Σταντάρ Λιέγης ο ρόλος μου ήταν να έχω άμεση επαφή με τους ποδοσφαιριστές και να είμαι παρών στο γήπεδο, η ομάδα είχε έναν εξαιρετικό προπονητή και κατάφερε να κατακτήσει το κύπελλο Βελγίου, να πάρει τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα και να προκριθεί στα προκριματικά του Champions League, πρόκειται για μια νεανική ομάδα, θεωρώ πως ήταν μια φανταστική σεζόν τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και συνολικά για τη Σταντάρ Λιέγης».

-Αυτή η αλλαγή, από ποδοσφαιριστής γίνατε τεχνικός διευθυντής και εν συνεχεία βοηθός προπονητή, τί σημαίνει για εσάς;

«Πιστεύω πως το μέλλον μου βρίσκεται στην προπονητική, οι εμπειρίες που απεκόμισα ως ποδοσφαιριστής καθώς και τα σεμινάρια προπονητικής που ακολούθησα, ήταν εξαιρετικά, εκτιμώ πως σε 1-2 χρόνια θα είμαι απολύτως έτοιμος για να αναλάβω το ρόλο του πρώτου προπονητή, με τη δουλειά, την αφοσίωση και την εμπειρία που έχω, θα καταφέρω να πραγματοποιήσω τους στόχους μου, το μέλλον θα δείξει, προς το παρόν είμαι χαρούμενος για στην πρώτη σεζόν μου κατέκτησα έναν τίτλο, είναι σημαντικό».

-Ο Σέρτζιο Κονσεϊσάο ως προπονητής έχει τα στοιχεία που τον χαρακτήριζαν και ως ποδοσφαιριστή;

«Νομίζω πως ναι, είναι δύσκολο να αλλάξεις χαρακτήρα, ακολουθείς την ίδια πορεία ως ποδοσφαιριστής, ως προπονητής, ως διοικητικός παράγοντας, πάντως είναι ξεκάθαρο πως προϊόντος του χρόνου, αποκτάς μεγαλύτερη εμπειρία, ωριμάζεις, αποκτάς εφόδια που δεν είχες όταν έπαιζες ποδόσφαιρο, οι προπονητές δεν πρέπει να σκέπτονται τον εαυτό τους, η αλήθεια είναι πως οι ποδοσφαιριστές είμαστε κάπως εγωιστές, έχουμε στο μυαλό μας πρώτα τον εαυτό μας και μετά τους υπόλοιπους, ένας προπονητής πρέπει να φροντίζει για το σύνολο, έχει 25 παίκτες, οφείλει να τους δίνει κίνητρο, να τους ανυψώνει το ηθικό, να τους οδηγεί στη νίκη, να περνάει το... δικό του μήνυμα σε όλα τα επίπεδα σε ότι αφορά στην οργάνωση του συλλόγου, σίγουρα είναι μια θέση που εμπεριέχει μεγαλύτερο φόρτο εργασίας, αυτό το στοιχείο μου αρέσει...»

-Ήταν κέρδος για εσάς η συνεργασία σας με τον Φερνάντο Σάντος τα τελευταία χρόνια της καριέρας σας;

«Σίγουρα ήταν πολύ σημαντική, θεωρώ τον Φερνάντο Σάντος σπουδαίο προπονητή, με εξαιρετικό χαρακτήρα, νοοτροπία νικητή, γνωρίζει πως να διατηρεί άριστο κλίμα στα αποδυτήρια, αυτό είναι το πιο σημαντικό για μια ποδοσφαιρική ομάδα, στον ΠΑΟΚ ήταν μια τριετία, η πρώτη σεζόν δεν ήταν και τόσο καλή, όμως η διετία που ακολούθησε ήταν φανταστική, είχα την ευχαρίστηση να αγωνιστώ υπό τις οδηγίες του, να συνεργαστώ μαζί του ως τεχνικός διευθυντής και πλέον να μπορώ να ισχυριστώ πως είμαστε πραγματικοί φίλοι, προφανώς για εμένα είναι ένας από τους προπονητές που θα έχω ως σημείο αναφοράς στο δικό μου προπονητικό μέλλον...».

-Παρακολουθείτε την πορεία του στην εθνική Ελλάδας;

«Εννοείται, παρακολουθώ πάντα τις εξελίξεις στο ελληνικό πρωτάθλημα και ιδιαίτερα στον ΠΑΟΚ, ούτως ή άλλως πέρασα πολύ ωραία εδώ, ένιωσα σαν στο σπίτι μου, όλα ήταν ωραία, το να παρακολουθώ την πορεία του Σάντος και του ΠΑΟΚ είναι πλέον μέρος της καθημερινότητάς μου, είναι κάτι που θα εξακολουθήσω και στο μέλλον».

-Έχει περάσει 1,5 έτος από την αποχώρησή σας από τον ΠΑΟΚ, έχοντας πλέον «καθαρό» μυαλό, τί ακριβώς συνέβη τότε;

«Ο ΠΑΟΚ είναι ένας από τους πιο σημαντικούς συλλόγους στη σταδιοδρομία μου, αφού σ' αυτόν την ολοκλήρωσα, αυτό πάντα είναι κάτι που σε "σημαδεύει", ονειρευόμουν πως όταν αποφασίσω να κρεμάσω τα παπούτσια μου να το κάνω σε μια ομάδα για την οποία θα νιώθω κάτι, μια ομάδα που θέλεις να... ανήκεις σε αυτήν, στην οποία χαίρεσαι να αγωνίζεσαι, είτε εδώ, είτε στην Πόρτο, είτε στην Λάτσιο, αυτό ήταν το όνειρό μου, τελικά ήταν ο ΠΑΟΚ και γι' αυτό το λόγο θα είμαι ες αεί "δεμένος" με αυτόν το σύλλογο, θα συνεχίσω να παρακολουθώ την πορεία του, όπως εξάλλου κάνει κι ο Σάντος, νομίζω πως έχει μεγάλη δυναμική, μπορεί να πετύχει σπουδαία πράγματα, κατ' αρχάς διαθέτει φανταστικούς φιλάθλους, γίνεται συνετή διαχείριση, ο Ζαγοράκης, όπως και ο Βρύζας, έχουν κάνει μεγάλη προσπάθεια, είναι μεγάλοι επαγγελματίες, λατρεύουν το ποδόσφαιρο, θεωρώ πως χρειάζεται ένα ακόμη βήμα ούτως ώστε ο ΠΑΟΚ ν' ανέβει ένα ακόμη επίπεδο και να είναι ανταγωνιστικός με τον Ολυμπιακό, τον Παναθηναϊκό και την ΑΕΚ, έχει τα πάντα για να βρεθεί σε αυτό το επίπεδο, θεωρώ πως σε εσωτερικό και οργανωτικό πλαίσιο πρέπει να προοδεύσει ακόμη περισσότερο για να γίνει πιο σπουδαίος και να φτάσει στην κατάκτηση τίτλων».

-Η άποψή σας για τον Βιεϊρίνια;

«Τον γνωρίζω από τότε που ήταν μικρός σε ηλικία, όταν ήμουν στην Πόρτο, εκείνος έπαιζε στις ακαδημίες της Γκιμαράες, μετά πήγε στην Πόρτο, όταν βρεθήκαμε και πάλι, αυτή τη φορά στον ΠΑΟΚ, είδα πως είχε πάρει κιλά, τότε ήταν που ο Σάντος κι εγώ του είπαμε πως πρέπει να χάσει βάρος, ν' ακολουθήσει μια σωστή δίαιτα, αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό για έναν ποδοσφαιριστή, τί κάνεις δηλαδή εκτός γηπέδου, καλείσαι να είσαι επαγγελματίας και συνειδητοποιημένος, είναι το μοναδικό που πρέπει να σε απασχολεί για τα επόμενα 15 χρόνια της ζωής σου, το ποδόσφαιρο και η οικογένεια, πρέπει να έχεις ένα σωστό τρόπο ζωής, αυτό καλείται να κάνει και ο Βιεϊρίνια, τον θεωρώ ως έναν από τους καλύτερους ακραίους επιθετικούς στην Ευρώπη, εάν δεν κάνει αυτό που πρέπει, θα έχει μεγάλες δυσκολίες, θα είναι ένας ακόμη...απλός ποδοσφαιριστής, εντάξει μπορεί να ξεχωρίζει στην Ελλάδα, αφού είναι αρκετά ταλαντούχος, όμως έχει δυνατότητες για να πάει σε καλύτερο πρωτάθλημα, δεν εννοώ πως το ελληνικό πρωτάθλημα δεν έχει επίπεδο κι ανταγωνισμό, το αντίθετο, όμως υπάρχουν κι άλλα καλύτερα, στην Ιταλία, στην Ισπανία, στην Αγγλία, είναι πιο ανταγωνιστικά, εκεί αγωνίζονται οι καλύτερες ευρωπαϊκές ομάδες, εάν ο Βιεϊρίνια συνεχίσει τη δουλειά, παραμείνει προσγειωμένος και συνειδητοποιήσει πως θα πρέπει για τα επόμενα 10-15 χρόνια να σκέπτεται μόνο το ποδόσφαιρο και τίποτα άλλο, εάν επιδείξει επαγγελματισμό κι ακολουθήσει ένα ‘μετρημένο’ τρόπο ζωής, θεωρώ πως έχει την προοπτική να γίνει μεγάλος ποδοσφαιριστής και ν' αγωνιστεί σε ένα σπουδαίο σύλλογο...»

-Ο Λάζλο Μπόλονι είναι ο νέος προπονητής του ΠΑΟΚ, έχει περάσει από την Σπόρτινγκ Λισαβόνας, μάλιστα κι ο βοηθός του είναι Πορτογάλος, ποια η άποψή σας;

«Τον γνωρίζω, δεν είναι... ηθικά σωστό να τον κρίνω, αφού κι εγώ πλέον είμαι προπονητής, τόσο στην Σπόρτινγκ Λισαβόνας, όσο και στην Σταντάρ Λιέγης έκανε καλή δουλειά, στο Βέλγιο η πρώτη σεζόν ήταν εξαιρετική, η δεύτερη δεν είχε την ίδια κατάληξη, οι πάντες γνωρίζουν ποιος είναι, από εκεί και πέρα συχνά υπάρχουν μεγάλοι προπονητές που πηγαίνουν σε κάποια ομάδα και δεν είναι επιτυχημένοι, πρέπει λοιπόν κάθε φορά να βλέπεις σε ποια ομάδα πηγαίνει, ποιο είναι το κίνητρο αυτού του συλλόγου, όλοι ελπίζουμε να αποδειχθεί η κατάλληλη επιλογή, ούτως ώστε ο ΠΑΟΚ μου να συνεχίσει να νικάει...».

Δεν υπάρχουν σχόλια: