SLO σημαίνει διάλογος
Σε έρευνα που διεξήχθη από την Supporters Direct το 2007 για
λογαριασμό της UEFA, η πλειοψηφία των ενώσεων-μελών εξέφρασαν την άποψη
ότι ο διάλογος με τους οπαδούς και τις Ομοσπονδίες, καθώς και μεταξύ των
οπαδών και των συλλόγων αξίζει να βελτιωθεί, αφού θα μπορούσε να
καταστήσει τους οπαδούς περισσότερο σοβαρούς και υπεύθυνους partners. Η
εισαγωγή ενός SLO (Supporters Liaison officer) συζητήθηκε σε υψηλό
επίπεδο για πρώτη φορά το 2009, στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Οπαδών στο
Αμβούργο και από την σεζόν εκείνη άρχισε να κερδίζει συνεχώς πόντους
στους κόλπους της UEFA. Τελικά, έφτασε να συμπεριληφθεί στο καταστατικό
της.
Ουσιαστικά, ο SLO αποτελεί τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στον σύλλογο και τον κόσμο που τον υποστηρίζει, ενώ έχει ανοιχτή επικοινωνία και με τις αστυνομικές αρχές. Λειτουργούν σαν διαμεσολαβητές, μεταφέρουν σε όλους τις απόψεις όλων και επομένως πρέπει να έχουν την εμπιστοσύνη όλων. Εκεί έγκειται και η βασική δυσκολία της θέσης. Υπάρχουν πράγματα που γνωρίζουν, αλλά δεν μπορούν να τα πουν. Δηλαδή η αστυνομία ξέρει ότι οι SLO γνωρίζουν ονόματα στις τάξεις των οπαδών, αλλά δέχονται ότι δεν μπορούν να τους τα δώσουν. Δεν προσπαθούν να βρουν άκρη μεταξύ των τριών, αλλα να "μεταφράσουν" τις απαιτήσεις του καθενός. Δεν αφορούν μόνο τους οργανωμένους, αλλά όλο τον κόσμο. Η Ντόρτμουντ έχει 4, εκ των οποίων οι δύο αναλαμβάνουν οικογένειες, παιδιά virtual fans κτλπ. Το «να γυρίσει ο κόσμος στο γήπεδο» είναι μέρος της δουλειάς τους. Επίσης, ο αριθμός τους είναι σχετικός Ο ΠΑΟΚ έχει 2, η Βέρντερ Βρέμης έχει 20! Η θέση μπορεί να είναι και εθελοντική, όπως γίνεται π.χ σε πολλές ομάδες στη Σουηδία.
Κατά την περιγραφή της UEFA πρόκειται για έναν «συνήγορο και των δύο πλευρών, εκπροσωπώντας τα συμφέροντα του συλλόγου (ή της εθνικής Ομοσπονδίας/Λίγκας και αυτά των οπαδών». Φυσικά, είναι ξεκάθαρο ότι ο εν λόγω αξιωματούχος πρέπει να είναι κάτι παραπάνω από ένας υπάλληλος της ομάδας που στόχο θα έχει να προστατεύει τα αφεντικά του από την κριτική του κόσμου. Τότε έχει χαθεί από την αρχή το παιχνίδι και η ουσία του ρόλου. «Έχω προσληφθεί τόσο από τον σύλλογο, όσο και από τους οπαδούς», εξηγεί ο πρώην SLO της Μπρόντμπι, Πάτρικ Βεστφάελ.
Προφανώς και ο ρόλος του έχει να κάνει και με θέματα πρόληψης, προλαβαίνοντας τις οπαδικές εκρήξεις και τα επεισόδια, αλλά δεν είναι μόνο αυτός. Αφορά γενικότερα την επικοινωνία ανάμεσα στις εμπλεκόμενες πλευρές και την όσο το δυνατόν περισσότερο κοινή σύμπλευση για το καλό του συλλόγου που υπηρετούν. Στις περισσότερες των περιπτώσεων ο SLO προέρχεται από τον χώρο των οπαδών, ή τουλάχιστον είναι κάποιος που να τον καταλαβαίνουν, διότι αλλιώς το εγχείρημα δεν πηγαίνει καλά. Σε κάποιες χώρες για παράδειγμα αναλαμβάνει ο υπεύθυνος μάρκετινγκ. Αυτές οι περιπτώσεις είναι και που συχνά αποτυγχάνουν. Κανείς δεν λέει ότι από τη μία μέρα στην άλλη θα λυθούν τα προβλήματα και θα εκλείψει η βία. Η προσπάθεια γίνεται βήμα-βήμα και με άξονα την πρόληψη.
Στην Ελλάδα, τη δεδομένη στιγμή, όλες οι ομάδες της Σούπερ Λιγκ έχουν δηλωμένο κάποιον SLO. Οι περισσότεροι όμως το βλέπουν ως "ευκαιριακό πόστο", προκειμένου να μην υπάρξει επιπλέον θέμα με την αδειοδότηση. Άλλες ομάδες, κυρίως οι μεγαλύτερες, προσπαθούν να εκμεταλλευτούν κάποια από τα πλεονεκτήματά του όπως υπηρεσίες διαλόγου και μετακινήσεων, προσπάθεια συντονισμού σε εκτός έδρας ματς, καθώς και διευκολύνσεις στην επικοινωνία και την διαφάνεια σε περίπτωση συλλήψεων. Είναι στην διακριτική ευχέρεια του κάθε κλαμπ το αν το πόστο θα είναι "διακοσμητικό", ή θα δουλεύει στο πλαίσιο της βελτίωσης των σχέσεων.
Σύμφωνα με τo άρθρο 35 των κανονισμών της UEFA για την αδειοδότηση και το Financial Fair Play, οι σύλλογοι στην Ευρώπη χρειάζεται να προσλάβουν έναν SLO , προκειμένου να διαβεβαιώσουν τον σωστό και τον εποικοδομητικό διάλογο ανάμεσα στους ίδιους και στον κόσμο τους. Ουσιαστικά, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία κατέστησε τον συγκεκριμένο κρίκο ως προαπαιτούμενο για την αδειοδότηση, με το άρθρο να αποτελεί απόρροια της κοινής δουλειάς ανάμεσα στην UEFA και τους Supporters Direct.
Παρότι εμπεριέχεται στα άρθρα περί αδειοδότησης, είναι κριτήριο ήσσονος σημασίας.
Συγκεκριμένα, το άρθρο 35 αναφέρει ως στόχους:
-Την καθιέρωση δικτύων SLOs σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο για την διευκόλυνση και την διάδοση της γνώσης και της καλύτερης πρακτικής, προκειμένου να βελτιωθούν οι σχέσεις ανάμεσα στα διάφορα ενδιαφερόμενα μέρη και συγκεκριμένα ανάμεσα στους οπαδούς και τους διευθυντές/ιδιοκτήτες και τους φορείς ασφάλειας.
-Την παροχή εγγυήσεων ότι θα υπάρχει ένα μίνιμουμ επίπεδο επικοινωνίας ανάμεσα στους οπαδούς και τον σύλλογο, διαβεβαιώνοντας ότι δεν θα υπάρχει φίμωση του κόσμου.
-Τον καλύτερο εναρμονισμό της δυνατότητας των οπαδών να συμβάλουν στην διαδικασία λήψης αποφάσεων, λαμβάνοντας υπόψη την σημασία τους για τον σύλλογο.
-Την παροχή κινήτρων για τις μεγάλες, με οργανωμένες βάσεις οπαδών, ώστε να έρθουν πιο κοντά και να κάνουν την φωνή τους να ακουστεί. Μια καλύτερα οργανωμένη βάση κόσμου θα δώσει δύναμη στην φωνή και ο SLO θα παρέχει την δυνατότητα σε αυτή την φωνή να ακουστεί.
Η συνάντηση της Τούμπας
Μια μέρα πριν το ματς του ΠΑΟΚ με την Μπρόντμπι, μια ομάδα με πολύ προχωρημένη εφαρμογή του ρόλου του συγκεκριμένου αξιωματούχου, διοργανώθηκε από την ΕΠΟ διμερής συνάντηση στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να συζητηθούν οι προοπτικές του εν λόγω project στην Ελλάδα. Οι συγκεκριμένες συναντήσεις έχουν αρχίσει από πέρσι στην Ελλάδα, παρότι δεν είδαν το φως της δημοσιότητας. Έγιναν στον Ολυμπιακό και τον Αστέρα Τρίπολης, ωστόσο βασική προϋπόθεση είναι ο αντίπαλος να έχει ανεπτυγμένο τμήμα SLO, ώστε να υπάρχει πραγματικό όφελος από την κουβέντα. Είναι κάτι που προωθούν και οι οργανισμοί οπαδών, όπως οι Supporters Direct, οι οποίοι έχουν ξεκαθαρίσει πως είναι πάντα διαθέσιμοι για να βοηθήσουν.
Το παρών στην Τούμπα έδωσαν οι Ευθύμης Καλταμπανίδης και Κυριάκος Γιαντσίδης εκπροσωπώντας τους οπαδούς, ο διευθυντής ασφαλείας του ΠΑΟΚ Παναγιώτης Πλιάτσικας, ο τιμ μάνατζερ της ομάδας μπάσκετ Τέλης Ζουρνατσίδης και οι Λάσε Μπάουερ και Μίκελ Λαουρίτσεν από την Μπρόντμπι.
Ο αναπτυξιακός διευθυντής των Supporters Direct Europe Λουκάς Αναστασιάδης ήταν εκείνος που συντόνισε την κουβέντα, ενώ παρών ήταν και ο Χρυσόστομος Γκακάτσης, γενικός διευθυντής του «δικεφάλου». Οι Δανοί εξήγησαν το πως ακριβώς δουλεύει ο SLO σε καθημερινή βάση και το πως συνεργάζεται αρμονικά με όλους τους φορείς της ομάδας. «Ξεκινήσαμε να λύνουμε προβλήματα όταν καταλάβαμε ότι έπρεπε να κάτσουμε στο ίδιο τραπέζι και να μιλήσουμε για αυτά. Κλειδί αποτέλεσε το ότι καταλαβαίνουμε ο ένας τον άλλον και αντιμετωπίζουμε τα ποδοσφαιρικά θέματα με τον διάλογο. Σχεδόν ποτέ δεν συμφωνούμε 100%. Αλλά τουλάχιστον φτάνουμε σε κάποιες γενικώς αποδεκτές συμβιβαστικές λύσεις», είπαν χαρακτηριστικά.
Διάλογος αντί επεισοδίων: Κι όμως γίνεται!
Όσον αφορά την ασφάλεια της ημέρας των αγώνων, η δουλειά των SLO έχει καταφέρει αρκετά ζητήματα να λύνονται μέσω της αστυνομίας διαλόγου (dialogue police) και των ατόμων της προσωπικής ασφαλείας, πάντα με τον διάλογο. Σκεφτείτε το λίγο. Οπαδοί που βλέπουν τους αστυνομικούς και αστυνομικοί που βλέπουν τους οπαδούς όχι με μίσος, αλλά με στόχο να λυθεί το όποιο θέμα έχει προκύψει πριν την σύγκρουση! Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο SLO παίζει καθοριστικό ρόλο, έχοντας μιλήσει από πριν και με τις δύο πλευρές.
Οι εκπρόσωποι του ΠΑΟΚ ξεκαθάρισαν ότι θα ήθελαν να δουν μια βελτιωμένη προσαρμογή του ρόλου του SLO στην Ελλάδα και μάλιστα προσφέρθηκαν να λάβουν μέρος σε έναν έντιμο διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενου φορείς, έτσι ώστε ο ρόλος να ξεφύγει από τα τυπικά ελληνικά πλαίσια και να αρχίσει να αποκτά ουσία.
Πόσο μπορεί να «ανθίσει» στην Ελλάδα ένας τέτοιος ρόλος; Σε περσινό συνέδριο στην χώρα μας είχε ειπωθεί η χαρακτηριστική φράση ότι από το μηδέν, το ένα είναι καλύτερο. Είναι δεδομένο ότι δεν υπάρχουν πολλά προαπαιτούμενα που λείπουν από την Ελλάδα προκειμένου να επωφεληθεί το ποδόσφαιρο και κατ' επέκταση η κοινωνία από όλα όσα μπορεί να προσφέρει η σωστή εφαρμογή του SLO. Στην ΕΠΟ θεωρούν ότι μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στον τομέα αντιμετώπισης της βίας, ενώ και από την Super League είναι πολύ θετικοί στο πρότζεκτ που έχει τις ευλογίες της UEFA.
Το θέμα είναι κατά πόσο οι ομάδες θα αποφασίσουν να δοκιμάσουν μια συνολική προσέγγιση και να βάλουν και τον κόσμο σε μια τέτοια διαδικασία. Σε συζητήσεις που έχουν γίνει με εκπροσώπους των οργανωμένων, τα πράγματα δεν είναι τόσο «μαύρα» όσο δείχνουν στα διάφορα επεισόδια που γίνονται κατά καιρούς. Την δεδομένη στιγμή, η ελληνική γηπεδική πραγματικότητα, σε συνδυασμό με την διαφθορά, τα αμφιλεγόμενα πρόσωπα που εμπλέκονται στο ποδόσφαιρο και τον τρόπο που βλέπουν τους οπαδούς, κάνουν όλα τα παραπάνω να ακούγονται ουτοπικά. Βήμα-βήμα όμως, μπορούν όλο και περισσότεροι να ανακαλύψουν ότι όλοι κερδισμένοι βγαίνουν με την σωστή εφαρμογή τέτοιων πρότζεκτ...
*Πηγή: gazzetta.gr*
ADVERTISEMENT
Ουσιαστικά, ο SLO αποτελεί τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στον σύλλογο και τον κόσμο που τον υποστηρίζει, ενώ έχει ανοιχτή επικοινωνία και με τις αστυνομικές αρχές. Λειτουργούν σαν διαμεσολαβητές, μεταφέρουν σε όλους τις απόψεις όλων και επομένως πρέπει να έχουν την εμπιστοσύνη όλων. Εκεί έγκειται και η βασική δυσκολία της θέσης. Υπάρχουν πράγματα που γνωρίζουν, αλλά δεν μπορούν να τα πουν. Δηλαδή η αστυνομία ξέρει ότι οι SLO γνωρίζουν ονόματα στις τάξεις των οπαδών, αλλά δέχονται ότι δεν μπορούν να τους τα δώσουν. Δεν προσπαθούν να βρουν άκρη μεταξύ των τριών, αλλα να "μεταφράσουν" τις απαιτήσεις του καθενός. Δεν αφορούν μόνο τους οργανωμένους, αλλά όλο τον κόσμο. Η Ντόρτμουντ έχει 4, εκ των οποίων οι δύο αναλαμβάνουν οικογένειες, παιδιά virtual fans κτλπ. Το «να γυρίσει ο κόσμος στο γήπεδο» είναι μέρος της δουλειάς τους. Επίσης, ο αριθμός τους είναι σχετικός Ο ΠΑΟΚ έχει 2, η Βέρντερ Βρέμης έχει 20! Η θέση μπορεί να είναι και εθελοντική, όπως γίνεται π.χ σε πολλές ομάδες στη Σουηδία.
Κατά την περιγραφή της UEFA πρόκειται για έναν «συνήγορο και των δύο πλευρών, εκπροσωπώντας τα συμφέροντα του συλλόγου (ή της εθνικής Ομοσπονδίας/Λίγκας και αυτά των οπαδών». Φυσικά, είναι ξεκάθαρο ότι ο εν λόγω αξιωματούχος πρέπει να είναι κάτι παραπάνω από ένας υπάλληλος της ομάδας που στόχο θα έχει να προστατεύει τα αφεντικά του από την κριτική του κόσμου. Τότε έχει χαθεί από την αρχή το παιχνίδι και η ουσία του ρόλου. «Έχω προσληφθεί τόσο από τον σύλλογο, όσο και από τους οπαδούς», εξηγεί ο πρώην SLO της Μπρόντμπι, Πάτρικ Βεστφάελ.
Προφανώς και ο ρόλος του έχει να κάνει και με θέματα πρόληψης, προλαβαίνοντας τις οπαδικές εκρήξεις και τα επεισόδια, αλλά δεν είναι μόνο αυτός. Αφορά γενικότερα την επικοινωνία ανάμεσα στις εμπλεκόμενες πλευρές και την όσο το δυνατόν περισσότερο κοινή σύμπλευση για το καλό του συλλόγου που υπηρετούν. Στις περισσότερες των περιπτώσεων ο SLO προέρχεται από τον χώρο των οπαδών, ή τουλάχιστον είναι κάποιος που να τον καταλαβαίνουν, διότι αλλιώς το εγχείρημα δεν πηγαίνει καλά. Σε κάποιες χώρες για παράδειγμα αναλαμβάνει ο υπεύθυνος μάρκετινγκ. Αυτές οι περιπτώσεις είναι και που συχνά αποτυγχάνουν. Κανείς δεν λέει ότι από τη μία μέρα στην άλλη θα λυθούν τα προβλήματα και θα εκλείψει η βία. Η προσπάθεια γίνεται βήμα-βήμα και με άξονα την πρόληψη.
Στην Ελλάδα, τη δεδομένη στιγμή, όλες οι ομάδες της Σούπερ Λιγκ έχουν δηλωμένο κάποιον SLO. Οι περισσότεροι όμως το βλέπουν ως "ευκαιριακό πόστο", προκειμένου να μην υπάρξει επιπλέον θέμα με την αδειοδότηση. Άλλες ομάδες, κυρίως οι μεγαλύτερες, προσπαθούν να εκμεταλλευτούν κάποια από τα πλεονεκτήματά του όπως υπηρεσίες διαλόγου και μετακινήσεων, προσπάθεια συντονισμού σε εκτός έδρας ματς, καθώς και διευκολύνσεις στην επικοινωνία και την διαφάνεια σε περίπτωση συλλήψεων. Είναι στην διακριτική ευχέρεια του κάθε κλαμπ το αν το πόστο θα είναι "διακοσμητικό", ή θα δουλεύει στο πλαίσιο της βελτίωσης των σχέσεων.
Σύμφωνα με τo άρθρο 35 των κανονισμών της UEFA για την αδειοδότηση και το Financial Fair Play, οι σύλλογοι στην Ευρώπη χρειάζεται να προσλάβουν έναν SLO , προκειμένου να διαβεβαιώσουν τον σωστό και τον εποικοδομητικό διάλογο ανάμεσα στους ίδιους και στον κόσμο τους. Ουσιαστικά, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία κατέστησε τον συγκεκριμένο κρίκο ως προαπαιτούμενο για την αδειοδότηση, με το άρθρο να αποτελεί απόρροια της κοινής δουλειάς ανάμεσα στην UEFA και τους Supporters Direct.
Παρότι εμπεριέχεται στα άρθρα περί αδειοδότησης, είναι κριτήριο ήσσονος σημασίας.
Συγκεκριμένα, το άρθρο 35 αναφέρει ως στόχους:
-Την καθιέρωση δικτύων SLOs σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο για την διευκόλυνση και την διάδοση της γνώσης και της καλύτερης πρακτικής, προκειμένου να βελτιωθούν οι σχέσεις ανάμεσα στα διάφορα ενδιαφερόμενα μέρη και συγκεκριμένα ανάμεσα στους οπαδούς και τους διευθυντές/ιδιοκτήτες και τους φορείς ασφάλειας.
-Την παροχή εγγυήσεων ότι θα υπάρχει ένα μίνιμουμ επίπεδο επικοινωνίας ανάμεσα στους οπαδούς και τον σύλλογο, διαβεβαιώνοντας ότι δεν θα υπάρχει φίμωση του κόσμου.
-Τον καλύτερο εναρμονισμό της δυνατότητας των οπαδών να συμβάλουν στην διαδικασία λήψης αποφάσεων, λαμβάνοντας υπόψη την σημασία τους για τον σύλλογο.
-Την παροχή κινήτρων για τις μεγάλες, με οργανωμένες βάσεις οπαδών, ώστε να έρθουν πιο κοντά και να κάνουν την φωνή τους να ακουστεί. Μια καλύτερα οργανωμένη βάση κόσμου θα δώσει δύναμη στην φωνή και ο SLO θα παρέχει την δυνατότητα σε αυτή την φωνή να ακουστεί.
Η συνάντηση της Τούμπας
Μια μέρα πριν το ματς του ΠΑΟΚ με την Μπρόντμπι, μια ομάδα με πολύ προχωρημένη εφαρμογή του ρόλου του συγκεκριμένου αξιωματούχου, διοργανώθηκε από την ΕΠΟ διμερής συνάντηση στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να συζητηθούν οι προοπτικές του εν λόγω project στην Ελλάδα. Οι συγκεκριμένες συναντήσεις έχουν αρχίσει από πέρσι στην Ελλάδα, παρότι δεν είδαν το φως της δημοσιότητας. Έγιναν στον Ολυμπιακό και τον Αστέρα Τρίπολης, ωστόσο βασική προϋπόθεση είναι ο αντίπαλος να έχει ανεπτυγμένο τμήμα SLO, ώστε να υπάρχει πραγματικό όφελος από την κουβέντα. Είναι κάτι που προωθούν και οι οργανισμοί οπαδών, όπως οι Supporters Direct, οι οποίοι έχουν ξεκαθαρίσει πως είναι πάντα διαθέσιμοι για να βοηθήσουν.
Το παρών στην Τούμπα έδωσαν οι Ευθύμης Καλταμπανίδης και Κυριάκος Γιαντσίδης εκπροσωπώντας τους οπαδούς, ο διευθυντής ασφαλείας του ΠΑΟΚ Παναγιώτης Πλιάτσικας, ο τιμ μάνατζερ της ομάδας μπάσκετ Τέλης Ζουρνατσίδης και οι Λάσε Μπάουερ και Μίκελ Λαουρίτσεν από την Μπρόντμπι.
Ο αναπτυξιακός διευθυντής των Supporters Direct Europe Λουκάς Αναστασιάδης ήταν εκείνος που συντόνισε την κουβέντα, ενώ παρών ήταν και ο Χρυσόστομος Γκακάτσης, γενικός διευθυντής του «δικεφάλου». Οι Δανοί εξήγησαν το πως ακριβώς δουλεύει ο SLO σε καθημερινή βάση και το πως συνεργάζεται αρμονικά με όλους τους φορείς της ομάδας. «Ξεκινήσαμε να λύνουμε προβλήματα όταν καταλάβαμε ότι έπρεπε να κάτσουμε στο ίδιο τραπέζι και να μιλήσουμε για αυτά. Κλειδί αποτέλεσε το ότι καταλαβαίνουμε ο ένας τον άλλον και αντιμετωπίζουμε τα ποδοσφαιρικά θέματα με τον διάλογο. Σχεδόν ποτέ δεν συμφωνούμε 100%. Αλλά τουλάχιστον φτάνουμε σε κάποιες γενικώς αποδεκτές συμβιβαστικές λύσεις», είπαν χαρακτηριστικά.
Διάλογος αντί επεισοδίων: Κι όμως γίνεται!
Όσον αφορά την ασφάλεια της ημέρας των αγώνων, η δουλειά των SLO έχει καταφέρει αρκετά ζητήματα να λύνονται μέσω της αστυνομίας διαλόγου (dialogue police) και των ατόμων της προσωπικής ασφαλείας, πάντα με τον διάλογο. Σκεφτείτε το λίγο. Οπαδοί που βλέπουν τους αστυνομικούς και αστυνομικοί που βλέπουν τους οπαδούς όχι με μίσος, αλλά με στόχο να λυθεί το όποιο θέμα έχει προκύψει πριν την σύγκρουση! Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο SLO παίζει καθοριστικό ρόλο, έχοντας μιλήσει από πριν και με τις δύο πλευρές.
Οι εκπρόσωποι του ΠΑΟΚ ξεκαθάρισαν ότι θα ήθελαν να δουν μια βελτιωμένη προσαρμογή του ρόλου του SLO στην Ελλάδα και μάλιστα προσφέρθηκαν να λάβουν μέρος σε έναν έντιμο διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενου φορείς, έτσι ώστε ο ρόλος να ξεφύγει από τα τυπικά ελληνικά πλαίσια και να αρχίσει να αποκτά ουσία.
Πόσο μπορεί να «ανθίσει» στην Ελλάδα ένας τέτοιος ρόλος; Σε περσινό συνέδριο στην χώρα μας είχε ειπωθεί η χαρακτηριστική φράση ότι από το μηδέν, το ένα είναι καλύτερο. Είναι δεδομένο ότι δεν υπάρχουν πολλά προαπαιτούμενα που λείπουν από την Ελλάδα προκειμένου να επωφεληθεί το ποδόσφαιρο και κατ' επέκταση η κοινωνία από όλα όσα μπορεί να προσφέρει η σωστή εφαρμογή του SLO. Στην ΕΠΟ θεωρούν ότι μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στον τομέα αντιμετώπισης της βίας, ενώ και από την Super League είναι πολύ θετικοί στο πρότζεκτ που έχει τις ευλογίες της UEFA.
Το θέμα είναι κατά πόσο οι ομάδες θα αποφασίσουν να δοκιμάσουν μια συνολική προσέγγιση και να βάλουν και τον κόσμο σε μια τέτοια διαδικασία. Σε συζητήσεις που έχουν γίνει με εκπροσώπους των οργανωμένων, τα πράγματα δεν είναι τόσο «μαύρα» όσο δείχνουν στα διάφορα επεισόδια που γίνονται κατά καιρούς. Την δεδομένη στιγμή, η ελληνική γηπεδική πραγματικότητα, σε συνδυασμό με την διαφθορά, τα αμφιλεγόμενα πρόσωπα που εμπλέκονται στο ποδόσφαιρο και τον τρόπο που βλέπουν τους οπαδούς, κάνουν όλα τα παραπάνω να ακούγονται ουτοπικά. Βήμα-βήμα όμως, μπορούν όλο και περισσότεροι να ανακαλύψουν ότι όλοι κερδισμένοι βγαίνουν με την σωστή εφαρμογή τέτοιων πρότζεκτ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου