Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2014

«Η πίστα Φόρμουλα 1, μεγάλο όνειρο των Ελλήνων»

«Φουντώνουν» ξανά τα σενάρια για τη δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στη Δραπετσώνα. Γερμανική εφημερίδα, την Τρίτη, γράφει ότι «τα περισσότερα έχουν γίνει για το μεγαλεπήβολο αυτό project».

«Η πίστα Φόρμουλα 1, μεγάλο όνειρο των Ελλήνων»
Χρήματα οι Έλληνες δεν έχουμε, κι ενώ ξανά παζαρεύουμε με την τρόικα, κάποιοι δεν σταματούν να ονειρεύονται τους Ρόζμπεργκ, Χάμιλτον, Φέτελ, Αλόνσο, Ρικιάρντο και άλλους, να τρέχουν με 300 χλμ. την ώρα στη Δραπετσώνα.

Ποιοι κάποιοι; Μα, οι πιστοί των αγώνων της Φόρμουλα 1 που μπορεί να έχουν μύρια όσα προβλήματα να σκεφτούν (φόροι, ανεργία), όπως και οι περισσότεροι Έλληνες άλλωστε, αλλά ζουν με ένα «όνειρο τρελό»:

Ποιο; Το σιρκουί της Δραπετσώνας, που πλέον μπαίνει στην τελική ευθεία, αφού σύμφωνα με πληροφορίες της γερμανικής οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt, την Τρίτη, «όλα είναι έτοιμα και αναζητείται μόνον ο επενδυτής που θα υλοποιήσει το μεγαλεπήβολο αυτό project».

Στην πραγματικότητα, το σχέδιο δεν αφορά μόνον τη Δραπετσώνα. Το βόρειο τμήμα της περιοχής του Πειραιά έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας στην Ελλάδα. Έτσι, σύμφωνα με το δημοσίευμα, το αναπτυξιακό πρόγραμμα κατασκευής πίστας μηχανοκίνητου αθλητισμού, «είναι ευκαιρία να δοθεί ένα χτύπημα στη φτώχεια και την κοινωνική εξαθλίωση της συγκεκριμένης περιοχής».

Ποιος δεν ξέρει ότι ο Πειραιάς αποτελεί «γέφυρα» επικοινωνίας με τα δημοφιλέστατα νησιά του Αιγαίου, όπως η Μύκονος, η Πάρος και η Σαντορίνη. Η ταπεινή, μέχρι σήμερα, Δραπετσώνα αρκείται να κοιτάζει μικρά, μεγάλα και τεράστια πλοία, όπως τα κρουαζιερόπλοια, να αναχωρούν απ’ το λιμάνι.

Τι σημαίνει Δραπετσώνα; Εγκαταλειμμένα εργοστάσια, παλαιά σιλό δημητριακών, νεκρές καμινάδες, σκουριασμένες δεξαμενές πετρελαίου και άσχημες χωματερές. Και απορεί ο Γερμανός δημοσιογράφος: «Γιατί όλα πηγαίνουν στραβά; Άραγε, δεν πρόκειται για κατηγορία που λέμε “πρώτης θέσης”; Αυτή η τεράστια περιοχή που αποτελεί το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Μεσογείου, δεν διαθέτει ανάλογα απεριόριστες δυνατότητες ανάπτυξης»;

Εκτός του δημάρχου Δραπετσώνας-Κερατσινίου Λουκά Τζανή, το ίδιο όραμα μοιράζεται μία ομάδα σημαντικών ανθρώπων, στην οποία συγκαταλέγεται κι ο αρχιτέκτονας Αθανάσιος Παπαθεοδώρου. Βλέπει τη Δραπετσώνα, να μετατρέπεται σε Μονακό της Ελλάδας: Ξενοδοχεία 5 Αστέρων, μαρίνα για πάνω από 100 σκάφη αναψυχής, πολυτελή καταστήματα, εστιατόρια και καζίνο.

Και οι πίστες; «Θα προσφέρουμε στην Ελλάδα το πρώτο σιρκουί Φόρμουλα 1» λέει στη Handelsblatt o Αθ. Παπαθεοδώρου. Ήδη, ο Έλληνας αρχιτέκτονας έχει τα σχέδια της διαδρομής της πίστας στο συρτάρι: Δέκα δεξιές καμπύλες και 13 αριστερές στροφές, με συνολικό μήκος πίστας 5.200 μέτρα.

Μάλιστα είναι δυνατόν η καρό σημαία να κυματίσει για πρώτη φορά το 2017. Το αφεντικό της Φόρμουλα 1, Μπέρνι Έκλεστον, έχει … γλυκαθεί: «Οι Έλληνες έχουν επιλογές» είπε ο 83χρονος Βρετανός μάστερ των μονοθεσίων. Και πρόσθεσε «το μόνο που πρέπει να κάνουν τώρα στην Αθήνα είναι να βρουν τα χρήματα».

«Είμαστε σε επαφή με τον Έκλεστον», δηλώνει στην Handelsblatt ο κ. Παπαθεοδώρου και αποκαλύπτει ότι «το αφεντικό της Φόρμουλα 1 βρήκε τα σχέδιά μας ρεαλιστικά».

Καταλήγοντας ο αρχιτέκτονας της προσπάθειας αναφέρεται στους συνεργάτες του και λέει: «Δεν είμαστε μόνοι. Στην πρωτοβουλία για το Γκραν Πρι της Ελλάδας είναι μαζί μας αρκετοί πολιτικοί, παράγοντες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, επιχειρηματίες, κυρίως από τη βιομηχανία αυτοκινήτου, ένας εφοπλιστής, τρεις κορυφαίοι γιατροί και φυσικά η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου ΕΛΠΑ…». *Πηγή: sport-fm.gr*

Δεν υπάρχουν σχόλια: