Ο Ball Boy Λευτέρης Ντανοβασίλης μίλησε με τον Φρανκ Τσέλιν για
την εκστρατεία «ViaNogo» και γράφει για το πώς η δύναμη και η δυναμική
των οπαδών μπορούν να κάνουν τη διαφορά.
«Ο Γερμανός οπαδός θέλει να αισθάνεται ότι είναι πραγματικά μέλος της
ομάδας. Στην Αγγλία ο οπαδός στην ουσία είναι πελάτης και μπορεί να
ζήσει με αυτό. Αν, όμως, το πεις σε έναν οπαδό στη Γερμανία, θα σε…
σκοτώσει!
Πρέπει να αισθάνεται ότι συνδέεται άμεσα με τον σύλλογο και αυτό γίνεται μόνο μέσω του κανόνα 50+1, καθώς με αυτόν τον τρόπο τα μέλη του συλλόγου έχουν τον έλεγχο. Φυσικά, η διοίκηση λειτουργεί αυτόνομα ως ανώνυμη εταιρεία, όμως οποιαδήποτε στιγμή τα μέλη μπορούν να μας στείλουν σπίτια μας», ήταν μέρος των δηλώσεων του Χανς-Γιόακιμ Βάτσκε στο μεγάλο αφιέρωμα του Four Four Two στο τεύχος Μαρτίου.
Οι Γερμανοί έχουν αποδείξει ότι ζουν για τις ομάδες τους και θέλουν να έχουν λόγο στα κέντρα αποφάσεων. Η «αγνή» αγάπη φαίνεται από τον τρόπο που έχουν μάθει να διεκδικούν και να παλεύουν για τα αιτήματά τους. Ποτέ δεν είναι για το αγωνιστικό κομμάτι - η γκρίνια για προπονητές και παίκτες φτάνει μέχρι ένα σημείο - αλλά για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν και διοικούνται οι σύλλογοί τους. Από τον αγώνα των οπαδών της Νυρεμβέργης για την ονομασία του σταδίου και τους Ultras της Μπάγερν που απέχουν από τα παιχνίδια του Champions League στο Μόναχο, στη μαζική εκστρατεία «12:12» και τώρα στον αγώνα που ξεκίνησαν οι οπαδοί της Σάλκε για την ακύρωση της συμφωνίας με την εταιρεία Viagogo.
Περί τίνος πρόκειται; Μία απλή ιδέα που η εταιρεία εφαρμόζει, όμως δεν αρέσει καθόλου στους Γερμανούς οπαδούς. Πόσες και πόσες φορές υπάρχουν κενές θέσεις στα γήπεδα, γιατί εκείνος που αγόρασε το εισιτήριο ή ένας κάτοχος διαρκείας δεν μπόρεσε τελικά να παραβρεθεί; Η εταιρεία δίνει – μεταξύ άλλων - την δυνατότητα ανταλλαγής αυτών των εισιτηρίων, παίρνοντας φυσικά την προμήθειά της. Η Viagogo συνεργάζεται στο χώρο του ποδοσφαίρου με πολλές ομάδες στην Αγγλία και στην Γερμανία, όμως η επιβεβαίωση στα παραπάνω λόγια του Βάτσκε έρχεται από τους Γερμανούς, που θεωρούν τις τιμές πολύ υψηλές και πιέζουν τις διοικήσεις των ομάδων τους να βρουν έναν άλλο τρόπο διάθεσης αυτών των εισιτηρίων.
Η πρώτη νίκη ήρθε στο Αμβούργο, όπου στο παιχνίδι του με την Μπάγερν στην «Ίμτεκ Αρένα» τον Νοέμβριο του 2012 έγινε η μεγαλύτερη «διαδήλωση» διαμαρτυρίας και μάλιστα δίπλα στους οπαδούς των γηπεδούχων στάθηκαν και εκείνοι των Βαυαρών, που σήκωσαν τα δικά τους πανό εναντίον της εταιρείας. Το αποτέλεσμα; Έναν μήνα αργότερα η διοίκηση του Αμβούργου ανακοίνωσε ότι η συνεργασία με την Viagogo φτάνει στο τέλος της με το τέλος της σεζόν.
Πάνω-κάτω εκείνες τις ημέρες η Σάλκε ανακοίνωνε ότι έφτασε σε συμφωνία με την Viagogo και η συνεργασία θα ξεκινήσει από τη σεζόν από την 1η Ιουλίου του 2013. Η αντίδραση των οπαδών ήταν άμεση και πήρε τελείως διαφορετικές διαστάσεις από εκείνες των οπαδών του Αμβούργου, καθώς η διοίκηση πήρε την απόφαση παρά τις αντιδράσεις οπαδών σε ολόκληρη την Γερμανία. Με μπροστάρηδες τους Μίχαελ Εκλ και Φρανκ Τσέλιν, έχει ξεκινήσει εκστρατεία για την συγκέντρωση υπογραφών των μελών, προκειμένου να συγκαλέσουν έκτακτη Γενική Συνέλευση και να πιέσουν για την ακύρωση της συμφωνίας.
«Θεωρούμε ότι αυτό που κάνει η Viagogo είναι… νόμιμη μαύρη αγοραπωλησία εισιτηρίων», ήταν τα πρώτα λόγια του Τσέλιν. «Είναι κάτι που πρέπει να μας απασχολεί όλους είτε σε επίπεδο εθνικού είτε διεθνούς ποδοσφαίρου. Στόχος της καμπάνιας μας είναι να συγκεντρώσουμε το 10% των υπογραφών των μελών, κάπου στις 12.000 υπογραφές, πριν την 1η Ιουλίου 2013, όταν και θα ενεργοποιηθεί η συμφωνία. Μέχρι στιγμής έχουμε συγκεντρώσει αρκετές χιλιάδες υπογραφές, όμως ακόμα δεν έχουμε φτάσει στο νούμερο που θέλουμε. Κάθε ευρώ – έστω και συμβολικό ποσό - και κάθε βοήθεια είναι πολύ σημαντική για εμάς», συμπλήρωσε.
Για τον σκοπό έχουν δημιουργηθεί το site Vianogo.de και αντίστοιχη σελίδα στο facebook. Στην τελευταία τους ανακοίνωση, δεν αναφέρουν το ακριβές νούμερο των υπογραφών που έχουν συγκεντρώσει, καθώς «θα δείξει στους υπεύθυνους το μέγεθος της εκστρατείας και θα προσπαθήσουν με κάθε στόχο να την σταματήσουν».
«Θα συνεχίσουμε να μαζεύουμε υπογραφές εντός και εκτός έδρας τουλάχιστον μέχρι τα τέλη Απριλίου. Είναι δύσκολο να το πετύχουμε μέχρι τότε, όμως θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να τα καταφέρουμε», ολοκλήρωσε ο Τσέλιν.
Έστω και αν δεν τα καταφέρουν, όμως, και η συμφωνία προχωρήσει, έχουν δημιουργήσει τόσο θόρυβο, που ήδη η Λεβερκούζεν ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να ακολουθήσει τον… εύκολο δρόμο και θα δημιουργήσει τη δική της πλατφόρμα στο επίσημο site της ομάδας, ενώ η Γκλάντμπαχ απέρριψε το ενδεχόμενο συνεργασίας με την Viagogo.
Επίσης, η Μπάγερ απείλησε με μήνυση την εταιρεία, η οποία χωρίς να υπάρχει συμφωνία έβγαλε για πώληση εισιτήρια για το εντός έδρας παιχνίδι με την Μπάγερν (16/03), τα οποία κόστιζαν 169 ευρώ το ένα και ενώ η τιμή τους κανονικά ήταν στα 86 ευρώ… «Τουλάχιστον το 50% των εισιτηρίων που προσφέρουμε πωλούνται σε πολύ λογικές τιμές. Δεν αγοράσαμε εισιτήρια από την Λεβερκούζεν.
Αυτά που προσφέρονται προήλθαν από μεμονωμένα άτομα. Για το παιχνίδι της Μπάγερ με την Χόφενχαϊμ για παράδειγμα η τιμή τους είναι μόλις 22 ευρώ», τόνισε ο Στιβ Ρεστ, εκπρόσωπος της εταιρείας. «Σκεφτόμαστε να κινηθούμε νομικά κατά της Viagogo», ήταν η απάντηση του Βόλφγκανγκ Χολτσχάουζερ, γενικού διευθυντή των «ασπιρίνων».
Η συμφωνία της Σάλκε με την Viagogo προβλέπει ότι η εταιρεία θα έχει δικαίωμα να προσφέρει 300 – πέραν των μεμονωμένων οπαδών – εισιτήρια σε κάθε παιχνίδι των μπλε. Φέτος, ήταν σε ισχύ συμφωνίες με τις Μπάγερν, Στουτγκάρδη, Ανόβερο, Νυρεμβέργη, Αμβούργο, Άουγκσμπουργκ και Χόφενχαϊμ, όμως εκτός από την πρώτη που είχε τη δύναμη να επιβάλει όρια και… φραγμούς στις τιμές, οι υπόλοιπες δεν είχαν καμία «προστασία».
«Οι διαμαρτυρίες κατά τις εταιρείας μας προέρχονται μόνο από μικρή μερίδα των οπαδών», τόνισε ο Ρεστ, όμως οι αντιδράσεις πλέον ξεπερνούν τα γερμανικά σύνορα. Η δύναμη και η δυναμική των οπαδών μπορούν σε πολλές περιπτώσεις να εξελιχθούν δυνάμεις της αλλαγής. Όχι μόνο στη δική τους περίπτωση, αλλά και σε γενικότερο πλαίσιο, όπως συμβαίνει στην αυτή την περίπτωση (είπαμε αρχικά Λεβερκούζεν και Γκλάντμπαχ δε δέχθηκαν τη συνεργασία με την Viagogo, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες). Τέλος, έστω και αν απέφυγα τις συγκρίσεις, είναι εμφανές ότι εκεί και οι ομάδες νοιάζονται για τους οπαδούς τους σε αρκετές περιπτώσεις.
Πρέπει να αισθάνεται ότι συνδέεται άμεσα με τον σύλλογο και αυτό γίνεται μόνο μέσω του κανόνα 50+1, καθώς με αυτόν τον τρόπο τα μέλη του συλλόγου έχουν τον έλεγχο. Φυσικά, η διοίκηση λειτουργεί αυτόνομα ως ανώνυμη εταιρεία, όμως οποιαδήποτε στιγμή τα μέλη μπορούν να μας στείλουν σπίτια μας», ήταν μέρος των δηλώσεων του Χανς-Γιόακιμ Βάτσκε στο μεγάλο αφιέρωμα του Four Four Two στο τεύχος Μαρτίου.
Οι Γερμανοί έχουν αποδείξει ότι ζουν για τις ομάδες τους και θέλουν να έχουν λόγο στα κέντρα αποφάσεων. Η «αγνή» αγάπη φαίνεται από τον τρόπο που έχουν μάθει να διεκδικούν και να παλεύουν για τα αιτήματά τους. Ποτέ δεν είναι για το αγωνιστικό κομμάτι - η γκρίνια για προπονητές και παίκτες φτάνει μέχρι ένα σημείο - αλλά για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν και διοικούνται οι σύλλογοί τους. Από τον αγώνα των οπαδών της Νυρεμβέργης για την ονομασία του σταδίου και τους Ultras της Μπάγερν που απέχουν από τα παιχνίδια του Champions League στο Μόναχο, στη μαζική εκστρατεία «12:12» και τώρα στον αγώνα που ξεκίνησαν οι οπαδοί της Σάλκε για την ακύρωση της συμφωνίας με την εταιρεία Viagogo.
Περί τίνος πρόκειται; Μία απλή ιδέα που η εταιρεία εφαρμόζει, όμως δεν αρέσει καθόλου στους Γερμανούς οπαδούς. Πόσες και πόσες φορές υπάρχουν κενές θέσεις στα γήπεδα, γιατί εκείνος που αγόρασε το εισιτήριο ή ένας κάτοχος διαρκείας δεν μπόρεσε τελικά να παραβρεθεί; Η εταιρεία δίνει – μεταξύ άλλων - την δυνατότητα ανταλλαγής αυτών των εισιτηρίων, παίρνοντας φυσικά την προμήθειά της. Η Viagogo συνεργάζεται στο χώρο του ποδοσφαίρου με πολλές ομάδες στην Αγγλία και στην Γερμανία, όμως η επιβεβαίωση στα παραπάνω λόγια του Βάτσκε έρχεται από τους Γερμανούς, που θεωρούν τις τιμές πολύ υψηλές και πιέζουν τις διοικήσεις των ομάδων τους να βρουν έναν άλλο τρόπο διάθεσης αυτών των εισιτηρίων.
Η πρώτη νίκη ήρθε στο Αμβούργο, όπου στο παιχνίδι του με την Μπάγερν στην «Ίμτεκ Αρένα» τον Νοέμβριο του 2012 έγινε η μεγαλύτερη «διαδήλωση» διαμαρτυρίας και μάλιστα δίπλα στους οπαδούς των γηπεδούχων στάθηκαν και εκείνοι των Βαυαρών, που σήκωσαν τα δικά τους πανό εναντίον της εταιρείας. Το αποτέλεσμα; Έναν μήνα αργότερα η διοίκηση του Αμβούργου ανακοίνωσε ότι η συνεργασία με την Viagogo φτάνει στο τέλος της με το τέλος της σεζόν.
Πάνω-κάτω εκείνες τις ημέρες η Σάλκε ανακοίνωνε ότι έφτασε σε συμφωνία με την Viagogo και η συνεργασία θα ξεκινήσει από τη σεζόν από την 1η Ιουλίου του 2013. Η αντίδραση των οπαδών ήταν άμεση και πήρε τελείως διαφορετικές διαστάσεις από εκείνες των οπαδών του Αμβούργου, καθώς η διοίκηση πήρε την απόφαση παρά τις αντιδράσεις οπαδών σε ολόκληρη την Γερμανία. Με μπροστάρηδες τους Μίχαελ Εκλ και Φρανκ Τσέλιν, έχει ξεκινήσει εκστρατεία για την συγκέντρωση υπογραφών των μελών, προκειμένου να συγκαλέσουν έκτακτη Γενική Συνέλευση και να πιέσουν για την ακύρωση της συμφωνίας.
«Θεωρούμε ότι αυτό που κάνει η Viagogo είναι… νόμιμη μαύρη αγοραπωλησία εισιτηρίων», ήταν τα πρώτα λόγια του Τσέλιν. «Είναι κάτι που πρέπει να μας απασχολεί όλους είτε σε επίπεδο εθνικού είτε διεθνούς ποδοσφαίρου. Στόχος της καμπάνιας μας είναι να συγκεντρώσουμε το 10% των υπογραφών των μελών, κάπου στις 12.000 υπογραφές, πριν την 1η Ιουλίου 2013, όταν και θα ενεργοποιηθεί η συμφωνία. Μέχρι στιγμής έχουμε συγκεντρώσει αρκετές χιλιάδες υπογραφές, όμως ακόμα δεν έχουμε φτάσει στο νούμερο που θέλουμε. Κάθε ευρώ – έστω και συμβολικό ποσό - και κάθε βοήθεια είναι πολύ σημαντική για εμάς», συμπλήρωσε.
Για τον σκοπό έχουν δημιουργηθεί το site Vianogo.de και αντίστοιχη σελίδα στο facebook. Στην τελευταία τους ανακοίνωση, δεν αναφέρουν το ακριβές νούμερο των υπογραφών που έχουν συγκεντρώσει, καθώς «θα δείξει στους υπεύθυνους το μέγεθος της εκστρατείας και θα προσπαθήσουν με κάθε στόχο να την σταματήσουν».
«Θα συνεχίσουμε να μαζεύουμε υπογραφές εντός και εκτός έδρας τουλάχιστον μέχρι τα τέλη Απριλίου. Είναι δύσκολο να το πετύχουμε μέχρι τότε, όμως θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να τα καταφέρουμε», ολοκλήρωσε ο Τσέλιν.
Έστω και αν δεν τα καταφέρουν, όμως, και η συμφωνία προχωρήσει, έχουν δημιουργήσει τόσο θόρυβο, που ήδη η Λεβερκούζεν ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να ακολουθήσει τον… εύκολο δρόμο και θα δημιουργήσει τη δική της πλατφόρμα στο επίσημο site της ομάδας, ενώ η Γκλάντμπαχ απέρριψε το ενδεχόμενο συνεργασίας με την Viagogo.
Επίσης, η Μπάγερ απείλησε με μήνυση την εταιρεία, η οποία χωρίς να υπάρχει συμφωνία έβγαλε για πώληση εισιτήρια για το εντός έδρας παιχνίδι με την Μπάγερν (16/03), τα οποία κόστιζαν 169 ευρώ το ένα και ενώ η τιμή τους κανονικά ήταν στα 86 ευρώ… «Τουλάχιστον το 50% των εισιτηρίων που προσφέρουμε πωλούνται σε πολύ λογικές τιμές. Δεν αγοράσαμε εισιτήρια από την Λεβερκούζεν.
Αυτά που προσφέρονται προήλθαν από μεμονωμένα άτομα. Για το παιχνίδι της Μπάγερ με την Χόφενχαϊμ για παράδειγμα η τιμή τους είναι μόλις 22 ευρώ», τόνισε ο Στιβ Ρεστ, εκπρόσωπος της εταιρείας. «Σκεφτόμαστε να κινηθούμε νομικά κατά της Viagogo», ήταν η απάντηση του Βόλφγκανγκ Χολτσχάουζερ, γενικού διευθυντή των «ασπιρίνων».
Η συμφωνία της Σάλκε με την Viagogo προβλέπει ότι η εταιρεία θα έχει δικαίωμα να προσφέρει 300 – πέραν των μεμονωμένων οπαδών – εισιτήρια σε κάθε παιχνίδι των μπλε. Φέτος, ήταν σε ισχύ συμφωνίες με τις Μπάγερν, Στουτγκάρδη, Ανόβερο, Νυρεμβέργη, Αμβούργο, Άουγκσμπουργκ και Χόφενχαϊμ, όμως εκτός από την πρώτη που είχε τη δύναμη να επιβάλει όρια και… φραγμούς στις τιμές, οι υπόλοιπες δεν είχαν καμία «προστασία».
«Οι διαμαρτυρίες κατά τις εταιρείας μας προέρχονται μόνο από μικρή μερίδα των οπαδών», τόνισε ο Ρεστ, όμως οι αντιδράσεις πλέον ξεπερνούν τα γερμανικά σύνορα. Η δύναμη και η δυναμική των οπαδών μπορούν σε πολλές περιπτώσεις να εξελιχθούν δυνάμεις της αλλαγής. Όχι μόνο στη δική τους περίπτωση, αλλά και σε γενικότερο πλαίσιο, όπως συμβαίνει στην αυτή την περίπτωση (είπαμε αρχικά Λεβερκούζεν και Γκλάντμπαχ δε δέχθηκαν τη συνεργασία με την Viagogo, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες). Τέλος, έστω και αν απέφυγα τις συγκρίσεις, είναι εμφανές ότι εκεί και οι ομάδες νοιάζονται για τους οπαδούς τους σε αρκετές περιπτώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου