Ετυχε
να βρίσκομαι στο Λαγονήσι το μεσημέρι του Σαββάτου, όταν προσγειώθηκε
ένα ελικόπτερο που μετέφερε τον Κριστιάνο Ρονάλντο και την Ιρίνα Σάικ,
για να περάσουν μερικές ώρες στο Grand Resort Lagonissi, το πολυτελές
ξενοδοχείο που βρίσκεται εκεί. Κι άκουσα πόσοι και πόσο ακριβά θα ήταν
έτοιμοι να πληρώσουν για να δειπνήσουν στο ίδιο εστιατόριο μαζί του, αν
τυχόν επέλεγε να δειπνήσει σε κοινή θέα και όχι στην καμπάνα του ή σε
έναν prive χώρο εστιατορίου. Ο ορισμός του “πελάτη – κράχτη”.
Αυτός ήταν τουλάχιστον ο πέμπτος ελληνικός παραθεριστικός προορισμός του Κριστιάνο στο διάστημα των τελευταίων περίπου 20 ημερών. Εγινε αντιληπτός στην Πάρο, τη Μύκονο, μετά στην Ελούντα, μετά στο Πόρτο Χέλι, τώρα στο Λαγονήσι. Και επειδή στα μεσοδιαστήματα έχει φιλοξενηθεί σε ένα σωρό πανάκριβα σπίτια και σκάφη Ελλήνων ζάμπλουτων που κολακεύτηκαν στην ιδέα της ολιγόωρης συναναστροφής μαζί του, κάπως έτσι αυτό εξελίχθηκε σε απολύτως ελληνικό καλοκαίρι για τον Κριστιάνο.
Σκέψου λίγο, συζητάμε για τον κάτοχο της Χρυσής Μπάλας, και τον διασημότερο αθλητή τούτη τη στιγμή στον πλανήτη, με όργανα μέτρησης τα social media και την εμπορική αξία του ονοματεπωνύμου του, το οποίο πληρώνεται χρυσάφι στην διαφημιστική αγορά. Λογάριασε ότι τον αντιλαμβάνονται ως τον νούμερο 1 αθλητή – trend maker, δηλαδή τον αθλητή που ορίζει τη μόδα επειδή επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους ανά τον πλανήτη.
Λάβε όλα τα παραπάνω υπόψη σου και αναρωτήσου πόσο και πόσους θα επηρέαζε ο Κριστιάνο αν δήλωνε ενθουσιασμένος από τις ελληνικές διακοπές του. Σκέψου ότι μια φωτογραφία που πόσταρε είχε 7285 retweets, μια άλλη 10.500 retweets και 18721 favorites, μια άλλη έκανε περίπου 600.000 views σε ένα 24ωρο, πράγμα πολύ λογικό αν κανείς σκεφτεί ότι μόνο στο twitter o Κριστιάνο μετρά 28.4 εκατ. followers.
Και δεν είναι μόνο ο Κριστιάνο. Είναι ένα σωρό οι εμπορικές προσωπικότητες που έχουν ήδη περάσει από τα ελληνικά χώματα ή νερά αυτό το καλοκαίρι. Αν η Ελλάδα είχε αναπτύξει τα αντανακλαστικά και το δίκτυο προκειμένου να εκμεταλλεύεται την παρουσία όλων αυτών και να την διαφημίζει μεθοδικά, σκέψου και προσπάθησε να μετρήσεις πόσα θα ήταν τα οφέλη. Οχι μόνο τουριστικά, τα οποία είναι προφανή, αλλά και ένα σωρό άλλα, τα οποία θα οφείλονταν στην θετική προβολή της χώρας.
Και δεν θα απαιτούσε και χρήματα. Το παράδειγμά μας, ο Κριστιάνο, πόσταρε μόνος φωτογραφίες στους social λογαριασμούς του. Και δεδομένου ότι έβγαλε γούστα που τα περισσότερα ήταν κερασμένα από τους οικοδεσπότες, η διάθεσή του να συμμετέχει σε μια “πέρασα καλά στην Ελλάδα, θα ξανάρθω” καμπάνια δεν θα μπορούσε να μην είναι θετική. Και φυσικά αν το ήθελε, η Ελλάδα θα την έβρισκε την άκρη με τον ατζέντη του, τον διάσημο Ζόρζε Μέντες. Αρκεί να την ένοιαζε.
Τούτες τις μέρες έτυχε να μοιραστούν μαζί μου την ταξιδιωτική εμπειρία τους πολλοί Ελληνες και ξένοι συνάδελφοί μου που βρέθηκαν στην Βραζιλία για το Παγκόσμιο Κύπελλο. Στην συντριπτική πλειονότητά τους επέστρεψαν “απογοητευμένοι” από όσα είδαν, και μου δήλωναν αβίαστα ότι δεν θα έβαζαν καμιά βραζιλιάνικη πόλη στη λίστα των επιθυμητών τουριστικών/παραθεριστικών προορισμών τους. Σκεφτόμουν λοιπόν αυτό που συχνά σκεφτόμαστε όλοι: ότι ένα σωρό ξένοι τόποι με πολύ λιγότερα κάλλη από αυτά της Ελλάδας έχουν γίνει πασίγνωστοι και πιο δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί χάρη στο μάρκετινγκ, ή χάρη και στην πονηριά τους να πωλούν παραμύθι, φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Και ναι, πιθανόν να μην αρκεί να κάνεις μάρκετινγκ χρησιμοποιώντας τις διάσημες φάτσες που επισκέπτονται τα μέρη σου, αλλά είναι βέβαιο πως θα λειτουργούσε αποτελεσματικά, πιο αποτελεσματικά από μια σειρά από πληρωμένες καμπάνιες που κόστισαν ακριβά στην Ελλάδα και την διαφήμισαν με παρωχημένα μηνύματα και παρωχημένα εργαλεία.
Αυτός ήταν τουλάχιστον ο πέμπτος ελληνικός παραθεριστικός προορισμός του Κριστιάνο στο διάστημα των τελευταίων περίπου 20 ημερών. Εγινε αντιληπτός στην Πάρο, τη Μύκονο, μετά στην Ελούντα, μετά στο Πόρτο Χέλι, τώρα στο Λαγονήσι. Και επειδή στα μεσοδιαστήματα έχει φιλοξενηθεί σε ένα σωρό πανάκριβα σπίτια και σκάφη Ελλήνων ζάμπλουτων που κολακεύτηκαν στην ιδέα της ολιγόωρης συναναστροφής μαζί του, κάπως έτσι αυτό εξελίχθηκε σε απολύτως ελληνικό καλοκαίρι για τον Κριστιάνο.
Σκέψου λίγο, συζητάμε για τον κάτοχο της Χρυσής Μπάλας, και τον διασημότερο αθλητή τούτη τη στιγμή στον πλανήτη, με όργανα μέτρησης τα social media και την εμπορική αξία του ονοματεπωνύμου του, το οποίο πληρώνεται χρυσάφι στην διαφημιστική αγορά. Λογάριασε ότι τον αντιλαμβάνονται ως τον νούμερο 1 αθλητή – trend maker, δηλαδή τον αθλητή που ορίζει τη μόδα επειδή επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους ανά τον πλανήτη.
Λάβε όλα τα παραπάνω υπόψη σου και αναρωτήσου πόσο και πόσους θα επηρέαζε ο Κριστιάνο αν δήλωνε ενθουσιασμένος από τις ελληνικές διακοπές του. Σκέψου ότι μια φωτογραφία που πόσταρε είχε 7285 retweets, μια άλλη 10.500 retweets και 18721 favorites, μια άλλη έκανε περίπου 600.000 views σε ένα 24ωρο, πράγμα πολύ λογικό αν κανείς σκεφτεί ότι μόνο στο twitter o Κριστιάνο μετρά 28.4 εκατ. followers.
Και δεν είναι μόνο ο Κριστιάνο. Είναι ένα σωρό οι εμπορικές προσωπικότητες που έχουν ήδη περάσει από τα ελληνικά χώματα ή νερά αυτό το καλοκαίρι. Αν η Ελλάδα είχε αναπτύξει τα αντανακλαστικά και το δίκτυο προκειμένου να εκμεταλλεύεται την παρουσία όλων αυτών και να την διαφημίζει μεθοδικά, σκέψου και προσπάθησε να μετρήσεις πόσα θα ήταν τα οφέλη. Οχι μόνο τουριστικά, τα οποία είναι προφανή, αλλά και ένα σωρό άλλα, τα οποία θα οφείλονταν στην θετική προβολή της χώρας.
Και δεν θα απαιτούσε και χρήματα. Το παράδειγμά μας, ο Κριστιάνο, πόσταρε μόνος φωτογραφίες στους social λογαριασμούς του. Και δεδομένου ότι έβγαλε γούστα που τα περισσότερα ήταν κερασμένα από τους οικοδεσπότες, η διάθεσή του να συμμετέχει σε μια “πέρασα καλά στην Ελλάδα, θα ξανάρθω” καμπάνια δεν θα μπορούσε να μην είναι θετική. Και φυσικά αν το ήθελε, η Ελλάδα θα την έβρισκε την άκρη με τον ατζέντη του, τον διάσημο Ζόρζε Μέντες. Αρκεί να την ένοιαζε.
Τούτες τις μέρες έτυχε να μοιραστούν μαζί μου την ταξιδιωτική εμπειρία τους πολλοί Ελληνες και ξένοι συνάδελφοί μου που βρέθηκαν στην Βραζιλία για το Παγκόσμιο Κύπελλο. Στην συντριπτική πλειονότητά τους επέστρεψαν “απογοητευμένοι” από όσα είδαν, και μου δήλωναν αβίαστα ότι δεν θα έβαζαν καμιά βραζιλιάνικη πόλη στη λίστα των επιθυμητών τουριστικών/παραθεριστικών προορισμών τους. Σκεφτόμουν λοιπόν αυτό που συχνά σκεφτόμαστε όλοι: ότι ένα σωρό ξένοι τόποι με πολύ λιγότερα κάλλη από αυτά της Ελλάδας έχουν γίνει πασίγνωστοι και πιο δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί χάρη στο μάρκετινγκ, ή χάρη και στην πονηριά τους να πωλούν παραμύθι, φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Και ναι, πιθανόν να μην αρκεί να κάνεις μάρκετινγκ χρησιμοποιώντας τις διάσημες φάτσες που επισκέπτονται τα μέρη σου, αλλά είναι βέβαιο πως θα λειτουργούσε αποτελεσματικά, πιο αποτελεσματικά από μια σειρά από πληρωμένες καμπάνιες που κόστισαν ακριβά στην Ελλάδα και την διαφήμισαν με παρωχημένα μηνύματα και παρωχημένα εργαλεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου