Είναι δεδομένο ή πιο σωστά αυταπόδεικτο ότι έχει το καλύτερο τμήμα
μάρκετινγκ από κάθε άλλο επαγγελματικό ποδοσφαιρικό σύλλογο στον κόσμο.
Εκμεταλλεύεται εμπορικά, με τον καλύτερο τρόπο, την ιστορία της και το
όνομά της. Πριν από πολλά χρόνια, όταν είχα βρεθεί στο περίφημο
κατάστημα με είδη της ομάδας στο «Ολντ Τράφορντ», όπου προσπαθούσα να
εκτελέσω κάποιες από τις παραγγελίες που μου είχαν δώσει, μου έκανε
εντύπωση μία ασπρόμαυρη φωτογραφία.
Μεγάλη, με διαστάσεις 50Χ35 έδειχνε τον Ματ Μπάσμπι να συγχαίρει τον Αλεξ Φέργκιουσον. Το εκπληκτικό είναι πως η φωτογραφία ήταν κολάζ. Διαφήμιζε, όμως, ένα είδος συνέχειας στην ιστορία της ομάδας. Mετά την κατάκτηση του Τσάμπιονς Λιγκ στη Βαρκελώνη το 1999, η προφητική «διαφήμιση» είχε επιβεβαιωθεί. Η φωτογραφία είχε τιμή και θα μπορούσε κάποιος να την αγοράσει. Ενα μικρό δείγμα του πώς το μάρκετινγκ αξιοποιεί την ιστορία.
Η Γιουνάιτεντ είναι γενικά αποδεκτό ότι έχει τους περισσότερους οπαδούς από κάθε άλλη ομάδα, σε όλον τον κόσμο, γεγονός που την καθιστά τον πιο ελκυστικό προορισμό για χορηγούς. Ηταν η πρώτη αγγλική ομάδα που αξιοποίησε την εμπορικότητα του ονόματός της. Ρίξτε μία ματιά στην επίσημη ιστοσελίδα του συλλόγου και μετρήστε χορηγούς. Τον Μάρτιο του 1999, μάλιστα, γίνεται η πρώτη ομάδα στον κόσμο που η μετοχική της αξία ξεπέρασε το 1 δισ. στερλίνες.
Στη συνέχεια, εκμεταλλευόμενη την τηλεοπτική διάδοση του αγγλικού ποδοσφαίρου, θα απογειωθεί σε ό,τι αφορά το μάρκετινγκ και τα έσοδα από το merchandising. Ο Πίτερ Κένιον θα την ισχυροποιήσει ακόμη περισσότερο στον οικονομικό τομέα, όπου ακόμη και μετά την εξαγορά της ομάδας από τους Γκλέιζερς και την έξοδο από το χρηματιστήριο, τα έσοδα πήγαιναν «με αυτόματο πιλότο».
Η Γιουνάιτεντ είναι η πρώτη που κατανόησε την οικονομική σημασία της μεγάλης χωρητικότητας του γηπέδου και αντί να ξεκινήσει την πολυδάπανη κατασκευή ενός νέου, άρχισε από το 1994 και εν όψει του Euro '96, που έγινε στην Αγγλία, την ανακατασκευή του «Ολντ Τράφορντ». Από 51.900 θέσεις, σήμερα έχει σχεδόν 80.000.
Καμιά άλλη ομάδα δεν έχει γήπεδο με τέτοια χωρητικότητα στην Αγγλία και αυτό έχει επίπτωση και στα έσοδα, άρα και την οικονομική δυνατότητα. Τελευταία μεγάλη επιτυχία του τμήματος μάρκετινγκ της Γιουνάιτεντ είναι η κολοσσιαία επταετής χορηγική συμφωνία με την General Motors, που θα της αποφέρει το ποσό-ρεκόρ των 600 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η ώρα του NYSE
Λένε πως η καταξίωση για μία επιχείρηση έρχεται την ώρα που η μετοχή της θα διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, στο NYSE. Την κορόνα στο στέμμα της Γουόλ Στριτ. Χθες η μετοχή της Γιουνάιτεντ θα άρχιζε την καριέρα της στο αμερικανικό χρηματιστήριο, το μεγαλύτερο του κόσμου.
Βέβαια, τα πράγματα όπως άλλωστε συμβαίνει στον χρηματοπιστωτικό καπιταλισμό-καζίνο είναι σύνθετα και σχεδόν πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις το νήμα μίας μετοχής οδηγεί σε ένα φορολογικό παράδεισο. Εκεί υπάρχουν τόσα πολλά και ομοειδή «ίχνη» που είναι σχεδόν αδύνατο να βρεις την άκρη. Και η αλήθεια είναι ότι η εταιρεία που εισάγεται στο αμερικανικό χρηματιστήριο έχει έδρα τα νησιά Καϊμάν για λόγους που οι ιδιοκτήτες του συλλόγου γνωρίζουν καλύτερα.
Οι Γκλέιζερ περιμένουν ότι από την εισαγωγή της ομάδας θα αντλήσουν, σύμφωνα με τους υπολογισμούς τραπεζικών κύκλων, γύρω στα 330 εκατομμύρια δολάρια με τιμή μετοχής από 16-20 δολάρια. Εντούτοις υπαναχώρησαν από την αρχική τους δέσμευση, με βάση την οποία τα χρήματα θα πήγαιναν στην εξυπηρέτηση του υψηλού χρέους της ομάδας.
Τα μισά από αυτά θα πάνε στο χρέος. Τα άλλα μισά στην τσέπη τους με την προοπτική να εκδώσουν κι άλλες μετοχές, για να εισπράξουν άλλα 50 εκατομμύρια δολάρια. Οι μετοχές αυτές, οι κοινές, έχουν δέκα φορές λιγότερα δικαιώματα ψήφου από τις προνομιούχες, που οι ιδιοκτήτες της ομάδας κρατούν για τους εαυτούς τους.
Φούσκα με δις
Λόγω της διαφοράς ώρας δεν μπορέσαμε να μάθουμε την τιμή στην οποία άνοιξε κι έκλεισε η τιμή της μετοχής. Εκείνο που γνωρίζουμε είναι ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αμερικανικού περιοδιικού «Forbes», η συνολική αξία της Γιουνάιτεντ ως αθλητικής επιχείρησης σχεδόν διπλασιάζεται από την προηγούμενη αξιολόγηση και θα φθάσει τα 3 δισ. δολάρια, ποσό που είναι διπλάσιο από την τιμή στην οποία έχει αποτιμηθεί το αμέσως επόμενο πιο εμπορικό brand name, εκείνο της Ρεάλ.
Θυμίζω ότι την αξία της τιμής της μετοχής και γενικότερα της ομάδας ανέβασε η πρόσφατη συμφωνία χορηγίας με την GM, ενώ έξι μήνες πριν οι Γκλέιζερς είχαν δεχθεί μία πρόταση αγοράς από Αραβες, ύψους 1,5 δισ. στερλινών.
Τώρα η διαδικασία αξιολογήσεων και αποτιμήσεων είναι κάπως περίεργη σε ένα σύστημα ακραίας κερδοσκοπίας, το οποίο 3 μήνες πριν καταρρεύσει η Λίμαν Μπράδερς την είχε αξιολογήσει με άριστα!
Πηγή: Sportday
Μεγάλη, με διαστάσεις 50Χ35 έδειχνε τον Ματ Μπάσμπι να συγχαίρει τον Αλεξ Φέργκιουσον. Το εκπληκτικό είναι πως η φωτογραφία ήταν κολάζ. Διαφήμιζε, όμως, ένα είδος συνέχειας στην ιστορία της ομάδας. Mετά την κατάκτηση του Τσάμπιονς Λιγκ στη Βαρκελώνη το 1999, η προφητική «διαφήμιση» είχε επιβεβαιωθεί. Η φωτογραφία είχε τιμή και θα μπορούσε κάποιος να την αγοράσει. Ενα μικρό δείγμα του πώς το μάρκετινγκ αξιοποιεί την ιστορία.
Η Γιουνάιτεντ είναι γενικά αποδεκτό ότι έχει τους περισσότερους οπαδούς από κάθε άλλη ομάδα, σε όλον τον κόσμο, γεγονός που την καθιστά τον πιο ελκυστικό προορισμό για χορηγούς. Ηταν η πρώτη αγγλική ομάδα που αξιοποίησε την εμπορικότητα του ονόματός της. Ρίξτε μία ματιά στην επίσημη ιστοσελίδα του συλλόγου και μετρήστε χορηγούς. Τον Μάρτιο του 1999, μάλιστα, γίνεται η πρώτη ομάδα στον κόσμο που η μετοχική της αξία ξεπέρασε το 1 δισ. στερλίνες.
Στη συνέχεια, εκμεταλλευόμενη την τηλεοπτική διάδοση του αγγλικού ποδοσφαίρου, θα απογειωθεί σε ό,τι αφορά το μάρκετινγκ και τα έσοδα από το merchandising. Ο Πίτερ Κένιον θα την ισχυροποιήσει ακόμη περισσότερο στον οικονομικό τομέα, όπου ακόμη και μετά την εξαγορά της ομάδας από τους Γκλέιζερς και την έξοδο από το χρηματιστήριο, τα έσοδα πήγαιναν «με αυτόματο πιλότο».
Η Γιουνάιτεντ είναι η πρώτη που κατανόησε την οικονομική σημασία της μεγάλης χωρητικότητας του γηπέδου και αντί να ξεκινήσει την πολυδάπανη κατασκευή ενός νέου, άρχισε από το 1994 και εν όψει του Euro '96, που έγινε στην Αγγλία, την ανακατασκευή του «Ολντ Τράφορντ». Από 51.900 θέσεις, σήμερα έχει σχεδόν 80.000.
Καμιά άλλη ομάδα δεν έχει γήπεδο με τέτοια χωρητικότητα στην Αγγλία και αυτό έχει επίπτωση και στα έσοδα, άρα και την οικονομική δυνατότητα. Τελευταία μεγάλη επιτυχία του τμήματος μάρκετινγκ της Γιουνάιτεντ είναι η κολοσσιαία επταετής χορηγική συμφωνία με την General Motors, που θα της αποφέρει το ποσό-ρεκόρ των 600 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η ώρα του NYSE
Λένε πως η καταξίωση για μία επιχείρηση έρχεται την ώρα που η μετοχή της θα διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, στο NYSE. Την κορόνα στο στέμμα της Γουόλ Στριτ. Χθες η μετοχή της Γιουνάιτεντ θα άρχιζε την καριέρα της στο αμερικανικό χρηματιστήριο, το μεγαλύτερο του κόσμου.
Βέβαια, τα πράγματα όπως άλλωστε συμβαίνει στον χρηματοπιστωτικό καπιταλισμό-καζίνο είναι σύνθετα και σχεδόν πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις το νήμα μίας μετοχής οδηγεί σε ένα φορολογικό παράδεισο. Εκεί υπάρχουν τόσα πολλά και ομοειδή «ίχνη» που είναι σχεδόν αδύνατο να βρεις την άκρη. Και η αλήθεια είναι ότι η εταιρεία που εισάγεται στο αμερικανικό χρηματιστήριο έχει έδρα τα νησιά Καϊμάν για λόγους που οι ιδιοκτήτες του συλλόγου γνωρίζουν καλύτερα.
Οι Γκλέιζερ περιμένουν ότι από την εισαγωγή της ομάδας θα αντλήσουν, σύμφωνα με τους υπολογισμούς τραπεζικών κύκλων, γύρω στα 330 εκατομμύρια δολάρια με τιμή μετοχής από 16-20 δολάρια. Εντούτοις υπαναχώρησαν από την αρχική τους δέσμευση, με βάση την οποία τα χρήματα θα πήγαιναν στην εξυπηρέτηση του υψηλού χρέους της ομάδας.
Τα μισά από αυτά θα πάνε στο χρέος. Τα άλλα μισά στην τσέπη τους με την προοπτική να εκδώσουν κι άλλες μετοχές, για να εισπράξουν άλλα 50 εκατομμύρια δολάρια. Οι μετοχές αυτές, οι κοινές, έχουν δέκα φορές λιγότερα δικαιώματα ψήφου από τις προνομιούχες, που οι ιδιοκτήτες της ομάδας κρατούν για τους εαυτούς τους.
Φούσκα με δις
Λόγω της διαφοράς ώρας δεν μπορέσαμε να μάθουμε την τιμή στην οποία άνοιξε κι έκλεισε η τιμή της μετοχής. Εκείνο που γνωρίζουμε είναι ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αμερικανικού περιοδιικού «Forbes», η συνολική αξία της Γιουνάιτεντ ως αθλητικής επιχείρησης σχεδόν διπλασιάζεται από την προηγούμενη αξιολόγηση και θα φθάσει τα 3 δισ. δολάρια, ποσό που είναι διπλάσιο από την τιμή στην οποία έχει αποτιμηθεί το αμέσως επόμενο πιο εμπορικό brand name, εκείνο της Ρεάλ.
Θυμίζω ότι την αξία της τιμής της μετοχής και γενικότερα της ομάδας ανέβασε η πρόσφατη συμφωνία χορηγίας με την GM, ενώ έξι μήνες πριν οι Γκλέιζερς είχαν δεχθεί μία πρόταση αγοράς από Αραβες, ύψους 1,5 δισ. στερλινών.
Τώρα η διαδικασία αξιολογήσεων και αποτιμήσεων είναι κάπως περίεργη σε ένα σύστημα ακραίας κερδοσκοπίας, το οποίο 3 μήνες πριν καταρρεύσει η Λίμαν Μπράδερς την είχε αξιολογήσει με άριστα!
Πηγή: Sportday
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου