Τι και αν την περσινή σεζόν δεν κατέκτησε κάποιο τίτλο; Η Ρεάλ
Μαδρίτης κατάφερε να διατηρήσει τα σκήπτρα ως η ομάδα με τα περισσότερα
έσοδα στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο.
Η Μπαρτσελόνα διατηρήθηκε στη2η θέση με έσοδα που άγγιξαν τα 482,6 με τα τηλεοπτικά συμβόλαια να αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή εσόδων.
Η Μπάγερν, όχι μόνο πανηγύρισε την κατάκτηση του τρέμπλ, αλλά έβγαλε εκτός τριάδας τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Για τους Βαυαρούς -που αυτή είναι η υψηλότερη θέση που είχαν εδώ και έντεκα χρόνια στο Football Money League- τα έσοδα τους έφτασαν τα 431,2 εκ. ευρώ με παραπάνω από τα μισά (55%) να προέρχονται από τις εμπορικές δραστηριότητες.
Αν και για την σεζόν 2012-13, η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ έχασε μια θέση οι ειδικοί εκτιμούν πως θα επανέλθει στο top3 σύντομα. Οι «κόκκινοι διάβολοι» κατέγραψαν αύξηση στα έσοδα τους από εμπορικές συμφωνίες κατά 30% ενώ τα συνολικά έσοδα τους έφτασαν τα 423,8 εκ. ευρώ.
Τη μεγαλύτερη άνοδο στη λίστα παρουσίασε η Παρί Σεν Ζερμέν, η οποία σκαρφάλωσε κατά πέντε θέσεις με έσοδα 398,8 εκ. ευρώ. Το 64% των εσόδων των Παριζιάνων, που κατέκτησαν το πρώτο πρωτάθλημα τους μετά από 19 χρόνια, προήλθε από εμπορικές συμφωνίες.
Ανοδικά κινήθηκε και η Μάντσεστερ Σίτι, η οποία βρέθηκε από την έβδομη στην έκτη θέση. Τα έσοδα των «πολιτών» έφτασαν τα 316,2 εκ. ευρώ με παραπάνω από τα μισά να έρχονται μέσω των εμπορικών δραστηριοτήτων τους.
Πτώση κατά δυο θέσεις παρουσίασε η Τσέλσι, η οποία είδε τα έσοδα της να μειώνονται και να φτάνουν τα 303,4 εκ. ευρώ. Αν και οι «μπλε» έφτασαν στην κατάκτηση του Europa League, τα έσοδα που έλαβαν από την ΟΥΕΦΑ ήταν κατά 20 εκ. ευρώ λιγότερα σε σχέση με την σεζόν 2011-12 οπότε και κατέκτησαν το Τσάμπιονς Λιγκ.
Στην όγδοη θέση βρίσκεται η Άρσεναλ με έσοδα 284,3 εκ. ευρώ. Οι «κανονιέρηδες» έχουν πετύχει το εξής σπάνιο -το οποίο τα στελέχη της Deloitte θεωρούν πως δεν θα επαναληφθεί- να έχουν ως κύρια πηγή εσόδων τις εισπράξεις από τις ημέρες των αγώνων (που κατά κύριο λόγο αφορούν τα εισιτήρια), οι οποίες έφτασαν τα 108.3 εκ. ευρώ.
Άνοδο τεσσάρων θέσεων πέτυχε η Γιουβέντους, η οποία όχι μόνο κατέκτησε το πρωτάθλημα, αλλά κατάφερε να πάρει και τον τίτλο της ιταλικής ομάδας με τα περισσότερα έσοδα. Τα τηλεοπτικά δικαιώματα αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων (61%), τα οποία άγγιξαν συνολικά τα 272,4 εκ. ευρώ.
Τη δεκάδα συμπληρώνει η Μίλαν με έσοδα που έφτασαν τα 263,5 εκ. ευρώ. Στην πρώτη 20αδα επέστρεψαν η Ρόμα και η Ατλέτικο Μαδρίτης, οι οποίες με έσοδα 124,4 εκ. ευρώ και 120 εκ. ευρώ καταλαμβάνουν την 19η και 20η θέση στη λίστα. Η Φενέρμπαχτσε κάνει για πρώτη φορά την εμφάνιση της και με έσοδα 126,4 εκ. ευρώ βρίσκεται στην 18η θέση.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα συνολικά έσοδα των είκοσι πρώτων ομάδων του Football Money League παρουσίασαν αύξηση κατά 8% και άγγιξαν τα 5,4 δις ευρώ. Η μοναδική ομάδα εκτός Ευρώπης που βρίσκεται στο top 30 της λίστας είναι η Κορίνθιανς, η οποία την σεζόν 2012-13 είχε τζίρο 113.3 εκ. ευρώ.
Football Money League 2014 (εκ.€)
1. Ρεάλ Μαδρίτης 518.9
2. Μπαρτσελόνα 482.6
3. Μπάγερν 431.2
4. Μαν. Γιουνάιτεντ 423.8
5. Παρί Σεν Ζερμέν 398.8
6. Μαν. Σίτι 316.2
7. Τσέλσι 303.4
8. Άρσεναλ 284.3
9. Γιουβέντους 272.4
10. Μίλαν 263.5
11. Ντόρτμουντ 256.2
12. Λίβερπουλ 240.6
13. Σάλκε 198.2
14. Τότεναμ 172
15. Ίντερ 168.8
16. Γαλατάσαραϊ 157
17. Αμβούργο 135.4
18. Φενέρμπαχτσε 126.4
19. Ρόμα 124.4
20. Ατλέτικο Μαδρίτης 120
Ο Μάνος Πηλείδης, Senior Partner της Deloitte στην Ελλάδα σχολίασε: «Η έρευνα επίσης, καταδεικνύει ότι το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο έχει παγκόσμια απήχηση. Η απήχηση αυτή συμβάλλει τόσο στα εμπορικά έσοδα (πολυεθνικοί χορηγοί, φιλικοί αγώνες, πώληση φανέλων κτλ.), όσο και στα τηλεοπτικά έσοδα (αγώνες που γίνονται σε ώρες που εξυπηρετούν την Ασία). Επίσης, είναι ενδιαφέρον ότι από τις κορυφαίες 20 ομάδες, το ένα τρίτο περίπου έχει ιδιοκτήτη ή μεγαλομέτοχο εκτός Ευρώπης κάτι που δείχνει το ενδιαφέρον ιδιωτών και εταιριών από τη Μέση Ανατολή, τις Η.Π.Α. και την Ασία να ασχοληθούν με το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο.Δυστυχώς, στην Ελλάδα η κατάσταση δεν έχει αλλάξει και η ψαλίδα συνεχώς ανοίγει. Η οικονομική κατάσταση δύσκολα θα επιτρέψει στις ομάδες μας το όνειρο για εμφάνιση στο Money League μέσα στα επόμενα χρόνια. Πιστεύω ότι το καλύτερο για τις ελληνικές ομάδες είναι να επενδύσουν στην ανάπτυξη των ακαδημιών με σκοπό την ανάδειξη ταλέντων, στα οποία θα μπορούν να βασιστούν αρχικά αγωνιστικά και στο μέλλον οικονομικά». Πηγή: sport-fm.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου