Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2016

Τα πάντα όλα για το νέο γήπεδο της Μπαρτσελόνα!!


Τα πάντα όλα για το νέο γήπεδο της Μπαρτσελόνα!

Η «Nikken Sekkei» ανέλαβε το σχεδιασμό του νέου "Καμπ Νου" και το www.sport-fm.gr σας παρουσιάζει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη νέα έδρα των Καταλανών.

Ανακοινώθηκε to βράδυ της Τρίτης πως η κριτική επιτροπή του «Espai Barca» (το σχέδιο που θα αναδιαμορφώσει τις γηπεδικές εγκαταστάσεις του συλλόγου και τους περιβάλλοντες χώρους) αποφάσισε ομόφωνα την ανάθεση του σχεδιασμού του νέου γηπέδου της Μπαρτσελόνα στη «Nikken Sekkei». Η ιαπωνική αρχιτεκτονική εταιρία, λοιπόν, μαζί με τους Καταλανούς αρχιτέκτονες, Ζοάν Πασκουάλ και Ραμόν Αούσιο, ανέλαβαν την υλοποίηση αυτού του μεγάλου και φιλόδοξου έργου, μέσω του οποίου η «Μπάρτσα» επιθυμεί την οικονομική της "εκτόξευση".

Τα πρότζεκτ που έφτασαν, έπειτα από συσκέψεις μηνών ως την τελική φάση, εξετάστηκαν από την επιτροπή, βάσει των κριτηρίων και των κανονισμών που είχε καθορίσει η «Μπάρτσα» και η παρουσίαση του σχεδίου που επικράτησε θα πραγματοποιηθεί εντός των προσεχών εβδομάδων. Οι τέσσερις φιναλίστ ήταν η νικήτρια NIKKEN SEKKEI + JOAN PASCUAL Y RAMON AUSIO ARQUITECTOS, η HKS + COX + BATLLE I ROIG ARQUITECTOS, η BIG + IDOM + BAAS ARQUITECTOS και η POPULOUS + MIAS ARQUITECTES + RCR ARQUITECTOS, η οποία είχε αναλάβει την κατασκευή της έδρας της Άρσεναλ, το «Έμιρεϊτς».

Στα 600 εκατομμύρια το συνολικό κόστος
Το συνολικό κόστους του σχεδίου θα ανέλθει στα 600 εκατομμύρια ευρώ και εγκρίθηκε από τα μέλη προ διετίας και το ποσό για τη χρηματοδότησή του θα προέλθει από τρεις τομείς: 200 εξ αυτών από το δάνειο που θα πάρει ο σύλλογος για το έργο, 200 από το «επίθετο» που θα μπει στο «Καμπ Νου» και άλλα 200 από τα κέρδη του ίδιου του γηπέδου (τις σουίτες, τις θέσεις των VIP και ούτω καθεξής). Από τα 600 εκατομμύρια, τα 360 (ήτοι 60% του ποσού) θα πάνε για την αναδόμηση του ποδοσφαιρικού γηπέδου και από το υπόλοιπο ποσό το 15% θα διατεθεί για το νέο γήπεδο μπάσκετ, 4% για το γήπεδο της δεύτερης ομάδας και το 21% για τη βελτίωση του Λες Κορτς, του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης και την αύξηση των θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων, στις 5.000.

Θα ολοκληρωθεί το 2021
Οι εργασίες για το νέο «Καμπ Νου» θα ξεκινήσουν τον Μάιο του 2017, περίπου τρία χρόνια μετά το δημοψήφισμα των μελών και αν όλα κυλήσουν χωρίς απρόοπτα, θα ολοκληρωθούν τον Φεβρουάριο του 2021. Ο προγραμματισμός δε θα επηρεάσει την ταυτόχρονη διεξαγωγή των αγώνων της ομάδας, κάτι που η «Μπάρτσα» έθεσε –μεταξύ άλλων- ως απαράβατο κανόνα για την ανάθεση του έργου, στη λίστα που δημοσίευσε στις 5 Ιουνίου. Να σημειωθεί πως το «Espai Barca» εγκρίθηκε σε δημοψήφισμα στις 5 Απριλίου του 2014, με 21.161 μέλη (ήτοι 72.3%) να ψηφίζουν υπέρ και 9.589 (ήτοι 25.5%) να το καταψηφίζουν. Ήταν το δεύτερο δημοψήφισμα στην ιστορία του συλλόγου, μετά από αυτό του 1950 υπό την προεδρία Αγκουστί Μόνταλ Γκαλομπάρτ, που αφορούσε την αγορά του οικοπέδου και την κατασκευή του «Καμπ Νου».

Η κριτική επιτροπή
Η κριτική επιτροπή που αποφάσισε την ανάθεση του έργου στη «Nikken Sekkei» αποτελούταν από εννιά μέλη: Πέντε από την Μπαρσελόνα (Ζοσέπ Μαρία Μπαρτομέου, Σουσάνα Μόνχε, Ζόρντι Μόις, Έμιλι Ρουσόντ και ο αρχιτέκτονας Χουάν Πάμπλο Μιτγιάνς, γιος του Φρανσέσκ Μιτγιάνς που είχε αναλάβει την κατασκευή του υπάρχοντος «Καμπ Νου» τη δεκαετία του 1950), τρία από το σύλλογο αρχιτεκτόνων της Καταλονίας (οι Λουίς Κομερόν, Αρκάντι Πλα και Ζοάν Φόργκας) και ο αναπληρωτής διευθυντής της Πολεοδομίας της Βαρκελώνης, Ορούρα Λόπες.

Τα 12 βασικά στοιχεία του νέου πρότζεκτ
1) Η χωρητικότητα θα αυξηθεί στις 105.000 θέσεις και όλες θα καλύπτονται και θα προστατεύονται από τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, με ένα κάλυμμα έκτασης περίπου 47.000 τετραγωνικών μέτρων.

2) Όλες οι θέσεις στο νέο «Καμπ Νου» θα έχουν εξαιρετική θέα προς όλος το μήκος και πλάτος του αγωνιστικού χώρου και το νέο, υπερσύγχρονο μάτριξ, με το πρώτο διάζωμα να έχει μια πιο απότομη κλίση σε σχέση με το υπάρχον.

3) Το μάτριξ και όλες οι οθόνες του γηπέδου θα σχεδιαστούν με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας LED και θα έχουν υψηλή ανάλυση.

4) Το δεύτερο διάζωμα θα διατηρηθεί ως έχει, αλλά θα βελτιωθεί η άνεση και η προσβασιμότητα σε αυτό.

5) Το τρίτο διάζωμα θα «ψηλώσει» μέχρι να φθάσει το ύψος των πετάλων, θα γίνει πιο άνετο, θα βελτιωθεί η πρόσβαση σε αυτό, όπως και οι εγκαταστάσεις στις τουαλέτες.

6) Θα μεγαλώσει το κενό μεταξύ των καθισμάτων και όλα θα αντικατασταθούν με νέα, πιο άνετα και πιο εργονομικά.

7) Κάθε σειρά καθισμάτων θα έχει περισσότερο χώρο για άτομα με μειωμένη κινητικότητα και κάθε είδους αναπηρία.

8) Οι χώροι των διαδρόμων θα μεγαλώσουν σε μήκος και πλάτος με σκοπό να γίνουν πιο «φιλικοί» για τα άτομα που περνάνε εκεί τον χρόνο τους πριν την έναρξη και στο ημίχρονο της αναμέτρησης.

9) Θα βελτιωθούν ο χώρος του εστιατορίου και των υπολοίπων σημείων εστίασης, ενώ θα υπάρχουν πολλές εμπορικές επιλογές μέσα από σουίτες, ζώνες VIP και σαλόνια υποδοχής.

10) Θα κατασκευαστεί υπόγειο πάρκινγκ, ώστε να εκμεταλλευθεί διαφορετικά ο χώρος μεταξύ του ποδοσφαιρικού και του μπασκετικού γηπέδου.

Ένας αρχιτέκτονας μιλάει για το έργο
Ο Χοσέ Ρίμπας, Καταλανός αρχιτέκτονας, μίλησε στην καταλανική "Sport" για το νέο γήπεδο και σχολίασε σχετικά... «Είμαι βέβαιος ότι η Μπαρτσελόνα επέλεξε ένα εξαιρετικό πρότζεκτ, αν και προς το παρόν δεν μπορώ να δώσω αποκρυσταλλωμένη άποψη επ' αυτού. Ελπίζω, όμως, να γίνει πραγματικότητα. Δε γνωρίζω τους Ιάπωνες αρχιτέκτονες, δεν έχω πάρει αναφορές για αυτούς, όμως έχω τα καλύτερα να πω για τους Καταλανούς, τον Ζοάν Πασκουάλ και τον Ραμόν Αούσιο. Αμφότεροι αξίζουν μέγιστο σεβασμό για ότι έχουν κάνει. Χωρίς να γνωρίζω λεπτομερώς τα νέα σχέδια, είμαι πεπεισμένος ότι το σχέδιο «Espai Barca», με το καμάρι, το νέο "Καμπ Νου" θα είναι ένα θαυμάσιο έργο. Η επιθυμία μου είναι όλοι οι καταλανικοί οργανισμοί να υποστηρίξουν την απόφαση που έλαβαν τα μέλη για τον εκσυγχρονισμό του γηπέδου της κορυφαίας ομάδας στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο. Χρειάζονται ένα από τα κορυφαία στάδια στον κόσμο, το αξίζουν», είπε και προσέθεσε στη συνέχεια:

«Όπως είπα, δεν είμαι σε θέση να κρίνω το νικητήριο πρότζεκτ, είμαι, όμως, βέβαιος πως αυτοί οι Καταλανοί αρχιτέκτονες μπορούν να το αναλάβουν. Είναι σε επίπεδο να δημιουργήσουν ένα εξαιρετικό γήπεδο και είμαι σίγουρος ότι θα το πράξουν. Θεωρώ πως η αναδόμηση του Καμπ Νόου, είναι αναγκαία. Ο κόσμος του ποδοσφαίρου αλλάζει συνεχώς, τα γήπεδα εκσυγχρονίζονται. Μεγάλες ευρωπαϊκές ομάδες, όπως η Άρσεναλ, η Μπάγερν Μονάχου, ο Άγιαξ, η Ρεάλ Μαδρίτης, όλες επέλεξαν εξαίρετους αρχιτέκτονες για το σχεδιασμό του σταδίου τους. Ο οικονομικός παράγοντας είναι επίσης σημαντικός, για να παραμείνουν οι σύλλογοι ανταγωνιστικοί. Ο Φρανσέσκ Μιτγιάνς έφτιαξε ένα τρομερό γήπεδο για τα δεδομένα της εποχής, αλλά 50 χρόνια μετά, είναι αναγκαίο να προσαρμοστεί και αυτό στις νέες συνθήκες του ποδοσφαίρου. Ο σύλλογος πρέπει να «δημιουργήσει» νέους πόρους και να εκμεταλλευτεί στο έπακρο το νέο γήπεδο, ώστε να έχει και τους καλύτερους παίκτες στον κόσμο».

Η διαρροή και η επίσημη απάντηση
Τη διαδικασία επιλογής της εταιρίας που θα αναλάβει το πρότζεκτ «αμαύρωσε» μια διαρροή. Το όνομα της εταιρίας που κέρδισε το διαγωνισμό δημοσιεύτηκε πριν καν συνεδριάσει η επιτροπή, κάτι που έγειρε αρκετές υποψίες και ερωτηματικά στο εσωτερικό του συλλόγου.

Ορισμένοι από τους άλλους φιναλίστ, μάλιστα, εξέφρασαν το θυμό τους, με κύριο εκφραστή αυτού τον Ζοσέπ Μίλας από την ομάδα Populous + MIas + RCR Architects. «Αν και μέχρι στιγμής η όλη διαδικασία ήταν άψογη και πολύ επαγγελματική, αντίθετα, η τελευταία φάση, ήταν ασόβαρη. Πήγαμε εκεί απλά για να χάσουμε χρόνο», δήλωσε στο Catalunya Radio.

«Δεν ήταν διαρροή, αλλά μέσο κερδοσκοπίας από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και σαν Μπαρτσελόνα δε ζητήσαμε συγγνώμη από τους άλλους υποψηφίους, γιατί ο σύλλογος δεν έκανε κάτι λάθος. Η διαδικασία ήταν απόλυτα διαφανής», ήταν η εξήγηση του Ζόρντι Μόις, διευθυντή του συλλόγου και μέλος της επιτροπής του «Espai Barca».

Το πρόγραμμα απ’ την αρχή, μέχρι το τέλος
Ο προγραμματισμός για την ολοκλήρωση του έργου, σύμφωνα με τη «Mundo Deportivo», έχει ως εξής: Από τον Ιούνιο ως τον Ιούλιο του 2017 θα γίνει η κατεδάφιση του πρώτου διαζώματος στο βόρειο και το νότιο πέταλο, με τη χωρητικότητα να πέφτει στα 85.583 καθίσματα. Από τον Ιούλιο ως τον Αύγουστο, θα κατασκευαστεί το πρώτο διάζωμα στο βόρειο και το νότιο πέταλο (χωρητικότητα: 95.150), από τον Σεπτέμβριο ως τον Μάιο του 2018 θα γίνουν δουλειές στο εσωτερικό της εξέδρας, τη διαμόρφωση του δαχτυλιδιού κυκλοφορίας και η κατασκευή του τρίτου διαζώματος στο βόρειο και το νότιο πέταλο και από τον Ιούνιο ως τον Ιούλιο, η κατεδάφιση του πρώτου διαζώματος στα πλάγια (χωρητικότητα 79.948).

Από τον Ιούλιο ως τον Αύγουστο θα γίνει η κατασκευή του πρώτου διαζώματος στα πλάγια, θα αλλάξουν οι θέσεις του δεύτερου διαζώματος στο βόρειο, το νότιο πέταλο και τα πλάγια και θα ολοκληρωθεί το τρίτο διάζωμα στο βόρειο και το νότιο πέταλο (χωρητικότητα 100.611) και από τον Σεπτέμβριο ως τον Μάιο του 2019 θα γίνουν εκ νέου δουλειές στο εσωτερικό της εξέδρας, τη διαμόρφωση του δαχτυλιδιού κυκλοφορίας και η κατασκευή του τρίτου διαζώματος της κεντρικής εξέδρας.

Από τον Ιούνιο ως τον Ιούλιο του 2019 θα γίνει η κατεδάφιση του πρώτου διαζώματος της κεντρικής εξέδρας (χωρητικότητα 86.816), από τον Ιούλιο ως τον Αύγουστο η κατασκευή του πρώτου διαζώματος της κεντρικής εξέδρας, η ολοκλήρωση του τρίτου διαζώματος της κεντρικής εξέδρας και η αλλαγή των θέσεων του τρίτου διαζώματος στα πλάγια (χωρητικότητα 94.587) και από τον Σεπτέμβριο ως τον Μάιο του 2020 η ολοκλήρωση του δαχτυλιδιού κυκλοφορίας.

Εν συνεχεία, το έργο θα μπει στην τελική του ευθεία. Από τον Ιούνιο ως τον Ιούλιο του 2020, λοιπόν, θα γίνει η έναρξη της κατασκευής της οροφής, η οποία θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2021, με τη χωρητικότητα να έχει διαμορφωθεί στους 105.053 θεατές.
*Πηγή: sport-fm.gr*

Δεν υπάρχουν σχόλια: