Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Τον Μπενζεμά και τα μάτια σας!!

Ο Τάσος Κολλίντζας γράφει για τον κίνδυνο που διατρέχει η Ρεάλ να “σκοτώσει” ψυχολογικά το μοναδικό αξιόπιστο σέντερ φορ που διαθέτει.  

Οι μεταγραφές τελείωσαν. Ή μήπως όχι; Η Ρεάλ Μαδρίτης έκανε το μεγάλο μπαμ με τον Γκάρεθ Μπέιλ, ξόδεψε περίπου 200 εκατομμύρια για την ενίσχυσή της αυτό το καλοκαίρι, όμως σύμφωνα με τον ισπανικό Τύπο ήδη έχει το μυαλό της στο μεταγραφικό “παράθυρο” του Ιανουαρίου βρισκόμενη σε αναζήτηση σέντερ φορ. Θα περίμενε κανείς ότι με μία τόσο σημαντική και δαπανηρή επένδυση η ομάδα θα παρουσιαζόταν υπερπλήρης όμως αποτελεί κοινό μυστικό ότι η απόκτηση του Μπέιλ έγινε εις βάρος της μιας μεταγραφής που πραγματικά είχε ανάγκη η Ρεάλ: ενός δεύτερου σέντερ φορ.

Με την παραχώρηση του Γκονσάλο Ιγκουαϊν στη Νάπολη, η διοίκηση των “μερένχες” αποφάσισε να μην πάρει άλλο παίκτη για την κορυφή της επίθεσης, πρώτον για να μειώσει τον ανταγωνισμό για τον Καρίμ Μπενζεμά και δεύτερον για να πάρει ευκαιρίες ο Άλβαρο Μοράτα στον οποίο ποντάρουν πολλά. Ήταν μία επιλογή με μεγάλο ρίσκο καθώς από τη μία ο Γάλλος ψυχολογικά δεν είναι αυτό που λέμε “βράχος” με αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα ασταθής και από την άλλη ο νεαρός Μοράτα δεν έχει αποδείξει ακόμα ότι έχει το ένστικτο του “killer” που απαιτεί η θέση. Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και την απροθυμία του Κριστιάνο Ρονάλντο να παίξει σέντερ φορ, κάτι που είχε στο μυαλό του αρχικά ο Κάρλο Αντσελότι.

Τα πρώτα σύννεφα φάνηκαν με το μέτριο ξεκίνημα του Μπενζεμά στο πρωτάθλημα, αποτέλεσμα του οποίου ήταν οι αποδοκιμασίες που ακούστηκαν στα δύο παιχνίδια με την Μπέτις και την Μπιλμπάο. Η αντιμετώπιση – μερίδας – του κόσμου μοιάζει άδικη αν λάβουμε υπόψη τους αριθμούς και τις μέχρι τώρα εμφανίσεις του. Σε τρία ματς πρωταθλήματος μετράει δύο γκολ και δύο ασίστ ενώ αν εξετάσουμε τη συνολική παρουσία του στη Ρεάλ έχει 86 γκολ σε παιχνίδια, ένα ποσοστό επιτυχίας που συγκρίνεται μόνο με αυτό των μεγάλων Ραούλ και Μπουτραγκένιο.

Το πρόβλημα βέβαια του Μπενζεμά δεν είναι ούτε το ταλέντο του ούτε η ικανότητά του στο σκοράρισμα. Αυτά του τα αναγνωρίζουν όλοι στη Ρεάλ. Αυτό που του καταλογίζουν είναι έλλειψη σταθερότητας και διάθεσης. Ότι συχνά μοιάζει αδιάφορος μέσα στο παιχνίδι και ότι πολλές φορές στα κρίσιμα ματς εξαφανίζεται.

Το μεγάλο ερώτημα τώρα είναι αν η έλλειψη πραγματικού ανταγωνισμού για τη θέση του νούμερο “9” θα επιτρέψει στον Μπενζεμά να πάρει τα συνεχόμενα παιχνίδια που θέλει στα πόδια του και θα βοηθήσει ώστε να τονωθεί η αυτοπεποίθησή του ή αν θα τον οδηγήσει σε μία χαλάρωση κι έναν εφησυχασμό που αναπόφευκτα θα επηρεάσουν αρνητικά την απόδοσή του και θα στρέψουν ακόμη περισσότερο κόσμο εναντίον του.

Αν πάντως στη Ρεάλ προσπαθούν να τονώσουν την ψυχολογία του παίκτη, η μεταγραφολογία που έχει αναπτυχθεί τις τελευταίες μέρες και το γεγονός ότι η “Marca” με το που ολοκληρώθηκε η μεταγραφική περίοδος έβγαλε γκάλοπ για τους φίλους της Ρεάλ με την ερώτηση “ποιον σέντερ φορ θέλετε για το Γενάρη, το Σουάρες ή το Φαλκάο;” σίγουρα δεν βοηθούν την κατάσταση.

Ο Μπενζεμά είναι στα κάτω του γιατί πέρα από την αμφισβήτηση που νιώθει στη Ρεάλ, κουβαλάει και την απογοήτευση για την κατάταση που βιώνει στην εθνική Γαλλίας. Στα δύο τελευταία παιχνίδια κόντρα σε Γεωργία και Λευκορωσία δεν αγωνίστηκε ούτε λεπτό και είναι προφανές ότι μετά από 1000 αγωνιστικά λεπτά χωρίς γκολ με τους “τρικολόρ”, ο Ντιντιέ Ντεσάν δεν τον υπολογίζει πια για βασικό. Η αφλογιστία του με τη Γαλλία αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη για το πόσο παίκτης ψυχολογίας είναι ο Μπενζεμά.

Δεν ξέρω αν όντως στη Μαδρίτη έκριναν ότι η σεζόν μπορεί να βγει με τον Μπενζεμά και τον Μοράτα ή αν αποφάσισαν – λόγω Μπέιλ ή επειδή δεν μπορούσαν να πάρουν αυτόν που ήθελαν – να περιμένουν μέχρι το χειμώνα για τη μεταγραφή ενός σέντερ φορ πρώτης γραμμής. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτή τη στιγμή έχουν μείνει μόνο με έναν δοκιμασμένο και αξιόπιστο παίκτη για την κορυφή της επίθεσης και αυτός χρειάζεται ειδική μεταχείριση. Δεν είναι καιρός ούτε για αποδοκιμασίες από τους οπαδούς ούτε για μεταγραφικά παιχνίδια από τη διοίκηση.
Πηγή: gazzetta.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: