Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

Τι ισχύει με το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις ΠΑΕ!!

Το gazzetta.gr έψαξε και σας παρουσιάζει τι συμβαίνει με το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις ομάδες της SuperLeague, λίγες ώρες προτού τεθεί προς ψήφιση στη Βουλή το νέο αθλητικό νομοσχέδιο, που θα το προβλέπει ως απαραίτητη προϋπόθεση.
Η απόφαση για την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτρονικών εισιτηρίων και τουρνικέ πάρθηκε επί Υφυπουργίας Γιώργου Ορφανού. Το 2008 τον σχετικό μειοδοτικό διαγωνισμό κέρδισε η εταιρεία Space Hellas. Η ίδια εταιρεία δύο χρόνια νωρίτερα είχε κερδίσει το διαγωνισμό για την εγκατάσταση καμερών. Μάλιστα, οι κάμερες είχαν εγκατασταθεί σε όλα τα γήπεδα, όμως οι ομάδες αρνήθηκαν να καλύψουν το κόστος συντήρησης, με συνέπεια αυτές στην πλειοψηφία τους σήμερα να είναι εκτός λειτουργίας.
Το ύψος του κόστους εγκατάστασης συστημάτων για ηλεκτρονικό εισιτήριο και τουρνικέ ήταν 13,08 εκατομμύρια ευρώ και η εταιρεία θεωρητικά θα έπρεπε να έχει εγκαταστήσει σε όλα τα γήπεδα των ομάδων της Superleague, τα ανωτέρω, ωστόσο αυτή τη στιγμή μόνον έξι ομάδες διαθέτουν ηλεκτρονικό εισιτήριο από την συγκεκριμένη εταιρεία. Την ίδια στιγμή, το υπόλοιπο για την αποπληρωμή του κόστους από το διαγωνισμό είναι μόλις 1,5 εκατομμύρια ευρώ, παρότι το μεγαλύτερο μέρος του έργου δεν έχει παραδοθεί!
Επίσης πρέπει να διευκρινιστεί ότι στα 13,08 εκατομμύρια ευρώ δεν περιλαμβάνεται το κόστος συντήρησης και ούτε φυσικά αναβάθμισης των συστημάτων. Δηλαδή, αν η εταιρεία εγκαταστήσει από δω και πέρα συστήματα, αυτό θα γίνει με τους όρους του συμβολαίου που είχαν συμφωνηθεί το 2008. Δηλαδή, στην τεχνολογική γλώσσα αυτά θα μπορούσαν κάλλιστα να χαρακτηριστούν ξεπερασμένα..
Αξία έχει επίσης το γεγονός ότι ο Γιώργος Ορφανός έλαβε την απόφαση να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με ένα τόσο μεγάλο κόστος, χωρίς ουδέποτε να έχει την σύμφωνη γνώμη των ΠΑΕ, ούτε προφορικά, ούτε γραπτώς. Ο λόγος που τότε οι ομάδες αρνήθηκαν ήταν διότι κάποιες είχαν ήδη ηλεκτρονικό εισιτήριο, ενώ για τις υπόλοιπες το κόστος φάνταζε δυσβάσταχτο. Αυτά βέβαια είναι περσινά ξινά σταφύλια, αφού ο ελληνικός λαός έχει ήδη επωμιστεί ένα βάρος που θα έπρεπε πληρώσουν οι ΠΑΕ.
Το νεότερο είναι ότι στο νομοσχέδιο που πρόκειται να κατεβάσει αύριο ο νέος υφυπουργός Αθλητισμού Σταύρος Κοντονής αναμένεται να υποχρεώσει τις ΠΑΕ να συνεργαστούν με την Space Hellas. Ο λόγος είναι αφενός προκειμένου να έχει κεντρικό έλεγχο σε ηλεκτρονικά εισιτήρια και κάμερες και αφετέρου για να πατάξει τη φοροδιαφυγή. Ειδικά για το τελευταίο, έχει το ελεύθερο να το κάνει με οποιοδήποτε τρόπο και από τον πρόεδρο της ΟΥΕΦΑ, Μισέλ Πλατινί, με τον οποίο συναντήθηκε πρόσφατα.
Το θέμα είναι πώς θα υποχρεώσει η ΓΓΑ μία ανώνυμη εταιρεία (μια ΠΑΕ) να συνεργαστεί με μία άλλη ιδιωτική εταιρεία, που αφενός δεν εξειδικεύεται στο ticketing, και αφετέρου σε ότι αφορά στο κόστος συντήρησης κρίνεται από τις ΠΑΕ ως ακριβή, όπως για παράδειγμα συνέβη με τον Ολυμπιακό (διαβάστε παρακάτω). Κάτι τέτοιο αντιβαίνει τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς και θέτει ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού.
Στην περίπτωση δε, που επισημοποιηθεί μία τέτοια απόφαση και τελικά υποχρεωθούν οι ομάδες να συνεργαστούν με την Space Hellas, οφείλει πια να τους μετακυλίσει το κόστος των 13,08 εκ. ευρώ, το οποίο έχει βαρύνει τον Έλληνα φορολογούμενο. Άλλα τι θα συμβεί με τις ομάδες που είχαν πληρώσει για την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τουρνικέ; Δυστυχώς αυτά είναι ερωτήματα που δεν απαντήθηκαν από τη ΓΓΑ, με δεδομένο ότι θα δοθούν απαντήσεις στο επικείμενο αθλητικό νομοσχέδιο.
Πάντως, σύμφωνα με το ρεπορτάζ οι μεγάλες ΠΑΕ θέτουν σοβαρά ζητήματα επάρκειας των συστημάτων της Space Hellas, καθώς σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των ΠΑΕ δεν υποστηρίζει mobile ticket, online πώληση εισιτηρίων και λειτουργικά συστήματα, τα οποία μπορούν να παρέχουν στις ομάδες εξειδικευμένες πληροφορίες σχετικά με το κοινό που προσέρχεται στο γήπεδο, ώστε να υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία με το φίλαθλο κοινό. Ένα παράδειγμα: Αυτό το σύστημα δεν είναι σε θέση να δώσει πληροφορίες στην ομάδα για το πόσοι φίλαθλοι παραβρέθηκαν σε έναν συγκεκριμένο αγώνα και η ηλικία τους ήταν μεταξύ 30-35 ετών, ώστε να τους προσφέρει φερ' ειπείν έκπτωση στον επόμενο αγώνα η ομάδα.
Σε όλα τα παραπάνω η πλευρά της ΓΓΑ αντιτείνει, ότι η Space Hellas, θα διασφαλίζει τον εκμηδενισμό φαινομένων φοροδιαφυγής, ενώ θα υπάρχει και κεντρικός έλεγχος τόσο για το εισιτήριο, όσο και για τις κάμερες. Δηλαδή δεν θα μπορεί κάποιος να εκδώσει ένα εισιτήριο δίνοντας ψευδή στοιχεία.
Το gazzetta.gr ήρθε σε επικοινωνία με την Space Hellas, προκειμένου να πάρει απαντήσεις σε διάφορα θέματα, ωστόσο τα στελέχη της επικαλέστηκαν θέματα εμπιστευτικότητας της σύμβασης, η οποία παραμένει ανοικτή και έτσι αρνήθηκαν...

Η Space Hellas
H Space Hellas, είναι μία μεγάλη εταιρεία, εισηγμένη στο χρηματιστήριο,που δεν ειδικεύεται στο ticketing, αφού πρόκειται για εταιρεία integrator, η οποία στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με το ελληνικό δημόσιο για πολύ μεγαλύτερα έργα που αφορούν εξοπλισμό αμυντικών συστημάτων και πυρομαχικών. Aνατρέχοντας κανείς σε δημοσιεύματα του 2010, διαπιστώνει ότι μια απευθείας ανάθεση από το ΚΥΣΕΑ για αγορά πυρομαχικών αρμάτων μάχης και κιτ κινητήρων για τα μαχητικά F-16, με ποσά που ξεπερνούσαν τα 200 εκ. ευρώ είχε προκαλέσει θορυβώδεις συζητήσεις.
Ο πρόεδρος της εταιρείας, Δημήτρης Μανωλόπουλος, είναι λάτρης του αθλητισμού και δη του μπάσκετ αφού υπήρξε επί σειρά ετών πρόεδρος στο τμήμα μπάσκετ του Δούκα, ενώ σήμερα είναι στο Πανερυθριακό. Επενδύει στις μικρές ομάδες τις οποίες βλέπει γρήγορα να διαπρέπουν.
Διαβάστε με ποιες εταιρείες συνεργάζονται οι ΠΑΕ της Superleague:
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ
Οι Ερυθρόλευκοι χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό εισιτήριο από το 2007. Εκείνη την περίοδο τόσο το εισιτήριο όσο και τα τουρνικέ ήταν της Intracom. Ωστόσο, τα τελευταία δύο χρόνια συνεργάζονται με την Tickethour, την οποία επέλεξαν έπειτα από μεγάλη αναζήτηση. Παρότι υπήρξαν πιέσεις για συνεργασία με την Space Hellas, δεν υπέκυψαν, και φυσικά ουδείς επιχείρησε να τους υποχρεώσει, αφού πληρούσαν ήδη τις προϋποθέσεις. Μάλιστα, επεσήμαναν τη δυσαρέσκεια τους για την Space Hellas όταν για την συντήρηση των καμερών ζητήθηκε ποσό πενταπλάσιο από αυτό που τελικά κατέβαλαν σε άλλη εταιρεία.
ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ 
Στο «τριφύλλι» χρησιμοποιούν την από 2012 την Τickethour, ενώ παλιότερα είχαν συνεργασία με την εταιρία talent. Στην Λεωφόρο υπάρχουν τουρνικέ στα ματς του Παναθηναϊκού, ενώ υπάρχει απόλυτη ικανοποίηση από την συνεργασία με την εν λόγω εταιρία.
ΠΑΟΚ
O Δικέφαλος του Βορρά ήταν από τις πρώτες ΠΑΕ που χρησιμοποίησαν το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Ήδη από το 2008 ο ΠΑΟΚ συνεργάζεται με την Tickethour. Mάλιστα, από την πρώτη σεζόν λειτούργησαν κανονικά και τα τουρνικέ σε όλες τις θύρες εκτός από δύο. Την αμέσως επόμενη χρονιά (2009) τουρνικέ τοποθετήθηκαν σε όλες τις θύρες. Όταν λοιπόν το θέμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου τέθηκε από την ΓΓΑ, δεν το εξέτασαν καθόλου, διότι αφενός είχαν πληρώσει ήδη για τουρνικέ και ηλεκτρονικό εισιτήριο, και αφετέρου τα συστήματα που χρησιμοποιούσαν ήταν πιο σύγχρονα.
ΚΕΡΚΥΡΑ
Οι εγκαταστάσεις της ΠΑΕ ανήκουν στο Δήμο. Ηλεκτρονικό εισιτήριο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά τη σεζόν 2010/­2011 και λειτούργησε έως και το 2012­/2013. Ωστόσο, για λόγους οικονομίας αποφασίστηκε να μην χρησιμοποιηθεί φέτος, αν και αποδείχθηκε ότι το κόστος από τη μη χρήση ήταν μεγαλύτερο από τις 10.000 ευρώ που απαιτούνταν για την ενεργοποίηση, λόγω λαθροθεατών. Η εταιρεία με την οποία συνεργάζονται είναι η Space Hellas.
ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ
Στον ΠΑΣ Γιαννινα το ηλεκτρονικό εισιτήριο λειτουργεί από το 2009. Συνεργάζονται με την Space Hellas, και χαρακτηρίζουν το σύστημα δυσλειτουργικό, χωρίς να προχωρούν σε λεπτομέρειες.
ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο στον Παναιτωλικό χρησιμοποιείται από το καλοκαίρι του 2014. Συνεργάζονται με την Viva και δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα.
ΠΛΑΤΑΝΙΑΣ
Το γεγονός ότι το γήπεδο είναι δημοτικό έχει αποτρέψει τη διοίκηση της ομάδας να τοποθετήσει τουρνικέ ή να χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικό εισιτήριο. Παράλληλα, ισχυρίζονται ότι τρόπον τινά είναι περιττό το ηλεκτρονικό εισιτήριο, εφόσον ουδέποτε οι φίλοι της ομάδας έχουν δημιουργήσει επεισόδια.
ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ
Στην ομάδα της Νέας Σμύρνης είναι σε λειτουργία τόσο το ηλεκτρονικό εισιτήριο, όσο τουρνικέ και κάμερες ήδη από το 2008. Είναι μάλιστα, οι πρώτοι που το χρησιμοποίησαν μαζί με τα γήπεδα της Λιβαδειάς, του Περιστερίου και το Παγκρήτιο. Άπαντα είναι τοποθετημένα από την Space Hellas και τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζουν ξεπερνιούνται σχετικά ανώδυνα, σύμφωνα με ανθρώπους από την ΠΑΕ.
ΟΦΗ
Οι Ηρακλειώτες χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό εισιτήριο για δεύτερη σεζόν, σε συνεργασία με την εταιρεία Viva. O λόγος που δεν έχουν τοποθετήσει και τουρνικέ είναι διότι το γήπεδο ανήκει στον Ερασιτέχνη.
ΒΕΡΟΙΑ
Έχει ηλεκτρονικό εισιτήριο, αλλά ο εξοπλισμός δεν αρκεί για μεγάλα ματς, όπως με τον Παναθηναϊκό. Το χρησιμοποιούν επομένως μόνο στα μικρά ματς, αφού ο εξοπλισμός δεν είναι επαρκής. Η εταιρεία με την οποία συνεργάζονται από τις αρχές Οκτώβρη 2014 είναι η Viva.
ΕΡΓΟΤΕΛΗΣ
Έχει ηλεκτρονικό εισιτήριο από το 2009, ωστόσο, δε χρησιμοποιήθηκε φέτος. Συνεργάστηκαν με την Space Hellas, με την οποία είχαν καλή συνεργασία.
ΚΑΛΛΟΝΗ
Δεν έχει ηλεκτρονικό εισιτήριο και κωλύονται με δεδομένο ότι το γήπεδο που χρησιμοποιούν δεν είναι ιδιόκτητο, αλλά δημοτικό. Τονίζουν, βέβαια ότι αν θεσπιστεί νομικά προτίθενται να εναρμονιστούν.
ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ
Η ΠΑΕ Ατρόμητος διαθέτει ηλεκτρονικό εισιτήριο, τουρνικέ και κάμερες ήδη από το 2009, σε συνεργασία με την Space Hellas. Ως πρόβλημα αναφέρεται ότι «δεν έχουν συντηρηθεί από την ΓΓΑ τα κεντρικά συστήματα στο ΟΑΚΑ, με τα οποία συνδέεται το γήπεδο του Περιστερίου, με αποτέλεσμα να προκύπτουν προβλήματα. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι έχει λήξει η σύμβαση της ΓΓΑ με την Space Hellas και πλέον δεν μπορεί η εταιρεία να κάνει εγκαταστάσεις και επιδιορθώσεις σε σημεία που δεν της επιτρέπεται να έχει πρόσβαση, όσο καλή συνεργασία και να έχει με μια ομάδα. Αναφορικά με το σύστημα αν και παλιό (αναφορικά με τη γλώσσα προγραμματισμού) συνεργάζεται καλά με τις κάμερες του γηπέδου. Τέλος, οι όποιες συντηρήσεις έχουν γίνει με έξοδα της ΠΑΕ.
ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ
Ο Λεβαδειακός έχει σε χρήση ηλεκτρονικό εισιτήριο και τουρνικέ από το 2008, σε συνεργασία με την Space Hellas. Δεν αναφέρουν προβλήματα με την εταιρεία.
ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Η ομάδα της Τρίπολης διαθέτει τουρνικέ και ηλεκτρονικό εισιτήριο από το 2007 έως και σήμερα σε συνεργασία με την Ολλανδική Ticket Team. Επομένως όταν τέθηκε το θέμα από την ΓΓΑ είχαν ήδη ολοκληρωμένο σύστημα εισιτηρίου και τουρνικέ.
ΞΑΝΘΗ
Στην Ξάνθη δεν χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό εισιτήριο. Η ομάδα διαθέτει στην αρχή της σεζόν διαρκείας, ενώ τα μεμονωμένα εισιτήρια που εκδίδονται στη διάρκεια της σεζόν απευθύνονται στους φιλοξενούμενους.

 * O ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΟΣ δεν απάντησε.

*Πηγή: gazzetta.gr*

Δεν υπάρχουν σχόλια: