Οι
χειμερινές δοκιμές εξέλιξης ολοκληρώθηκαν στις αρχές του μήνα που
διανύουμε και πλέον το ίδιο έγινε και με την προετοιμασία ομάδων και
πιλότων της Formula1. Αυτό διότι έφτασε η ώρα για να αφήσουμε στην άκρη
τα λόγια και να δούμε στην πράξη σε ποιο σημείο βρίσκονται οι ομάδες και
αν θα δείξουν ό,τι και στις δοκιμές.
Με αφορμή, λοιπόν, την πρεμιέρα της Μελβούρνης (13-15/3), το gazzetta.gr σας παρουσιάζει τις αλλαγές στους κανονισμούς για το 2015, τις ομάδες και τους πιλότους που θα δώσουν το παρών, τα μονοθέσια που θα δούμε, καθώς και το καλεντάρι, το οποίο ακόμα δεν ξέρουμε αν θα έχει 19 ή 20 αγώνες.
Οι διαφορετικές «μύτες» και οι νέες ποινές
Ξεκινάμε, όπως πάντα, από τις αλλαγές που έγιναν στους κανονισμούς. Αυτές, βέβαια, δεν είναι τόσο σημαντικές όσο ήταν το 2014, αλλά έρχονται να προσθέσουν νέες προκλήσεις στις ομάδες. Οι σημαντικότερες είναι στις μπροστινές αεροτομές, με τους κανονισμούς να τις θέλουν πιο ομοιόμορφες για να βελτιωθεί η ασφάλεια.
Μικρές αλλαγές έχουν γίνει και στις ποινές σε ό,τι αφορά κυρίως τους κινητήρες. Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους 4 μονάδες ισχύος ανά πιλότο κατά τη διάρκεια της σεζόν, αριθμός που θα αυξηθεί στις 5 εφόσον έχουμε καλεντάρι 20 αγώνων.
Η πλήρης αντικατάσταση της μονάδας ισχύος δε σημαίνει ότι ο πιλότος θα παίρνει αυτόματα ποινή, η οποία θα επιβάλλεται με βάση τα στοιχεία που αλλάζονται στον κινητήρα. Επίσης, οι ποινές θέσεων στο γκριντ δε θα μεταφέρονται στο επόμενο Γκραν Πρι και αν κάποιος πιλότος δεν μπορεί να εκτίσει όλη την ποινή, τότε η υπόλοιπη θα προστίθεται στον χρόνο του ως εξής:
Ποινή 5 δευτερολέπτων για τις θέσεις 1-5
Ποινή διέλευσης για τις θέσεις 6-10
Ποινή 10 δευτερολέπτων σταμάτα-ξεκίνα (stop-and-go) για τις θέσεις 11-20
Για μικρότερες παραβάσεις έχει προστεθεί η ποινή των 10 δευτερολέπτων, ενώ για κάθε ανασφαλή ελευθέρωση από το πιτ στοπ ο κάθε πιλότος θα δέχεται αυτόματα ποινή 10 δευτερολέπτων σταμάτα-ξεκίνα, με τους αγωνοδίκες να έχουν το δικαίωμα να επιβάλουν επιπλέον τιμωρία.
Ακόμη, σε περίπτωση που κάποιο μέλος ομάδας δεν απομακρυνθεί έγκαιρα από το γκριντ εκκίνησης, ο πιλότος θα ξεκινάει τον αγώνα από το πιτ λέιν. Από εκεί και πέρα, αποσύρθηκε ο κανονισμός του διπλασιασμού των βαθμών στο τελευταίο Γκραν Πρι της σεζόν, όπως και αυτός για το σύστημα Front-and-Rear Interconnected Suspension (FRIC) στις αναρτήσεις.
Επιπλέον, προστέθηκε το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας (Virtual Safety Car), σύστημα που θα εμφανίζεται ηλεκτρονικά με τις διπλές κίτρινες σημαίες, ώστε να εξασφαλιστεί ότι θα επιβραδύνουν αρκετά οι πιλότοι. Μάλιστα, με αυτό σε κάποιες περιπτώσεις ίσως να μη χρειαστεί να βγει στη πίστα καν το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Όσον αφορά τις λιγότερο σημαντικές λεπτομέρειες, οι πιλότοι θα πρέπει να κατευθύνονται αργά στο πιτ λέιν και όχι να επιστρέφουν στο γκριντ εκκίνησης αν διακοπεί ένας αγώνας, το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου χωρίς καύσιμα αυξήθηκε στα 702 κιλά, το σύστημα ασφαλείας του κόκπιτ έχει επεκταθεί παραπλεύρως του κεφαλιού του οδηγού και οι 4 διήμερες δοκιμές εντός της σεζόν μειώθηκαν σε 2, με τις ομάδες να οφείλουν να χρησιμοποιήσουν και τους δοκιμαστές τους στις 2 από τις 4 συνολικά ημέρες.
Η αποχώρηση της Caterham και η επιστροφή της Marussia
Περνάμε στις ομάδες που θα δώσουν το παρών στο φετινό πρωτάθλημα. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου συμπεριέλαβε στη λίστα με τις συμμετοχές τόσο την Caterham όσο και τη Marussia, παρά το γεγονός ότι είχαν τεθεί υπό καθεστώς οικονομικής διαχείρισης. Ωστόσο, μόνο η δεύτερη βρήκε επενδυτή, έστω και την τελευταία στιγμή, με την πρώτη να αποχωρεί από τη Formula1.
Έτσι, για πρώτη φορά μετά το 2009 θα έχουμε 10 ομάδες και 20 μονοθέσια στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτές είναι οι Mercedes, Red Bull, Williams, Ferrari, McLaren, Force India, Toro Rosso, Lotus, Marussia και Sauber, με τη McLaren να συνεργάζεται εκ νέου με τη Honda, ύστερα από πολυετή κοινή πορεία της με τη Mercedes, και τη Lotus να αφήνει τη Renault και να στρέφεται στα «ασημί βέλη».
Η Sauber α λά Τσέλσι και η ασημί Force India
Σε ό,τι έχει να κάνει με τα μονοθέσια, όλα είναι προσαρμοσμένα στους νέους κανονισμούς, ειδικά αυτούς που αφορούν τις «μύτες». Η πλειοψηφεία των ομάδων διατήρησε τα ίδια χρώματα, με μοναδικές εξαιρέσεις τη Sauber και τη Force India.
Η C34 της ελβετικής ομάδας ντύθηκε στα χρώματα της Τσέλσι, της οποίας φέρει και το λογότυπο, αφήνοντας το γκρι ανθρακί και προτιμώντας το μπλε και το κίτρινο (είναι η εκτός έδρας εμφάνιση του αγγλικού συλλόγου). Βέβαια, το κίτρινο οφείλεται στον επίσημο χορηγό της Sauber, τη βραζιλιάνικη τράπεζα Banco do Brasil.
Όσο για τη VJM08 των Ινδών, έχει προστεθεί το ασημί, το οποίο προφανώς έχει να κάνει με τη Mercedes, που την προμηθεύει με κινητήρες και όχι μόνο. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο μονοθέσιο της Force India καθυστέρησε να κάνει ντεμπούτο... μπαίνοντας στις τελευταίες δοκιμές εξέλιξης της Βαρκελώνης.
Τα υπόλοιπα μονοθέσια έχουν διαφορές μόνο στο τεχνικό κομμάτι και πρόκειται για την SF15-T της Ferrari, την Ε23 Hybrid της Lotus, την MP4-30 της McLaren, την W06 Hybrid της Mercedes, την RB11 της Red Bull, την STR10 της Toro Rosso και την FW37 της Williams, ενώ αναμένεται σύντομα να δούμε και αυτό της Marussia, που στην πρεμιέρα θα τρέξει με αναβαθμισμένο του 2014.
Ο μεγάλος απών Αλόνσο και οι... μετακομίσεις
20, λοιπόν, οδηγοί θα δώσουν μάχη στο φετινό πρωτάθλημα, με αρκετούς να έχουν... μετακομίσει, κάποιους άλλους να τίθενται εκτός Formula1 και μόλις τέσσερις ομάδες να έχουν διατηρήσει το ίδιο δίδυμο. Ο λόγος για τις Mercedes (Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ), Williams (Μάσα, Μπότας), Lotus (Γκροζάν, Μαλντονάντο) και Force India (Πέρεζ, Χούλκενμπεργκ).
Από εκεί και πέρα, πολύς ντόρος έγινε για τη... μετακόμιση του Σεμπάστιαν Φέτελ στη Ferrari και την αποχώρηση του Φερνάντο Αλόνσο για να επιστρέψει στη McLaren όντας αυτή τη φορά στο... πλευρό του Τζένσον Μπάτον. Ωστόσο, ο Ισπανός θα είναι ο μεγάλος απών της πρεμιέρας λόγω του ατυχήματος που είχε στις δεύτερες δοκιμές της Βαρκελώνης.
Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής υπέστη διάσειση, είναι καλά στην υγεία του, αλλά οι γιατροί του συνέστησαν να μη ρισκάρει και να μείνει εκτός Μελβούρνης, με αποτέλεσμα να έχει ήδη ξεκινήσει την αντίστροφη μέτρηση για τον δεύτερο αγώνα της σεζόν στη Σεπάνγκ της Μαλαισίας.
Όσον αφορά τον Φέτελ, άφησε πίσω του τη Red Bull, με την οποία πανηγύρισε τέσσερις τίτλους, άλλαξε σελίδα στην καριέρα του αποτελώντας μία από τις ριζικές αλλαγές της Ferrari και ελπίζει στο άμεσο μέλλον να επιστρέψει μαζί με τη Scuderia στην κορυφή.
Τη θέση του Γερμανού στους «κόκκινους ταύρους» πήρε ο Ντανιίλ Κβιάτ, ο οποίος... προωθήθηκε από την Toro Rosso, που προχώρησε σε... λίφτινγκ, καθώς προτίμησε τους Μαξ Φερστάπεν και Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ. Το ίδιο έπραξε και η Sauber δίνοντας θέσεις στους Μάρκους Έρικσον και Φελίπε Νασρ, ενώ η Marussia επέλεξε τους Γουίλ Στίβενς και Ρομπέρτο Μέρχι.
Οι πέντε από τους έξι τελευταίους θα είναι οι ρούκι της σεζόν, καθώς ο Έρικσον ήταν πέρυσι στην Caterham, με τους Κέβιν Μάγκνουσεν (στην πρεμιέρα θα πάρει τη θέση του τραυματία Αλόνσο), Ζαν Ερίκ Βερν, Ζουλς Μπιανσί (ούτως ή άλλως θα έμενε εκτός, καθώς παραμένει σε κώμα, ύστερα από το ατύχημα της Σουζούκα), Άντριαν Σούτιλ, Εστεμπάν Γκουτιέρεζ, Μαξ Τσίλτον και Καμούι Κομπαγιάσι να μένουν εκτός.
Το... μπάχαλο με φαν ντερ Γκάρντε
Ωστόσο, σε ό,τι έχει να κάνει με τη Sauber, επικρατεί ένα... μπάχαλο τις τελευταίες ημέρες και ώρες. Ο Γκιέντο φαν ντερ Γκάρντε κατέθεσε μήνυση ενάντια στην ελβετική ομάδα διεκδικώντας θέση βασικού πιλότου, καθώς είχε ως επιχείρημα ότι την εξασφάλισε πέρυσι, που ήταν δοκιμαστής σε αυτή, με κανονικό συμβόλαιο.
Σε πρώτο στάδιο δικαιώθηκε από το Ελβετικό Διαιτητικό Δικαστήριο για να έρθει και από το Ανώτατο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Μελβούρνης. Η ομάδα του Χίνβιλ κατέθεσε έφεση, όμως αυτή απορρίφθηκε τη στιγμή που υπάρχει κίνδυνος για την κατάσχεση του υλικού της, ακόμα και των μονοθεσίων της.
Συγκεκριμένα, το δικαστήριο κάλεσε τη Sauber να έχει ολοκληρώσει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες το αργότερο δύο ώρες πριν την έναρξη των ελεύθερων δοκιμαστικών, που ξεκινούν στις 3:30 τα ξημερώματα της Παρασκευής (13/3), ώστε να μπορέσει να λάβει μέρος σε αυτά ο Ολλανδός.
Ειδάλλως, είναι πιθανόν το ενδεχόμενο να γίνει αυτό που προαναφέραμε. Έτσι, λίγες μόλις ώρες πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας σεζόν δεν αποκλείεται να έχουμε αλλαγή στους οδηγούς ή άλλη μία αποχώρηση ομάδας.
Τα... ρόστερ των ομάδων
Ferrari
Σεμπάστιαν Φέτελ
Κίμι Ραϊκόνεν
Sauber*
Μάρκους Έρικσον*
Φελίπε Νασρ*
Lotus
Ρομάν Γκροζάν
Παστόρ Μαλντονάντο
McLaren
Φερνάντο Αλόνσο
Τζένσον Μπάτον
Red Bull
Ντάνιελ Ρικιάρντο
Ντανιίλ Κβιάτ
Force India
Σέρχιο Πέρεζ
Νίκο Χούλκενμπεργκ
Mercedes
Λιούις Χάμιλτον
Νίκο Ρόσμπεργκ
Toro Rosso
Μαξ Φερστάπεν
Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ
Williams
Φελίπε Μάσα
Βαλτέρι Μπότας
Marussia
Γουίλ Στίβενς
Ρομπέρτο Μέρχι
*Εκκρεμεί η υπόθεση του Γκιέντο φαν ντερ Γκάρντε με τη Sauber
19 ή 20 αγώνες;
Για το τέλος αφήσαμε το καλεντάρι του 2015. Σε αυτό προστέθηκε το Μεξικό, ώστε να έχουμε 20 αγώνες στη σεζόν. Ή μήπως 19; Το Γκραν Πρι της Γερμανίας παραμένει στον... αέρα, καθώς Χόκενχαϊμ και Νίρμπουργκρινγκ αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα λόγω της μείωσης των θεατών και αδυνατούν να διεξάγουν τον αγώνα.
Όμως, οριστική απόφαση δεν υπάρχει και ακόμα δε γνωρίζουμε αν η φετινή Formula1 θα... ταξιδέψει σε 19 ή 20 χώρες. Παράλληλα, έγινε η... γκάφα με την Κορέα, που τον περασμένο Δεκέμβριο συμπεριλήφθηκε στο καλεντάρι για να μείνει τελικά εκτός, ενώ έγινε εναλλαγή της Κίνας με το Μπαχρέιν.
Η πρεμιέρα θα γίνει παραδοσιακά στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης το τριήμερο 13-15 Μαρτίου και η αυλαία θα πέσει, όπως και πέρυσι, στη Γιας Μαρίνα του Άμπου Ντάμπι το τριήμερο 27-29 Νοεμβρίου.
Τέλος, να σημειώσουμε ότι για λόγους ασφαλείας, μετά το ατύχημα του Μπιανσί στη Σουζούκα της Ιαπωνίας τον περασμένο Οκτώβριο, αποφασίστηκε να δοθεί η εκκίνηση μία ωρα νωρίτερα σε πέντε αγώνες και πιο συγκεκριμένα σε Αυστραλία, Μαλαισία, Κίνα, Ιαπωνία και Ρωσία.
Το καλεντάρι του 2015
Ημ/νία Γκραν Πρι Πίστα
13-15/3 Αυστραλίας Άλμπερτ Παρκ
27-29/3 Μαλαισίας Σεπάνγκ
10-12/4 Κίνας Σανγκάη
17-19/4 Μπαχρέιν Σακχίρ
8-10/5 Ισπανίας Καταλούνια
22-24/5 Μονακό Μόντε Κάρλο
5-7/6 Καναδά Ζιλ Βιλνέβ
19-21/6 Αυστρίας Σπίλμπεργκ
3-5/7 Μ. Βρετανίας Σίλβερστοουν
17-19/7 Γερμανίας Δεν έχει ανακοινωθεί
24-26/7 Ουγγαρίας Ουγγαρόρινγκ
21-23/8 Βελγίου Σπα
4-6/9 Ιταλίας Μόντσα
18-20/9 Σιγκαπούρης Μαρίνα Μπέι
25-27/9 Ιαπωνίας Σουζούκα
9-11/10 Ρωσίας Σότσι
23-25/10 ΗΠΑ Όστιν
30/10-1/11 Μεξικό Ερμάνος Ροντρίγκεζ
13-15/11 Βραζιλίας Ιντερλάγκος
27-29/11 Άμπου Ντάμπι Γιας Μαρίνα
Με αφορμή, λοιπόν, την πρεμιέρα της Μελβούρνης (13-15/3), το gazzetta.gr σας παρουσιάζει τις αλλαγές στους κανονισμούς για το 2015, τις ομάδες και τους πιλότους που θα δώσουν το παρών, τα μονοθέσια που θα δούμε, καθώς και το καλεντάρι, το οποίο ακόμα δεν ξέρουμε αν θα έχει 19 ή 20 αγώνες.
Οι διαφορετικές «μύτες» και οι νέες ποινές
Ξεκινάμε, όπως πάντα, από τις αλλαγές που έγιναν στους κανονισμούς. Αυτές, βέβαια, δεν είναι τόσο σημαντικές όσο ήταν το 2014, αλλά έρχονται να προσθέσουν νέες προκλήσεις στις ομάδες. Οι σημαντικότερες είναι στις μπροστινές αεροτομές, με τους κανονισμούς να τις θέλουν πιο ομοιόμορφες για να βελτιωθεί η ασφάλεια.
Μικρές αλλαγές έχουν γίνει και στις ποινές σε ό,τι αφορά κυρίως τους κινητήρες. Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους 4 μονάδες ισχύος ανά πιλότο κατά τη διάρκεια της σεζόν, αριθμός που θα αυξηθεί στις 5 εφόσον έχουμε καλεντάρι 20 αγώνων.
Η πλήρης αντικατάσταση της μονάδας ισχύος δε σημαίνει ότι ο πιλότος θα παίρνει αυτόματα ποινή, η οποία θα επιβάλλεται με βάση τα στοιχεία που αλλάζονται στον κινητήρα. Επίσης, οι ποινές θέσεων στο γκριντ δε θα μεταφέρονται στο επόμενο Γκραν Πρι και αν κάποιος πιλότος δεν μπορεί να εκτίσει όλη την ποινή, τότε η υπόλοιπη θα προστίθεται στον χρόνο του ως εξής:
Ποινή 5 δευτερολέπτων για τις θέσεις 1-5
Ποινή διέλευσης για τις θέσεις 6-10
Ποινή 10 δευτερολέπτων σταμάτα-ξεκίνα (stop-and-go) για τις θέσεις 11-20
Για μικρότερες παραβάσεις έχει προστεθεί η ποινή των 10 δευτερολέπτων, ενώ για κάθε ανασφαλή ελευθέρωση από το πιτ στοπ ο κάθε πιλότος θα δέχεται αυτόματα ποινή 10 δευτερολέπτων σταμάτα-ξεκίνα, με τους αγωνοδίκες να έχουν το δικαίωμα να επιβάλουν επιπλέον τιμωρία.
Ακόμη, σε περίπτωση που κάποιο μέλος ομάδας δεν απομακρυνθεί έγκαιρα από το γκριντ εκκίνησης, ο πιλότος θα ξεκινάει τον αγώνα από το πιτ λέιν. Από εκεί και πέρα, αποσύρθηκε ο κανονισμός του διπλασιασμού των βαθμών στο τελευταίο Γκραν Πρι της σεζόν, όπως και αυτός για το σύστημα Front-and-Rear Interconnected Suspension (FRIC) στις αναρτήσεις.
Επιπλέον, προστέθηκε το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας (Virtual Safety Car), σύστημα που θα εμφανίζεται ηλεκτρονικά με τις διπλές κίτρινες σημαίες, ώστε να εξασφαλιστεί ότι θα επιβραδύνουν αρκετά οι πιλότοι. Μάλιστα, με αυτό σε κάποιες περιπτώσεις ίσως να μη χρειαστεί να βγει στη πίστα καν το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Όσον αφορά τις λιγότερο σημαντικές λεπτομέρειες, οι πιλότοι θα πρέπει να κατευθύνονται αργά στο πιτ λέιν και όχι να επιστρέφουν στο γκριντ εκκίνησης αν διακοπεί ένας αγώνας, το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου χωρίς καύσιμα αυξήθηκε στα 702 κιλά, το σύστημα ασφαλείας του κόκπιτ έχει επεκταθεί παραπλεύρως του κεφαλιού του οδηγού και οι 4 διήμερες δοκιμές εντός της σεζόν μειώθηκαν σε 2, με τις ομάδες να οφείλουν να χρησιμοποιήσουν και τους δοκιμαστές τους στις 2 από τις 4 συνολικά ημέρες.
Η αποχώρηση της Caterham και η επιστροφή της Marussia
Περνάμε στις ομάδες που θα δώσουν το παρών στο φετινό πρωτάθλημα. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου συμπεριέλαβε στη λίστα με τις συμμετοχές τόσο την Caterham όσο και τη Marussia, παρά το γεγονός ότι είχαν τεθεί υπό καθεστώς οικονομικής διαχείρισης. Ωστόσο, μόνο η δεύτερη βρήκε επενδυτή, έστω και την τελευταία στιγμή, με την πρώτη να αποχωρεί από τη Formula1.
Έτσι, για πρώτη φορά μετά το 2009 θα έχουμε 10 ομάδες και 20 μονοθέσια στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτές είναι οι Mercedes, Red Bull, Williams, Ferrari, McLaren, Force India, Toro Rosso, Lotus, Marussia και Sauber, με τη McLaren να συνεργάζεται εκ νέου με τη Honda, ύστερα από πολυετή κοινή πορεία της με τη Mercedes, και τη Lotus να αφήνει τη Renault και να στρέφεται στα «ασημί βέλη».
Η Sauber α λά Τσέλσι και η ασημί Force India
Σε ό,τι έχει να κάνει με τα μονοθέσια, όλα είναι προσαρμοσμένα στους νέους κανονισμούς, ειδικά αυτούς που αφορούν τις «μύτες». Η πλειοψηφεία των ομάδων διατήρησε τα ίδια χρώματα, με μοναδικές εξαιρέσεις τη Sauber και τη Force India.
Η C34 της ελβετικής ομάδας ντύθηκε στα χρώματα της Τσέλσι, της οποίας φέρει και το λογότυπο, αφήνοντας το γκρι ανθρακί και προτιμώντας το μπλε και το κίτρινο (είναι η εκτός έδρας εμφάνιση του αγγλικού συλλόγου). Βέβαια, το κίτρινο οφείλεται στον επίσημο χορηγό της Sauber, τη βραζιλιάνικη τράπεζα Banco do Brasil.
Όσο για τη VJM08 των Ινδών, έχει προστεθεί το ασημί, το οποίο προφανώς έχει να κάνει με τη Mercedes, που την προμηθεύει με κινητήρες και όχι μόνο. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο μονοθέσιο της Force India καθυστέρησε να κάνει ντεμπούτο... μπαίνοντας στις τελευταίες δοκιμές εξέλιξης της Βαρκελώνης.
Τα υπόλοιπα μονοθέσια έχουν διαφορές μόνο στο τεχνικό κομμάτι και πρόκειται για την SF15-T της Ferrari, την Ε23 Hybrid της Lotus, την MP4-30 της McLaren, την W06 Hybrid της Mercedes, την RB11 της Red Bull, την STR10 της Toro Rosso και την FW37 της Williams, ενώ αναμένεται σύντομα να δούμε και αυτό της Marussia, που στην πρεμιέρα θα τρέξει με αναβαθμισμένο του 2014.
Ο μεγάλος απών Αλόνσο και οι... μετακομίσεις
20, λοιπόν, οδηγοί θα δώσουν μάχη στο φετινό πρωτάθλημα, με αρκετούς να έχουν... μετακομίσει, κάποιους άλλους να τίθενται εκτός Formula1 και μόλις τέσσερις ομάδες να έχουν διατηρήσει το ίδιο δίδυμο. Ο λόγος για τις Mercedes (Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ), Williams (Μάσα, Μπότας), Lotus (Γκροζάν, Μαλντονάντο) και Force India (Πέρεζ, Χούλκενμπεργκ).
Από εκεί και πέρα, πολύς ντόρος έγινε για τη... μετακόμιση του Σεμπάστιαν Φέτελ στη Ferrari και την αποχώρηση του Φερνάντο Αλόνσο για να επιστρέψει στη McLaren όντας αυτή τη φορά στο... πλευρό του Τζένσον Μπάτον. Ωστόσο, ο Ισπανός θα είναι ο μεγάλος απών της πρεμιέρας λόγω του ατυχήματος που είχε στις δεύτερες δοκιμές της Βαρκελώνης.
Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής υπέστη διάσειση, είναι καλά στην υγεία του, αλλά οι γιατροί του συνέστησαν να μη ρισκάρει και να μείνει εκτός Μελβούρνης, με αποτέλεσμα να έχει ήδη ξεκινήσει την αντίστροφη μέτρηση για τον δεύτερο αγώνα της σεζόν στη Σεπάνγκ της Μαλαισίας.
Όσον αφορά τον Φέτελ, άφησε πίσω του τη Red Bull, με την οποία πανηγύρισε τέσσερις τίτλους, άλλαξε σελίδα στην καριέρα του αποτελώντας μία από τις ριζικές αλλαγές της Ferrari και ελπίζει στο άμεσο μέλλον να επιστρέψει μαζί με τη Scuderia στην κορυφή.
Τη θέση του Γερμανού στους «κόκκινους ταύρους» πήρε ο Ντανιίλ Κβιάτ, ο οποίος... προωθήθηκε από την Toro Rosso, που προχώρησε σε... λίφτινγκ, καθώς προτίμησε τους Μαξ Φερστάπεν και Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ. Το ίδιο έπραξε και η Sauber δίνοντας θέσεις στους Μάρκους Έρικσον και Φελίπε Νασρ, ενώ η Marussia επέλεξε τους Γουίλ Στίβενς και Ρομπέρτο Μέρχι.
Οι πέντε από τους έξι τελευταίους θα είναι οι ρούκι της σεζόν, καθώς ο Έρικσον ήταν πέρυσι στην Caterham, με τους Κέβιν Μάγκνουσεν (στην πρεμιέρα θα πάρει τη θέση του τραυματία Αλόνσο), Ζαν Ερίκ Βερν, Ζουλς Μπιανσί (ούτως ή άλλως θα έμενε εκτός, καθώς παραμένει σε κώμα, ύστερα από το ατύχημα της Σουζούκα), Άντριαν Σούτιλ, Εστεμπάν Γκουτιέρεζ, Μαξ Τσίλτον και Καμούι Κομπαγιάσι να μένουν εκτός.
Το... μπάχαλο με φαν ντερ Γκάρντε
Ωστόσο, σε ό,τι έχει να κάνει με τη Sauber, επικρατεί ένα... μπάχαλο τις τελευταίες ημέρες και ώρες. Ο Γκιέντο φαν ντερ Γκάρντε κατέθεσε μήνυση ενάντια στην ελβετική ομάδα διεκδικώντας θέση βασικού πιλότου, καθώς είχε ως επιχείρημα ότι την εξασφάλισε πέρυσι, που ήταν δοκιμαστής σε αυτή, με κανονικό συμβόλαιο.
Σε πρώτο στάδιο δικαιώθηκε από το Ελβετικό Διαιτητικό Δικαστήριο για να έρθει και από το Ανώτατο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Μελβούρνης. Η ομάδα του Χίνβιλ κατέθεσε έφεση, όμως αυτή απορρίφθηκε τη στιγμή που υπάρχει κίνδυνος για την κατάσχεση του υλικού της, ακόμα και των μονοθεσίων της.
Συγκεκριμένα, το δικαστήριο κάλεσε τη Sauber να έχει ολοκληρώσει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες το αργότερο δύο ώρες πριν την έναρξη των ελεύθερων δοκιμαστικών, που ξεκινούν στις 3:30 τα ξημερώματα της Παρασκευής (13/3), ώστε να μπορέσει να λάβει μέρος σε αυτά ο Ολλανδός.
Ειδάλλως, είναι πιθανόν το ενδεχόμενο να γίνει αυτό που προαναφέραμε. Έτσι, λίγες μόλις ώρες πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας σεζόν δεν αποκλείεται να έχουμε αλλαγή στους οδηγούς ή άλλη μία αποχώρηση ομάδας.
Τα... ρόστερ των ομάδων
Ferrari
Σεμπάστιαν Φέτελ
Κίμι Ραϊκόνεν
Sauber*
Μάρκους Έρικσον*
Φελίπε Νασρ*
Lotus
Ρομάν Γκροζάν
Παστόρ Μαλντονάντο
McLaren
Φερνάντο Αλόνσο
Τζένσον Μπάτον
Red Bull
Ντάνιελ Ρικιάρντο
Ντανιίλ Κβιάτ
Force India
Σέρχιο Πέρεζ
Νίκο Χούλκενμπεργκ
Mercedes
Λιούις Χάμιλτον
Νίκο Ρόσμπεργκ
Toro Rosso
Μαξ Φερστάπεν
Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ
Williams
Φελίπε Μάσα
Βαλτέρι Μπότας
Marussia
Γουίλ Στίβενς
Ρομπέρτο Μέρχι
*Εκκρεμεί η υπόθεση του Γκιέντο φαν ντερ Γκάρντε με τη Sauber
19 ή 20 αγώνες;
Για το τέλος αφήσαμε το καλεντάρι του 2015. Σε αυτό προστέθηκε το Μεξικό, ώστε να έχουμε 20 αγώνες στη σεζόν. Ή μήπως 19; Το Γκραν Πρι της Γερμανίας παραμένει στον... αέρα, καθώς Χόκενχαϊμ και Νίρμπουργκρινγκ αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα λόγω της μείωσης των θεατών και αδυνατούν να διεξάγουν τον αγώνα.
Όμως, οριστική απόφαση δεν υπάρχει και ακόμα δε γνωρίζουμε αν η φετινή Formula1 θα... ταξιδέψει σε 19 ή 20 χώρες. Παράλληλα, έγινε η... γκάφα με την Κορέα, που τον περασμένο Δεκέμβριο συμπεριλήφθηκε στο καλεντάρι για να μείνει τελικά εκτός, ενώ έγινε εναλλαγή της Κίνας με το Μπαχρέιν.
Η πρεμιέρα θα γίνει παραδοσιακά στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης το τριήμερο 13-15 Μαρτίου και η αυλαία θα πέσει, όπως και πέρυσι, στη Γιας Μαρίνα του Άμπου Ντάμπι το τριήμερο 27-29 Νοεμβρίου.
Τέλος, να σημειώσουμε ότι για λόγους ασφαλείας, μετά το ατύχημα του Μπιανσί στη Σουζούκα της Ιαπωνίας τον περασμένο Οκτώβριο, αποφασίστηκε να δοθεί η εκκίνηση μία ωρα νωρίτερα σε πέντε αγώνες και πιο συγκεκριμένα σε Αυστραλία, Μαλαισία, Κίνα, Ιαπωνία και Ρωσία.
Το καλεντάρι του 2015
Ημ/νία Γκραν Πρι Πίστα
13-15/3 Αυστραλίας Άλμπερτ Παρκ
27-29/3 Μαλαισίας Σεπάνγκ
10-12/4 Κίνας Σανγκάη
17-19/4 Μπαχρέιν Σακχίρ
8-10/5 Ισπανίας Καταλούνια
22-24/5 Μονακό Μόντε Κάρλο
5-7/6 Καναδά Ζιλ Βιλνέβ
19-21/6 Αυστρίας Σπίλμπεργκ
3-5/7 Μ. Βρετανίας Σίλβερστοουν
17-19/7 Γερμανίας Δεν έχει ανακοινωθεί
24-26/7 Ουγγαρίας Ουγγαρόρινγκ
21-23/8 Βελγίου Σπα
4-6/9 Ιταλίας Μόντσα
18-20/9 Σιγκαπούρης Μαρίνα Μπέι
25-27/9 Ιαπωνίας Σουζούκα
9-11/10 Ρωσίας Σότσι
23-25/10 ΗΠΑ Όστιν
30/10-1/11 Μεξικό Ερμάνος Ροντρίγκεζ
13-15/11 Βραζιλίας Ιντερλάγκος
27-29/11 Άμπου Ντάμπι Γιας Μαρίνα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου