Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

Μάρκο Βεράτι: Το μέλλον των Ατζούρι!!

Από την Serie B στην καλή λίστα της Παρί Σεν Ζερμέν, στον Μάρκο Βεράτι αρέσουν οι προκλήσεις. Το FourFourTwo γράφει για τον εξαιρετικό Ιταλό μέσο.
«Είναι ωραίο να ακούς επιτέλους κάποιον να μιλάει ιταλικά» είπε στο FourFourTwo ο άσος της Παρί Σεν Ζερμέν, τον οποίο συναντήσαμε σε ένα studio φωτογραφίας στο κέντρο της γαλλικής πρωτεύουσας. Αφησε την Πεσκάρα την οποία οδήγησε σε άνοδο στην Serie A και εντάχθηκε στους Παριζιάνους αντί 12 εκατ. ευρώ χωρίς να έχει παίξει ούτε ένα ματς στη μεγαλή κατηγορία του calcio. Στα 22 του ο Βεράτι έγινε βασικός σε σύλλογο και Εθνική ομάδα και αυτό δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη, αφού ο βραχύσωμος χαφ με την εξαιρετική τεχνική έκανε ντεμπούτο σε ηλικία 15 ετών.
«Ενα κομμάτι εκείνου του Μάρκο είναι ακόμα μέσα μου, όπως ο χρόνος περνάει, ωριμάζεις και προσπαθείς να βελτιώνεσαι. Στις μέρες μας πρέπει πάντα να αποδεικνύεις τις ικανότητές σου και σε βοηθάει να ανεβαίνεις σε πολλούς τομείς. Εκείνη την περίοδο είχα μόλις ξεκινήσει να προπονούμαι με την πρώτη ομάδα. Εκανα ειδικό πρόγμαμμα στην τακτική και για την τεχνική μου. Εκείνη ήταν η στιγμή που συνειδητοποίησα τον καλύτερο στον κόσμο και μου άρεσε πολύ να τον βλέπω να παίζει. Ηταν πάντα ένα από τα ειδωλά μου, ένας εξαιρετικός άνθρωπος εντός και εκτός γηπέδου. Ο Αλεξ μετέδιδε ηρεμία και ήταν φοβερή προσωπικότητα. Από μέσους μου άρεσε ο Ζινεντίν Ζιντάν και ήταν απόλαυση να τον παρακολουθώ όταν έπαιζε στην Γιουβέντους».
Οι εμφανίσεις του Βεράτι βοήθησαν τους Ντελφίνι να εξασφαλίσουν την άνοδο στην Serie A το 2012 -υπό τις οδηγίες του Ζντένεκ Ζέμαν- και προκάλεσαν το ενδιαφέρον μεγάλων ομάδων, όπως η Μίλαν. Ομως η Παρί με τις πλάτες της Qatar Sports Investments μπήκε στο κόλπο για τη μεταγραφή και αναδείχθηκε νικήτρια. Η απόκτησή του ήταν μία από τις πολλές για την PSG που ξόδεψε κοντά στα 150 εκατ. ευρώ εκείνο το καλοκαίρι. Μαζί του στο «Παρκ Ντε Πρενς» αφίχθησαν Τιάγκο Σίλβα, Χαβιέρ Παστόρε, Εσέκιελ Λαβέτσι και Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς και δημιουργήθηκαν αποδυτήρια στα οποία δεν μπορούσε να καταλάβει κανέναν.
«Αρχικά φοβόμουν» παραδέχεται. «Ομως όλα πήγαν πολύ καλά, ήμουν πολύ τυχερός. Πλέον βρίσκομαι σε ένα σπουδαίο κλαμπ και είμαι πολύ χαρούμενος». Ομως ενώ η μεγάλη μεταγραφή ήρθε νωρίτερα απ' ότι περίμενε, αυτό σήμαινε ότι δεν θα παίξει με την Πεσκάρα στην Serie A. Είναι αυτό κάτι που μετανιώνει; «Οχι, δεν με πειράζει που δεν έπαιξα στην Serie A αφού πάντα θυμάμαι εκείνη τη χρονιά στην Serie B. Κανένας δεν περίμενε να γίνει η Πεσκάρα τόσο δυνατή ομάδα, ικανή να τερματίσει πρώτη στη δεύτερη κατηγορία».
Εχοντας μετακομίσει από μία μικρή ομάδα στην οποία ήταν ο κορυφαίος, σε μία άλλη γεμάτη αστέρια, υπήρχε κίνδυνος να μην μπορέσει να μπει σε αυτή. Αυτό δεν αποτελούσε φόβο του Βεράτι, που είχε εμπιστοσύνη στις ικανότητές του. «Το σκέφτηκα, όμως το ποδόσφαιρο είναι όμορφο για αυτό τον λόγο. Μπορεί να δείξεις ποιος είσαι. Το καλοκαίρι του 2012, ήρθα στην ομάδα μαζί με πολλούς σταρ, όμως όλοι θέλαμε να βοηθήσουμε την Παρί Σεν Ζερμέν να κατακτήσει τους τίτλους που της έλειπαν εδώ και πολύ καιρό».
«Στην αρχή ήταν δύσκολα, όμως σιγά-σιγά ξεκίνησα να βρίσκω την θέση μου και για αυτό πάντα ευχαριστώ τον Κάρλο Αντσελότι και τον Λεονάρντο, ο οποίος με έφερε στο Παρίσι. Η πρώτη μέρα ήταν η πιο δύσκολη, αφού δεν μιλούσα καθόλου γαλλικά. Οι συμπαίκτες μου με βοήθησαν σε αυτό, οπότε συνήθισα την αλλαγή χώρας και κουλτούρας χωρίς προβλήματα. Ποτέ δεν πίστευα ότι θα ένιωθα τόσο καλά».
Υστερα από μία καλή πρώτη σεζόν, ο Βεράτι αναδείχθηκε πέρυσι καλύτερος νεαρός παίκτης του πρωταθλήματος. «Κάθε νεαρός έχει περιθώρια εξέλιξης. Είναι στο χέρι του καθένα να καταλάβει ότι όταν πηγαίνει σε μία μεγάλη ομάδα είναι η αρχή και όχι το τέλος. Πάντα προσπαθούσα να μαθαίνω από τους συμπαίκτες μου και άκουγα τη συμβουλή τους. Από εμένα εξαρτώνταν να βελτιώσω τις ικανότητές μου. Οταν είσαι σε ένα μεγάλο κλαμπ, αν είσαι έξυπνος, γίνεσαι καλύτερος. Πάντα υπάρχει κάτι να μάθεις».
Εκτός των τεσσάρων γραμμών, η προσαρμογή ήταν επίσης ομαλή. «Η καθημερινότητά μου είναι σχεδόν ίδια με αυτή στην Πεσκάρα. Λατρεύω να είμαι εδώ. Αλλά υπάρχουν πάντα μικρές διαφορές όπως το φαγητό. Πάντα προσπαθώ να τρώω ιταλικά εδώ. Η ιταλική κουζίνα είναι η καλύτερη, δεν την αλλάζω με κάτι άλλο. Κάποιες φορές φτιάχνω κάτι μόνος μου. Ποια είναι η συνταγή μου; Pasta in bianco. Παίρνω την σάλτσα από την Ιταλία, βάζω βασιλικό και αυτό ήταν. Τα απλά πράγματα είναι πάντα τα καλύτερα».
Οσον αφορά το Champions League. «Σε αυτή τη διοργάνωση είναι πολύ δύσκολο να προετοιμαστείς. Κάθε ομάδα την θέλει, είναι ο πιο σημαντικός τίτλος για έναν σύλλογο. Και εμείς το θέλουμε και θα δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό». Αν η Παρί Σεν Ζερμέν θέλει να το κατακτήσει, πρέπει να αποκλείσει την Τσέλσι του Μουρίνιο, κάτι που η ομάδα του Λοράν Μπλαν δεν μπόρεσε να κάνει πέρυσι και αποκλείστηκε από το γκολ του Ντεμπά Μπα στο τέλος του επαναληπτικού στα προημιτελικά. Ο Βεράτι ελπίζει ότι αυτή τη φορά η ομάδα του θα μπορέσει να ελέγξει καλύτερα τους αγώνες. «Μου αρέσει να παίζω ποδόσφαιρο, να δημιουργώ και να αρχίζω τη δράση. Βλέπω τον εαυτό μου σαν έναν deep-lying μέσο, μπροστά από την άμυνα, περισσότερο από έναν επιτελικό χαφ».
«Τα δυνατά μου σημεία; Κανένας δεν μου χάρισε τίποτα, οπότε με τη δύναμη της θέλησης και το πνεύμα ομαδικότητας, πέτυχα τους στόχους μου. Κατά τη διάρκεια ενός αγώνα μου αρέσει το κάθετο στιλ έτσι ώστε να περνάω τη μπάλα γρήγορα μπροστά και να δίνω ασίστ για τους συμπαίκτες μου. Επίσης, η ηρεμία είναι ένα μεγάλο κομμάτι του παιχνιδιού μου. Εχω αδυναμίες. Είμαι μικρός και λίγο μικροκαμωμένος όσον αφορά το physical οπότε δουλεύω για να πάρω μυική δύναμη αφού πολλές φορές παίζω με αντιπάλους που είναι δύο φορές το μέθεθός μου. Επιθετικά, θα μπορούσα να πετυχαίνω περισσότερα γκολ».
Και μιλώντας για σκοράρισμα, κανένας δεν το κάνει καλύτερα από τον Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς. «Μπορεί να μην με πιστέψετε αλλά έχουμε αρχίσει να συνηθίζουμε τα εντυπωσιακά γκολ που πετυχαίνει. Τα πράγματα που βλέπετε να κάνει σε ένα ματς, δεν συμβαίνουν έτσι απλά. Δουλεύει τα πάντα στην προπόνηση. Ελάχιστοι παίκτες έχουν τη δημιουργικότητά του. Ακόμα και ο Ιμπρα έχει συνηθίσει τα τρομερά γκολ του».
«Πριν κατακτήσουμε το πρωτάθλημα του 2012-13, ετοιμαζόμασταν να παίξουμε με την Λιόν. Ο Κάρλο Αντσελότι είχε λίγη ένταση, οπότε ο Ιμπρα τον πλησίασε και τον ρώτησε αν πιστεύει στον Θεό. Ο Αντσελότι είπε ναι και ο Ιμπρα του είπε. ' Ωραία, άρα πιστεύεις σε μένα. Μπορείς να ηρεμήσεις. Ο Ζλάταν είναι έτσι, έχει τεράστια αυτοπεποίθηση. Αυτό τον βοηθάει στο να είναι ένας σπουδαίος παίκτης».
Σε αυτό το σημείο ο Βεράτι ρωτήθηκε για το αν είναι έτοιμος για ακόμα μία φωτογράφηση, με τη φανέλα της Εθνικής Ιταλίας. Μία τέλεια ευκαιρία για να συζητήσουμε τι πήγε στραβά στο Παγκόσμιο Κύπελλο για τους Ατζούρι. «Για μία ομάδα όπως η Ιταλία, το να μην περάσει από τους ομίλους είναι αποτυχία. Μπορούσαμε να πούμε πολλά πράγματα, όμως ίσως δεν ήμασταν έτοιμοι για αυτό. Παίξαμε πολύ καλά κόντρα στην Αγγλία, μετά χάσαμε από την Κόστα Ρίκα και βρεθήκαμε να παλεύουμε με την Ουρουγουάη. Αν ήμασταν έτοιμοι, θα είχαμε προκριθεί χωρίς προβλήματα. Με όλο τον σεβασμό, μία ομάδα σαν την Ιταλία δεν μπορεί να χάνει από την Κόστα Ρίκα. Το παιχνίδι επηρέασε την αυτοπεποίθησή μας, ανησυχούσαμε που παίζαμε με ακόμα μία ομάδα από την Λατινική Αμερική».
Τι έχει να πει ο Βεράτι για εκείνο το ματς και το δάγκωμα του Λουίς Σουάρες στον Κιελίνι; «Δεν το είδα από τον πάγκο. Ηταν ένα παιχνίδι το οποίο το έκρινε ο διαιτητής. Παίζαμε με παίκτη λιγότερο χωρίς λόγο και αν έβλεπε αυτό που έγινε στον Κιελίνι έπρεπε να δείξει στον Σουάρες την κόκκινη κάρτα. Οι διαιτητές μπορούν να κάνουν λάθη, αυτό συμβαίνει». Υστερα από αυτή την αποτυχία, ένας τραυματισμός κράτησε τον Βεράτι έξω από τέσσερις αγώνες προκριματικών του Euro 2016, ενώ ο νέος τεχνικός της Εθνικής Ιταλίας, Αντόνιο Κόντε, τόνισε ότι το σύστημα δεν βγάζει καλούς νεαρούς παίκτες. «Είμαστε μία χώρα που πάντα ζούσαμε σπουδαίο ποδόσφαιρο και είδαμε καλούς παίκτες να ωριμάζουν. Το να βλέπουμε πολλούς ξένους στο πρωτάθλημά ματς είναι κάτι που πονάει αλλά είναι στο δικό ματς χέρι να δουλέψουμε περισσότερο».
«Πριν 20 χρόνια, οι νέοι παίκτες είχαν μεγαλύτερη θέληση να πάνε σε μία μεγάλη ομάδα, ενώ τώρα πολλοί νομίζουν ότι θα έχουν ήδη καταφέρει ενώ αυτό δεν έχει συμβεί. Αν έχεις ταλέντο και δουλεύεις, παίζεις. Νομίζω είναι ένα πρόβλημα των παικτών της γενιάς μου, θεωρούν ότι τα κατάφεραν πριν αυτό γίνει». Διψασμένος για τίτλους όπως πάντα, ο εφησυχασμός δεν είναι πρόβλημα του 22χρονου…

*Πηγή: gazzetta.gr*

Δεν υπάρχουν σχόλια: