Από τις 4 Νοεμβρίου θα καταβάλλονται τα τέλη κυκλοφορίας για το
2014, σε μια προσπάθεια του Υπουργείου Οικονομικών να συγκεντρώσει
χρήματα.
51 κ. εκ. έως 300 κ. εκ. - 22 ευρώ
301 κ. εκ. έως 758 κ. εκ. - 55 ευρώ
786 κ. εκ έως 1.071 κ. εκ. - 120 ευρώ
1.072 κ. εκ. έως 1.357 κ. εκ. - 135 ευρώ
1.358 κ. εκ. έως 1.548 κ. εκ. - 240 ευρώ
1.549 κ. εκ. έως 1.738 κ. εκ. - 265 ευρώ
1.739 κ. εκ. έως 1.928 κ. εκ. - 300 ευρώ
1.929 κ. εκ. έως 2.357 κ. εκ. - 660 ευρώ
2.358 κ. εκ. έως 3.000 κ. εκ. - 880 ευρώ
3.001 κ. εκ. έως 4.000 κ. εκ. - 1.000 ευρώ
4.001 κ. εκ. και άνω 1.320 ευρώ
Πάντως, εκτός από τα τέλη κυκλοφορίας, όσοι έχουν ΙΧ από 1.929 και μέχρι 4.700 κυβικά εκατοστά, θα αναγκαστούν να πληρώσουν για το διάστημα Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2013 επιπλέον φόρο μεταξύ 947 και 5.140 ευρώ, που αντιστοιχεί σε… πολυτελή διαβίωση. Δυστυχώς, θα την «πληρώσουν» και αυτοί που πούλησαν το ΙΧ τους εντός της χρονιάς αλλά και όσοι είχαν καταθέσει πινακίδες πέρυσι, διότι το μέτρο έχει αναδρομική ισχύ και για το 2012!
Η λογική του παραλόγου που επικρατεί στο Υπουργείο Οικονομικών και στην Τρόικα που δίνει κατευθύνσεις, θέλει αυτούς που αγοράζουν καινούργιο αυτοκίνητο η να μην πληρώνουν τέλη (αν είναι κάτω από 100 γρ./χλμ.) ή να πληρώνουν πολύ λιγότερα σε σχέση με αυτούς που έχουν αυτοκίνητο 5ετίας ή και 10ετίας κυβισμού περίπου 2.000 κ.εκ. και το έχουν «παντρευτεί», διότι και να θέλουν να το πουλήσουν έχει πολύ μικρή αξία. Υπάρχει, άδικα, σαφής διαχωρισμός μεταξύ κάποιου που έχει π.χ. δίλιτρο αυτοκίνητο 5ετίας και αυτού που αγοράζει τώρα δίλιτρο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης επιβάλλεται σε όλα τα ΙΧ άνω των 1.929 κ εκ. και ηλικίας έως 10 έτη. Αρχίζει από τα 287 ευρώ για ΙΧ από 1.929 κ. εκ. (5 έως 10 ετών), φθάνει στα 1.780 ευρώ (3.000 κ. εκ. και ηλικίας έως 5 ετών) και εκτοξεύεται στα 3.820 ευρώ (4.700 κ. εκ., ηλικίας έως 5 ετών).
Θα αναφέρω ένα παράδειγμα για να αντιληφθούμε τι θα κληθεί να πληρώσει κάποιος που έχει ένα ΙΧ 2.000 κ. εκ. ηλικίας 4 ετών, που το πήρε φθηνά όταν το 2009 μειώθηκε 50% το τέλος ταξινόμησης (κυβέρνηση Καραμανλή, υπουργός Παπαθανασίου). Θα καταβάλλει για τέλη 660 ευρώ και ακόμα 440 ευρώ για φόρο πολυτελούς διαβίωσης! Το μόνο βέβαιο είναι ότι και πάλι θα έχουμε ουρές για κατάθεση πινακίδων. Το Δημόσιο, όπως φαίνεται, θα συνεχίσει να χάνει χρήματα, αντί να μαζεύει, σε μια λογική παραλόγου που επικρατεί στη φορολόγηση (βλέπε και πετρέλαιο θέρμανσης).
πηγή: www.driveandtravel.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου