Αμεση είναι η σχέση της υπόθεσης της επαναδιαπραγμάτευσης του
τηλεοπτικού συμβολαίου για την επόμενη τριετία ανάμεσα στην ΕΡΤ και την
ΤΕΑΜ με το εγγυημένο αλλά και το προβλεπόμενο έσοδο του Ολυμπιακού από
το market pool του Champions League.
Είναι απόλυτα λογικό αυτό αφού η αξία της κάθε εγχώριας τηλεοπτικής αγοράς εξαρτάται απόλυτα από τα χρήματα που έχουν προσφέρει τα τηλεοπτικά δίκτυα της κάθε χώρας για τα δικαιώματα των δύο ευρωπαϊκών κυπέλλων. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το ποσό που τελικά θα δώσουν EΡΤ και NOVA στην ΤΕΑΜ για την επόμενη τριετία θα είναι και ακριβώς αυτό που θα μοιραστεί στις ομάδες μας.
Πάντως το τελικό ποσό της συμφωνίας ανάμεσα στην ΕΡΤ και την ΤΕΑΜ και το που τελικά θα κλειδώσει με την ιστορία της επαναδιαπραγμάτευσης που έχει ξεκινήσει, επηρεάζει ολόκληρο το ελληνικό market pool, δηλαδή έχει να κάνει και με το Europa League και κατά συνέπεια επηρεάζει και τα έσοδα του Παναθηναϊκού από τη δεύτερη τη τάξει ευρωπαϊκή διοργάνωση!
Οι εκτιμήσεις που γίνονται στο Μονακό από τους ανθρώπους της ΤΕΑΜ, που παρακολουθούν βεβαίως με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το θέμα που έχει προκύψει με την ελληνική δημόσια τηλεόραση και την εισαγγελική έρευνα στην Ελλάδα για το συμβόλαιο που υπέγραψε η προηγούμενη διοίκηση, είναι ότι τελικά θα υπάρξει κάποια μείωση του ποσού για την επόμενη τριετία (ποσό κοντά στα 30 εκατ. ευρώ), αλλά όχι ιδιαίτερα δραματική.
Εκτιμούν ότι θα υπάρξει σύντομα η τελική συμφωνία προκειμένου να ικανοποιηθεί και η νέα διοίκηση της ΕΡΤ ότι κατάφερε να ρίξει το τίμημα (που ούτως ή άλλως είναι μικρότερο από το συμβόλαιο της προηγούμενης τριετίας) και δεν θα χρειαστεί δικαστική διευθέτηση της υπόθεσης.
Πρόκειται δηλαδή για ποσό που στο σύνολο των τηλεοπτικών δικαιωμάτων Champions και Europa League για την επόμενη τριετία δεν προκαλεί καμία σημαντική αναταραχή ούτε διαφοροποίηση, που ξεφεύγει από τους υπολογισμούς της UEFA και της TEAM σχετικά με το συνολικό market pool που θα μοιράσει στις ομάδες. Μπαίνοντας στον μεγάλο κουβά των τηλεοπτικών εσόδων, η διαφορά ούτε καν θα γίνει αισθητή…
Αυτό είναι και το καλό νέο για τον Ολυμπιακό, που λογικά δεν θα έχει δραματική μείωση από αυτό το έσοδο, μετά την εκκαθάριση που γίνεται αμέσως μετά και τον τελικό της διοργάνωσης, επί του προκειμένου τον Μάιο του 2013. Σημειώνεται ότι πέρυσι ο Ολυμπιακός αν και περιορίστηκε στη φάση των ομίλων του Champions League, εισέπραξε από το market pool το ποσό των 14.800.000 ευρώ, ενώ και εφέτος θα είναι η μοναδική ελληνική ομάδα στους ομίλους.
Επειδή συχνά γίνεται μπέρδεμα αυτά τα χρήματα είναι έξτρα και δεν έχουν καμία σχέση με τα εγγυημένα έσοδα από τα μπόνους της UEFA, που θα είναι αυξημένα για την επόμενη τριετία. Το δεδομένο κέρδος του Ολυμπιακού από αυτό το μπόνους με το που μπήκε στους ομίλους είναι 8,6 εκατ. ευρώ, ενώ πέρυσι ήταν 7,2. Από εκεί και πέρα για κάθε νίκη στον όμιλο οι ερυθρόλευκοι θα εισπράττουν 1 εκατ. ευρώ και 500.000 για κάθε ισοπαλία. Αν προκριθούν στους 16 θα εισπράξουν νέο μπόνους 3,5 εκατ. ευρώ.
Το market pool είναι έξτρα ποσό, εκκαθαρίζεται στο τέλος και αφορά την κεντρική διαχείριση των τηλεοπτικών και εμπορικών δικαιωμάτων της διοργάνωσης. Συνολικά για την επόμενη τριετία η ΤΕΑΜ έχει αύξηση εσόδων από τα τηλεοπτικά δίκτυα όλου του πλανήτη, αλλά ως προς τη χώρα μας υπάρχει μείωση του συνολικού τηλεοπτικού συμβολαίου για Champions και Europa League σε σχέση με την προηγούμενη τριετία.
Ασφαλής πρόβλεψη για το πόσο θα είναι τελικά αυτό το ποσό για τον Ολυμπιακό δεν μπορεί να γίνει, ούτε κανείς μπορεί να πει ότι είναι εγγυημένο το ποσό των 14,8 εκατ. ευρώ, επειδή αυτό εισέπραξε πέρυσι ο Oλυμπιακός. Σίγουρα θα είναι πιο κάτω, αλλά όπως φαίνεται αποκλείεται η διαφορά να υπερβαίνει τα 2 εκατ. ευρώ.
Η UEFA στις ομάδες, όταν τη ρωτούν για το market pool, κάνει λόγο για ένα ποσό το οποίο εγγυάται και το οποίο στην περίπτωση του Ολυμπιακού δεν είναι παραπάνω από 7-8 εκατ. ευρώ. Αυτό το ποσό είχε ειπωθεί και πέρυσι ως εξασφαλισμένο στους ανθρώπους του Ολυμπιακού μέχρι που είδαν στο ταμείο τους σχεδόν το διπλάσιο!
Η TEAM όμως είναι υποχρεωμένη να υπολογίζει τυχόν απώλειες, τύπου της τρέχουσας ιστορίας με την ελληνική τηλεόραση ή και να αντιμετωπίσει περιπτώσεις χρεοκοπίας συμβαλλόμενων τηλεοπτικών δικτύων, κάτι που έχει συμβεί στο παρελθόν και που είναι λογικό να το φοβάται σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς.
Aπό την άλλη στη διάρκεια της σεζόν μπορεί να υπάρξει και αύξηση αυτού του ποσού αν προκύψει κάποια άλλη εμπορική συμφωνία που δεν είχε υπολογιστεί.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τις τελευταίες ώρες απευθύνθηκε στην UEFA η Μίλαν προκειμένου να προσδιορίσει το κέρδος της από τον αποκλεισμό της Ουντινέζε από την Μπράγκα! Η πρωταθλήτρια Γιουβέντους και η Μίλαν θα είναι οι εξαιρετικά ευνοημένες της σεζόν ως προς το market pool από το Champions League, γιατί η ιταλική τηλεόραση έχει ένα από τα πιο υψηλά συμβόλαια με την ΤΕΑΜ και η χώρα εκπροσωπείται μόνο από δύο ομάδες στους ομίλους!
Η απάντηση από τους ανθρώπους της UEFA ήταν ότι θα πρέπει να περιμένουν ένα έξτρα κέρδος της τάξης των 4 εκατ. ευρώ, αλλά στο ανεπίσημο όλοι γνωρίζουν ότι αυτό το ποσό θα πλησιάσει τα 10!
Για τον Ολυμπιακό πάντως μεγάλη ανησυχία δεν θα πρέπει να υπάρχει ειδικά από τη στιγμή που έφυγε από τη μέση ο Παναθηναϊκός που θα εδικαιούτο το 35% του ελληνικού market pool (αν δηλαδή ο Ολυμπιακός εισπράξει τελικά 10 εκατ. ευρώ, με τον Παναθηναϊκό στους ομίλους θα έχανε τα 3,5) και αυτό γιατί την όποια μείωση του ποσού μπορεί να την υπερκαλύψει η αύξηση στα μπόνους συμμετοχής και βαθμών.
Πέρυσι για τη συμμετοχή του στον όμιλο και τους βαθμούς που κέρδισε εισέπραξε 9,6 εκατ. ευρώ. Το αντίστοιχο ποσό αν κάνει εφέτος τα ίδια αποτελέσματα θα είναι 11,6 εκατ. ευρώ. Ακόμα δηλαδή κι αν το market pool υποχωρήσει από το εντυπωσιακό περσινό ποσό των 14,8 εκατ. ευρώ, μπορεί να το καλύψει από την αύξηση των μπόνους. Χωρίς να κάνει κάτι περισσότερο να φτάσει έτσι στην περσινή είσπραξη ανάμεσα στα 24 με 25 εκατ. ευρώ.
Στην περίπτωση που κάνει την υπέρβαση και καταφέρει αυτό που άξιζε πέρυσι, δηλαδή να προκριθεί στους 16, τότε οι άνθρωποι του Ολυμπιακού μπορούν να ελπίζουν σε ποσό κοντά στα 30 εκατ. ευρώ! Σε αυτή την περίπτωση εκτός από τα 3,5 εκατ. ευρώ του μπόνους, θα αυξήσουν και το μερίδιό τους από το market pool που εκτός από την αξία της εγχώριας τηλεοπτικής αγοράς, ένα κομμάτι του σχετίζεται και με τον αριθμό των αγώνων της κάθε αγώνας.
Πηγή: Sentragoal.gr
Είναι απόλυτα λογικό αυτό αφού η αξία της κάθε εγχώριας τηλεοπτικής αγοράς εξαρτάται απόλυτα από τα χρήματα που έχουν προσφέρει τα τηλεοπτικά δίκτυα της κάθε χώρας για τα δικαιώματα των δύο ευρωπαϊκών κυπέλλων. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το ποσό που τελικά θα δώσουν EΡΤ και NOVA στην ΤΕΑΜ για την επόμενη τριετία θα είναι και ακριβώς αυτό που θα μοιραστεί στις ομάδες μας.
Πάντως το τελικό ποσό της συμφωνίας ανάμεσα στην ΕΡΤ και την ΤΕΑΜ και το που τελικά θα κλειδώσει με την ιστορία της επαναδιαπραγμάτευσης που έχει ξεκινήσει, επηρεάζει ολόκληρο το ελληνικό market pool, δηλαδή έχει να κάνει και με το Europa League και κατά συνέπεια επηρεάζει και τα έσοδα του Παναθηναϊκού από τη δεύτερη τη τάξει ευρωπαϊκή διοργάνωση!
Οι εκτιμήσεις που γίνονται στο Μονακό από τους ανθρώπους της ΤΕΑΜ, που παρακολουθούν βεβαίως με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το θέμα που έχει προκύψει με την ελληνική δημόσια τηλεόραση και την εισαγγελική έρευνα στην Ελλάδα για το συμβόλαιο που υπέγραψε η προηγούμενη διοίκηση, είναι ότι τελικά θα υπάρξει κάποια μείωση του ποσού για την επόμενη τριετία (ποσό κοντά στα 30 εκατ. ευρώ), αλλά όχι ιδιαίτερα δραματική.
Εκτιμούν ότι θα υπάρξει σύντομα η τελική συμφωνία προκειμένου να ικανοποιηθεί και η νέα διοίκηση της ΕΡΤ ότι κατάφερε να ρίξει το τίμημα (που ούτως ή άλλως είναι μικρότερο από το συμβόλαιο της προηγούμενης τριετίας) και δεν θα χρειαστεί δικαστική διευθέτηση της υπόθεσης.
Πρόκειται δηλαδή για ποσό που στο σύνολο των τηλεοπτικών δικαιωμάτων Champions και Europa League για την επόμενη τριετία δεν προκαλεί καμία σημαντική αναταραχή ούτε διαφοροποίηση, που ξεφεύγει από τους υπολογισμούς της UEFA και της TEAM σχετικά με το συνολικό market pool που θα μοιράσει στις ομάδες. Μπαίνοντας στον μεγάλο κουβά των τηλεοπτικών εσόδων, η διαφορά ούτε καν θα γίνει αισθητή…
Αυτό είναι και το καλό νέο για τον Ολυμπιακό, που λογικά δεν θα έχει δραματική μείωση από αυτό το έσοδο, μετά την εκκαθάριση που γίνεται αμέσως μετά και τον τελικό της διοργάνωσης, επί του προκειμένου τον Μάιο του 2013. Σημειώνεται ότι πέρυσι ο Ολυμπιακός αν και περιορίστηκε στη φάση των ομίλων του Champions League, εισέπραξε από το market pool το ποσό των 14.800.000 ευρώ, ενώ και εφέτος θα είναι η μοναδική ελληνική ομάδα στους ομίλους.
Επειδή συχνά γίνεται μπέρδεμα αυτά τα χρήματα είναι έξτρα και δεν έχουν καμία σχέση με τα εγγυημένα έσοδα από τα μπόνους της UEFA, που θα είναι αυξημένα για την επόμενη τριετία. Το δεδομένο κέρδος του Ολυμπιακού από αυτό το μπόνους με το που μπήκε στους ομίλους είναι 8,6 εκατ. ευρώ, ενώ πέρυσι ήταν 7,2. Από εκεί και πέρα για κάθε νίκη στον όμιλο οι ερυθρόλευκοι θα εισπράττουν 1 εκατ. ευρώ και 500.000 για κάθε ισοπαλία. Αν προκριθούν στους 16 θα εισπράξουν νέο μπόνους 3,5 εκατ. ευρώ.
Το market pool είναι έξτρα ποσό, εκκαθαρίζεται στο τέλος και αφορά την κεντρική διαχείριση των τηλεοπτικών και εμπορικών δικαιωμάτων της διοργάνωσης. Συνολικά για την επόμενη τριετία η ΤΕΑΜ έχει αύξηση εσόδων από τα τηλεοπτικά δίκτυα όλου του πλανήτη, αλλά ως προς τη χώρα μας υπάρχει μείωση του συνολικού τηλεοπτικού συμβολαίου για Champions και Europa League σε σχέση με την προηγούμενη τριετία.
Ασφαλής πρόβλεψη για το πόσο θα είναι τελικά αυτό το ποσό για τον Ολυμπιακό δεν μπορεί να γίνει, ούτε κανείς μπορεί να πει ότι είναι εγγυημένο το ποσό των 14,8 εκατ. ευρώ, επειδή αυτό εισέπραξε πέρυσι ο Oλυμπιακός. Σίγουρα θα είναι πιο κάτω, αλλά όπως φαίνεται αποκλείεται η διαφορά να υπερβαίνει τα 2 εκατ. ευρώ.
Η UEFA στις ομάδες, όταν τη ρωτούν για το market pool, κάνει λόγο για ένα ποσό το οποίο εγγυάται και το οποίο στην περίπτωση του Ολυμπιακού δεν είναι παραπάνω από 7-8 εκατ. ευρώ. Αυτό το ποσό είχε ειπωθεί και πέρυσι ως εξασφαλισμένο στους ανθρώπους του Ολυμπιακού μέχρι που είδαν στο ταμείο τους σχεδόν το διπλάσιο!
Η TEAM όμως είναι υποχρεωμένη να υπολογίζει τυχόν απώλειες, τύπου της τρέχουσας ιστορίας με την ελληνική τηλεόραση ή και να αντιμετωπίσει περιπτώσεις χρεοκοπίας συμβαλλόμενων τηλεοπτικών δικτύων, κάτι που έχει συμβεί στο παρελθόν και που είναι λογικό να το φοβάται σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς.
Aπό την άλλη στη διάρκεια της σεζόν μπορεί να υπάρξει και αύξηση αυτού του ποσού αν προκύψει κάποια άλλη εμπορική συμφωνία που δεν είχε υπολογιστεί.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τις τελευταίες ώρες απευθύνθηκε στην UEFA η Μίλαν προκειμένου να προσδιορίσει το κέρδος της από τον αποκλεισμό της Ουντινέζε από την Μπράγκα! Η πρωταθλήτρια Γιουβέντους και η Μίλαν θα είναι οι εξαιρετικά ευνοημένες της σεζόν ως προς το market pool από το Champions League, γιατί η ιταλική τηλεόραση έχει ένα από τα πιο υψηλά συμβόλαια με την ΤΕΑΜ και η χώρα εκπροσωπείται μόνο από δύο ομάδες στους ομίλους!
Η απάντηση από τους ανθρώπους της UEFA ήταν ότι θα πρέπει να περιμένουν ένα έξτρα κέρδος της τάξης των 4 εκατ. ευρώ, αλλά στο ανεπίσημο όλοι γνωρίζουν ότι αυτό το ποσό θα πλησιάσει τα 10!
Για τον Ολυμπιακό πάντως μεγάλη ανησυχία δεν θα πρέπει να υπάρχει ειδικά από τη στιγμή που έφυγε από τη μέση ο Παναθηναϊκός που θα εδικαιούτο το 35% του ελληνικού market pool (αν δηλαδή ο Ολυμπιακός εισπράξει τελικά 10 εκατ. ευρώ, με τον Παναθηναϊκό στους ομίλους θα έχανε τα 3,5) και αυτό γιατί την όποια μείωση του ποσού μπορεί να την υπερκαλύψει η αύξηση στα μπόνους συμμετοχής και βαθμών.
Πέρυσι για τη συμμετοχή του στον όμιλο και τους βαθμούς που κέρδισε εισέπραξε 9,6 εκατ. ευρώ. Το αντίστοιχο ποσό αν κάνει εφέτος τα ίδια αποτελέσματα θα είναι 11,6 εκατ. ευρώ. Ακόμα δηλαδή κι αν το market pool υποχωρήσει από το εντυπωσιακό περσινό ποσό των 14,8 εκατ. ευρώ, μπορεί να το καλύψει από την αύξηση των μπόνους. Χωρίς να κάνει κάτι περισσότερο να φτάσει έτσι στην περσινή είσπραξη ανάμεσα στα 24 με 25 εκατ. ευρώ.
Στην περίπτωση που κάνει την υπέρβαση και καταφέρει αυτό που άξιζε πέρυσι, δηλαδή να προκριθεί στους 16, τότε οι άνθρωποι του Ολυμπιακού μπορούν να ελπίζουν σε ποσό κοντά στα 30 εκατ. ευρώ! Σε αυτή την περίπτωση εκτός από τα 3,5 εκατ. ευρώ του μπόνους, θα αυξήσουν και το μερίδιό τους από το market pool που εκτός από την αξία της εγχώριας τηλεοπτικής αγοράς, ένα κομμάτι του σχετίζεται και με τον αριθμό των αγώνων της κάθε αγώνας.
Πηγή: Sentragoal.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου