Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

«Ζω ένα όνειρο στην Γιούβε!»

Ο 17χρονος Έλληνας επιθετικός, Τάσος Δώνης, που χάρισε στους νέους της “γηραιάς κυρίας” το Super Cup, μιλάει στο gazzetta.gr για το μέλλον του στους “μπιανκονέρι” και αναλύει τη “μοναδικότητα” της Γιουβέντους!
Όταν θέλουν να τον πειράξουν, οι συμπαίκτες του, αποκαλούν τόσο αυτόν όσο και τον έτερο συμπατριώτη μας, (Άλμπερτ Ρούσσο), στην ομάδα των νέων (κάτω των 19 ετών) της Γιούβε, “Greco di merda” (σ.σ.: δηλαδή “σκατιάρη” Έλληνα), ωστόσο, ο σεβασμός τους στις ποδοσφαιρικές του ικανότητες, είναι δεδομένος. Ο Τάσος Δώνης, άλλωστε (δευτερόκος γιος του παλαίμαχου ποδοσφαιριστή και νυν προπονητή, Γιώργου Δώνη), τους έστειλε πριν από λίγες μέρες στον... “παράδεισο” και με δικό του, πανέμορφο γκολ στην εκπνοή του Super Cup της Primavera (κατηγορία των νέων), χάρισε στην “βέκια σινιόρα” τον τίτλο (2-1) απέναντι στην γηπεδούχο Λάτσιο.
Ο γεννημένος στις 29 Αυγούστου του 1996, ταλαντούχος “στράϊκερ” (παίζει και τις τρεις θέσεις της επίθεσης, αλλά και πίσω από τον σέντερ-φορ), ανανέωσε πρόσφατα για τρία ακόμη χρόνια το συμβόλαιό του με τους “μπιανκονέρι” (με απίστευτες αποδοχές για την ηλικία του και με τη σύμφωνη γνώμη του Κόντε) και του χρόνου, προορίζεται για προώθηση στην μεγάλη ομάδα! Για την ώρα αγωνίζεται βασικός με τους μικρούς και παράλληλα φοιτά στο ιταλικό σχολείο που βρίσκεται μέσα στο προπονητικό κέντρο της Γιουβέντους. Στον ελεύθερο χρόνο του, προσπαθεί να πείσει τους ξένους συμπαίκτες του για την ποιότητα της Εθνικής Ελλάδας στους άνδρες και δεν τα
καταφέρνει όσον αφορά στην αντίστοιχη του ελληνικού πρωταθλήματος. Υποστηρίζει τον Παναθηναϊκό (λόγω μπαμπά και αδελφού), την ομάδα του και τη Ρεάλ Μαδρίτης (λόγω Ρονάλντο), καλοβλέπει την αποδοχή της πρότασης για δοκιμαστική συμμετοχή στην Εθνική Αγγλίας (έχει και αγγλικό διαβατήριο) και βγάζει το καπέλο στον πρώην σχολείο του, τα Εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα, για την αποκλειστική συνεργασία με τις ακαδημίες της Γιούβε. Διαβάστε πως ο ίδιος αποκαλύπτεται στη συνέντευξη που παραχώρησε στο gazzetta.gr.
- Πως ξεκίνησε η ενασχόλησή σου με το ποδόσφαιρο; Ίσχυσε το κλασσικό που θέλει “το μήλο να πέφτει κάτω από την μηλιά” και ακολούθησες τα χνάρια του Γιώργου Δώνη;
«Μπορεί να μην τον πρόλαβα καθόλου σαν ποδοσφαιριστή και να τον θυμάμαι μόνο σαν προπονητή, αλλά είμαστε μία ποδοσφαιρική οικογένεια, ο μεγαλύτερός μου αδελφός, είχε αρχίσει να παίζει μπάλα, οπότε κι εγώ, όταν πήγα στην πρώτη δημοτικού, γράφτηκα σε μία ακαδημία της γειτονιάς μου, στα Βριλήσσια. Εκείνη την περίοδο, ο πατέρας μου ήταν στην τεχνική ηγεσία του Ηλυσιακού και μετά από έναν χρόνο συμφώνησε με την ΑΕΛ, οπότε μετακομίσαμε οικογενειακώς στη Λάρισα. Εκεί μείναμε για 4 χρόνια, οπότε τόσο εγώ όσο και ο αδερφός μου συνεχίσαμε το ποδόσφαιρο στις ακαδημίες του συλλόγου... Μετά ήρθε η συμφωνία του μπαμπά μου με την ΑΕΚ, οπότε επιστρέψαμε στην Αθήνα και μετά από μία σεζόν, πήγαμε στα τμήματα υποδομής του Παναθηναϊκού. Ο αδερφός μου βρίσκεται ήδη στην πρώτη ομάδα κι εγώ από πέρυσι το καλοκαίρι μετακόμισα στο Τορίνο, για λογαριασμό της ομάδας νέων της Γιουβέντους.»
- Το κεφάλαιο “Juventus” πως άνοιξε;
«Ένας οικογενειακός φίλος που δραστηριοποιείται ως manager στο ποδόσφαιρο, o Αντώνης ο Αποστολόπουλος, που είχε αρκετές γνωριμίες στην Ιταλία, πρότεινε σε scouters ιταλικών ομάδων που είχαν έρθει στην Αθήνα, να με παρακολουθήσουν σε κάποια παιχνίδια και μετά από λίγο καιρό ήρθε η πρόταση της Γιουβέντους για συμβόλαιο με την ομάδα της Primavera.»
- Πόσο δύσκολο ήταν για ένα παιδί που δεν είχε ακόμη κλείσει τα 16 του χρόνια, να αφήσει την πατρίδα του, τους φίλους του, το ελληνικό σχολείο και να πάει να αρχίσει ουσιαστικά μία καινούρια ζωή στο Τορίνο;
«Ήταν πολύ δύσκολο και από την αρχή κυριεύτηκα με ανάμικτα συναισθήματα... Από τη μία πλευρά, χαιρόμουν γιατί επρόκειτο για έναν τεράστιο σύλλογο παγκοσμίως, αλλά από την άλλη δεν μου ήταν εύκολο να αφήσω τον αδερφό μου, τον πατέρα μου και τους φίλους μου... Γι' αυτό και στην αρχή έκλινα προς το να μείνω στον Παναθηναϊκό. Τελικά, όμως, μετά από μία συζήτηση που είχα με τον κ. Αποστολόπουλο, ο οποίος μου εξήγησε τι ορίζοντες θα άνοιγαν ποδοσφαιρικά για μένα, αν είχα μία επιτυχημένη παρουσία με τη φανέλα της Γιούβε, πείστηκα και πήρα την απόφαση να φύγω...»
- Μετακόμισες μόνος σου στην Ιταλία;
«Στην αρχή για το κομμάτι της προετοιμασίας, που διήρκεσε έναν μήνα, πήγα μόνος μου αλλά στη συνέχεια ήρθε και η μητέρα μου μαζί με τον μικρό μου αδερφό.»
- Δηλαδή δεν μένεις μαζί με τους υπόλοιπους συμπαίκτες σου;
«Όχι μένουμε στο κέντρο της πόλης. Όσα παιδιά είναι από άλλες χώρες ή από άλλες περιοχές της Ιταλίας, μένουν σε ένα ξενοδοχείο που βρίσκεται πολύ κοντά στο προπονητικό κέντρο του Βινόβο.»
- Σε λίγο καιρό θα συμπληρώσεις ενάμιση χρόνο στην Ιταλία... Τώρα, τι θα μπορούσες να πεις, άξιζε ο ξενιτεμός για χάρη αυτής της εμπειρίας;
«Φυσικά! Μετά από όσα έχω ζήσει, δεν θα άλλαζα με τίποτε αυτή την απόφαση. Νομίζω ότι έκανα την καλύτερη επιλογή για την καριέρα μου...»
- Που έγκειται η μεγάλη διαφορά που χωρίζει το προπονητικό πρόγραμμα της Juventus σε σχέση με την προπόνηση που έκανες στην Ελλάδα;
«Στον τομέα της τακτικής! Όλες οι ομάδες, εδώ, δίνουν μεγάλη βάση στην τακτική και δουλεύουν σ' αυτό το κομμάτι από τις πολύ μικρές ηλικίες! Στην Ελλάδα δε συμβαίνει αυτό και στις αντίστοιχες κατηγορίες, παίζουν πιο πολύ με το ποδοσφαιρικό ένστικτο. Να φανταστείτε ότι φέτος ασχολούμαστε τουλάχιστον 4 φορές την εβδομάδα με την τακτική σε άμυνα κι επίθεση κι αυτό γιατί αρκετά παιδιά προπονούμαστε παράλληλα και με την πρώτη ομάδα, με αποτέλεσμα να χάνουμε κάποιες προπονήσεις...»
- Πόσες προπονήσεις κάνετε την εβδομάδα;
«Κάθε μέρα εκτός από Τετάρτη και Πέμπτη, που έχουμε πρωί κι απόγευμα. Όταν παίζουμε Σάββατο, τότε θα προπονηθούμε και το πρωί ή το μεσημέρι και την Κυριακή συνήθως παίρνουμε ρεπό. Ακολουθούμε δηλαδή το πρόγραμμα μία καθαρά επαγγελματικής ομάδας...»
- Υποθέτουμε ότι γνωρίζεις την αποκλειστική συνεργασία των ακαδημιών της Γιουβέντους με τα Εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα, στα οποία φοίτησες για κάποια χρόνια, έτσι δεν είναι;
«Ναι το ξέρω και πραγματικά πρόκειται για μία συνεργασία που γνωρίζω ότι διεξάγεται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Η οργάνωση και η προπονητική μέθοδος της Γιουβέντους και στις μικρές ηλικίες, είναι πραγματικά μοναδική και είναι πολύ σημαντικό που εφαρμόζεται και στην Ελλάδα από ένα τόσο οργανωμένο σχολείο, που συνδυάζει την εκπαίδευση με τον αθλητισμό. Πιστεύω όσα παιδιά παρακολουθήσουν το JuventusAthensSoccerSchool, θα βοηθηθούν τόσο ποδοσφαιρικά όσο και όσον αφορά στον τρόπο σκέψης μέσα κι έξω από το γήπεδο.»
- Απ' αυτά που μας λες, καταλαβαίνουμε ότι ζεις ένα όνειρο, που κάθε παιδί που θέλει να γίνει ποδοσφαιριστής, θα ήθελε να ζει...
«Εννοείται! Τώρα που πλέον έχει περάσει ένας χρόνος κι έχω συνηθίσει, μερικές φορές το σκέφτομαι και λέω κοίτα να δεις, που βρίσκομαι... Ειδικότερα, όταν κάποιες φορές προπονούμαι με τους μεγάλους... Πραγματικά, όμως, έχω αλλάξει πολύ από πέρυσι και θεωρώ ότι έχω βελτιωθεί τόσο μέσα στο γήπεδο, όσο και στον τρόπο που σκέφτομαι γενικά γύρω από το ποδόσφαιρο.»
- Από πρόσφατες κάποιες δηλώσεις του προπονητή της πρώτης ομάδας, Αντόνιο Κόντε, έχει προκύψει ότι η Γιουβέντους έχει σοβαρές βλέψεις για σένα...
«Πριν από λίγο καιρό υπέγραψα ένα καινούριο τριετές συμβόλαιο και οι άνθρωποι της ομάδας μου είπαν ότι του χρόνου θα συμμετάσχω κανονικά στην προετοιμασία της ανδρικής ομάδας κι εφόσον είμαι καλός και αποδείξω ότι αξίζω να πάρω κάποιες ευκαιρίες, τότε θα παραμείνω στους μεγάλους και ίσως “κατεβαίνω” σε κάποιους αγώνες με τους νέους. Αυτός άλλωστε, είναι και ο βασικός ατομικός μου στόχος για τη νέα σεζόν, πέρα από την κατάκτηση τίτλων σε Ιταλία και Ευρώπη με την ομάδα της Primavera...»
- Τα μεγάλα αστέρια της Γιουβέντους τα βλέπετε καθόλου, εσείς οι παίκτες της ομάδας των νέων;
«Κάθε μέρα! Ανάλογα με τους τραυματίες που έχουν και τις ανάγκες που προκύπτουν, μας φωνάζουν αρκετά συχνά να προπονηθούμε μαζί τους, ενώ ταξιδεύουμε μαζί τους σε όλες τις αποστολές για τους ευρωπαϊκούς αγώνες του Champions League...»
- Έχεις προτίμηση σε κάποιους;
«Ποδοσφαιρικά όλοι είναι ασύλληπτου επιπέδου και λίγο-πολύ εμείς οι μικροί, σε όλους θέλουμε να μοιάσουμε! Εμένα προσωπικά μ‘ αρέσουν πιο πολύ ο Πίρλο και ο Τέβες...»
- Ποιος είναι πιο φιλικός με τους μικρούς;
«Ανάλογα σε τι φάση θα τους πετύχεις! Άλλες φορές δεν μιλάνε καθόλου, άλλες φορές γκρινιάζουν κι άλλες φορές είναι πολύ ομιλητικοί και δίνουν και συμβουλές... Εγώ πέρυσι, είχα αναπτύξει καλή σχέση με τον Μάτρι που φέτος πήγε στη Μίλαν, επειδή παίζω στην ίδια θέση μ‘ αυτόν και πολλές φορές με βοηθούσε...»
- Στον Μπουφόν πόσο δύσκολο είναι να βάλεις γκολ;
«Νομίζω ότι του ‘χω βάλει ένα-δύο σε κάποιες παλιότερες προπονήσεις (γέλια!!!)...»
- Σου λείπει καθόλου η Ελλάδα, ο τρόπος ζωής των συνομηλίκων σου, οι φίλοι σου; Να υποθέσουμε ότι στο Τορίνο, έχεις μία τελείως διαφορετική καθημερινότητα απ’ ότι οι πρώην συμπαίκτες σου στον Παναθηναϊκό...
«Πάρα πολύ και η πατρίδα μου και οι φίλοι και ο ελληνικός τρόπος διασκέδασης, αλλά τι να κάνουμε; Είμαι εδώ για κάποιο συγκεκριμένο λόγο και για να πετύχω στο μέλλον, πρέπει να κάνω κάποιες θυσίες στο παρόν... Όποτε μπορώ, σε γιορτές ή αν έχουμε κάποιες συνεχόμενες μέρες ρεπό, επιστρέφουμε με την μητέρα μου και τον αδελφό μου, ενώ συχνά-πυκνά μας επισκέπτεται και ο πατέρας μου, όπως πρόσφατα που ήρθε και κάθισε σχεδόν 10 μέρες...»
- Πριν από λίγες μέρες, ήσουν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο Super Cup, πετυχαίνοντας το νικητήριο γκολ (2-1) στον παιχνίδι με τη Λάτσιο στο “Ολίμπικο” της Ρώμης...
«Ήταν το πιο σημαντικό γκολ της ζωής μου! Ο αγώνας μεταδόθηκε ζωντανά σε εθνικό δίκτυο και το τέρμα που πέτυχα στο 90’ έκρινε έναν τίτλο! Το χάρηκα πολύ αυτό το γκολ!»
- Είναι αλήθεια ότι η Εθνική Αγγλίας σου έχει ζητήσει να αγωνιστείς με τα χρώματά της στην ομάδα κάτω των 19 ετών, λόγω του ότι έχεις γεννηθεί (1996) επί αγγλικού εδάφους, όταν ο πατέρας έπαιζε στην Μπλάκμπερν;
«Είχα ακούσει για το ενδιαφέρον της αγγλικής ομοσπονδίας, αλλά δεν είχα δώσει μεγάλη έμφαση, σκεπτόμενος ότι από την στιγμή που η ποδοσφαιρική υπηκοότητα που θα αποκτήσω θα εξαρτηθεί από την πρώτη μου συμμετοχή σε Εθνική ανδρών, είχα ακόμη χρόνο μέχρι να φτάσω σ’ αυτό το επίπεδο και ήδη είχα αγωνιστεί με τα ελληνικά χρώματα στην κάτω των 17 ετών. Ωστόσο, από τη στιγμή που δεν συμπεριλήφθηκα στις τελευταίες προσκλήσεις της Εθνικής Ελλάδας, αν έρθει η πρόταση τώρα από την Εθνική Αγγλίας, τότε σίγουρα θα δοκιμάσω τις δυνάμεις μου... Άλλωστε, ακόμη η όποια συμμετοχή μου, είτε στην ελληνική, είτε στην αγγλική ομάδα, δεν είναι δεσμευτική.»
Πηγή: gazzetta.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: