Ο Ball Boy Γιώργος Καραμάνος γράφει για το πιασάρικο numerónimo του Γκάρεθ Μπέιλ που θα πλουτίσει αλά R10, CR7
Numeronym (λατινικά και αγγλικά) ή numerónimo (ισπανικά) ονομάζεται
το σύμβολο που περιλαμβάνει γραμματικό και αριθμητικό σύμβολο. Τα πιο
γνωστά ποδοσφαιρικά τέτοια είναι τα R10 του Ροναλντίνιο που έκανε κυρίως
θραύση την προηγούμενη δεκαετία και το CR7 του Κριστιάνο Ρονάλντο που
τα... σπάει στις μέρες μας. Γενικότερα αυτή η ιστορία είναι σχετικά
πρόσφατη και ουσιαστικά βρίσκεται ακόμα στο ξεκίνημα της.
Ως πρώτο καταγεγραμμένο numerónimo θεωρείται το S12n κάποιου Jan
Scherpenhuizen. Ο εν λόγω τύπος δημιούργησε το 1985 έναν λογαριασμό mail
(σ.σ.: τότε δεν ήταν καθόλου διαδεδομένο) και επειδή κανείς δεν
μπορούσε να προφέρει το όνομα του, το συντόμευσε με τον δικό του τρόπο.
Εκτοτε εκατομμύρια χρηστών του internet ακολούθησαν το παράδειγμα και το
θέμα διαδόθηκε σε όλη την υφήλιο.
Πλέον όμως εισβάλει και στο ποδόσφαιρο. Ο Ροναλντίνιο και ο Κριστιάνο
φρόντισαν να κατοχυρώσουν ως πατέντα τις δικές τους συντομογραφίες και
μέσω αυτών να τα... κονομήσουν γερά. Ολόκληρες καμπάνιες εταιρειών
στήθηκαν γύρω από τα πιασάρικα R τους και χάρη στα διαφημιστικά
δικαιώματα τα ετήσια έσοδα τους άγγιξαν ακόμα και διπλά νούμερα από τους
ούτως ή άλλως παχυλούς μισθούς τους.
Παπούτσια, μπλούζες, μπάλες, προϊόντα αντρικής περιποίησης και
γενικότερα ό,τι χωράει ο νους πούλησαν και πουλάνε, δείχνοντας το
μέλλον. Αρκεί ένα έξυπνο, σύντομο όνομα συνοδευόμενο από κάμποσα γκολ
και γίνεται χαμός. Και εάν ο Βραζιλιάνος με τον Πορτογάλο το έκαναν σε
συνεργασία με τους χορηγούς τους, στο νέο αστέρι του αθλήματος... έκατσε
τυχαία. Απλά ένας πανηγυρισμός αγάπης, γκολ αφιερωμένα στην καλή του,
θα σταθούν αρκετά ώστε οι τραπεζικοί λογαριασμοί του Γκάρεθ Μπέιλ να
εκτοξευτούν.
Ο Ουαλός παικταράς της Τότεναμ σκόραρε συνολικά στη σεζόν 31 φορές.
Οπότε τόσες ήταν και οι στιγμές που σχημάτισε μα τα χέρια του την
καρδούλα. Αυτή η καρδιά μαζί με το νούμερο της φανέλας του το 11, θα
σχηματίσουν το numerónimo «11of hearts». Οι χορηγοί του λοιπόν που
κατάλαβαν τη δυναμική που θα έχει ένα δικό του κατοχυρωμένο λογότυπο,
προχώρησαν στην αίτηση για δική του πατέντα. Η απόφαση για το εάν θα
μπορεί να το χρησιμοποιεί μόνο εκείνος, θα παρθεί σε περίπου δύο μήνες.
Εάν και εφόσον αυτό που θα αποφανθεί ο δικαστής, θα είναι υπέρ του,
τότε ο Μπέιλ που εισπράττει 2,3 εκατ. από την εταιρεία που τον
σπονσοράρει, θα μπορέσει να διαπραγματευτεί μαζί της για αύξηση που
υπολογίζεται ότι είναι δυνατόν να φτάσει ακόμα και σε συμβόλαιο 11,5
εκατ. ευρώ τον χρόνο. Ο Μπέιλ θα έχει δηλαδή εκτός από τις αγωνιστικές
ικανότητες του και ένα έξυπνο λογότυπο που θα πουλήσει και θα χρυσώσει
εκείνον και τον χορηγό του.
Δηλαδή τα χρήματα που μπορεί να βγάλει από το «11of hearts» θα είναι
περισσότερα από όσα θα εισπράξει για τις προσπάθειες του στο χορτάρι.
Αυτά μπορεί να κάνει η διαφήμιση σήμερα: να μετατρέψει ένα συναίσθημα,
έναν πανηγυρισμό, μία καρδιά, μία γκριμάτσα, σε μηχανή παραγωγής
χρημάτων.
Πηγή: gazzetta.gr
Τρίτη 18 Ιουνίου 2013
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου