Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

Από την αφάνεια στον τελικό του Champions League!!

Αρέσει σε πάρα πολλούς από μας να λέμε όταν κάτι πάει καλά, το μυστικό της τάδε είναι εκείνο, ή το κλειδί είναι το άλλο. Τα πράγματα στην εποχή μας είναι απλά, καθώς πλέον δεν υπάρχουν μυστικά…Κι αναφέρομαι στη Μπορούσια Ντόρτμουντ την ομάδα- πρότυπο για πάρα πολλούς συλλόγους , φιλάθλους και γενικά όσους ασχολούνται με το θαυμάσιο σπορ που ακούει στο όνομα: Ποδόσφαιρο. Ε λοιπόν κανένα μυστικό δεν έχει η διοίκηση της γερμανικής ομάδας, ούτε κάποιο μαγικό ραβδί ο σημαντικός προπονητής της, Γιούργκεν Κλοπ. Απλά οι άνθρωποι κάποια στιγμή κατάλαβαν ότι η ομάδα έχει τεράστια χρέη (έφθασαν στις αρχές του 2005) τα 136 εκ. ευρώ (!!!) και διαπίστωσαν ότι ή θα αλλάξουν ή θα σβήσουν απ’ το χάρτη!!! Φυσικά προτίμησαν το πρώτο. Κάθισαν λοιπόν όλοι μαζί σ ένα τραπέζι και αποφάσισαν να βάλουν τάξη στα οικονομικά του συλλόγου. Αυτό όπως καταλαβαίνει ο καθένας δεν μπορεί να γίνει από τη μία μέρα στην άλλη. Έτσι έδωσαν μεγάλη έμφαση στις ακαδημίες, όπως όλες οι γερμανικές ομάδες. Επένδυσαν αρκετά χρήματα για να γίνει σωστή δουλειά, κι όχι απλά να λένε για να λένε, όπως συμβαίνει αλλού…Παράλληλα βλέποντας ότι υπήρχε οικονομική ασφυξία με τις τράπεζες να την κυνηγούν, έκαναν κρούση στη μεγάλη αντίπαλο, αλλά πάνω απ’ όλα συνάδελφο ομάδα, την Μπάγερν Μονάχου. Ζήτησαν λοιπόν και πήραν δάνειο ύψους 2 εκ. ευρώ το οποίο ενέκρινε αμέσως ο πρόεδρος των Βαυαρών, Ούλι Χένες και τους έδωσε ελπίδες. Μείωσε επίσης κατά 20% τους μισθούς των παικτών της, κάτι που αποδέχθηκαν και δεν δημιουργήθηκαν προβλήματα.
Έπειτα μπήκε στο παιχνίδι η Morgan Stanley (μεγάλος χρηματοοικονομικός οργανισμός) ο οποίος ανέλαβε την αναδιάρθρωση των χρεών της, με την προϋπόθεση φυσικά ότι το γήπεδό της, το «Βεστφάλεν» (το μεγαλύτερο στη χώρα και το 6ο στην Ευρώπη, μετά από διάφορες βελτιώσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς ) ,θα άλλαζε όνομα και θα γινόταν «Signal Iduna Park» από το όνομα της μεγάλης ασφαλιστικής εταιρείας που εδρεύει στην περιοχή.
Στο διάστημα αυτό η διοίκηση έκρινε και δικαίως ότι δεν θα πρέπει να πραγματοποιήσει μετεγγραφές αρκετών εκατομμυρίων αλλά να βρει και να προωθήσει νέα ταλέντα, όπως κι έγινε. Η οικονομική σαιζόν 2011-12 βρίσκει την Μπορούσια Ντόρτμουντ να έχει μειώσει αισθητά τα διάφορα χρέη της. Ετσι βλέπουμε ότι οι πάσης φύσεως οφειλές προς το γερμανικό δημόσιο έχουν πέσει από τα 14,7 εκ. ευρώ . ..μόλις στο 1,8 εκ. ευρώ ενώ τα συνολικά χρέη στα 47 εκ. ευρώ. Παράλληλα την βοηθάει το γεγονός ότι σχεδόν εξαντλούνται αμέσως όλα τα διαρκείας, αλλά γενικότερα όλα τα εισιτήριά της. Τα μέλη της ανέρχονται σε 55.000, ενώ έχει τον υψηλότερο μέσο όρο εισιτηρίων στην Ευρώπη αν όχι παγκοσμίως!!! (μ.ό 80.478 ανά ματς, πληρότητα 99,4%).
Την περασμένη σαιζόν μόνο από τα εισιτήρια τα έσοδά της έφθασαν τα 234,4 εκ. ευρώ. Η Ντόρτμουντ ακολουθεί πιστά το δημοσιονομικό κανονισμό της ΟΥΕΦΑ, το λεγόμενο Financial Fair Play (επιζείς με αυτά που βγάζεις και δεν ξοδεύεις περισσότερα). Την σαιζόν 2011-12 από τα εισιτήρια είχε έσοδα 215, 2 εκ. ευρώ. Από τους χορηγούς 57,8 εκ. ευρώ, από τη διαφήμιση της φανέλας 10 εκ. ευρώ. Από εμπορικά έσοδα 23 εκ. ευρώ . Από πωλήσεις παικτών την σαιζόν 2012-13 , 6,65 εκ. ευρώ αφού αφαιρέθηκαν τα έξοδα στον τομέα αυτό. Στο twitter την ακολουθούν 296.797. Στο facebook φθάνουν τα 2.551.716 και αυξάνονται διαρκώς.

Μία περίτεχνη δομή!

Ο αθλητικός της διευθυντής, Μίκαελ Τσόρκ δημιούργησε μια περίτεχνη δομή:
ένα νέος και πολύ εξελιγμένο σύστημα scouting. Το πρώτο είναι ένα κοινό στοιχείο σε πολλούς συλλόγους , αλλά λίγοι από αυτούς έχουν τέτοιο scouting σύστημα όπως η Μπορούσια Ντόρτμουντ. Κι αυτό είναι ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Έχει 10 πλήρους απασχόλησης προπονητές- λαγωνικά – που κερδίζουν από 7.500 έως και 15.000 ευρώ μηνιαίως ο καθένας. Χρησιμοποιούν εξελιγμένες πληροφορίες για να βρουν τους κατάλληλους παίκτες για τον σύλλογο. Όταν δουν ότι ανακάλυψαν κάποιον καλό υποψήφιο, τρεις ή τέσσερις από αυτούς αρχίζουν και τον παρακολουθούν ανελλειπώς είτε σε προπονήσεις , είτε σε αγώνες για μία ή και δύο εβδομάδες για να μπορέσουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατό περισσότερες πληροφορίες γίνεται για το άτομό του ως ποδοσφαιριστής και ως άνθρωπος.
Αυτό το σύστημα της «συγκομιδής» των πληροφοριών από τους «ανιχνευτές» είναι παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιεί ο όμιλος Inditex για να καθορίσει τα νέα του μοντέλα. Στρατηγική της Ντόρτμουντ είναι να μπορεί να επενδύει όσο το δυνατό περισσότερο γίνεται στους ανιχνευτής της, ώστε να βρίσκουν παίκτες παγκόσμιας κλάσης σε φθηνή τιμή κι αυτή να τους δίνει την ευκαιρία να βελτιωθούν και να αυξήσουν το κασέ τους, κάτι που είναι προς όφελος όλων!!
Φυσικά δεν πρέπει να διαφεύγει τις προσοχής μας ότι βάσει της νομοθεσίας στη Γερμανία το 51% των μετοχών ανήκει υποχρεωτικά στα μέλη του συλλόγου και δεν μπορεί κάποιος ιδιώτης τύπου Αμπραμόβιτς, ή Αλ Κελίφι η Ρομπολόβλεβ ή επιχείρηση να έχει τον πλήρη έλεγχο μίας ομάδος…
Όλα αυτά φυσικά οδήγησαν την Ντόρτμουντ να αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση. Ξέρει να παρουσιάζει ωραίο θέαμα, να πουλά παίκτες όπως ο Μάριο Γκέτσε , να αποκτά τους Μιχταριάν, Παπασταθόπουλο, Ομπαμεγιάνγκ κι ενδεχομένως κι άλλους και να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στη Μπουντεσλίγκα και στην Ευρώπη, δίχως να χάνει το πραγματικό νόημα του ποδοσφαίρου, που είναι ένα επαγγελματικό παιχνίδι.
Πηγή: overlap.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: