Πολλές φορές γίνεται κουβέντα για το πώς πρέπει να
στρώσει το ελληνικό ποδόσφαιρο και τι πρέπει να συμβεί για να γίνουν
«πολιτισμένα» τα ελληνικά γήπεδα. Γράφει ο Σταύρος Κόλκας.
Πολλοί μάλιστα αποθεώνουν τη Μάργκαρετ Θάτσερ και τον τρόπο που
διαχειρίστηκε το χουλιγκανισμό τη δεκαετία του ’80. Πλέον, το αγγλικό
πρωτάθλημα είναι το πιο εμπορικό, με διαφορά από το δεύτερο, αλλά για να
συμβεί αυτό ο πελάτης-οπαδός πρέπει να χορέψει στους ρυθμούς νόμων που
έρχονται σε σύγκρουση με την προσωπικότητά και τον αυτοσεβασμό του.
Ο ΠΑΟΚ αγωνίζεται την ερχόμενη εβδομάδα στο «Γουάιτ Χαρτ Λέιν» του Λονδίνου κόντρα στην Τότεναμ και καλό είναι να αναλυθεί τι συνέβη με τα μέτρα τάξης του χθεσινοβραδινού αγώνα (επίσης στο Λονδίνο) ανάμεσα στην Αρσεναλ και την Μπορούσια Ντόρτμουντ για τους ομίλους του Τσάμπιονς Λιγκ.
Οι Γερμανοί αντιμετώπισαν ακριβώς το πρόβλημα που αντιμετωπίζει τώρα ο ΠΑΟΚ. Είχαν περίπου τρεις χιλιάδες οπαδούς τους που ταξίδεψαν στην αγγλική πρωτεύουσα χωρίς να διαθέτουν εισιτήριο για να μπουν στο «Εμιρεϊτς». Για την ακρίβεια, αρκετοί από αυτούς είχαν βρει εισιτήριο, αλλά σε άλλες θύρες του γηπέδου και όχι για το πέταλο που φιλοξένησε τους φίλους της Μπορούσια. Εχει ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε τι ζητήθηκε από όλους τους οπαδούς της γερμανικής ομάδας.
1. Απαγορεύεται αυστηρά, δηλαδή δεν μπαίνει στο γήπεδο, οπαδός της Ντόρτμουντ που φέρει διακριτικά της ομάδας του κι έχει εισιτήριο για άλλη θύρα πλην αυτής που προορίζεται για αυτούς.
2. Απαγορεύεται να σταθεί όρθιος οποιοσδήποτε οπαδός. Αν δεν συμμορφωθεί, θα μπορεί να παρέμβει η ασφάλεια του γηπέδου.
3. Απαγορεύονται οι σημαίες που είναι μεγαλύτερες από ένα μέτρο και το πάχος του κονταριού μεγαλύτερο από αυτό ενός... στυλό.
4. Απαγορεύονται τα... τύμπανα.
Μέσα σε όλα τα παραπάνω που μοιάζουν αστεία, προστίθεται και το γεγονός ότι οι άνθρωποι της Αρσεναλ δεν έδωσαν διαπιστεύσεις για τους άνδρες ασφάλειας της Ντόρτμουντ, επιδιώκοντας να έχουν τον απόλυτο έλεγχο για τα όσα θα συνέβαιναν μέσα στο γήπεδό τους.
Η Ντόρτμουντ, μία ομάδα που φιλοξενεί κάθε δύο Κυριακές σχεδόν 70.000 θεατές στο γήπεδό της, έφτασε στο σημείο μέσω της ιστοσελίδας της να τονίσει: «Εστω κι αν δεν υπάρχει πλήρης κατανόηση γι’ αυτά τα μέτρα, οι Γερμανοί φίλαθλοι θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στη συμπεριφορά τους στο γήπεδο». Μέχρι και οι λάτρεις της οργάνωσης και της τάξης, δηλαδή, αγανάκτησαν.
Επιπλέον, στο γήπεδο της Αρσεναλ λειτουργεί ειδική υπηρεσία μηνυμάτων και κάθε οπαδός μπορεί να αναφέρει οτιδήποτε θεωρεί αντικανονικό στη συμπεριφορά οποιουδήποτε μέσα στο γήπεδο.
Οι οπαδοί του ΠΑΟΚ που διαβάζουν αυτό το κείμενο και σκοπεύουν να ταξιδέψουν την ερχόμενη εβδομάδα στο Λονδίνο, ασφαλώς κατανοούν ότι τα πράγματα δεν θα είναι καθόλου εύκολα ακόμη και γι’ αυτούς που έχουν εισιτήριο.
Από εκεί και πέρα, το αγγλικό μοντέλο βρίσκει εφαρμογή γιατί, σε συνδυασμό με τις τιμές των εισιτηρίων, απορρίπτονται ανοιχτά τα λαϊκά στρώματα, αλλά και αντιδραστικά στοιχεία που δεν μπορούν να μπουν στο παραπάνω καλούπι.
Στην Ελλάδα, το ενδιαφέρον του κοινού είναι ξεκάθαρα μικρότερο σε σχέση με τη Μεγάλη Βρετανία. Αλλά και τα οικονομικά στοιχεία της κοινωνίας δεν μπορούν να υποστηρίξουν μία ελιτίστικη παρουσία στα γήπεδα. Και βέβαια, γενικότερα στη Μεσόγειο και όχι μόνο στην Ελλάδα, δεν μπορεί το κοινό να μπει σε μία τόσο άκομψη λογική όπως αυτή που επιλέγουν οι Αγγλοι για να αναδείξουν το προϊόν τους.
Πηγή: Εξέδρα
Ο ΠΑΟΚ αγωνίζεται την ερχόμενη εβδομάδα στο «Γουάιτ Χαρτ Λέιν» του Λονδίνου κόντρα στην Τότεναμ και καλό είναι να αναλυθεί τι συνέβη με τα μέτρα τάξης του χθεσινοβραδινού αγώνα (επίσης στο Λονδίνο) ανάμεσα στην Αρσεναλ και την Μπορούσια Ντόρτμουντ για τους ομίλους του Τσάμπιονς Λιγκ.
Οι Γερμανοί αντιμετώπισαν ακριβώς το πρόβλημα που αντιμετωπίζει τώρα ο ΠΑΟΚ. Είχαν περίπου τρεις χιλιάδες οπαδούς τους που ταξίδεψαν στην αγγλική πρωτεύουσα χωρίς να διαθέτουν εισιτήριο για να μπουν στο «Εμιρεϊτς». Για την ακρίβεια, αρκετοί από αυτούς είχαν βρει εισιτήριο, αλλά σε άλλες θύρες του γηπέδου και όχι για το πέταλο που φιλοξένησε τους φίλους της Μπορούσια. Εχει ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε τι ζητήθηκε από όλους τους οπαδούς της γερμανικής ομάδας.
1. Απαγορεύεται αυστηρά, δηλαδή δεν μπαίνει στο γήπεδο, οπαδός της Ντόρτμουντ που φέρει διακριτικά της ομάδας του κι έχει εισιτήριο για άλλη θύρα πλην αυτής που προορίζεται για αυτούς.
2. Απαγορεύεται να σταθεί όρθιος οποιοσδήποτε οπαδός. Αν δεν συμμορφωθεί, θα μπορεί να παρέμβει η ασφάλεια του γηπέδου.
3. Απαγορεύονται οι σημαίες που είναι μεγαλύτερες από ένα μέτρο και το πάχος του κονταριού μεγαλύτερο από αυτό ενός... στυλό.
4. Απαγορεύονται τα... τύμπανα.
Μέσα σε όλα τα παραπάνω που μοιάζουν αστεία, προστίθεται και το γεγονός ότι οι άνθρωποι της Αρσεναλ δεν έδωσαν διαπιστεύσεις για τους άνδρες ασφάλειας της Ντόρτμουντ, επιδιώκοντας να έχουν τον απόλυτο έλεγχο για τα όσα θα συνέβαιναν μέσα στο γήπεδό τους.
Η Ντόρτμουντ, μία ομάδα που φιλοξενεί κάθε δύο Κυριακές σχεδόν 70.000 θεατές στο γήπεδό της, έφτασε στο σημείο μέσω της ιστοσελίδας της να τονίσει: «Εστω κι αν δεν υπάρχει πλήρης κατανόηση γι’ αυτά τα μέτρα, οι Γερμανοί φίλαθλοι θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στη συμπεριφορά τους στο γήπεδο». Μέχρι και οι λάτρεις της οργάνωσης και της τάξης, δηλαδή, αγανάκτησαν.
Επιπλέον, στο γήπεδο της Αρσεναλ λειτουργεί ειδική υπηρεσία μηνυμάτων και κάθε οπαδός μπορεί να αναφέρει οτιδήποτε θεωρεί αντικανονικό στη συμπεριφορά οποιουδήποτε μέσα στο γήπεδο.
Οι οπαδοί του ΠΑΟΚ που διαβάζουν αυτό το κείμενο και σκοπεύουν να ταξιδέψουν την ερχόμενη εβδομάδα στο Λονδίνο, ασφαλώς κατανοούν ότι τα πράγματα δεν θα είναι καθόλου εύκολα ακόμη και γι’ αυτούς που έχουν εισιτήριο.
Από εκεί και πέρα, το αγγλικό μοντέλο βρίσκει εφαρμογή γιατί, σε συνδυασμό με τις τιμές των εισιτηρίων, απορρίπτονται ανοιχτά τα λαϊκά στρώματα, αλλά και αντιδραστικά στοιχεία που δεν μπορούν να μπουν στο παραπάνω καλούπι.
Στην Ελλάδα, το ενδιαφέρον του κοινού είναι ξεκάθαρα μικρότερο σε σχέση με τη Μεγάλη Βρετανία. Αλλά και τα οικονομικά στοιχεία της κοινωνίας δεν μπορούν να υποστηρίξουν μία ελιτίστικη παρουσία στα γήπεδα. Και βέβαια, γενικότερα στη Μεσόγειο και όχι μόνο στην Ελλάδα, δεν μπορεί το κοινό να μπει σε μία τόσο άκομψη λογική όπως αυτή που επιλέγουν οι Αγγλοι για να αναδείξουν το προϊόν τους.
Πηγή: Εξέδρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου