Η ιαπωνική εταιρεία κατασκευής ελαστικών
Bridgestone αναφέρει... "εξελίξαμε ένα ελαστικό χωρίς αέρα, το οποίο στο
μέλλον θα μπορούσε να αποδειχθεί μία βιώσιμη και φιλικότερη προς το
περιβάλλον εναλλακτική πρόταση σε σχέση με τα κλασικά ελαστικά".
Στόχος της εταιρίας είναι να συμμετάσχει ενεργά στη δημιουργία μίας
περισσότερο βιώσιμης κοινωνίας, με ιδιαίτερη έμφαση σε τρεις τομείς –την
ενίσχυση της οικολογίας, τη διατήρηση των πηγών ενέργειας και τη μείωση
των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Το ελαστικό χωρίς αέρα θα
συμβάλλει σε ένα υγιέστερο περιβάλλον, όχι μόνο επί του παρόντος αλλά
και για τις μελλοντικές γενιές.
Τα ελαστικά χωρίς αέρα έχουν λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον σε σχέση με τα κλασικά ελαστικά αλλά μέχρι τώρα αντίστοιχες ιδέες ελαστικών αποδείχθηκαν πολύπλοκες για μαζική παραγωγή. Η Bridgestone εξέλιξε την τεχνολογία αυτή με σκοπό την πρακτική εφαρμογή.
Χάρη στη μοναδική κατασκευή των ακτινών, που εκτείνονται κατά μήκος των εσωτερικών πλευρών των ελαστικών και υποστηρίζουν το βάρος του οχήματος, δεν υπάρχει καμία ανάγκη να συμπληρώνετε τακτικά τον αέρα των ελαστικών, γεγονός που σημαίνει ότι τα ελαστικά απαιτούν λιγότερη συντήρηση. Παράλληλα, εξαλείφεται η ανησυχία για κλαταρίσματα. Επιπλέον, η κατασκευή της ακτίνας εντός του ελαστικού αποτελείται από επαναχρησιμοποιήσιμη, θερμοπλαστική ρητίνη και κατά μήκος της γόμας στο τμήμα του πέλματος, τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι 100% ανακυκλώσιμα. Ως αποτέλεσμα, τα ελαστικά θέτουν νέα πρότυπα στους τομείς του περιβάλλοντος, της ασφάλειας και της αναπαυτικότητας.
Η Bridgestone επιδιώκει την τεχνολογική εξέλιξη με στόχο την επίτευξη μίας αυτό – ανανεώσιμης διαδικασίας, η οποία θα δρα προληπτικά, μεγιστοποιώντας την κυκλική χρήση των πηγών από φθαρμένα ελαστικά σε νέα ελαστικά καθώς και τη χρήση ανακυκλώσιμων πηγών. Το ελαστικό χωρίς αέρα, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο περίπτερο της Bridgestone, στην 42η Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο. Μία συνθετική ρητίνη, που γίνεται εύκαμπτη όταν ζεσταίνεται, μπορεί να μορφοποιηθεί σε ποικιλία σχημάτων και σκληραίνει όταν ψυχραίνεται. Οι αλλαγές από θερμό σε ψυχρό μπορούν γενικά να επαναλαμβάνονται, γεγονός που καθιστά εύκολο το καλούπωμα και την ανακύκλωση των υλικών».
Βέβαια αυτή η τεχνολογία θα χρειαστεί καιρό να περάσει στα αυτοκίνητα παραγωγής, αλλά σκεφτείτε πόσο έχουν προοδεύσει τα ελαστικά από την εποχή που απαιτούνταν η χρήση σαμπρέλας στο εσωτερικό τους.
Πηγή: protothema.gr
Τα ελαστικά χωρίς αέρα έχουν λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον σε σχέση με τα κλασικά ελαστικά αλλά μέχρι τώρα αντίστοιχες ιδέες ελαστικών αποδείχθηκαν πολύπλοκες για μαζική παραγωγή. Η Bridgestone εξέλιξε την τεχνολογία αυτή με σκοπό την πρακτική εφαρμογή.
Χάρη στη μοναδική κατασκευή των ακτινών, που εκτείνονται κατά μήκος των εσωτερικών πλευρών των ελαστικών και υποστηρίζουν το βάρος του οχήματος, δεν υπάρχει καμία ανάγκη να συμπληρώνετε τακτικά τον αέρα των ελαστικών, γεγονός που σημαίνει ότι τα ελαστικά απαιτούν λιγότερη συντήρηση. Παράλληλα, εξαλείφεται η ανησυχία για κλαταρίσματα. Επιπλέον, η κατασκευή της ακτίνας εντός του ελαστικού αποτελείται από επαναχρησιμοποιήσιμη, θερμοπλαστική ρητίνη και κατά μήκος της γόμας στο τμήμα του πέλματος, τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι 100% ανακυκλώσιμα. Ως αποτέλεσμα, τα ελαστικά θέτουν νέα πρότυπα στους τομείς του περιβάλλοντος, της ασφάλειας και της αναπαυτικότητας.
Η Bridgestone επιδιώκει την τεχνολογική εξέλιξη με στόχο την επίτευξη μίας αυτό – ανανεώσιμης διαδικασίας, η οποία θα δρα προληπτικά, μεγιστοποιώντας την κυκλική χρήση των πηγών από φθαρμένα ελαστικά σε νέα ελαστικά καθώς και τη χρήση ανακυκλώσιμων πηγών. Το ελαστικό χωρίς αέρα, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο περίπτερο της Bridgestone, στην 42η Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο. Μία συνθετική ρητίνη, που γίνεται εύκαμπτη όταν ζεσταίνεται, μπορεί να μορφοποιηθεί σε ποικιλία σχημάτων και σκληραίνει όταν ψυχραίνεται. Οι αλλαγές από θερμό σε ψυχρό μπορούν γενικά να επαναλαμβάνονται, γεγονός που καθιστά εύκολο το καλούπωμα και την ανακύκλωση των υλικών».
Βέβαια αυτή η τεχνολογία θα χρειαστεί καιρό να περάσει στα αυτοκίνητα παραγωγής, αλλά σκεφτείτε πόσο έχουν προοδεύσει τα ελαστικά από την εποχή που απαιτούνταν η χρήση σαμπρέλας στο εσωτερικό τους.
Πηγή: protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου