Πέμπτη 26 Απριλίου 2012

Μπορούν οι οπαδοί να χρηματοδοτήσουν τις ομάδες;

Mπορούν οι οπαδοί μικρής ή μεγάλης ομάδας να στηρίξουν τις ομάδες τους οικονομικά; Κατά την άποψή μου όχι, έτσι όπως το πιστεύουν οι περισσότεροι παράγοντες του ελληνικού ποδοσφαίρου. Γράφει ο Μιχάλης Τσόχος.
Μπορούν οι οπαδοί να χρηματοδοτήσουν τις ομάδες;
Η οικονομική συγκυρία είναι τέτοια, που σήμερα το θέμα συζήτησης για να συνεχίσει να έχει μία κάποια απήχηση το ελληνικό ποδόσφαιρο και το πρωτάθλημα της Σούπερ Λίγκας θα έπρεπε να είναι ένα.
«Του χρόνου δεν μπορεί να υπάρχει εισιτήριο ακριβότερο των 10 ευρώ». Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχουν και εισιτήρια με 5 και 7 ευρώ. Μόνο με τέτοιες τιμές έχουμε πιθανότητα να μη γίνονται τα ματς της επόμενης χρονιάς μπροστά σε άδεια καθίσματα στα 12, 13 από τα 16 γήπεδα της Σούπερ Λίγκας.
Αντίστοιχη πρέπει να είναι η μείωση και των εισιτηρίων διαρκείας. Διαρκείας των 300 ευρώ σε ομάδες που δεν έχουν πάνω από 200 ή 300 ανθρώπους που κάθε χρόνο τα αγοράζουν ή διαρκείας των 800 ή των 1.000 ευρώ σε λαοφιλή κλαμπ δεν μπορούν να υπάρχουν πλέον. Αν αποφασίσουμε να μετατρέψουμε το ποδόσφαιρο σε προνόμιο όχι των λίγων, αλλά των ελάχιστων, και αυτό κάνουμε όταν ως οικογένεια θες κοντά στα 80 ευρώ για να δεις το Εργοτέλης - Δόξα (δανείζομαι δύο ομάδες που υποβιβάστηκαν και συνεπώς δεν θα είναι του χρόνου στη Σούπερ Λίγκα), τότε μετατρέπουμε το ποδόσφαιρο σε θέαμα για ελάχιστους.
Γιατί τα αναφέρω όλα αυτά; Διότι θέλω να τονίσω ότι οι ομάδες θα πρέπει να κάνουν τον σχεδιασμό τους για τις επόμενες χρονιές με τέτοιου είδους τιμές και άρα με μικρότερα έσοδα από τους ίδιους τους οπαδούς. Το να πιστεύουμε δηλαδή ότι ο Παναθηναϊκός, η ΑΕΚ, ο ΠΑΟΚ θα ανακάμψουν οικονομικά διότι οι οπαδοί τους είτε θα μαζέψουν 2, 3, 5, ή 10 εκατ. ευρώ είτε διότι θα συνεχίσουν να παίρνουν κατά χιλιάδες τα πανάκριβα εισιτήρια διαρκείας ή θα σπεύσουν να αγοράζουν πανάκριβα μεμονωμένα εισιτήρια κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αυτά είναι εκτός πραγματικότητας.
Αν οι άνθρωποι του ποδοσφαίρου δεν αντιληφθούν την κατάσταση και τις πολλές ιδιαιτερότητες της στιγμής και κάνουν business plan με τη λογική των προηγούμενων ετών, θα βρεθούν προ απροόπτου και με μεγάλες «τρύπες» στους προϋπολογισμούς τους.
ΠΗΓΗ: Sportday

Δεν υπάρχουν σχόλια: