Ο Βασίλης Σαμπράκος γράφει για το τελευταίο ισπανικό παράδειγμα,
της Σοσιεδάδ, που δείχνει στους Ελληνες τον δρόμο που δεν θέλουν να
δουν.
Η ισπανική ποδοσφαιρική αγορά έχει δημιουργήσει, στη διάρκεια των
τελευταίων ετών, μια καλή παράδοση στην επινόηση πρωτοποριακών ιδεών για
την επίλυση οικονομικών προβλημάτων των συλλόγων. Σε μια λίστα με πολύ
αξιοπρόσεκτες ενέργειες, προστέθηκε αυτή την εποχή η προσπάθεια της Ρεάλ
Οβιέδο να λύσει τα πολύ μεγάλα οικονομικά προβλήματά της και να
κερδίσει το στοίχημα της επιβίωσης. Μια πολύ ρομαντική προσπάθεια, που
κατάφερε, αξιοποιώντας τη δύναμη που προσφέρουν τα social media, να
συγκινήσει την παγκόσμια κοινωνία του ποδοσφαίρου και να φέρει πολύ καλό
αποτέλεσμα: την οικονομική ενίσχυση της Οβιέδο με συγκέντρωση ποσού
ύψους 2 εκατ. ευρώ σε διάστημα λίγων ημερών, μέσα από την αγορά μετοχών
από ανθρώπους από όλο τον κόσμο.Δεν ήταν η πρώτη φορά που εμφανίστηκε στην Ισπανία μια αξιόλογη ιδέα για την επίλυση οικονομικών προβλημάτων. Ούτε η τελευταία. Διότι αυτό, το ισπανικό, είναι ένα πρωτάθλημα πάνω στο οποίο σκέφτονται, ανησυχούν, προτείνουν και δοκιμάζουν θεωρίες. Πειραματίζονται με ιδέες καινοτόμες, που συχνά αποδεικνύονται πιο λειτουργικές και αποτελεσματικές από όσο ακούγονται την πρώτη φορά.
Σύλλογοι φτάνουν να δημοπρατούν τον διαφημιστικό μέρος στην μπροστινή πλευρά της φανέλας, ακόμη και σε συμφωνίες που αφορούν ένα ή και μια σειρά παιχνιδιών. Σήμερα φτάνουν να χρησιμοποιούν τον χώρο ακόμη και ως επιβράβευση/ ηθική ανταμοιβή προς φίλους του συλλόγου που βοηθούν με την προσφορά τους, όπως έκανε πολύ πρόσφατα η Ρεάλ Σοσιεδάδ, τυπώνοντας ονοματεπώνυμα οπαδών. Αυτό ήταν το “ευχαριστώ” της διοίκησης, μια πράξη για να δείξει, να γυρίσει προς τους οπαδούς την ευγνωμοσύνη του συλλόγου που σώθηκε οικονομικά χάρη στην στήριξη των περισσότερων από 20 χιλιάδων μελών σε μια περίοδο που η ομάδα είχε βρεθεί στην δεύτερη κατηγορία.
Πριν από την ιδέα της Σοσιεδάδ είχε εμφανιστεί αυτή της Σεβίλης, που χρέωνε πέρσι κάτι παραπάνω από 30 ευρώ για να τυπώσει το πρόσωπο του οπαδού στην πλάτη της φανέλας ώστε να σχηματίσει με εκατοντάδες πρόσωπα τους αριθμούς στις φανέλες των ποδοσφαιριστών.
Είναι τέτοια η δύναμη, επειδή είναι τόσο μεγάλη η απήχηση, που είναι δυνατόν, όπως διδάσκουν μια σειρά από πραγματικές ιστορίες, ένας σύλλογος με βαρύ όνομα και πολύ κόσμο πίσω του να λύσει τα προβλήματά του. Παντού, εκτός από εδώ. Στις περισσότερες χώρες, εκτός από την Ελλάδα, στην οποία θα συνεχίσουμε, μοιάζει για πάντα, να περιμένουμε Αραβες, Ρώσους, Κινέζους, εξωγήινους, δηλαδή οποιονδήποτε μπορεί να γίνει ο επόμενος αφέντης της αγαπημένης μας ομάδας. Ετσι μας μάθανε να ζούμε. Οχι μόνο στο ποδόσφαιρο. Γι' αυτό και σήμερα που τα αφεντικά σπανίζουν οι σύλλογοι δεν κάνουν τίποτε παραπάνω από το να χορεύουν τον χορό του ευρώ, με την ελπίδα να πέσουν αυτά από τον ουρανό, ώστε να εξασφαλίσει η ΠΑΕ μια φορολογική ενημερότητα.
πηγή: gazzetta.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου