Περίπου 13 εκατομμύρια
εισιτήρια. Δηλαδή περίπου 13 εκατομμύρια θεατές, που προσήλθαν στις
έδρες διεξαγωγής των αγώνων της. Η φετινή, 50άρα Bundesliga προσέλκυσε
στα γήπεδά της κάτι παραπάνω από μια Ελλάδα σε πληθυσμό.
Ποδοσφαιρόφιλους που πήγαν, το ευχαριστήθηκαν, ψυχαγωγήθηκαν,
ικανοποιήθηκαν από την ποιότητα του θεάματος, δεν φοβήθηκαν καθόλου, δεν
δυσαρεστήθηκαν από τις παρεχόμενες υπηρεσίες, και ... θα ξαναπάνε.
Δεν τρομάζεις κοιτάζοντας μόνο τα ρεκόρ της πρωτοπόρου σε εισιτήρια Ντόρτμουντ, που έκοψε 1.368 εκατ. εισιτήρια και είχε κατά μέσο όρο 80.520 θεατές ανά παιχνίδι στο σπίτι της. Τρομάζεις και εντυπωσιάζεσαι από τις επιδόσεις ακόμη και τις τελευταίας στο ταμπλό αυτών των επιδόσεων, της Γκρόιτερ Φιρτ, με το μικρό γήπεδο, το οποίο όμως ήταν διαρκώς γεμάτο, έβαζε 16.842 θεατές ανά παιχνίδι και έκοψε συνολικά 286.326 εισιτήρια. Για να κάνετε τις συγκρίσεις, σκεφθείτε ότι ο πρωταθλητής Ελλάδας Ολυμπιακός έκοψε 314.478 εισιτήρια, δηλαδή 20.965 κατά μέσο όρο και η Κέρκυρα έκοψε 7.849, δηλαδή 523 εισιτήρια κατά μέσο όρο.
Πώς το κάνουν οι Γερμανοί; Πέρα από όλα τα άλλα, σκεφθείτε ότι το 1/3 των θεατών ήταν γυναίκες. Διότι ναι, εκεί οι γυναίκες όχι απλώς δεν έχουν κανένα φόβο να ακολουθήσουν τον άντρα ή και να πάνε μόνες στο γήπεδο, αλλά βρίσκουν και κίνητρο. Αν θες εύκολα να απαξιώσεις τη διαπίστωση, πετάς ένα “σιγά μωρέ, εκεί δεν έχουν μπαρ και καφετέριες, δεν πάνε την Κυριακή στην ταβέρνα, πού να πάνε για να βάλουν τα καλά τους και να κοινωνικοποιηθούν, να βρουν γκόμενο; γήπεδο θα πάνε”. Αν θέλεις να γίνεις καλύτερη, σαν ποδοσφαιρική αγορά, οδηγείσαι στον προβληματισμό που σε φέρνει μπροστά σε μια βασική διαπίστωση: στη Γερμανία το ποδόσφαιρο έχει ψυχαγωγική ποιότητα υψηλών προδιαγραφών. Περνάς καλά. Και βρίσκεις λόγο για να βρίσκεσαι εκεί. Και δεν τρως και παντόφλα απ' τη γυναίκα.
Δεν έχει να κάνει μόνο με τη διαφορά στην κουλτούρα και την αντίληψη για το ποδόσφαιρο. Εχει να κάνει κυρίως με την συντονισμένη προσπάθεια μιας αγοράς να γυαλίσει το προϊόν της και να το κάνει ελκυστικό, για να το ανεβάσει ψηλά στη λίστα των ψυχαγωγικών επιλογών του Γερμανού. Οι κάφροι εκδιώχθηκαν, τα γήπεδα εξέλιξαν και βελτίωσαν πολύ τις παρεχόμενες υπηρεσίες, το ποδοσφαιρικό θέαμα δεν έπαψε απλώς να είναι βαρετό και αντιεμπορικό αλλά εξελίχθηκε σε ποιότητα και έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο, όπως αποδεικνύει η παρουσία των δύο γερμανικών ομάδων στον τελικό του Champions League και το θέαμα που παρουσίασαν σε αυτόν. Το μάρκετινγκ έκανε και κάνει θαύματα, και ο κόσμος φτάνει να ανυπομονεί για την επόμενη επίσκεψη σε ένα από τα γήπεδα της Bundesliga.
Η φετινή Bundesliga είναι για να την θαυμάζεις, να τη ζηλεύεις και, κυρίως να την μελετάς. Για να την κοπιάρεις, να της “κλέψεις” τη συνταγή, να την προσαρμόσεις στα ελληνικά δεδομένα, της ζωής και της κρίσης, να διδαχθείς από τα λάθη και τα σωστά και να προσφέρεις στον Ελληνα το ποδόσφαιρο που θέλει, για να καταναλώσει υπεύθυνα. Το ποδόσφαιρο που τόσο του λείπει. Το κανονικό ποδόσφαιρο, που θα τον ξαναφέρει μαζικά στα γήπεδα.
Δεν τρομάζεις κοιτάζοντας μόνο τα ρεκόρ της πρωτοπόρου σε εισιτήρια Ντόρτμουντ, που έκοψε 1.368 εκατ. εισιτήρια και είχε κατά μέσο όρο 80.520 θεατές ανά παιχνίδι στο σπίτι της. Τρομάζεις και εντυπωσιάζεσαι από τις επιδόσεις ακόμη και τις τελευταίας στο ταμπλό αυτών των επιδόσεων, της Γκρόιτερ Φιρτ, με το μικρό γήπεδο, το οποίο όμως ήταν διαρκώς γεμάτο, έβαζε 16.842 θεατές ανά παιχνίδι και έκοψε συνολικά 286.326 εισιτήρια. Για να κάνετε τις συγκρίσεις, σκεφθείτε ότι ο πρωταθλητής Ελλάδας Ολυμπιακός έκοψε 314.478 εισιτήρια, δηλαδή 20.965 κατά μέσο όρο και η Κέρκυρα έκοψε 7.849, δηλαδή 523 εισιτήρια κατά μέσο όρο.
Πώς το κάνουν οι Γερμανοί; Πέρα από όλα τα άλλα, σκεφθείτε ότι το 1/3 των θεατών ήταν γυναίκες. Διότι ναι, εκεί οι γυναίκες όχι απλώς δεν έχουν κανένα φόβο να ακολουθήσουν τον άντρα ή και να πάνε μόνες στο γήπεδο, αλλά βρίσκουν και κίνητρο. Αν θες εύκολα να απαξιώσεις τη διαπίστωση, πετάς ένα “σιγά μωρέ, εκεί δεν έχουν μπαρ και καφετέριες, δεν πάνε την Κυριακή στην ταβέρνα, πού να πάνε για να βάλουν τα καλά τους και να κοινωνικοποιηθούν, να βρουν γκόμενο; γήπεδο θα πάνε”. Αν θέλεις να γίνεις καλύτερη, σαν ποδοσφαιρική αγορά, οδηγείσαι στον προβληματισμό που σε φέρνει μπροστά σε μια βασική διαπίστωση: στη Γερμανία το ποδόσφαιρο έχει ψυχαγωγική ποιότητα υψηλών προδιαγραφών. Περνάς καλά. Και βρίσκεις λόγο για να βρίσκεσαι εκεί. Και δεν τρως και παντόφλα απ' τη γυναίκα.
Δεν έχει να κάνει μόνο με τη διαφορά στην κουλτούρα και την αντίληψη για το ποδόσφαιρο. Εχει να κάνει κυρίως με την συντονισμένη προσπάθεια μιας αγοράς να γυαλίσει το προϊόν της και να το κάνει ελκυστικό, για να το ανεβάσει ψηλά στη λίστα των ψυχαγωγικών επιλογών του Γερμανού. Οι κάφροι εκδιώχθηκαν, τα γήπεδα εξέλιξαν και βελτίωσαν πολύ τις παρεχόμενες υπηρεσίες, το ποδοσφαιρικό θέαμα δεν έπαψε απλώς να είναι βαρετό και αντιεμπορικό αλλά εξελίχθηκε σε ποιότητα και έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο, όπως αποδεικνύει η παρουσία των δύο γερμανικών ομάδων στον τελικό του Champions League και το θέαμα που παρουσίασαν σε αυτόν. Το μάρκετινγκ έκανε και κάνει θαύματα, και ο κόσμος φτάνει να ανυπομονεί για την επόμενη επίσκεψη σε ένα από τα γήπεδα της Bundesliga.
Η φετινή Bundesliga είναι για να την θαυμάζεις, να τη ζηλεύεις και, κυρίως να την μελετάς. Για να την κοπιάρεις, να της “κλέψεις” τη συνταγή, να την προσαρμόσεις στα ελληνικά δεδομένα, της ζωής και της κρίσης, να διδαχθείς από τα λάθη και τα σωστά και να προσφέρεις στον Ελληνα το ποδόσφαιρο που θέλει, για να καταναλώσει υπεύθυνα. Το ποδόσφαιρο που τόσο του λείπει. Το κανονικό ποδόσφαιρο, που θα τον ξαναφέρει μαζικά στα γήπεδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου