Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011

Περιβαλλοντικό χαράτσι ακριβαίνει το 70% των ΙΧ!!

Ακριβαίνουν τα "πράσινα" ΙΧ!
Περιβαλλοντικό χαράτσι ακριβαίνει το 70% των ΙΧ!
Αναστάτωση (για ακόμα μία φορά) έχει προκληθεί στην πολύπαθη Ελληνική αγορά αυτοκινήτου, μετά το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του «ΠΡΩΤΟΥ ΘΕΜΑτος», περί αλλαγής του Ειδικού Τέλος Ταξινόμησης, με ένα νέο, «πράσινο» νόμο, που ουσιαστικά θα αυξήσει την τιμή των μικρών και μη ενεργοβόρα αυτοκίνητα και θα μειώσει τα μεγάλου κυβισμού.
Επίσημα με μία λιτή ανακοίνωση το Υπουργείο Περιβάλλοντος αρνείται ότι προτείνει αυτό το νόμο στο Οικονομικών, όμως οι πληροφορίες μας κάνουν λόγο ότι το σχέδιο νόμου είναι έτοιμο προς κατάθεση…
Σύμφωνα με αυτό ο υπουργός Περιβάλλοντος προτείνει να αλλάξει το -αναμφίβολα άδικο- Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης (ΕΤΤ), που επιβαρύνει την τελική τιμή του αυτοκινήτου ακόμα και με 100% της εργοστασιακής του αξίας. Ο ίδιος θέλει να αντικαταστήσει το ΕΤΤ με νέο φόρο που θα προκύπτει από τις εκπομπές των ρύπων αλλά και από τα κυβικά του αυτοκινήτου.
Αυτό φυσιολογικά θα είχε ως αποτέλεσμα η τιμή των λιγότερο ρυπογόνων αυτοκινήτων να μειωθεί και αντίστοιχα αυτή των πιο ενεργοβόρων να αυξηθεί, θέτοντας τα λεγόμενα «κίνητρα και αντικίνητρα» που ισχύουν σχεδόν σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη.
Έλα όμως που για άλλη μία φορά η Ελλάδα πάει να κάνει την παγκόσμια πρωτοτυπία και να επιβραβεύσει τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα σε αντίθεση με τα μικρού!...
Πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, το ΕΤΤ θα αντικατασταθεί από έναν… περιβαλλοντικό φόρο, ο οποίος θα αυξάνει ποσοστιαία, με μια εξίσωση, την τελική τιμή του αυτοκινήτου, ανάλογα με τον κυβισμό και τους ρύπους. Το αποτέλεσμα της εξίσωσης αυτής θα προκύπτει αφού διαιρεθούν οι εκπομπές CO2 του αυτοκινήτου με το 10 και προστεθεί αυτό με τον συντελεστή που έχει οριστεί.
Για παράδειγμα, έχουμε ένα πράσινο αυτοκίνητο 1.201 κυβικών εκατοστών που εκπέμπει μόλις 125 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Το νούμερο αυτό θα διαιρεθεί με το 10, δηλαδή 12,5, και σε αυτό το νούμερο θα προστεθεί ο συντελεστής που στην προκείμενη περίπτωση είναι το 3.
Με λίγα λόγια, η εργοστασιακή τιμή του συγκεκριμένου αυτοκινήτου θα επιβαρυνθεί με 15,5%, όταν σήμερα με το ΕΤΤ επιβαρύνεται κατά 12%. Σημειώστε δε πως όσο πιο καλά εξοπλισμένο είναι ένα αυτοκίνητο τόσο αυξάνεται και η εργοστασιακή του τιμή.
Και όταν λέμε «καλά εξοπλισμένο», δεν εννοούμε μόνο το δερμάτινο σαλόνι και τις ζάντες αλουμινίου, αλλά και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας, που ιδιαίτερα στη χώρα μας των κάκιστων δρόμων σώζουν ζωές…
Πρόκειται λοιπόν για έναν φόρο-έκτρωμα, με ασύλληπτης έμπνευσης φορολογικούς συντελεστές, που θα αυξήσουν τις τιμές των οικονομικότερων και μικρότερων αυτοκινήτων, αυτών δηλαδή που προτιμά πλέον το 70% όσων αγοράζουν αυτοκίνητο σήμερα.
Είναι γεγονός πως αυτή η εμπορική μεταβολή του κόσμου προς τα οικονομικότερα αυτοκίνητα, που η ίδια η κυβέρνηση έχει προκαλέσει με τους φόρους της, έχει μειώσει δραματικά τα έσοδα του κράτους από την αγορά αυτοκινήτων.
Αυτός είναι ουσιαστικά και ο λόγος που ετοιμάζονται να βάλουν ακόμα έναν νόμο-χαράτσι, και όχι για περιβαλλοντικούς λόγους, όπως πάνε να τον πλασάρουν…
Πηγή: protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: