Τετάρτη 9 Μαΐου 2012

Οι οπαδοί δεν είναι αριθμοί!!

Είναι πράγματι αξιέπαινη η προσπάθεια που γίνεται στον Παναθηναϊκό, έτσι ώστε η ομάδα να βγει από το διοικητικό και, κυρίως, οικονομικό αδιέξοδο. Έχει, όμως και μερικά σημεία τριβής...
Οι οπαδοί δεν είναι αριθμοί!
Βέβαια, ειδικά σε μια τόσο δύσκολη περίοδο, όπως αυτή της οικονομικής κρίσης, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει από κάπου φως. Το ίδιο θα είναι καλό να συμβεί και με την ΑΕΚ, που επίσης βρίσκεται σε δύσκολη θέση.
Είναι, όμως, και κάποια πράγματα που -ας πούμε ότι- καταντάνε ενοχλητικά. Όλοι έχουν εμπεδώσει ότι οι ομάδες είναι πλέον ανώνυμες εταιρείες, άρα επιχειρήσεις. Και ότι όλα πια εξαρτώνται από τα χρήματα.
Από αυτό το σημείο, μέχρι να αντιμετωπίζονται οι οπαδοί "σκληρά" σαν πελάτες ή, ακόμα χειρότερα, σαν αριθμοί, υπάρχει μια μεγάλη διαφορά.
Για παράδειγμα, ακούμε ότι γίνονται ακόμα και… δημοσκοπήσεις. Όχι κομματικές, αλλά για τους οπαδούς. Πόσους έχει η κάθε ομάδα, πόσα λεφτά μπορεί να δώσει ο καθένας και για πόσο διάστημα μπορεί να στηρίξει.
Αυτά δεν χτυπάνε καλά στα αυτιά των οπαδών καμίας ομάδας. Αν π.χ. ο Παναθηναϊκός θέλει να πάρει με το μέρος του τον κόσμο και να ζεστάνει πραγματικά τους φιλάθλους του, τότε θα πρέπει όχι μόνο να περιμένει στήριξη, όχι μόνο να δίνει πιο φτηνά διαρκείας ή προσφορές στις μπουτίκ, αλλά να κοιτάξει λίγο και το… ιδεολογικό κομμάτι, αφού κάθε ομάδα για τον οπαδό της είναι κατά κάποιον τρόπο «ιδέα».
Οι οπαδοί -όλων των μεγάλων ομάδων κατά καιρούς- βάζουν πολύ συχνά πλάτη στις δύσκολες εποχές. Και οι ΠΑΕ, όμως, πρέπει να ασχολούνται και μ’ άλλα πράγματα. Όπως για παράδειγμα, ο οπαδός να παίρνει την χαρά από δυο, τρεις μεγάλες μεταγραφές. Ή να επιβεβαιώνει την π.χ. ευρωπαϊκή ταυτότητα του συλλόγου. Ή να βλέπει παίκτες να βγαίνουν από τις ακαδημίες. Ή να βεβαιώνεται ότι δεν αλλοιώνεται η ιστορική φυσιογνωμία και ο χαρακτήρας της ομάδας.
Δεν γίνεται, λοιπόν, μόνο να ζητάνε από τους οπαδούς όσοι βρίσκονται κάθε φορά στα δύσκολα. Πρέπει και να τους δίνουν κιόλας! Και κυρίως, να μην τους μετράνε σαν αριθμούς και νούμερα, ούτε μόνο σαν πελάτες που του κάνουν... προσφορά, αλλά σαν ένα ζωντανό κι απόλυτα ενεργό κύτταρο του κάθε συλλόγου! Αυτά κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε!

πηγή: sportdog.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: