Ο Χρήστος Μπέκιας, πρώην υπεύθυνος εγκαταστάσεων της
Τούμπας επι πολλά χρόνια, φιλοξενήθηκε στον Arena 89,4 όπου αναφέρθηκε
στα έργα που αναμένεται να γίνουν στο γήπεδο.
Αρχικά είπε:
«Από την αρχή να ξεκαθαρίσουμε ότι όταν διαθέτεις χρήματα γίνονται όλα. Αρκεί να έχεις το χρήμα. Από εκεί και πέρα ο βαθμός δυσκολίας είναι που ανεβάζει το κόστος. Να γκρεμιστεί το παλιό δεν γίνεται. Να φτιαχτεί ένα γήπεδο με υποβίβαση του χώρου είναι πράγμα που γίνεται. Εδώ υπάρχουν ορισμένες δυσκολίες βέβαια γιατί το γήπεδο είναι παλιό αλλά τα υπάρχουν πράγματα που μπορούν να γίνουν με τις σημερινές τεχνικές. Τα πάντα μπορούν να γίνουν» για να προσθέσει σχετικά με το ενδεχόμενο να υπάρχουν αρχαιολογικά μνημεία κάτω από το γήπεδο:
«Βεβαίως και μπορεί να φύγει το ταρτάν. Μιλώντας με κάποιον δημοτικό σύμβουλο που ήταν υπεύθυνος για κάποιες εγκαταστάσεις του δήμου στο κολυμβητήριο, βρήκαν κάποιους τάφους, που ήταν όχι και κάτι ιδιαίτερο. Απλά τους μετέφεραν. Η αρχαιολογική υπηρεσία είναι από τις ισχυρότερες δεν την κάνει κουμάντο κανείς. Εκεί μέσα υπάρχουν και μυστήριοι που δεν θέλουν να κάνουν εργασίες για το κοινό καλό. Εγώ δεν λέω, τα Αρχαία είναι κληρονομία, αλλά όταν είναι ψιλολόγια είναι τρομερό πράγμα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε σε τι λούκι μπαίνουμε. Πάντως ο τάφος του Μέγα Αλέξανδρου και του Φιλίππου δεν είναι κάτω από την Τούμπα»
Μετά μίλησε για την γεώτρηση που έκανε ο ίδιος κατά το παρελθόν:
«Όταν κάναμε γεώτρηση αλλάξαμε τα μηχανήματα και τον κινητήρα γιατί από εκεί χρησιμοποιεί νερό η Τούμπα για το πότισμα. Δεν δούλευε παλαιότερα με αποτέλεσμα ο ερασιτέχνης να πληρώνει 2-3 εκατομμύρια στο νερό» και πρόσθεσε: «Η γεώτρηση είναι 35 μέτρα. Είναι στην πλευρά εκεί που είναι οι ξενώνες του ερασιτέχνη. Εμείς όταν ήμασταν δεν είχαμε χρήματα, τώρα υπάρχουν όμως, και μπορούν να γίνουν οι τέλειες δουλειές. Οι τέλειες εργασίες. Εμείς κάναμε μόνο καθαρισμό γιατί η γεώτρηση υπήρχε από παλιά» για να συνεχίσει αναφορικά με την υποβίβαση του γηπέδου:
«Η θύρα 4 από την 7 έχουν 6-7 μέτρα διαφορά. Αυτά όμως δεν είναι προβλήματα που δεν λύνονται. Λύνονται εύκολα όταν υπάρχει το χρήμα. Βεβαίως θα σκαφτεί και κάτω από τον δρόμο. Δεν είναι πρόβλημα. Παντού έχει χώμα. Απλώς επειδή τα πρώτα διαζώματα στηρίζονται πάνω στο γήπεδο θα γίνουν εργασίες επώδυνες όσον αφορά το οικονομικό. Υπάρχουν οι μέθοδοι. Εγώ έφτιαξα οικοδομή όπου 25 από τα υπόγεια ήταν μέσα στην θάλασσα στην Γλυφάδα. Δεν είναι απίστευτο. Είναι απλό».
Για την χωρητικότητα του γηπέδου μετά τα έργα:
« Τώρα είναι 29,000 και κάτι. Αυτό δεν μπορώ να το πω. Θα το πει ο μηχανικός που θα κάνει την μελέτη. Θα υπολογίσει πόσα διαζώματα θα υπάρχουν αλλά για οχτώ χιλιάδες θέσεις θα είναι ένα νούμερο νορμάλ. Δηλαδή θα πάει 35,000-37,000. Θα χρειαστούν αρκετά χρήματα. Το γήπεδο χρήζει στατικής αναβάθμισης. Δεν είναι κάτι που δεν γίνεται» και μετά είπε:
«Αυτός ο όρος χρησιμοποιείτε όταν είναι να γίνει ένα έργο. Αυτό συμπεριλαμβάνει όλες τις εργασίες και ότι ακριβώς χρειάζεται ένα γήπεδο για να λειτούργει σωστά. Στην Τούμπα έχουν γίνει ορισμένες εργασίες όπως ο ηλεκτροφωτισμός που έχε γίνει το 2003-04. Για να υπάρχει φωτισμός κατάλληλος στο πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων. Ορισμένα πράγματα που έχουν γίνει στην Τούμπα θα παραμείνουν δε χρειάζεται να αλλάξουν. Έγιναν τα καινούργια γραφεία. Το καινούργιο κτίριο έγινε τότε σχεδόν. Εγώ είχα αντιρρήσεις όσον αφορά τα κλιμακοστάσια αλλά ένας μηχανικός από την γενική γραμματεία μας είχε πει: Σας δίνουμε γάιδαρο και τον κοιτάτε και στα δόντια; Είχαμε κάνει υποχωρήσεις εκείνη την εποχή για να γίνουν τουλάχιστον κάποια έργα».
Όσον αφορά την δική του άποψη για το γήπεδο:
«Οι ανάγκες του ΠΑΟΚ γίνονται μεγαλύτερες. Και ο κόσμος αυξάνεται και οι απαιτήσεις. Ένα μεγαλύτερο γήπεδο από την Ανατολική πλευρά θα ήταν καλό. Είμαι κατά της Δυτικής πλευράς γιατί θα υπάρχουν τα ίδια προβλήματα με το παρκινγκ. Ενώ από τα ανατολικά με το αεροδρόμιο και τα έργα στο μετρό υπάρχουν οι δρόμοι. Αλλά και η Τούμπα βρίσκεται σε ένα πολύ καλό σημείο. Μην ξεχνάτε ότι και στην Αγγλία μέσα στην πόλη είναι τα γήπεδα αλλά εκεί έχουν προνοήσει για παρκινγκ».
Μπορεί να γίνει παρκινγκ κάτω από τον αγωνιστικό χώρο της Τούμπας:
«Σε αυτό είμαι κάθετος. Δεν μπορεί να γίνει παρκινγκ κάτω από την Τούμπα. Κάτω από τον αγωνιστικό χώρο δεν μπορεί να γίνει τίποτα. Και να γίνει θα ξοδέψουμε τόσα χρήματα που δεν συμφέρει. Και τώρα να λέγαμε ότι θα κάνουμε νέο γήπεδο δεν θα κάναμε παρκινγκ. Έχει το Καραϊσκάκη παρκινγκ; Είναι επώδυνο οικονομικά».
Για το κόστος των έργων:
«Δεν έχω στα χέρια μου κάποια μελέτη. Θα χρειαστεί στήριξη των κερκίδων, να φτιαχτούν οι υπόλοιπες, αλλά σήμερα με τα μηχανήματα που υπάρχουν κάνεις παπάδες. Δεν θα είναι τόσο το κόστος. Θα είναι λιγότερο από 12,000,000. Όταν λέμε 2,000 το κάθισμα τα βάζουμε όλα μέσα ηλεκτρολόγους τα πάντα».
Κλείνοντας είπε αναφορικά με τον χρόνο των εργασιών:
«Έχω να πάω στην Τούμπα πάρα πολλά χρόνια γιατί έλειπα στην Αθήνα. Τώρα βέβαια είμαι εδώ. Έχουν κάνει πολλές δουλειές από ότι έχω μάθει που βοηθούν το γήπεδο. Έχουν γίνει και τουαλέτες ενώ οι χώροι έχουν γίνει καλύτεροι. Μαζί με όλα αυτά θα χρειαστεί να κλείσει για έναν χρόνο για να μπορέσουν να γίνουν όλα με την σύγχρονη τεχνική. Δεν μπορείς να κάνεις τα έργα και να παίζεις. Δεν θα σου δώσει άδεια η Σουπερλιγκ και οι υπηρεσίες πολεοδομίας. Πάντως μέχρι και το Γουέμπλει το έφτιαξαν αναπαλαίωση, όπως και το Μαρακανά».
Πηγή: arenafm.gr
Αρχικά είπε:
«Από την αρχή να ξεκαθαρίσουμε ότι όταν διαθέτεις χρήματα γίνονται όλα. Αρκεί να έχεις το χρήμα. Από εκεί και πέρα ο βαθμός δυσκολίας είναι που ανεβάζει το κόστος. Να γκρεμιστεί το παλιό δεν γίνεται. Να φτιαχτεί ένα γήπεδο με υποβίβαση του χώρου είναι πράγμα που γίνεται. Εδώ υπάρχουν ορισμένες δυσκολίες βέβαια γιατί το γήπεδο είναι παλιό αλλά τα υπάρχουν πράγματα που μπορούν να γίνουν με τις σημερινές τεχνικές. Τα πάντα μπορούν να γίνουν» για να προσθέσει σχετικά με το ενδεχόμενο να υπάρχουν αρχαιολογικά μνημεία κάτω από το γήπεδο:
«Βεβαίως και μπορεί να φύγει το ταρτάν. Μιλώντας με κάποιον δημοτικό σύμβουλο που ήταν υπεύθυνος για κάποιες εγκαταστάσεις του δήμου στο κολυμβητήριο, βρήκαν κάποιους τάφους, που ήταν όχι και κάτι ιδιαίτερο. Απλά τους μετέφεραν. Η αρχαιολογική υπηρεσία είναι από τις ισχυρότερες δεν την κάνει κουμάντο κανείς. Εκεί μέσα υπάρχουν και μυστήριοι που δεν θέλουν να κάνουν εργασίες για το κοινό καλό. Εγώ δεν λέω, τα Αρχαία είναι κληρονομία, αλλά όταν είναι ψιλολόγια είναι τρομερό πράγμα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε σε τι λούκι μπαίνουμε. Πάντως ο τάφος του Μέγα Αλέξανδρου και του Φιλίππου δεν είναι κάτω από την Τούμπα»
Μετά μίλησε για την γεώτρηση που έκανε ο ίδιος κατά το παρελθόν:
«Όταν κάναμε γεώτρηση αλλάξαμε τα μηχανήματα και τον κινητήρα γιατί από εκεί χρησιμοποιεί νερό η Τούμπα για το πότισμα. Δεν δούλευε παλαιότερα με αποτέλεσμα ο ερασιτέχνης να πληρώνει 2-3 εκατομμύρια στο νερό» και πρόσθεσε: «Η γεώτρηση είναι 35 μέτρα. Είναι στην πλευρά εκεί που είναι οι ξενώνες του ερασιτέχνη. Εμείς όταν ήμασταν δεν είχαμε χρήματα, τώρα υπάρχουν όμως, και μπορούν να γίνουν οι τέλειες δουλειές. Οι τέλειες εργασίες. Εμείς κάναμε μόνο καθαρισμό γιατί η γεώτρηση υπήρχε από παλιά» για να συνεχίσει αναφορικά με την υποβίβαση του γηπέδου:
«Η θύρα 4 από την 7 έχουν 6-7 μέτρα διαφορά. Αυτά όμως δεν είναι προβλήματα που δεν λύνονται. Λύνονται εύκολα όταν υπάρχει το χρήμα. Βεβαίως θα σκαφτεί και κάτω από τον δρόμο. Δεν είναι πρόβλημα. Παντού έχει χώμα. Απλώς επειδή τα πρώτα διαζώματα στηρίζονται πάνω στο γήπεδο θα γίνουν εργασίες επώδυνες όσον αφορά το οικονομικό. Υπάρχουν οι μέθοδοι. Εγώ έφτιαξα οικοδομή όπου 25 από τα υπόγεια ήταν μέσα στην θάλασσα στην Γλυφάδα. Δεν είναι απίστευτο. Είναι απλό».
Για την χωρητικότητα του γηπέδου μετά τα έργα:
« Τώρα είναι 29,000 και κάτι. Αυτό δεν μπορώ να το πω. Θα το πει ο μηχανικός που θα κάνει την μελέτη. Θα υπολογίσει πόσα διαζώματα θα υπάρχουν αλλά για οχτώ χιλιάδες θέσεις θα είναι ένα νούμερο νορμάλ. Δηλαδή θα πάει 35,000-37,000. Θα χρειαστούν αρκετά χρήματα. Το γήπεδο χρήζει στατικής αναβάθμισης. Δεν είναι κάτι που δεν γίνεται» και μετά είπε:
«Αυτός ο όρος χρησιμοποιείτε όταν είναι να γίνει ένα έργο. Αυτό συμπεριλαμβάνει όλες τις εργασίες και ότι ακριβώς χρειάζεται ένα γήπεδο για να λειτούργει σωστά. Στην Τούμπα έχουν γίνει ορισμένες εργασίες όπως ο ηλεκτροφωτισμός που έχε γίνει το 2003-04. Για να υπάρχει φωτισμός κατάλληλος στο πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων. Ορισμένα πράγματα που έχουν γίνει στην Τούμπα θα παραμείνουν δε χρειάζεται να αλλάξουν. Έγιναν τα καινούργια γραφεία. Το καινούργιο κτίριο έγινε τότε σχεδόν. Εγώ είχα αντιρρήσεις όσον αφορά τα κλιμακοστάσια αλλά ένας μηχανικός από την γενική γραμματεία μας είχε πει: Σας δίνουμε γάιδαρο και τον κοιτάτε και στα δόντια; Είχαμε κάνει υποχωρήσεις εκείνη την εποχή για να γίνουν τουλάχιστον κάποια έργα».
Όσον αφορά την δική του άποψη για το γήπεδο:
«Οι ανάγκες του ΠΑΟΚ γίνονται μεγαλύτερες. Και ο κόσμος αυξάνεται και οι απαιτήσεις. Ένα μεγαλύτερο γήπεδο από την Ανατολική πλευρά θα ήταν καλό. Είμαι κατά της Δυτικής πλευράς γιατί θα υπάρχουν τα ίδια προβλήματα με το παρκινγκ. Ενώ από τα ανατολικά με το αεροδρόμιο και τα έργα στο μετρό υπάρχουν οι δρόμοι. Αλλά και η Τούμπα βρίσκεται σε ένα πολύ καλό σημείο. Μην ξεχνάτε ότι και στην Αγγλία μέσα στην πόλη είναι τα γήπεδα αλλά εκεί έχουν προνοήσει για παρκινγκ».
Μπορεί να γίνει παρκινγκ κάτω από τον αγωνιστικό χώρο της Τούμπας:
«Σε αυτό είμαι κάθετος. Δεν μπορεί να γίνει παρκινγκ κάτω από την Τούμπα. Κάτω από τον αγωνιστικό χώρο δεν μπορεί να γίνει τίποτα. Και να γίνει θα ξοδέψουμε τόσα χρήματα που δεν συμφέρει. Και τώρα να λέγαμε ότι θα κάνουμε νέο γήπεδο δεν θα κάναμε παρκινγκ. Έχει το Καραϊσκάκη παρκινγκ; Είναι επώδυνο οικονομικά».
Για το κόστος των έργων:
«Δεν έχω στα χέρια μου κάποια μελέτη. Θα χρειαστεί στήριξη των κερκίδων, να φτιαχτούν οι υπόλοιπες, αλλά σήμερα με τα μηχανήματα που υπάρχουν κάνεις παπάδες. Δεν θα είναι τόσο το κόστος. Θα είναι λιγότερο από 12,000,000. Όταν λέμε 2,000 το κάθισμα τα βάζουμε όλα μέσα ηλεκτρολόγους τα πάντα».
Κλείνοντας είπε αναφορικά με τον χρόνο των εργασιών:
«Έχω να πάω στην Τούμπα πάρα πολλά χρόνια γιατί έλειπα στην Αθήνα. Τώρα βέβαια είμαι εδώ. Έχουν κάνει πολλές δουλειές από ότι έχω μάθει που βοηθούν το γήπεδο. Έχουν γίνει και τουαλέτες ενώ οι χώροι έχουν γίνει καλύτεροι. Μαζί με όλα αυτά θα χρειαστεί να κλείσει για έναν χρόνο για να μπορέσουν να γίνουν όλα με την σύγχρονη τεχνική. Δεν μπορείς να κάνεις τα έργα και να παίζεις. Δεν θα σου δώσει άδεια η Σουπερλιγκ και οι υπηρεσίες πολεοδομίας. Πάντως μέχρι και το Γουέμπλει το έφτιαξαν αναπαλαίωση, όπως και το Μαρακανά».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου