Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014

«Η Σούπερ Λίγκ πρέπει να γίνει Premier»

Για την ευκαιρία που έχει το ελληνικό ποδόσφαιρο να προχωρήσει ακολουθώντας το μοντέλο της Premier League, μέσω κοινωνικών προγραμμάτων μίλησε στον NovaΣΠΟΡ FM 94,6 ο Χρήστος Αναγνωστόπουλος.

«Η Σούπερ Λίγκ πρέπει να γίνει Premier»
Το μοντέλο της Premier League σε πράξεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης πρέπει να ακολουθήσει η Σούπερ Λιγκ, ώστε να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα, σύμφωνα με τον Χρήστο Αναγνωστόπουλο, με αφορμή την κίνηση της ΠΑΕ Ολυμπιακός στους πληγέντες της Κεφαλλονιάς.

Ο λέκτορας Αθλητικού Μάνατζμεντ στη Business School του Πανεπιστημίου του Coventry της Αγγλίας και ερευνητικό μέλος του Διεθνές Κέντρου Αθλητικής Επιχειρηματικότητας μίλησε στον NovaΣΠΟΡ FM 94,6 για τις κοινωνικές δραστηριότητες των ελληνικών ομάδων.

Ο Χρήστος Αναγνωστόπουλος αναφέρθηκε στις σωστές, αλλά και τις λάθος κινήσεις που γίνονται στο ελληνικό ποδόσφαιρο, τονίζοντας τα βήματα που πρέπει να γίνουν.

Αναλυτικά όσα είπε στην εκπομπή του Βασίλη Σαμπράκου:

Για τις κοινωνικές δραστηριότητες των ελληνικών ομάδων:
«Τα παρακολουθώ με πολύ ενδιαφέρον θα πρέπει να χειροκροτούμε και να προβάλλουμε τέτοιες πρωτοβουλίες. Είναι πολύ μεγάλη και θετική έκπληξη. Πρέπει να αναγνωρίσουμε την έντονη ενεργοποίηση του ελληνικού ποδοσφαίρου σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία για τη χώρα».

Για τις προσπάθειες που γίνονται:
«Έχουμε κάνει βήματα μπροστά δεν υπάρχει αμφιβολία. Αρωγός αυτής της προσπάθειας είναι η Σούπερ Λιγκ, η οποία διαμορφώνει μέσα από διάφορων τύπων προγράμματα νέο κώδικα αξιών στο ποδόσφαιρο. Ταυτόχρονα όμως, οι πρακτικές αυτές στερούνται στρατηγικού σχεδιασμού, πραγματοποιούνται σποραδικά. Οι ελληνικές ομάδες προσπαθούν να μιμηθούν τις μεγάλες λίγκες ανά την Ευρώπη, αλλά όχι τόσο καλά. Είμαι όμως μια καλή αρχή».

Για αυτά που κάνει το αγγλικό πρωτάθλημα που δεν γίνονται στο ελληνικό:
«Οποιουδήποτε είδους φιλανθρωπία είναι ευπρόσδεκτη. Ο στόχος δεν είναι το αποτέλεσμα, αλλά οι επιπτώσεις και ο αντίκτυπος που θα έχει μια ενέργεια. Πολύ επίκαιρο είναι το παράδειγμα του ολυμπιακού. Το αποτέλεσμα είναι ότι είκοσι τριάντα παιδιά θα μπορούν να πάνε στο σχολείο. Είναι αξιοσημείωτο και πρέπει να ευχαριστήσουμε όλοι για αυτό, όμως είναι φιλανθρωπία και όχι εταιρική κοινωνική ευθύνη.

Αυτά που ερευνούμε χωρίζονται σε δύο κατευθύνσεις. Πόσα απ’ αυτά τα παιδιά θα καταλήξουν να αγοράσουν πράγματα που σχετίζονται με την ομάδα; Αυτή είναι η επιχειρηματική ευθύνη. Πόσα άτομα θα περάσουν στο πανεπιστήμια λόγω αυτής της πρωτοβουλίας; Αυτή είναι η κοινωνική κλιμάκωση που ερευνούμε.

Τα τελευταία δέκα χρόνια οι αγγλικές ομάδες ιδρύουν ιδρύματα, κάτι που προσπαθεί να κάνει και ο Ολυμπιακός. Διάφορα προγράμματα υγείας, εκπαίδευσης, κοινωνικής ενσωμάτωσης, αθλητικής συμμετοχής είναι αυτά που «τρέχουν» τα κοινωφελή ιδρύματα της Αγγλίας και πραγματοποιούν μέρος της κοινωνικής τους ευθύνης
»

Ποια θα πρέπει να είναι τα επόμενα βήματα:
«Καταρχάς πρέπει να καλυφθεί η ανάγκη που έχει το ελληνικό ποδόσφαιρο να νομιμοποιήσει την ύπαρξη του. Για να συμβεί αυτό πρέπει να εφαρμοστούν τα προγράμματα εταιρικής κοινωνική ευθύνης. Στην Premier League το 5% τηλεοπτικών εσόδων της δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί , αλλά μόνο απ’ αυτά τα ιδρύματα για κοινωφελείς σκοπούς.

Η πρόταση μας στο ερευνητικό κέντρο είναι απλή. Να ακολουθηθεί το μοντέλο της Αγγλίας. Να ιδρυθούν κοινωφελή ιδρύματα, σε συνεργασία με οργανισμούς. Όλα αυτά όμως πρέπει να κινητοποιηθούν απ’ τον οργανωτικό φορέα, να υπάρχει θέληση για κάτι τέτοιο
».

Για το αν η διοίκηση του ποδοσφαίρου έχει αρχίσει να αντιλαμβάνεται τη σημασία του κοινωνικού προσώπου των εταιριών:
«Σίγουρα, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να διεκδικήσουμε περισσότερα. Πρέπει να πάμε παραπέρα και να στοχεύσουμε στη θετική κλιμάκωση. Εταιρίες εκτός αθλητισμού έχουν την ανάγκη να επιδείξουν την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Ένα θεσμικό μοντέλο που τους επιτρέπει να χρησιμοποιήσουν το ποδόσφαιρο γι’ αυτό θα πολλαπλασιάσει τις αλλαγές στις τοπικές κοινωνίες. Το ποδόσφαιρο χάνει μεγάλη ευκαιρία χωρίς εταιρική κοινωνική ευθύνη μέσω άλλων εταιριών».

Δεν υπάρχουν σχόλια: