Οι πράσινοι ξεκίνησαν νωχελικά το ματς, βρέθηκαν πίσω στο σκορ και
έχασαν την ευκαιρία να ισοφαρίσουν με το χαμένο πέναλτι του Τοτσέ.
Παρόλα αυτά η αλλαγή της διάταξης από τον Φερέιρα από 4-2-3-1 σε 4-3-3
“έστρωσε” την ομάδα που έβαλε τη μπάλα κάτω και μπόρεσε να κερδίσει τη
μάχη του κέντρου. Αποτέλεσμα ήταν η ανατροπή του 1-0 με δύο γκολ-
προσωπικές ενέργειες- του Λάζου, που αγωνίστηκε σε εναλλακτικό τακτικό
ρόλο από αυτόν που τον έχουμε συνηθίσει, όταν η ομάδα του έπαιξε 4-3-3.
Στην άλλη πλευρά το ντεμπούτο του Νίκου Κωστένογλου άφησε πικρή γεύση στους φίλους της ομάδας αφού δεν μπόρεσε να συνδυαστεί με επιθυμητό αποτέλεσμα. Η υπερπροσπάθεια των παικτών της Σκόντα στο τελευταίο 15λεπτο του ματς δεν μπόρεσε να αποτρέψει την ήττα για του Ξανθιώτες που έχασαν τις… ισορροπίες του αγώνα στο ξέσπασμα του ΠΑΟ στα μέσα του πρώτου ημιχρόνου.
Μετά το χαμένο πέναλτι του Τοτσέ όμως ο Φερέιρα άλλαξε τη διάταξη της ομάδας του. Η εσωτερική αλλαγή του Πορτογάλου δεν είχε να κάνει τόσο με τη διάταξη της ομάδας του στον αγωνιστικό χώρο αλλά με τον τακτικό ρόλο του Λάζαρου Χριστοδουλόπουλου. Ο Έλληνας μεσοεπιθετικός τοποθετήθηκε πιο βαθιά στο γήπεδο και λίγο πιο αριστερά από τον Τοτσέ (κάτι σαν τη θέση που είχε ο Νίνης στο 4-3-3 του Φερέιρα πέρυσι), με παράλληλο ανέβασμα του Βύντρα δίπλα του. Αποτέλεσμα του παραπάνω ήταν η ανάκτηση της κατοχής μπάλας για τον Παναθηναϊκό, που ουσιαστικά βρήκε τρόπους να περάσει με αξιώσεις τη μπάλα πιο κοντά στην εστία του Βιβιανί. Ο Λάζος έπαψε να “παίζει με πλάτη” και βρήκε χώρους να γυρίσει και δει με πρόσωπο την εστία της Σκόντα. Επιπλέον, τα αμυντικά χαφ της Ξάνθης, αναγκαστικά “άνοιξαν” –ώστε να ακολουθήσουν τους Βύντρα και Λάζο- με αποτέλεσμα να βρεθούν πολύ περισσότεροι χώροι για να κυκλοφορήσει τη μπάλα ο Βιτόλο. Επιπλέον, η μεταφορά του Χριστοδουλόπουλου στο κέντρο αποφόρτισε το ασφυκτικό pressing sτους Σεϊταρίδη και Σπυρόπουλο που βρήκαν ανοικτό γήπεδο μπροστά τους και μπόρεσαν να ανέβουν πιο ψηλά.
Ο Φερέιρα διέγνωσε νωρίς το πρόβλημα στην ανάπτυξη που εμφάνισε η ομάδα λόγω της ταυτόχρονης παρουσίας Βιτόλο/ Βύντρα στους ιδίους χώρους. Γυρίζοντας λίγο πιο πίσω και πιο βαθιά τον Λάζο και δίνοντας λίγα μέτρα στον Βύντρα όμως μπόρεσε να άνοιξε τα… γρανιτένια αμυντικά χαφ του Κωστένογλου. Επιπλέον, η εσωτερική αλλαγή του ΠΑΟ έδωσε κατοχή μπάλας στην ομάδα και ηρεμία στο παιχνίδι της κάτι που τόσο πολύ έλειπε από τα τελευταία ματς του Παναθηναϊκού.
ΠΗΓΗ: Overlap.gr
Στην άλλη πλευρά το ντεμπούτο του Νίκου Κωστένογλου άφησε πικρή γεύση στους φίλους της ομάδας αφού δεν μπόρεσε να συνδυαστεί με επιθυμητό αποτέλεσμα. Η υπερπροσπάθεια των παικτών της Σκόντα στο τελευταίο 15λεπτο του ματς δεν μπόρεσε να αποτρέψει την ήττα για του Ξανθιώτες που έχασαν τις… ισορροπίες του αγώνα στο ξέσπασμα του ΠΑΟ στα μέσα του πρώτου ημιχρόνου.
Το πλάνο Κωστένογλου
Ο Νίκος Κωστένογλου γνώριζε πολύ καλά πως η ψυχολογία του Παναθηναϊκού ήταν ήδη ανεβασμένη μετά το 1-1 με την Τότεναμ την Πέμπτη. Αποφάσισε λοιπόν να πιέσει το κέντρο του ΠΑΟ και στόχευσε στον αποκλεισμό της τροφοδοσίας της πρώτης μπάλας στον Βιτόλο με συνεχή πίεση στον Ισπανό χαφ. Επιπλέον, η τακτική που επέλεξε ο κόουτς της Ξανθής περιείχε:- Pressing σους ακραίους αμυντικούς του ΠΑΟ με σκοπό την περιορισμένη ανάπτυξη τους
- Τοποθέτηση δύο καθαρών αμυντικών χαφ (σε ρόλο 6ριων) οι οποίοι κινούντο μονίμως μαζί
- Συνεχείς συγκλίσεις του Μαρσελίνιο ανάμεσα στους χώρους των Γιούρκα και Τριανταφυλλόπουλου
- Μεγάλες ελευθερίες κινήσεων στον Νάκα
- Χαμηλό ρυθμό ανάπτυξης
- Αύξηση του βάθους στην αμυντική γραμμή με τον Βάλλα ρε ρόλο “ψευδολίμπερο”
- Παίκτες που ακλουθούσαν “από πίσω” τις εξελίξεις των επιθετικών προσπαθειών της Σκόντα
Τα δύο πρόσωπα του πρώτου ημιχρόνου
Με μια μίνι έκπληξη ξεκίνησε την αναμέτρηση ο Παναθηναϊκός. Ο κόουτς του τριφυλλιού επέλεξε να τοποθετήσει τον Βύντρα δίπλα στον Βιτόλο σε μια διάταξη 4-2-3-1 με σκοπό το πιο ορθολογικό match up της ομάδας του απέναντι στα δύο εξάρια της Ξάνθης. Το αρχικό πλάνο του Φερέιρα όμως απαιτούσε συνεχείς αναπτύξεις των μπακ αφού ο αμυντικογενής ρόλος και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Βύντρα, δεν επέτρεπαν εκδήλωση επιθέσεων από τον άξονα για τους πράσινους. Τα “λίγα μέτρα” που είχε ο Βύντρα στο γήπεδο οπισθοχώρησαν τον ΠΑΟ και η ελάχιστη επιθετικότητα των ακραίων αμυντικών της ομάδας “έκοψε” το τριφύλλι στα δύο που δεν μπορούσε ούτε καν να κυκλοφορήσει με αξιώσεις τη μπάλα από τη μεσαία γραμμή και κάτω. Επιπλέον, η ανάθεση της πρώτης μπάλας στον Βιτόλο, συνδυασμένη με την διάταξη του Πορτογάλου, μπλόκαραν τον ΠΑΟ που δυσκολευόταν πολύ να περάσει τη μπάλα μπροστά, λόγω του προαναφερθέντος pressing των Ακριτών στις πρώτες μπάλες των παικτών του Φερέιρα.Μετά το χαμένο πέναλτι του Τοτσέ όμως ο Φερέιρα άλλαξε τη διάταξη της ομάδας του. Η εσωτερική αλλαγή του Πορτογάλου δεν είχε να κάνει τόσο με τη διάταξη της ομάδας του στον αγωνιστικό χώρο αλλά με τον τακτικό ρόλο του Λάζαρου Χριστοδουλόπουλου. Ο Έλληνας μεσοεπιθετικός τοποθετήθηκε πιο βαθιά στο γήπεδο και λίγο πιο αριστερά από τον Τοτσέ (κάτι σαν τη θέση που είχε ο Νίνης στο 4-3-3 του Φερέιρα πέρυσι), με παράλληλο ανέβασμα του Βύντρα δίπλα του. Αποτέλεσμα του παραπάνω ήταν η ανάκτηση της κατοχής μπάλας για τον Παναθηναϊκό, που ουσιαστικά βρήκε τρόπους να περάσει με αξιώσεις τη μπάλα πιο κοντά στην εστία του Βιβιανί. Ο Λάζος έπαψε να “παίζει με πλάτη” και βρήκε χώρους να γυρίσει και δει με πρόσωπο την εστία της Σκόντα. Επιπλέον, τα αμυντικά χαφ της Ξάνθης, αναγκαστικά “άνοιξαν” –ώστε να ακολουθήσουν τους Βύντρα και Λάζο- με αποτέλεσμα να βρεθούν πολύ περισσότεροι χώροι για να κυκλοφορήσει τη μπάλα ο Βιτόλο. Επιπλέον, η μεταφορά του Χριστοδουλόπουλου στο κέντρο αποφόρτισε το ασφυκτικό pressing sτους Σεϊταρίδη και Σπυρόπουλο που βρήκαν ανοικτό γήπεδο μπροστά τους και μπόρεσαν να ανέβουν πιο ψηλά.
Η συντηρητική προσέγγιση της επανάληψης
Ο Παναθηναϊκός δεν έχει την πολυτέλεια άλλης βαθμολογικής απώλειας. Η ομάδα από δω και πέρα θα παίζει μονίμως “με την πλάτη στον τοίχο” λόγω της απόστασής της από την κορφή. Με βάσει το παραπάνω ο κόουτς του τριφυλλιού αποφάσισε να μην ρισκάρει περαιτέρω και με την έναρξη της επανάληψης γύρισε πάλι τον Βύντρα δίπλα στον Βιτόλο τοποθετώντας τον Λάζο πιο ψηλά, σε μικρότερες αποστάσεις από τον Τοτσέ, δίνοντάς του παράλληλα ελεύθερο ρόλο σε όλο το πλάτος της μεσοεπιθετικής γραμμής της ομάδας του. Σκοπός του παραπάνω ήταν η πιο σωστή αντιμετώπιση των ρίσκων που πήρε ο Κωστένογλου, που μοιραία “ξέχασε” την πίεση στην πρώτη μπάλα και κυνήγησε –ανεπιτυχώς- την ανάκτηση της κατοχής. Οι συνεχείς συγκλίσεις των ακραίων επιθετικών στης Σκόντα υπερφόρτωσαν τον άξονα και η παρουσία του Βύντρα δίπλα στον Ισπανό μέσο του ΠΑΟ κρίθηκαν απαραίτητες από τον Πορτογάλο.Συμπέρασμα
Η Ξάνθη ξεκίνησε δυναμικά το ματς και πίεσε –με επιτυχία- την πρώτη μπάλα του ΠΑΟ. Το γκολ έδωσε ενθουσιασμό στους γηπεδούχους αλλά η εσωτερική αλλαγή του Φερέιρα “’άνοιξε” το κέντρο της ομάδας που έχασε ότι είχε κερδίσει μέσα σε ένα 20λεπτο.Ο Φερέιρα διέγνωσε νωρίς το πρόβλημα στην ανάπτυξη που εμφάνισε η ομάδα λόγω της ταυτόχρονης παρουσίας Βιτόλο/ Βύντρα στους ιδίους χώρους. Γυρίζοντας λίγο πιο πίσω και πιο βαθιά τον Λάζο και δίνοντας λίγα μέτρα στον Βύντρα όμως μπόρεσε να άνοιξε τα… γρανιτένια αμυντικά χαφ του Κωστένογλου. Επιπλέον, η εσωτερική αλλαγή του ΠΑΟ έδωσε κατοχή μπάλας στην ομάδα και ηρεμία στο παιχνίδι της κάτι που τόσο πολύ έλειπε από τα τελευταία ματς του Παναθηναϊκού.
ΠΗΓΗ: Overlap.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου