Στην υπόθεση του εμφιαλωμένου νερού, έλα να καταλάβεις πώς είναι δυνατόν να φέρει σημαντικό έσοδο στον ΟΦΗ. Ναι, έχει πολύ μικρά περιθώρια κέρδους, 2-3 λεπτά ανά μπουκάλι. Ελα όμως που στο Ηράκλειο όλος ο κόσμος πίνει μόνο εμφιαλωμένο νερό επειδή το δίκτυο ύδρευσης κουβαλά τη φήμη προβληματικού... Οι μάνατζερς της ΠΑΕ ΟΦΗ έκαναν τον υπολογισμό, δηλαδή σκέφτηκαν ότι από τους περίπου 250 χιλιάδες κατοίκους του Ηρακλείου οι περισσότεροι είναι φανατικοί “Ομιλίτες”, είδαν την ευκαιρία και προχώρησαν. Θα πίνει ο Ομιλίτης νερό στην υγειά του ΟΦΗ και θα ενισχύει οικονομικά την αγαπημένη του ομάδα.
Νέος άνθρωπος, της αγοράς και του μάρκετινγκ, ο Πουλινάκης έχει μπει εγκαίρως στο νόημα, έχει κατανοήσει ότι μια ΠΑΕ πρέπει να δημιουργεί έσοδα από πολύπλευρες δραστηριότητες και να μην εξαντλεί το όραμά της για έσοδα στην όποια χορηγία του ΟΠΑΠ για να σωθεί. Ο Πουλινάκης παρακολουθεί την ευρωπαϊκή τάση, διαβάζει και καταλαβαίνει ότι τα έσοδα μιας ομάδας, σύμφωνα με τις διαπιστώσεις του ευρωπαϊκού μάρκετινγκ του ποδοσφαίρου πρέπει να έρχονται κατά 33% από τηλεοπτικά δικαιώματα, 33% από εισιτήρια και 33% από χορηγίες - διαφημίσεις και λοιπές εμπορικές δραστηριότητες για μια εταιρεία που θέλει να δημιουργεί προοπτική οικονομικής υγείας.
Ο ΟΦΗ ξεκίνησε πολύ “επιθετικά” από την αρχή του καλοκαιριού. Εβγαλε από τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου τα εισιτήρια διαρκείας, με σημαντικά μειωμένες τιμές συγκριτικά με την περσινή σεζόν. Και έκανε το εξής απλό και καινοτόμο (για τα ελληνικά δεδομένα): Γνωστοποίησε με ακρίβεια τις τιμές των απλών εισιτηρίων για όλους τους εντός έδρας αγώνες της ομάδας ώστε να δώσει στον κόσμο την ευκαιρία να συγκρίνει και να καταλήξει σε συμπέρασμα σχετικά με το αν τον συμφέρει να πάρει διαρκείας ή όχι, ανάλογα με το πόσους και ποιους αγώνες θέλει να παρακολουθήσει.
Προκειμένου να καταφέρει να διεισδύσει καλύτερα στην κοινωνία της Κρήτης, η ΠΑΕ ΟΦΗ αύξησε κατά 40 τα σημεία διάθεσης των εισιτηρίων διαρκείας, μέσα από μια συνεργασία με την μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ του νησιού, προσφέροντάς τα με ειδική έκπτωση. Και κάπως έτσι η ΠΑΕ κατάφερε να πουλήσει περίπου 900 επιπλέον εισιτήρια και να φτάσει, συνολικά, τα 3000, έναν σημαντικό αριθμό, την ίδια ώρα που μεγάλωσε την βάση των συνδεδεμένων με αυτή οπαδών του “Ομίλου”. Και δεν σταμάτησε εκεί. Ξεκίνησε να διαθέτει εισιτήρια και ψηφιακά, μέσα από εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες. Πράγματα που δεν κάνουν πολύ μεγαλύτερες ομάδες.
Το αποτέλεσμα των ενεργειών αυτών, σε συνδυασμό με τις “ηχηρές” μεταγραφές και την διαφημιστική εκστρατεία με στόχο την προσέλευση του κόσμου, με έξυπνα σλόγκαν και πρακτικές, ήταν ότι στα πρώτα εντός έδρας παιχνίδια το “Γεντί Κουλέ” ήταν”sold out”. Ο ΟΦΗ έχει μέσο όρο εισιτηρίων κοντά στα 4.500, δηλαδή πίσω από Ολυμπιακό, ΠΑΟΚ, Παναθηναικό και Αρη.
Εμπορικά, ο ΟΦΗ οργάνωσε μια εκστρατεία στην πόλη του Ηρακλείου με στόχο τους τοπικούς διαφημιζόμενους, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την πλήρη κάλυψη όλων των διαφημιστικών χώρων του γηπέδου. Οι τοπικοί επιχειρηματίες είδαν ότι κάτι αλλάζει, “ψήθηκαν”, και παρακινήθηκαν να διαφημιστούν και να αποκομίσουν τα ανάλογα οφέλη προβολής. Η ΠΑΕ ανανέωσε όλες τις περσινές μεγάλες χορηγίες της και παρουσίασε ένα πλήρες χορηγικό και διαφημιστικό πρόγραμμα, με παροχές που φανερώνουν ευρωπαϊκή αντίληψη.
Εχω άπειρες φορές συζητήσει με παράγοντες ΠΑΕ που δεν κουβαλούν ένα brand name της ισχύος του Ολυμπιακού, του Παναθηναϊκού, της ΑΕΚ, του ΠΑΟΚ, του Αρη. Και πάντοτε επέμενα να τους δείχνω το “έξω” για να αντικρούσω τους “δεν έχει λεφτά για τις μικρότερες ομάδες αυτή η αγορά” ισχυρισμούς, για να τους πείσω ότι έχει νόημα να το παλέψουν να αλλάξουν την μοίρα των ΠΑΕ τους. Στο εξής θα αρχίσω να τους δείχνω και την υπόθεση της ΠΑΕ ΟΦΗ, μήπως μπουν επιτέλους στο νόημα και αρχίσει να γίνεται μόδα ο εκσυγχρονισμός. Διότι αυτή είναι η μόνη ελπίδα, μέσα από την αύξηση των εσόδων από τα οποία χρηματοδοτούνται τα ρόστερ, να δούμε κάποια στιγμή καλύτερο πρωτάθλημα. Αλλιώς, όσο κι αν περιμένουν, δεν πρόκειται να βρέξει ευρώ από τον ουρανό.
Πηγή: gazzetta.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου