Το
γερμανικό πρωτάθλημα, που μόλις ανακοίνωσε τα εντυπωσιακά νούμερα της
προσέλευσης θεατών στον πρώτο γύρο του, με μέσο όρο άνω των 42 χιλιάδων
ανά παιχνίδι και πληθυσμό που φτάνει τα 6.5 εκατομμύρια ανθρώπων, που
βρήκαν νόημα να βρεθούν στα παιχνίδια της Bundesliga, αυτή την εποχή
προβληματίζεται σχετικά με το μέγεθός της ψηφιακής επιρροής του. Ξοδεύει
λεφτά για να δημιουργήσει ψηφιακό υλικό, περιεχόμενο για τους
λογαριασμούς του στα social media, τρέχει πληρωμένες καμπάνιες στο
youtube για να αυξήσει τους “συνδρομητές” του, κάνει το ίδιο μέσα από
την τηλεοπτική μετάδοση του πρωταθλήματος ανά τον πλανήτη, εκπαιδεύει
τις διοικήσεις των συλλόγων του για να αξιοποιήσουν όλα τα ψηφιακά
εργαλεία και να επενδύσουν στο ψηφιακό μάρκετινγκ, τονώνει διαρκώς το
website του με διαρκείς αναβαθμίσεις του περιεχομένου, και φυσικά μιλά
όλο και περισσότερες ξένες γλώσσες ώστε να βρίσκει τον τρόπο να
επικοινωνεί με όλο και περισσότερα νέα κοινά.
Όλα αυτά που κάνουν τώρα οι Γερμανοί τα έχουν κάνει προηγουμένως οι Αγγλοι, οι οποίοι καιρό τώρα εξελίσσουν σε επιστήμη την επικοινωνία του πρωταθλήματος και των ποδοσφαιρικών ομάδων με τους ποδοσφαιρόφιλους όλου του πλανήτη μέσα από το internet και ειδικά από τα social media. Και πολλά από αυτά τα κάνουν και οι Ισπανοί, κυρίως επειδή παραδειγματίζονται από όσα κάνουν η Ρεάλ και η Μπαρτσελόνα, που είναι πιο μπροστά από το πρωτάθλημά τους.
Κατά την παρουσίαση της οικονομικής έρευνας για την συνεισφορά της Superleague στην ελληνική οικονομία, ο επικεφαλής μιας εταιρείας συμβούλων που η Λίγκα βρήκε νόημα να συνεργαστεί για να πάρει συμβουλές της έδειξε τον στρατηγικό σχεδιασμό της Ρεάλ για την εμπορική εκμετάλλευση κάθε μορφής ψηφιακού εργαλείου που έχει δημιουργηθεί, και της μίλησε για την στρατηγική της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, η οποία έχει καταφέρει μέσα από το ψηφιακό μάρκετινγκ και το ψηφιακό εμπόριο που κάνει να ανεβάσει το εμπορικό έσοδό της στο 49% του συνολικού εσόδου της.
Τα ακούς και τα επεξεργάζεσαι όλα αυτά, και παρατηρείς έπειτα ότι οι ομάδες που αυτή την εποχή συγκεντρώνουν τον περισσότερο κόσμο στα γήπεδά τους τυχαίνει να είναι αυτές που έχουν αναπτύξει την μεγαλύτερη ψηφιακή δράση, ο Ολυμπιακός και ο ΠΑΟΚ. Κι ύστερα γυρίζεις να κοιτάξεις τι κάνει το πρωτάθλημα για να γυαλίσει το προϊόν του αλλά και να επιχειρήσει να προσεγγίσει τις γενιές που εδώ και χρόνια πλέον μεγαλώνουν μόνο με τις παραστάσεις που λαμβάνουν μέσα από το κινητό, το τάμπλετ, το λάπτοπ και τον υπολογιστή τους. Διότι ναι Superleague, αν δεν το έχεις ακόμη αντιληφθεί, αυτές οι γενιές μεγαλώνουν εδώ και τουλάχιστον μια 5ετία. Κι είναι οι επόμενες γενιές των πελατών σου, αν όχι οι σημερινές. Κι είναι γενιές που μπορούν να δουν στο κινητό τους με ήχο και εικόνα την κάθε λεπτομέρεια που αφορά το αγγλικό, το ισπανικό, το γερμανικό πρωτάθλημα, που χαζεύουν τα γκολ, ψωνίζουν κασκόλ, ανταλλάσσουν απόψεις με τους σταρ, κάνουν συνέντευξη online στο twitter, κερδίζουν δώρα, καμιά φορά ακόμη και ταξίδια με προορισμό την έδρα μιας ευρωπαϊκής ομάδας. Γενιές που αν τυχόν ανοίξουν το δικό σου site θα δουν μια από τις πιο παρωχημένες και αδειανές εκδόσεις παγκοσμίως, κι όχι μόνο πανευρωπαϊκά, και φυσικά θα καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι δεν έχει κανένα νόημα να το επισκέπτονται και κανένας λόγος να ζουν μέσα σε αυτό. Στο ίδιο συμπέρασμα θα καταλήξουν οι πιτσιρικάδες αν τυχόν κατεβάσουν και ανοίξουν την ψηφιακή εφαρμογή σου στο κινητό τους, την οποία πιθανότατα θα πετάξουν, αφού έχουν ήδη κατεβάσει μια άλλη για να παρακολουθούν τα live scores. Για να μη σου μιλήσω για το youtube channel που δεν έχεις…
Ο σύμβουλος επιχειρήσεων που μίσθωσε η Superleague προκειμένου να της πει τι πρέπει να κάνει, μιλούσε την περασμένη Τρίτη σε μια αδειανή από επιχειρηματίες και στελέχη του ποδοσφαίρου αίθουσα για την ανάγκη να αναπτύξουν το συντομότερο το ψηφιακό μάρκετινγκ μέσα από την αξιοποίηση των social media. Τουλάχιστον οι μισοί, αν ήταν εκεί, θα νόμιζαν ότι τους βρίζει, ότι τους προσβάλει. Επειδή δεν έχουν ιδέα. Και φυσικά δεν έχουν προσλάβει κανέναν γνωστικό για να κάνει αυτή τη δουλειά. Ξοδεύουν με ευκολία μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ για να ψωνίσουν το μαύρο διαμάντι από την Ουαγκαντούγκου, που θα λάμψει, αλλά δεν έχουν λεφτά, επειδή μπαίνουν μέσα, όταν πρόκειται για ένα τόσο ουσιαστικό βήμα της εταιρικής ανάπτυξής τους. Κι αν ακούσουν την διοίκηση της Superleague να ζητά κονδύλι για ψηφιακή ανάπτυξη, θα απαντήσουν “τι τα θέλουμε τα σάιτ, και τα μάιτ και τις εφαρμογές, άσε μας καημένε” και θα πάνε την κουβέντα παρακάτω, για να μιλήσουν για διαιτησία και για τα λεφτά του ΟΠΑΠ που πρέπει να αυξηθούν.
Αν υπήρχε λίστα κατάταξης με το λιγότερο ψηφιακό πρωτάθλημα στην Ευρώπη, το ελληνικό θα είχε πολύ μεγάλες πιθανότητες να κατακτήσει τον τίτλο. Γι’ αυτό και έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες να αναδειχθεί σύντομα σε πρωτάθλημα με το πιο γερασμένο κοινό, αφού είναι πλέον φανερή η υπογεννητικότητά του. Όσο φανερή θα γίνει στο μέλλον, αν συνεχίσει να βαδίζει στον ίδιο δρόμο, η εξέλιξη του θαυμαστή του ελληνικού πρωταθλήματος σε απειλούμενο είδος, πριν από την “εξαφάνισή” του.
Όλα αυτά που κάνουν τώρα οι Γερμανοί τα έχουν κάνει προηγουμένως οι Αγγλοι, οι οποίοι καιρό τώρα εξελίσσουν σε επιστήμη την επικοινωνία του πρωταθλήματος και των ποδοσφαιρικών ομάδων με τους ποδοσφαιρόφιλους όλου του πλανήτη μέσα από το internet και ειδικά από τα social media. Και πολλά από αυτά τα κάνουν και οι Ισπανοί, κυρίως επειδή παραδειγματίζονται από όσα κάνουν η Ρεάλ και η Μπαρτσελόνα, που είναι πιο μπροστά από το πρωτάθλημά τους.
Κατά την παρουσίαση της οικονομικής έρευνας για την συνεισφορά της Superleague στην ελληνική οικονομία, ο επικεφαλής μιας εταιρείας συμβούλων που η Λίγκα βρήκε νόημα να συνεργαστεί για να πάρει συμβουλές της έδειξε τον στρατηγικό σχεδιασμό της Ρεάλ για την εμπορική εκμετάλλευση κάθε μορφής ψηφιακού εργαλείου που έχει δημιουργηθεί, και της μίλησε για την στρατηγική της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, η οποία έχει καταφέρει μέσα από το ψηφιακό μάρκετινγκ και το ψηφιακό εμπόριο που κάνει να ανεβάσει το εμπορικό έσοδό της στο 49% του συνολικού εσόδου της.
Τα ακούς και τα επεξεργάζεσαι όλα αυτά, και παρατηρείς έπειτα ότι οι ομάδες που αυτή την εποχή συγκεντρώνουν τον περισσότερο κόσμο στα γήπεδά τους τυχαίνει να είναι αυτές που έχουν αναπτύξει την μεγαλύτερη ψηφιακή δράση, ο Ολυμπιακός και ο ΠΑΟΚ. Κι ύστερα γυρίζεις να κοιτάξεις τι κάνει το πρωτάθλημα για να γυαλίσει το προϊόν του αλλά και να επιχειρήσει να προσεγγίσει τις γενιές που εδώ και χρόνια πλέον μεγαλώνουν μόνο με τις παραστάσεις που λαμβάνουν μέσα από το κινητό, το τάμπλετ, το λάπτοπ και τον υπολογιστή τους. Διότι ναι Superleague, αν δεν το έχεις ακόμη αντιληφθεί, αυτές οι γενιές μεγαλώνουν εδώ και τουλάχιστον μια 5ετία. Κι είναι οι επόμενες γενιές των πελατών σου, αν όχι οι σημερινές. Κι είναι γενιές που μπορούν να δουν στο κινητό τους με ήχο και εικόνα την κάθε λεπτομέρεια που αφορά το αγγλικό, το ισπανικό, το γερμανικό πρωτάθλημα, που χαζεύουν τα γκολ, ψωνίζουν κασκόλ, ανταλλάσσουν απόψεις με τους σταρ, κάνουν συνέντευξη online στο twitter, κερδίζουν δώρα, καμιά φορά ακόμη και ταξίδια με προορισμό την έδρα μιας ευρωπαϊκής ομάδας. Γενιές που αν τυχόν ανοίξουν το δικό σου site θα δουν μια από τις πιο παρωχημένες και αδειανές εκδόσεις παγκοσμίως, κι όχι μόνο πανευρωπαϊκά, και φυσικά θα καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι δεν έχει κανένα νόημα να το επισκέπτονται και κανένας λόγος να ζουν μέσα σε αυτό. Στο ίδιο συμπέρασμα θα καταλήξουν οι πιτσιρικάδες αν τυχόν κατεβάσουν και ανοίξουν την ψηφιακή εφαρμογή σου στο κινητό τους, την οποία πιθανότατα θα πετάξουν, αφού έχουν ήδη κατεβάσει μια άλλη για να παρακολουθούν τα live scores. Για να μη σου μιλήσω για το youtube channel που δεν έχεις…
Ο σύμβουλος επιχειρήσεων που μίσθωσε η Superleague προκειμένου να της πει τι πρέπει να κάνει, μιλούσε την περασμένη Τρίτη σε μια αδειανή από επιχειρηματίες και στελέχη του ποδοσφαίρου αίθουσα για την ανάγκη να αναπτύξουν το συντομότερο το ψηφιακό μάρκετινγκ μέσα από την αξιοποίηση των social media. Τουλάχιστον οι μισοί, αν ήταν εκεί, θα νόμιζαν ότι τους βρίζει, ότι τους προσβάλει. Επειδή δεν έχουν ιδέα. Και φυσικά δεν έχουν προσλάβει κανέναν γνωστικό για να κάνει αυτή τη δουλειά. Ξοδεύουν με ευκολία μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ για να ψωνίσουν το μαύρο διαμάντι από την Ουαγκαντούγκου, που θα λάμψει, αλλά δεν έχουν λεφτά, επειδή μπαίνουν μέσα, όταν πρόκειται για ένα τόσο ουσιαστικό βήμα της εταιρικής ανάπτυξής τους. Κι αν ακούσουν την διοίκηση της Superleague να ζητά κονδύλι για ψηφιακή ανάπτυξη, θα απαντήσουν “τι τα θέλουμε τα σάιτ, και τα μάιτ και τις εφαρμογές, άσε μας καημένε” και θα πάνε την κουβέντα παρακάτω, για να μιλήσουν για διαιτησία και για τα λεφτά του ΟΠΑΠ που πρέπει να αυξηθούν.
Αν υπήρχε λίστα κατάταξης με το λιγότερο ψηφιακό πρωτάθλημα στην Ευρώπη, το ελληνικό θα είχε πολύ μεγάλες πιθανότητες να κατακτήσει τον τίτλο. Γι’ αυτό και έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες να αναδειχθεί σύντομα σε πρωτάθλημα με το πιο γερασμένο κοινό, αφού είναι πλέον φανερή η υπογεννητικότητά του. Όσο φανερή θα γίνει στο μέλλον, αν συνεχίσει να βαδίζει στον ίδιο δρόμο, η εξέλιξη του θαυμαστή του ελληνικού πρωταθλήματος σε απειλούμενο είδος, πριν από την “εξαφάνισή” του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου