Όλοι πήραν τα φώτα, εκτός από εμάς
Όταν το φορολογικό σύστημα της Αθήνα το 460 π.Χ. ήταν τόσο ευφυές και τόσο λειτουργικό, τι σχέση μπορεί να έχει με το καραγκιοζιλίκι που βιώνουμε σήμερα; Η Αθήνα υποχρέωνε τους οικονομικά ισχυρούς να προσφέρουν χρήματα για την κίνηση της πόλης, για τα έξοδά της. Οι οικονομικά ισχυροί πρόσφεραν τα χρήματα. Και σήμερα, το 2013 μ.Χ., λειτουργούμε αντιστρόφως ανάλογα! Σήμερα λέμε να πληρώνουν οι φτωχοί για να πλουτίσουν περισσότερο οι πλούσιοι. Οι χορηγίες που λέμε τόσο εύκολα σήμερα, ξεκίνησαν από την αρχαία Αθήνα. Η αρχαία Ελλάδα έδωσε τα φώτα σε όλη την Ευρώπη, που υιοθέτησε το ευφυές φορολογικό σύστημα των Αθηναίων. Και αυτά τα φώτα τα πήραν όλοι, εκτός από εμάς τους Έλληνες!
Όταν το φορολογικό σύστημα της Αθήνα το 460 π.Χ. ήταν τόσο ευφυές και τόσο λειτουργικό, τι σχέση μπορεί να έχει με το καραγκιοζιλίκι που βιώνουμε σήμερα; Η Αθήνα υποχρέωνε τους οικονομικά ισχυρούς να προσφέρουν χρήματα για την κίνηση της πόλης, για τα έξοδά της. Οι οικονομικά ισχυροί πρόσφεραν τα χρήματα. Και σήμερα, το 2013 μ.Χ., λειτουργούμε αντιστρόφως ανάλογα! Σήμερα λέμε να πληρώνουν οι φτωχοί για να πλουτίσουν περισσότερο οι πλούσιοι. Οι χορηγίες που λέμε τόσο εύκολα σήμερα, ξεκίνησαν από την αρχαία Αθήνα. Η αρχαία Ελλάδα έδωσε τα φώτα σε όλη την Ευρώπη, που υιοθέτησε το ευφυές φορολογικό σύστημα των Αθηναίων. Και αυτά τα φώτα τα πήραν όλοι, εκτός από εμάς τους Έλληνες!
Ο μαθητής που διασύρει τον Στουρνάρα!
Έχω ένα μήνυμα στο e-mail μου, από έναν μαθητή της Γ΄ Λυκείου, στα Χανιά. Το έστειλε στον Στουρνάρα και κυριολεκτικά τον διασύρει. Του λέει για το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ΙΙ, στο οποίο θα εξεταστεί και αναφέρει στο γράμμα του στον υπουργό των Οικονομικών, ένα κομμάτι από το βιβλίο: «Αν η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση και η ανεργία είναι αυξημένη, τότε ο προϋπολογισμός πρέπει να είναι ελλειμματικός γιατί η διαρροή δαπάνης που γίνεται με την επιβολή του φόρου και που τείνει να μειώσει το εθνικό εισόδημα πρέπει να αντισταθμιστεί με τη δημιουργία μεγαλύτερης δαπάνης από το κράτος μέσω των δημοσίων δαπανών, ώστε το εισόδημα να αυξηθεί και να αποφευχθεί όσο γίνεται η ύφεση».
Κύριε υπουργέ, κόβεστε!
Όμως ο υπουργός βγαίνει και πουλάει τρέλα! Και θέτει ερώτημα το
παιδί:«Τι κάνετε, κύριε υπουργέ; Το ακριβώς αντίθετο. Αυξάνετε τη
φορολογία στις ασθενείς οικονομικά και κοινωνικά τάξεις, το εισόδημα
ολοένα και περισσότερο μειώνεται, χωρίς αυτά να έχουν ουσιαστικά
αποτελέσματα, εκτός από το να βυθιζόμαστε περισσότερο στην ύφεση».
Δηλαδή αν ο υπουργός Οικονομικών της Ελλάδας έδινε εξετάσεις στο μάθημα
Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ΙΙ, στη Γ΄ Λυκείου, θα έμενε στάσιμος! Διότι
το βιβλίο άλλα λέει, κι άλλα εφαρμόζει ο υπουργός! Αν δεν είναι αυτό
τραγελαφικό, τότε πιο είναι;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου